Kuka noita kaupan halvimpia nakkeja ostaa?
Lihaprosentti jotain 10% ja täynnä luunsirpaleita.
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iso Viitoset on aina myyty loppuun, varsinkin jos ovat tarjouksessa.
Hyi, niissäkin vain 13 % lihaa ja siitäkin osa broileria.
Koneellisesti erotettu lihakin on lihaa, vaikka sitä ei siksi saa pakkauksessa kutsua.
Liha on lihaa ja teurasjätteet on sitten erikseen. ;)
Selitä mikä se olennainen ero sinun ymmärryksesi mukaan on ravitsemuksen kannalta.
No se että teurasjätteet on niitä halvimpia nakkeja ja ne pumpataan täyteen kemikaaleja. Oletko tyhmä vai etkö muuten vain ymmärrä asioita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni ostaa niitä yksinkertaisesti hinnan vuoksi. Jos ruokabudjetti on tiukka, 1–2 euron nakkipaketti voi olla ainoa vaihtoehto.
Samalla rahalla saa paljon terveellisempiä ja täyttävämpiä tuotteita.
Niinpä, 2e saa jo 2kg perunaa tai omenoita.
No jos on kyllästynyt perunoihin ja omenoihin
Sitten voit ostaa parsakaalia, täysjyväpastaa, kukkakaalia, banaania, porkkanoita yms.
Hehheh, oikea vaihtoehto on liha. Silloin on ravinnon saanti turvattu. Voihan noita kaaleja vähän lisukkeeksi, onhan niissä c-vitamiinia.
Kunnon rasvainen possunliha on halpaa ja ravitsevaa.
Joo mutta sitä noissa sontanakeissa ei ole kuin pari prossaa. :D
Ei olekaan ja siksi mainitsin vaihtoehdoksi nimenomaan LIHAN.
Ei niillä ole varaa ostaa kunnon lihaa. Kanankoivetkin on parempi vaihtoehto kuin persenakit.
Koivet onkin hyvää ruokaa ja se nahka on superia.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Itse olen sen verta tarkka mitä suuhuni laitan ja haluan pysyä kondiksessa että minä ainakaan en ikinä laittaisi niitä suuhuni vaikka maksettaisi. Joskus 18 vuotiaana olisin ehkä voinut ostaa kun muutin ensimmäiseen asuntoon ja en tiennyt vielä ravinnon päälle yhtää mitää. Aikuisten pitäisi jo tietää paremmin
Tämäpä se juuri on että kyllä nuori kestää syödä mitä vaan muutamia vuosia. Mutta jos 40+ jälkeen vedät pelkkiä kemikaalieineksiä, niin et takuulla elä eläkeikään asti. Ja vasta-argumentti on varmaan tyyliin että ei kiinnosta jos kuolen kivuliaaseen syöpään sitten siinä vaiheessa enää. ;D
Vierailija kirjoitti:
Konala ja Puppa!🥸👴🏻👄👍
Sano nyt sinäkin Puppa kerrankin jotain järkevää tähän nakki-keskusteluun!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni ostaa niitä yksinkertaisesti hinnan vuoksi. Jos ruokabudjetti on tiukka, 1–2 euron nakkipaketti voi olla ainoa vaihtoehto.
Samalla rahalla saa paljon terveellisempiä ja täyttävämpiä tuotteita.
Niinpä, 2e saa jo 2kg perunaa tai omenoita.
No jos on kyllästynyt perunoihin ja omenoihin
Sitten voit ostaa parsakaalia, täysjyväpastaa, kukkakaalia, banaania, porkkanoita yms.
Hehheh, oikea vaihtoehto on liha. Silloin on ravinnon saanti turvattu. Voihan noita kaaleja vähän lisukkeeksi, onhan niissä c-vitamiinia.
Kunnon rasvainen possunliha on halpaa ja ravitsevaa.
Joo mutta sitä noissa sontanakeissa ei ole kuin pari prossaa. :D
Ei olekaan ja siksi mainitsin vaihtoehdoksi nimenomaan LIHAN.
Ei niillä ole varaa ostaa kunnon lihaa. Kanankoivetkin on parempi vaihtoehto kuin persenakit.
Koivet onkin hyvää ruokaa ja se nahka on superia.
On se mutta ei ne nakkiostajat niitä viitsi ja jaksa valmistaa. Uunikin menee rasvaiseksi ja se pitäisi välillä puhdistaa! EN HALUA PUHDISTAA PUUDUTTAVAA HOMMAA PLÄÄHH!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi, niissäkin vain 13 % lihaa ja siitäkin osa broileria.
Koneellisesti erotettu lihakin on lihaa, vaikka sitä ei siksi saa pakkauksessa kutsua.
Liha on lihaa ja teurasjätteet on sitten erikseen. ;)
Selitä mikä se olennainen ero sinun ymmärryksesi mukaan on ravitsemuksen kannalta.
No se että teurasjätteet on niitä halvimpia nakkeja ja ne pumpataan täyteen kemikaaleja. Oletko tyhmä vai etkö muuten vain ymmärrä asioita?
Kyllä sä olet se tyhmä, kun et edes tehtävänantoa ymmärtänyt. Sun piti selittää koneellisesti erotellun ja leikatun lihan ravitsemuksellinen ero eikä selitellä kemikaaleista, jotka eivät asiaan kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Itse olen sen verta tarkka mitä suuhuni laitan ja haluan pysyä kondiksessa että minä ainakaan en ikinä laittaisi niitä suuhuni vaikka maksettaisi. Joskus 18 vuotiaana olisin ehkä voinut ostaa kun muutin ensimmäiseen asuntoon ja en tiennyt vielä ravinnon päälle yhtää mitää. Aikuisten pitäisi jo tietää paremmin
Tämäpä se juuri on että kyllä nuori kestää syödä mitä vaan muutamia vuosia. Mutta jos 40+ jälkeen vedät pelkkiä kemikaalieineksiä, niin et takuulla elä eläkeikään asti. Ja vasta-argumentti on varmaan tyyliin että ei kiinnosta jos kuolen kivuliaaseen syöpään sitten siinä vaiheessa enää. ;D
Muuten samaa mieltä, mutta kuoleehan sitä kuitenkin, vieläpä yleensä kivuliaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi saatanan, minun nakeissa on aina vähintään 90% lihaa.
Eli laitat lihanpalan kuoreen? Ei onnistu.
Makkaroissa ja nakeissa tulee on n. 30% rasvaa että ne on syötävissä.
No, nykyinen teollinen "makkara" on kaukana siitä, mitä makkara oikeesti on ja mistä se on oikeesti ennen tehty.
Alkuperäinen makkara oli superruokaa, noi teolliset sotkut ei ansaitse makkaran nimeä. Eikä se riipu lihan määrästä.
Okei, miten tämä eroaa oikeasta makkarasta?
Porsaanliha (alkuperä Suomi), naudanliha (alkuperä Suomi), merisuola, lampaansuoli, vesi, sipuli, sitruunankuori, paprika, kuivattu tomaatti, mausteet (valkosipuli, mustapippuri, timjami, salvia, meirami, muskottipähkinä).
Lihapitoisuus 92 %.
No niissä Xtran paskoissa ei ole 92% muuta kuin paskaa ja loput on sinne päin sitä aitoa, luonnollista ja terveellistä.
No en minäkään söisi Xtraa tai sitä Isoa vitosta. Pahaa ja todennäköisesti epäterveellisiä.
Mutta eaimerkki ei ollut kumpikaan, ei edes nitriittejä tai nitraatteja.
Ei ne noita osta vaan niitä halvimpia. ;)
Vierailija kirjoitti:
Lihapiirakat on täyttä myrkkyä mutta silloin tällöin ostan, on ne niin hyvänmakuisia.
Niitä voi tehdä itse kotona, mutta ei nää kehtaa ja jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäli se syöpä ja ne kivut eivät ole sinulla, ja henkilö itse puolestaan ei tekojensa seurauksista piittaa (vertaa vaikka tupakointiin), niin en usko, että ratkaisua löydät. Muutoin kuin hankkimalla itsellesi mielenrauhan sen suhteen mitä muut syövät. Uskoisin, että se olisi toimivin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Snellman kunnon nakki 90% lihaa.
Lihaa ja lihan kaltaista. Ei siihen kokolihaa käytetä. Tai no, jos nyt esim. sydämen laskee kokolihaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäli se syöpä ja ne kivut eivät ole sinulla, ja henkilö itse puolestaan ei tekojensa seurauksista piittaa (vertaa vaikka tupakointiin), niin en usko, että ratkaisua löydät. Muutoin kuin hankkimalla itsellesi mielenrauhan sen suhteen mitä muut syövät. Uskoisin, että se olisi toimivin.
Juu ei minua vaivaa se jos ympärillä porukka tuhoaa itsensä eineksillä. Syökää vaan niin paljon kuin haluatte. Pointti on nyt tässä se, että jos ei muuta kykene syömään kuin einesnakkeja, niin on yksinkertraisesti typeryyttä. Ja se toki heille sallittakoon. Luonto karsii ja 8+ miljardia ihmistä jatkaa elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihaa ja lihan kaltaista. Ei siihen kokolihaa käytetä. Tai no, jos nyt esim. sydämen laskee kokolihaksi.
Sydän on helvetin tervellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole se halvin nakki
Kyllä on
Niitä syö proletaarit jotka äänestää ääripäitä, jotka sitten riitelee keskenään ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on lihaa, joka ei leikkaamalla irti lähde, joten puristetaan koneellisesti irti luusta. Ihan samaa lihaa kuin leikattu lihakin siis, mutta koostumus tietenkin muuttuu mössöksi siinä puristuksen aikana, joten sopii hyvin nakkeihin ja makkaroihin, kun lisätään hieman perunajauhoja jne., jotta saadaan tuotteesta sopivan kiinteä.
KÖYHÄT! Ne on kamalaa porukkaa.
Tsirbulat,käy baikka tsiigaa