Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiivatulehdus ja kutina tekee hulluksi! Mikä siihen auttaa?

Vierailija
29.07.2026 |

On käyty lääkärissä ja on lääkkeet, mutta pitäis selvitä siihen saakka että tehoavat. Ei oo ollut 10 vuoteen enkä muistanut miten viheliäinen on!

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmää vaan tierä!

Vierailija
2/48 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, miehillekkin voi tosiaan tulla hiivaa. Kysyppäs äidiltäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskin vain hiiva itelläkin, mulla diagnosoitu valkojäkälä johon saa käyttää hoitavaa kortisonivoidetta vaan kaksi viikkoa putkeen, sitten kahden viikon tauko. Taukoviikoilla ihan jatkuva kutina eikä mikään auta (käytössä Vagisan ja Bepanthen). Just alotin taas kortisonikuurin ja eka viikko menee ennen kun auttaa kutinaan. Eli käytännössä yksi viikko kuukaudesta mulla kutinavapaa viikko, muuten ihan jatkuva kutina ja kirvely :( Tätä loppuelämä.

Vierailija
4/48 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ihan keski-ikäinen nainen oon. Mut voi tosiaan tarttua mieheen. 

Vierailija
5/48 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliskin vain hiiva itelläkin, mulla diagnosoitu valkojäkälä johon saa käyttää hoitavaa kortisonivoidetta vaan kaksi viikkoa putkeen, sitten kahden viikon tauko. Taukoviikoilla ihan jatkuva kutina eikä mikään auta (käytössä Vagisan ja Bepanthen). Just alotin taas kortisonikuurin ja eka viikko menee ennen kun auttaa kutinaan. Eli käytännössä yksi viikko kuukaudesta mulla kutinavapaa viikko, muuten ihan jatkuva kutina ja kirvely :( Tätä loppuelämä.

Kiitos, kokeilen Bepanthenia. Apteekissa ei oikein tienneet. 
Tsemiä sulle kutinan kanssa. Ei voi käsittää miten tuon kanssa pystyy olemaan, käymään töissä tai yhtään mitään. 

Vierailija
6/48 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiivan hoitaa diflugan di did dii!

Vierailija
7/48 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemiä sulle kutinan kanssa. Ei voi käsittää miten tuon kanssa pystyy olemaan, käymään töissä tai yhtään mitään. 

Sori, mutta apteekissa kyllä tiedetään. Hiivaan on ihan omat lääkkeet.

Vierailija
8/48 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältä sokerin ja höttöhiilareiden syöntiä.

Vierailija
9/48 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori, mutta apteekissa kyllä tiedetään. Hiivaan on ihan omat lääkkeet.

On ja hain ne. Mutta eivät osanneet kertoa mikä auttaa hillittömään kutinaan ennen kuin lääke alkaa toimia. Tiedänhän sen tunteen, kun ei voi istua, seistä tai kävellä, kun kirvelee.

Vierailija
10/48 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin teen, mutta ei toimi siihen akuuttiin kutinaan minkä hiiva aiheuttaa. 

Vierailija
11/48 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä auttaa? Rub one out and repeat if necessary.

Vierailija
12/48 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo gefiluspiimää lasillinen joka päivä. 18v ilman hiivatulehduksia

Vierailija
13/48 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko seksisuhteeessa? Jos olet myös puoliso pitää hoitaa. Saat sieltä hiivan uudelleen. Seksilelujen puhdistus..., alusvaatteet puuvillaisiin, jotka voi pesta 60 asteessa ja yöllä ilman. Hiiva saattaa olla myös alusvaatteessa, joka pesty 40 asteessa. Maustamaton luonnonjogurtti auttaa ehkä oireisiin.

Vierailija
14/48 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omenaviinietikka. Laimenna. Sisälle tamponiin kastettuna, ulkopuolelle siteen kastelet, pari pvää niin oireet on pois. Kannattaa viel pari pvää huljutella ja myöhemminkin tarpeen mukaan.

Vierailija
15/48 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasillinen vettä ja omenaviinietikkaa 1 rkl. Juodaan kerralla...voi laittaa myös ulkoisesti kutinakohtaan.

Aamuin illoin.

Vierailija
16/48 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli just hiiva joka lähti apteekin tablettihoidolla, laitoin vielä canesten-voidetta ulkoisesti. Mutta siihen kutinaan auttoi toosan huljuttaminen jääkylmällä vedellä!

Vierailija
17/48 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin teen, mutta ei toimi siihen akuuttiin kutinaan minkä hiiva aiheuttaa. 

Minä käytin aikoinaan laimennettua teepuuöljyä, se auttoi kutinaan heti. Nykyään olen jättänyt kaiken valkoisen höttöhiilarin pois, niin ei ole enää vaivannut.

Vierailija
18/48 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile Vicks vaporubia.

Vierailija
19/48 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piimää toosaan. Siis ihan sinne sisälle. Rauhoittaa ja viilentää.  Toimii oikeasti.

Vierailija
20/48 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa naiset, kiitos! Laitan kokeiluun kaikki vinkit. Kylmää vettä, teepuuöljyä, omenaviinietikkaa.  

Ei ole ollut 10 vuoteen ja syön terveellisesti, mutta jostain se iski nyt yllättäen. Ehkä keski-iän hormonimuutokset ja kuivuus. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi