Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seurustelitko yksinhuoltajan kanssa?

Vierailija
29.07.2026 |

Yksinhuoltajaperheitä on Suomessa noin viidennes kaikista lapsiperheistä – käytännössä tämä tarkoittaa, että Suomessa on kymmeniä tuhansia yksinhuoltajaäitejä. Sinkkuäitiys voi olla myös oma valinta.

Moni eron läpikäynyt yksinhuoltaja saattaa olla huolissaan, löytyykö kohdalle enää omaan elämään sopivaa rakkautta, parisuhdetta ja syliä, johon käpertyä – tai sitten kevyempää seuraa.

”Miehiä ei kiinnosta, olen kuin ilmaa kaikille”, yhden lapsen 30-vuotias sinkkuäiti suri muinoin Kaksplussan keskustelupalstalla. Samaa pohdintaa käydään myös tasaiseen tahtiin Jodelissa.

Osa sinkkuäideistä kokee, että lapsiperhearki voi olla este deittailulle. Uuden parisuhteen etsiminen voi tuoda mukanaan haasteita ja pelkoja, joita lapsettomat sinkut eivät välttämättä kohtaa.

Treffit pitää sovittaa lasten aikatauluihin, omaa aikaa on usein niukasti, eikä uusia ihmisiä haluta päästää lasten elämään liian nopeasti. https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/0476dcc4-63bf-4162-9e3d-6f18cbcc70eb

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään kyllä tunnista yhtään. Jokainen yh ja eronnut ympärilläni on löytänyt helposti seuraa ja kumppanin. 
Itsekään en ole ikinä ollut millään tapaa ”ilmaa” miehille, ja olen ollut lapseni ainoa vanhempi hänen syntymästään lähtien. Heti siinä oli jo vauva-aikana useita uusia yrittäjiä ja vanhoja tuttuja joille olin aiemmin antanut pakit (ehkä ajattelivat, että tuoreena yh:na olisin enemmän heikoilla ja miehen tarpeessa?) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi