Neil deGrasse Tyson esittää tutkijaa, mutta ei sellainen. Hän on tubettaja
Kommentit (137)
Onko tutkija henkilö, joka ei ole julkaissut yhtään tieteellistä tutkimusta 20 vuoteen?
Vastaa tähän
Vierailija kirjoitti:
Tyson ei ole tutkija
Ei musta voikkaan
On ollut upeaa seurata DeGrassen ohjelmia. Hän osaa selittää asioita kunnolla.
Mikä näitä palstapojuja hänessä vituttaa? Onko väärän värinen?
Vierailija kirjoitti:
On ollut upeaa seurata DeGrassen ohjelmia. Hän osaa selittää asioita kunnolla.
Mikä näitä palstapojuja hänessä vituttaa? Onko väärän värinen?
Joo on
Vierailija kirjoitti:
Onko tutkija henkilö, joka ei ole julkaissut yhtään tieteellistä tutkimusta 20 vuoteen?
Vastaa tähän
Kai jokainen joskus tieteellistä tutkimusts tehnyt ja julkaissut on tutkija? Eri asia, työskenteleekö tällä hetkellä tutkijana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaa tähän
Kai jokainen joskus tieteellistä tutkimusts tehnyt ja julkaissut on tutkija? Eri asia, työskenteleekö tällä hetkellä tutkijana.
Onko noin. Voinko siis olla tittelillä, jota olen tehnyt jotain huomaa 20 vuotta sitten?
Kai jokainen joskus tieteellistä tutkimusts tehnyt ja julkaissut on tutkija. Minä julkaisin jotain 20 vuotta sitten
Olen siis tiedemies
Arvostin miestä, oli hyvä huumorintajukin, kunnes meni wef-kultin mukaan. Ei kiinnosta enää.
Vierailija kirjoitti:
Arvostin miestä, oli hyvä huumorintajukin, kunnes meni wef-kultin mukaan. Ei kiinnosta enää.
Sanoo olevansa Eurooppa vastainen
Vierailija kirjoitti:
Vastaa tähän
Tieteessä tutkijaksi ei leimata pelkästää sen perusteella montako tutkimusta hän on julkaissut viimeisen vuoden tai vuosikymmenen aikana vaan keskeisiä tekijöitä ovat:
-akateeminen koulutus: tutkijalla on virallinen tutkijantutkinto kuten tohtorin tutkinto ph.d. joka osoittaa hänen hallitsevan tieteellisen metodin tiedonkeruun ja analysoinnin
-ammattitaito ja menetelmien ymmärrys: tutkija ymmärtää miten vertaisarviointi toimii miten tuloksia tulkitaan kriittisesti ja miten virheellinen tieto erotetaan tieteellisestä tiedosta riippumatta siitä tekeekö hän itse tällä hetkellä laboratoriotyötä tai datan mallinnusta
Vierailija kirjoitti:
Vastaa tähän
Koko ajanhan se julkaisee mediassa. Kyllä siihenkin taustatutkimusta tarvitaan. Vrt tutkiva journalisti.
Olin aika pitkään Otaniemessä töissä. Tein tutkimusprojekteja teollisuudelle. Tutustuin samalla aika moneen tieteen ja tuotekehityksen ammattilaiseen. Sano tiedemieheksi kun puhuttelet mua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Degrasse ei todellakaan ymmärrä tieteen tekemisestä juuri mitään, se tulee hyvin nopeasti selväksi, kun häntä kuuntelee. Michio Kaku on toinen Jenkeissä tieteen ääntä paljon julkisuudessa käyttänyt henkilö, joka voi alussa kuulostaa fiksulta ja järkevältä, mutta paljastuu lopulta aivan sekoboltsiksi, mitä tulee tieteellisiin juttuihin.
Millainen oma taustasi astrofysiikassa on, ja missä julkaisuissa olet osoittanut olevasi eri mieltä alan tutkimuskonsensuksen kanssa?
Montako tieteen Nobelia deGrasse on voittanut?
Montako sinä olet voittanut?
Ei tämä ketju ollut minusta, vaan siitä, onko deGrasse kunnon tieteentekijä. No, ei hän ole arvostettu tieteentekijä, eikä ole siksi voittanut tieteen Nobelia.
Yritätkö ihan tosissaan väittää, että kunnon tieteentekijän mittari on se, että on voittanut Nobelin?
Siis todellisia tieteentekijöitä on sun mukaan ollut olemassa ainoastaan jotain 600 henkilöä?
DeGrasse ei ole kunnon tieteentekijä. Ei ole tehnyt merkittävää tieteellistä keksintöä, ja muutoinkin höpisee tieteestä hölmöjä juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaa tähän
Koko ajanhan se julkaisee mediassa. Kyllä siihenkin taustatutkimusta tarvitaan. Vrt tutkiva journalisti.
Toimittaja ei ole tieteellinen tutkija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaa tähän
Onko noin. Voinko siis olla tittelillä, jota olen tehnyt jotain huomaa 20 vuotta sitten?
No koulutukset nyt ei ainakaan katoa. Kun ihminen on astrofyysikko, niin silloin on astrofyysikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpisee lähinnä peruskoulufysiikkaa
Ei amerikkalainen tv-yleisö ymmärrä sitäkään.
Eikä suomalainenkaan.
Neilillä on kiintoisat juuret Amerikan orjakaupankäynnissä. Siis sinne tuotujen länsiafrikkalaisten peruina.
Otan tähän vain AI-yhteenvedon alun, niin voitte itse googletella loput:
"The connection between the De Grasse family and slavery involves Alexandre François Auguste de Grasse, a French officer who owned a plantation and 200 enslaved people in Saint-Domingue."
Yritätkö ihan tosissaan väittää, että kunnon tieteentekijän mittari on se, että on voittanut Nobelin?
Siis todellisia tieteentekijöitä on sun mukaan ollut olemassa ainoastaan jotain 600 henkilöä?