Olen eroamassa mutten voi puhua kenellekään
Tämä meidän välinen juttu ei enää parisuhteeksi muutu, joten ero on vain ajan kysymys, mutta lapsen sairastumisen ja taloustilanteen vuoksi se aika ei ole nyt. Pärjätään ihan ok saman katon alla, nyt on suhtaudun tähän kumppanuusvanhemmuutena enkä odotakaan aikuisten välisellä suhteelta muuta kuin työtoveruutta.
En oikein voi puhua tästä kenellekään. Se ei saa kantautua lasten korviin, enkä halua sääliä. Mut ihan tää ihan hirveän yksinäinen paikka, surra yli 20v parisuhdetta voimatta oikeasti surra sitä kun se on vasta ajatus. Ei oikein viitsi kavereillekaan laittaa dramaattista viestiä "me erotaan - ehkä kahden vuoden päästä".
Kommentit (64)
Minulla oli tuollainen puoliso. Jotenkin jaksoin vuosikausia olla vierellä, mutta pakko oli erota. Nyt olen hyvässä suhteessa ja kaduttaa miksi tuhlasin niin monta vuotta elämästäni huonossa liitossa. Tsemppiä sulle, Ap. Taidat tietää jo mitä pitäisi tehdä, mutta irtiotto on vaikeaa. Ei se helpotu vuosienkaan päästä. Muista, että meillä on vain yksi elämä ja sinä olet vastuussa omasta onnellisuudestasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että teillä on kriisitilanne myös toisen lapsen sairastumisen vuoksi (toki myös parisuhdekriisi). Nyt jäitä hattuun ja päivä kerrallaan. Ei sinun 2 vuoden päähän asti tarvitse tehdä päätöksiä. Menkää pariterapiaan myös.
Olen houkutellut miestä terapiaan useamman kerran vuosien aikana, mutta hän kieltäytyy. Kuin myös siitä että pähkäiltäisiin näitä kotona yhdessä, esim. Väestöliiton parisuhdekurssilla. Sanoo tuollaisen olevan hänelle niin ahdistavaa että ei suostu.
Ap.
Terapia on monelle miehelle ahdistavaa.
Mutta pahimmillaan se miehellä voi johtaa siihen että hänestä kaivetaan piilossa pitämänsä sadismi ja narsismi esiin. Varsinkin jos vähän kokeellisempaa terapiaa.Tuosta ilmiöstä pitäisi puhua paljon enemmän ja kovemmalla äänellä.
Kyllä. Koska silloinhan tuollainen mies on täyttä feikkiä.
Alusta loppuun.
Tuosta ilmiöstä pitäisi puhua paljon enemmän ja kovemmalla äänellä.