Seurustelitko yksinhuoltajan kanssa?
Yksinhuoltajaperheitä on Suomessa noin viidennes kaikista lapsiperheistä – käytännössä tämä tarkoittaa, että Suomessa on kymmeniä tuhansia yksinhuoltajaäitejä. Sinkkuäitiys voi olla myös oma valinta.
Moni eron läpikäynyt yksinhuoltaja saattaa olla huolissaan, löytyykö kohdalle enää omaan elämään sopivaa rakkautta, parisuhdetta ja syliä, johon käpertyä – tai sitten kevyempää seuraa.
”Miehiä ei kiinnosta, olen kuin ilmaa kaikille”, yhden lapsen 30-vuotias sinkkuäiti suri muinoin Kaksplussan keskustelupalstalla. Samaa pohdintaa käydään myös tasaiseen tahtiin Jodelissa.
Osa sinkkuäideistä kokee, että lapsiperhearki voi olla este deittailulle. Uuden parisuhteen etsiminen voi tuoda mukanaan haasteita ja pelkoja, joita lapsettomat sinkut eivät välttämättä kohtaa.
Treffit pitää sovittaa lasten aikatauluihin, omaa aikaa on usein niukasti, eikä uusia ihmisiä haluta päästää lasten elämään liian nopeasti. https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/0476dcc4-63bf-4162-9e3d-6f18cbcc70eb
Kommentit (40)
Mulla on kolme lasta, enkä ole ymmärtänyt tuota ihmisten piilottelua lapsilta. Onneksi omat lapseni (5-8v) ovat uteliaita ja sosiaalisia, osaavat olla kontaktissa ihmisten kanssa. Ei sitä uutta kumppania kannata heti asumaan ottaa, mutta en näe syytä miksei koko porukalla voi käydä vaikka hoplopissa, syömässä tai vaikka uimassa, siinähän sitä tutustutaan.
Olen yhtä käynyt panemassa, mutta ei johtanut sen pitemmälle.
Siihen aikaan ikää oli sen verran vähän, ettei lapset kyllä tulleet kysymykseen muutenkaan ja opinnot kesken. Enkä olisi kyllä muutenkaan halunnut valmiiksi tehtyjä lapsia pakettiin mukaan.
En jaksa säätää yksinhuoltaisien aikataulujen kanssa ja lapsistaan vastuuta ottamattomat miehet ovat todellinen turn off.
Niinpä vain miehiä, joilla ei ole alaikäisiä lapsia.
Yh sinkku äitinä en hae miesten hyväksyntää tai mitenkään etsi parisuhdetta aktiivisesti. Tosin se voi johtua siitäkin, että olen aika itsenäinen ja laatu nainen. Rauhallinen, kiltti, päihteetön ja korkeasti koulutettu niin ei mulle kuka tahansa kelpaa tähän rinnalle. Miehen pitää olla samalla tasolla, en ala passaamaan rikollisia tai alkoholisteja tai muitakaan ongelmia kun olen aina itse ollut se vastuunkantaja ja kunnollinen niin rinnalle kaipaa toista samantyyppistä ihmistä eli en todellakaan ota tähän edes ketään holhottavaa syömään loppujakin energioita.
Seurustelisin. Nykyisen kumppanin lapsi oli yläasteelainen kun tavattiin. Nykyään se on jo yliopistossa.
En halua ketään esitlelä omille lapsilleni kovin nopeasti ja en halua myös tavata kumppaniehdokkaan lapsia kovin nopeasti. Käytännössä menen siis vuoroviikkorytmin ehdoilla. Yksinhuoltajalla on hyvin vähän lapsetonta aikaa, joten vaikea siinä olisi mitään suhdetta rakentaa. Nytkin toisen vuoroviikkovanhemman kanssa on välillä jätetty tutustuminen alkutekijöihinsä, koska yhteista lapsetonta aikaa on liian vähän. Pari kertaa olen kokeillut ja jos joka toinen viikko on 1-2 yhteistä päivää, niin ei vain maksa vaivaa. Yhteinen lapseton viikonloppu on ehdoton edellytys, että kannattaa koittaa tutustua.
Seurustelin yh isän kanssa. Nykyään ollaan naimisissa oltu kohta 20 vuotta. Ihanan bonuslapsen sain omien lasten rinnalle.
Ajattelen, että on erittäin harvinaista löytää mun tilanteeseen miestä jonka luonne kestää tämän, että mulla on erityislapsi. Miesten puheissa yh äidit ovat helppoja nakkeja, mutta itse en ole. En käy baareissa ja olen tuota miesten tilitystä juopoista yh äideistä kuunnellut kärsivällisesti. Itse en kuitenkaan juo alkoholia, en käytä päihteitä eikä luonani käy miehiä. Lapsi tulee ensin. En ole vielä tavannut miestä jolla ei olisi ollut stereotyyppistä olettamusta siitä millainen on yh äiti.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen, että on erittäin harvinaista löytää mun tilanteeseen miestä jonka luonne kestää tämän, että mulla on erityislapsi. Miesten puheissa yh äidit ovat helppoja nakkeja, mutta itse en ole. En käy baareissa ja olen tuota miesten tilitystä juopoista yh äideistä kuunnellut kärsivällisesti. Itse en kuitenkaan juo alkoholia, en käytä päihteitä eikä luonani käy miehiä. Lapsi tulee ensin. En ole vielä tavannut miestä jolla ei olisi ollut stereotyyppistä olettamusta siitä millainen on yh äiti.
Miten paljon tapaat miehiä ja kysytkö jokaiselta kohtaamaltasi mieheltä millainen mielikuva heillä on yh-äideistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten paljon tapaat miehiä ja kysytkö jokaiselta kohtaamaltasi mieheltä millainen mielikuva heillä on yh-äideistä?
Ottaen huomioon, että miehet itse ovat äärimmäisen helppoja, jopa varmoja nakkeja, lähinnä nauraisin miesten mielipiteille "helposta nakkeudesta". Mitä miesten kaksinaismoralistisilla mielipiteillä on väliä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tapaile miehiä ollenkaan, koska pelkään että törmään johonkin rikolliseen tai lasten ja naisten hakkaajaan joten olen minimoinut riskit pahentaa lapsen tilannetta omalta osaltani, jotta ei tulisi naisena tehtyä väärää valintaa. Pitäisi osata valita oikein ja olla niin varma siitä, että mies on täyspäinen ja kestää haastavaa erityislastani ja lapsen juttuja. Vaatii minultakin paljon ja olen henkisesti vahva ja resilienssi, mikä ei ole itsestään selvää.
Miksi haluaisin seurustella epäonnistuneen ihmisen kanssa, kun laadukastakin seuraa löytyy?
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluaisin seurustella epäonnistuneen ihmisen kanssa, kun laadukastakin seuraa löytyy?
Millä tavoin sinä olet onnistunut? Eli et ole missään asiassa epäonnistunut ja epäonnistunut parisuhde on mielestäsi naisen vika? Ok, no se on hyvä että pysyt kaukana yh äideistä, koska olisi kammottavaa olla suhteessa ihmisen kanssa kuka sälyttää kaiken vastuun epäonnistumisista naisille. Luultavasti olet juuri sellainen kenestä sitten erottaisiin.
Tottakai voisin seurustella. Kummallinen kysymys. Ap tehnyt johdattelevan kysymyksen tahallaan. 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaen huomioon, että miehet itse ovat äärimmäisen helppoja, jopa varmoja nakkeja, lähinnä nauraisin miesten mielipiteille "helposta nakkeudesta". Mitä miesten kaksinaismoralistisilla mielipiteillä on väliä?
Niin tai jos mies projisoi omaa helppoa naukkeuttaan naisiin.
Lapset ei ole este, lapset on kivoja. Isompi este on sellainen lössähtänyt siiderivalasäiti jonka kämppä on lattiat täynnä likaisia vaatteita, pizzalaatikoits ja joka paikassa haisee kissan kusi. Itsestään huoltapitävä sinkkuäitihän on tosi hot!
Mies