Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluatko pitkän parisuhteen jälkeen uuden suhteen vai et?

Vierailija
29.07.2026 |

Ja miksi?

Itse olin pitkässä suhteessa, yli 20v, lapset hankittu. En halua uutta suhdetta. Kokeilin, mutta ahdistaa vaatimukset yhteydenpidosta, näkemisestä, jatkuvasta yhdessäolosta. Tunnen suurta vapautta, vaikka taloudellisesti on ajoittain hyvin tiukkaa. Rahan takia en kuitenkaan suhdetta halua, näen ja tiedän lukuisia huonoja liittoja joissa ollaan yhdessä rahan takia.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eroaisimme, niin en. En alennu enää yhdenkään miehen k*setettavaksi.

Vierailija
22/29 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt erosta 3 vuotta. Missään vaiheessa ei oo tuntunut että olis tilaa tai halua etsiä uusi mies. Jos jotain ihmeitä tapahtuis niin varmaan harkitsisin, mutta ei kai sellasta miestä ookaan joka jotenkin parantais mun elämää. Aina joutuu jotain hörppimistä, sotkemista ja piereskelyä kestää. Puhumattakaan niistä isommista ongelmista. Kai siinä pitää olla mukana valtava halu olla parisuhteessa tai pelko yksinolosta, että viitsii johonkin alkaa, kun ei enää nuoruuden naiivius oo kiusana. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitse parempia miehiä.

Vierailija
24/29 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä lähtökohtaisesti halua tai ole haluamatta uutta parisuhdetta. Se on aina täysin riippuvainen omasta sen hetkisestä elämäntilanteesta ja ihmisestä, jonka kohtaa. Voin aloittaa tapailun jos se tuntuu hyvältä, ja se sitten voi kehittyä pysyväksi parisuhteeksi, edelleen jos se tuntuu kaikin puolin hyvältä ja toimivalta. Aika sellaiset asiat näyttää. 

Vierailija
25/29 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla, että kävelen pitkän avioliiton loppusuoraa. Jos tämä eroon päättyy niin ihan ensimmäisenä pitää laittaa oma pää ja itsetunto kuntoon ja oppia viihtymään itsensä kanssa, vähän liian paljon olen käynyt läpi viime vuosien aikana. 

Vierailija
26/29 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki haluan, mutta en ehkä täyttä parisuhdetta, puolisuhdekin riittää, varsinkin sukupuolisuhde.

Vierailija
27/29 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi haluta, mutta tosiasia on se että ei lihava keski-ikäinen suomalainen läskinainen saa suhdetta. Miehiä ei kiinnosta ällöttävät läskit. Nämä läskit ovat ihan kuoleman partaalla. Lääkäreiden pitäisi sanoa heille tämä suoraan päin naamaa lääkärin vastaanotolla, että heräisivät läskiuniltaan. Sairaita ovat. 

Vai niin. Ja miehethän eivät ole läskejä, eivätkä kaljan ja tupakanhajuisia ennen aikojaan kaljuuntuvia? Jos niin kuin tuolle linjalle lähdetään.

Vierailija
28/29 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kyllä, mutta ehtoja on. Yhteen en halua muuttaa enkä halua olla yhdessä 24/7. Fyysisistä sairauksista sanon, että jos hoitotasapaino on hyvä, ne ei haittaa. Sama koskee joiltain osin henkisen puolen ongelmia. Mutta minä en rupea terapeutiksi enkä sairaanhoitajaksi. En myöskään leivo pullaa enkä ole kodinhoitaja enkä ala äidiksi kenellekään miehelle muutenkaan. Varoistani huolimatta en elätä ketään, joskaan ei minuakaan tarvitse kenenkään elättää. Minä en hoida kenenkään itsetuntoa taputtamalla päähän päivittäin. Jos edellinen vaimo vei itsetunnon, terapeutti tuokoon sen takaisin. Sama pätee siihen, että minun päälleni ei oksenneta omia traumoja. Sitäkin varten on alan ammattilaisia. Ja seksi tulee kuvioihin vasta, kun olemme paremmin tutustuneet. Minua ei kiinnosta kumppaniehdokkaan nylkytystarve, vaikka olisi kuinka pitkä aika edellisestä kerrasta. Käsi on sitä varten.

Kuulostaako tylyltä? Jos jatkan vielä deittailua, niin lista todennäköisesti vaan pitenee. Tai sitten vaan totean, että itsekseen elämä on parasta.

Vierailija
29/29 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitse parempia miehiä.

Kuten sanoin, en ikinä enää ota uutta miestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme