Pirkanmaan uimahallit sallivat jatkossa uima-asut saunassa
Tiedän tasan tarkkaan miksi tähän ratkaisuun on päädytty ja tiedän että se tulee muuallakin käyttöön.
Vinkki: muualta tulleet.
Kommentit (73)
Ainut mikä itseäni hiertää on ne syyt miksi ratkaisuun päädyttiin.
Olisi saanut olla jo parikymmentä vuotta sitten. Mitään haittaahan uimahousuista ei ole jos on asianmukaisesti käyty pesulla ennen saunaa.
Vierailija kirjoitti:
Pirkanmaan uimahalleissa saa nyt saunoa uima-asussa
Muutos koskee Tampereen, Nokian, Ylöjärven, Lempäälän ja Valkeakosken uimahalleja.'
Peseytyminen ennen uimaan menoa on edelleen pakollista. Hygieniakäytännöt säilyvät ennallaan.
Kloorin mahdollinen höyrystyminen uima-asuista saunassa ei tiedotteen mukaan aiheuta haittaa.
– Uima-asujen mukana mahdollisesti kulkeutuvan klooripitoisen veden määrä on hyvin vähäinen, eikä se aiheuta merkittävää kloorin höyrystymistä tai terveyshaittaa saunassa normaalissa käytössä, tiedotteessa sanotaan.
Vierailija kirjoitti:
En ole itse suomalaisena ikinä ymmärtänyt sitä, että on ollut pakko mennä alasti saunaan. Sitähän perusteltiin aikoinaan sillä, että uimapuvussa oleva kloori höyrystyy saunassa ja on vaarallista hengittää. Eikö muka enää ole vaarallista?
Ei ole ollut koskaan. Myytti joka elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se kloori vaan höyrystyy saunassa, ei mitään legendaa.
Uuden agendan mukaan ei tietenkään enää höyrysty.
Joo se on muuttunut.
Uskonto ja suvaitsevaisuus menevät kemian edelle.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä alastomuudessa ihmisiä niin pelottaa?
Ei pelota mutta jo pelkån yksityisyyden ja tietosuojan takia kuulus saada olla vähintään uima-asu päällä. Ei ne sivistyneemmissä maissakaan kekkuloi tuntemattomien, samaa sukupuolta olevien kesken alasti kuin ehkä jossakin pervoklubeilla.
Vierailija kirjoitti:
Minut heitettiin Kanadassa uimahallista, kun menin alasti saunaan. Hirveä huuto ja vartijat paikalle. Uhkasivat poliisillakin.
Itselläjenkeissä erehdyin heittämään vettä kiukaalle. Henkilökunta kauhisteli kun heitin sähkölaitteeseen vettä🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole itse suomalaisena ikinä ymmärtänyt sitä, että on ollut pakko mennä alasti saunaan. Sitähän perusteltiin aikoinaan sillä, että uimapuvussa oleva kloori höyrystyy saunassa ja on vaarallista hengittää. Eikö muka enää ole vaarallista?
Uskonnollisten vähemmistöjen suvaitseminen menee aina terveyden edelle.
tästähän just oli juttua keväällä ihan valtakunnan uutisissa. Kloorimäärät on niin pieniä ettei mitään merkitys terveydelle. Ihan hyvä päätös kun noi sairaita pervoja joka puolella. Itse en kyllä uimahalliin enää jalallakaan astuisi, enemmän olisin huolissani kusen määrästä uima-altaassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskonnollisten vähemmistöjen suvaitseminen menee aina terveyden edelle.
tästähän just oli juttua keväällä ihan valtakunnan uutisissa. Kloorimäärät on niin pieniä ettei mitään merkitys terveydelle. Ihan hyvä päätös kun noi sairaita pervoja joka puolella. Itse en kyllä uimahalliin enää jalallakaan astuisi, enemmän olisin huolissani kusen määrästä uima-altaassa.
tai s p erman
Vierailija kirjoitti:
Toki se kloorihöyry on vieläkin yhtä myrkyllistä, mutta nyt sitä ei saa sanoa, koska sekin olisi rasismia ja joku voisi siitä loukkaantua sydänjuuriaan myöden.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki me ollaan kuitenkin samanlaisia. Jotkut kuvittelee olevansa extra kauniita, ja piiloutuvat miesten katseilta. Anna mun nauraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ollut koskaan. Myytti joka elää.
Ei se mikään myytti ole ollut.
Kautta aikojen meitä suomalaisia on kielletty menemästä uimahallissa saunaan uimapuku päällä juurikin kloorista varoitellen.
Faktana meille esitetty, jo alakoulusta alkaen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki me ollaan kuitenkin samanlaisia. Jotkut kuvittelee olevansa extra kauniita, ja piiloutuvat miesten katseilta. Anna mun nauraa.
No EI todellakaan kaikki ole samanlaisia.
Seuraavaksi sitten annetaan säälistä joku puolituntinen heille, jotka haluavat alasti vielä saunoa, eikä istua uimahaalareiden keskellä saunassa.