Mies ei tee kotitöitä
Olen tuskastunut asiasta, kyse on ihan aikuisesta miehestä. Hän pitää kotitöitä niin automaattisesti minun työnäni, että ehdotti voivansa helpottaa tiskitaakkaani alkamalla syödä kertakäyttöastioista! Hän ei ymmärrä, miksi vedin herneen nenään siitä, luulee olevansa siten huomaavainen. Hän ei siis kertakaikkiaan pysty hahmottamaan, että tiskaaminen voisi kuulua kotityönä myös hänelle itselleen. Ja ennen kuin joku tulee ehdottamaan keskustelua kotitöiden jaosta, niin tottakai olen monesti keskustellut, se ei ole auttanut. Olen yrittänyt sitäkin, että seinällä on kalenteri, johon tehdyt työt merkitään, siihen tuli vain minun merkintöjäni. Olemme kokeilleet kotityötehtävien jakoa, mutta mies ei tehnyt niitä hänen vastuulleen sovittuja töitä. Nyt tämä kertakäyttöastiaehdotus on kaiken huippu!
Kommentit (61)
Mitäs jos ostaisit astianpesukoneen?
0/5
Ei originellia ideaa tässä trollauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä samä. Akka ei tee mitään!
Mitä kotitöitä sinä sitten teet?
KAIKKI ja muut työt vielä päälle, ruohon leikkuut, lumityöt, autojen huollot ja muut kodin korjaukset sekä laskujenmaksut. Leidi makaa enimmäkseen sohvalla ja syö suklaata.
Me asumme kerrostalossa, joten ei ole mitään noita töitä, on vain sisällä tehtäviä kotitöitä. Molemmilla on myös omat autot, jonka itse huollattaa, minun autoni renkaat vaihtaa rengashotelli.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Eli en ylireagoinut mielestänne, kun suutuin siitä kertakäyttöastiaehdotuksesta? Tekin pidätte sitä törkeänä?
Ap
No aika törkeäähän se nyt on, kun ne ruokailuastiathan on juuri helppo vaikka huuhtaista, mutta kattilat ja pannut, kulhot ja muut asiaan liittyvätkin pitää pestä.
Jos jaatte muita asumisen kuluja puoliksi, ja teet kotityöt, niin et ole mitenkään törkeä. P*llunjaosta puhuminen on aika asiatonta, kuten joku jo ehti, nyt puhutaan kotitöiden teosta.
Sun täytyy vaan hyväksyä se että miehes ei tee kotitöitä.
Hän ajattelee ettei hänen tarvitse niitä tehdä, niin eipä se miksikään muutu vaikka kuinka suuttuisit ja ottaisit puheeksi.
Kun olet hyväksynyt miehesi sellaisena kuin hän on, niin sun on helpompi ajatella sitä puolta että haluatko elää hänen kaltaisen miehen kanssa vai et.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KAIKKI ja muut työt vielä päälle, ruohon leikkuut, lumityöt, autojen huollot ja muut kodin korjaukset sekä laskujenmaksut. Leidi makaa enimmäkseen sohvalla ja syö suklaata.
Onko teillä 1900-luvun autot, kun ne voi huoltaa itse?
"Kai sinä hoidat teidän perheessä myös ruokakaupassa käymisen, ruoanlaiton, siivouksen, pyykinpesun ja lastenhoidon sekä maksat omasta palkastasi vuokran tai vastikkeen, vakuutukset, sähkölaskun, puhelinlaskut, bensan ja netin. Plus annat miehellesi pillua aina kun hän tarvitsee."
En tiennytkään pillun antamisen olevan kotityö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli en ylireagoinut mielestänne, kun suutuin siitä kertakäyttöastiaehdotuksesta? Tekin pidätte sitä törkeänä?
Ap
No aika törkeäähän se nyt on, kun ne ruokailuastiathan on juuri helppo vaikka huuhtaista, mutta kattilat ja pannut, kulhot ja muut asiaan liittyvätkin pitää pestä.
Jos jaatte muita asumisen kuluja puoliksi, ja teet kotityöt, niin et ole mitenkään törkeä. P*llunjaosta puhuminen on aika asiatonta, kuten joku jo ehti, nyt puhutaan kotitöiden teosta.
Pillun antaminen on miesten mielestä kiitos siitä että he tekevät kotitöitä, kuten ajavat nurmikon kerrostalossa ja auraavat lunta elokuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä 1900-luvun autot, kun ne voi huoltaa itse?
Kaikki autot voi huoltaa ihan itse jos on jotain järkeä päässä. Jos et tiennyt, ihmiset ne siellä korjaamollakin huoltaa.
"KAIKKI ja muut työt vielä päälle, ruohon leikkuut, lumityöt, autojen huollot ja muut kodin korjaukset sekä laskujenmaksut. Leidi makaa enimmäkseen sohvalla ja syö suklaata."
Voithan sinä jättää sen leidin jos ei tunnu mukavalta olla yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
"Kai sinä hoidat teidän perheessä myös ruokakaupassa käymisen, ruoanlaiton, siivouksen, pyykinpesun ja lastenhoidon sekä maksat omasta palkastasi vuokran tai vastikkeen, vakuutukset, sähkölaskun, puhelinlaskut, bensan ja netin. Plus annat miehellesi pillua aina kun hän tarvitsee."
En tiennytkään pillun antamisen olevan kotityö.
Se on nimenomaan kotityötä. Mutta jos vaimo ei jaksa sen jälkeen kun on ensin ollut päivän leipätöissä ja käynyt kotimatkalla hakemassa lapset tarhasta ja ruokakaupassa ja sitten laittanut ruoan ja pessyt pyykkiä ja pannut lapset nukkumaan, mies alkaa mököttää ja käydä vieraissa.
"Kaikki autot voi huoltaa ihan itse jos on jotain järkeä päässä. Jos et tiennyt, ihmiset ne siellä korjaamollakin huoltaa."
Tietääkseni korjaamoilla on myös huoltohallit, nosturit, testerit, kaikki oikeat työkalut, huolto-oppaat jne. Minulla on viimainen parkkipaikka ja vanha jakoavain.
Tehköön ukko itse ruokansa ja pesköön pyykkinsä.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos ostaisit astianpesukoneen?
Jonkun sekin pitää täyttää, käynnistää ja tyhjentää.
"Se on nimenomaan kotityötä."
Aika iso osa viehätyksestä tulee siitä että se toinen oikeasti haluaa ja tykkää siitä eikä tee sitä yhtenä velvollisuutena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Pillun antaminen on miesten mielestä kiitos siitä että he tekevät kotitöitä, kuten ajavat nurmikon kerrostalossa ja auraavat lunta elokuussa.
No sillähän sitä kauppaa yleensä käydään, jos ei kotityöt maistu ei tule pillua. Ei ole mikään uus juttu.
Miksi et anna miehen syödä kertakäyttölautasilta? Onhan se vähän hullunkurista, mutta onhan se tavallaan käypä ratkaisu tähän ongelmaan. Sinä syöt sellaisilta astioilta, mistä sinä haluat syödä - hän syö sitten niiltä pahvilautasilta. Tietysti hän kustantaa itse kertakäyttöastiansa. Jos teillä on yhteiset rahat, sitten tilanne on kinkkisempi.
Tietysti mies maksaa itse omat astiansa. Jos kokkaaminen tai ruoan esillepano vaatii jonkin pestävän astian/kattilan/vuoan käyttöä, mies hommaa omat ruokansa kertakäyttöastioissa ja sinä teet sitten itsellesi isomman satsin pestävissä astioissa.
Käytännössä siis mies syö einesruokaa kertakäyttöastioista. Se on hänen valintansa ja se hänelle suotakoon!
Jos alkaa kateellisena katsomaan sinun vuoassa valmistettua makaronilaatikkoa, niin siinäpähän katsoo. :)
"No sillähän sitä kauppaa yleensä käydään, jos ei kotityöt maistu ei tule pillua. Ei ole mikään uus juttu. "
Se että sinun parisuhteissasi noin tapahtuu ei ole sama asia kuin että se se olisi jotenkin sääntö eikä poikkeus.
Vierailija kirjoitti:
"Kaikki autot voi huoltaa ihan itse jos on jotain järkeä päässä. Jos et tiennyt, ihmiset ne siellä korjaamollakin huoltaa."
Tietääkseni korjaamoilla on myös huoltohallit, nosturit, testerit, kaikki oikeat työkalut, huolto-oppaat jne. Minulla on viimainen parkkipaikka ja vanha jakoavain.
Minkä minä sille voin jos sulla ei ole työkaluja? Ihmiset ne silti huoltaa, ei ne työkalut itsestään mitään tee.