Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluatko pitkän parisuhteen jälkeen uuden suhteen vai et?

Vierailija
29.07.2026 |

Ja miksi?

Itse olin pitkässä suhteessa, yli 20v, lapset hankittu. En halua uutta suhdetta. Kokeilin, mutta ahdistaa vaatimukset yhteydenpidosta, näkemisestä, jatkuvasta yhdessäolosta. Tunnen suurta vapautta, vaikka taloudellisesti on ajoittain hyvin tiukkaa. Rahan takia en kuitenkaan suhdetta halua, näen ja tiedän lukuisia huonoja liittoja joissa ollaan yhdessä rahan takia.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi haluta, mutta tosiasia on se että ei lihava keski-ikäinen suomalainen läskinainen saa suhdetta. Miehiä ei kiinnosta ällöttävät läskit. Nämä läskit ovat ihan kuoleman partaalla. Lääkäreiden pitäisi sanoa heille tämä suoraan päin naamaa lääkärin vastaanotolla, että heräisivät läskiuniltaan. Sairaita ovat. 

Vierailija
2/29 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnellisessa liitossa, yli 20 v. Jos jään yksin, jatkan yksin, ei kukaan täytä hänen saappaitaan kuitenkaan, ja vähempään en tyytyisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä nyt sitten on pitkä parisuhde kenellekin. Kyllä minä aikoinaan seitsenvuotisen avoliittoni päätyttyä halusin uuden suhteen. En heti, mutta aikaa myöten. Nykyinen suhde on kestänyt neljännesvuosisadan. Jos tämä joskus päättyisi syystä tai toisesta, kyllä minä edelleen haluaisin uuden suhteen.

Vierailija
4/29 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kauemmin aikaa edellisestä pitkästä suhteesta kuluu, niin sitä vähemmän minua kiinnostaa deittailu tai parisuhde. Käytännössä tilanteeni on, että jos arkeen töissä, harrastuksissa tai vapaa-ajalla tulisi joku ihminen kehen ihastuisin, niin siinä tapauksessa arvioisin tilanteen uudestaan. Kunnes noin käy, niin käyn töissä ja treenaan sekä harrastan tyytyväisenä. Välillä voi houkutella lapset tekemään jotain yhdessä. 

Vierailija
5/29 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon on hankala vastata, olen nyt yli 30 vuotta kestäneessä parisuhteessa ja jos toinen kuolisi, en usko tällä hetkellä että haluaisin uutta parisuhdetta. Asia voi kuitenkin muuttua jos sopiva kumppani löytyy. En usko että olen halukas edes etsimään.

Vierailija
6/29 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yli 20v parisuhteessa ja en enää halua parisuhdetta. On paljon rauhallisempaa elää yksin: voi tehdä ja harrastaa mitä haluaa, telkkarista voi katsoa mitä vaan ilman häiriöitä ja matkoillakin voi toimia oman aikataulun ja fiiliksen mukaan. 

Vierailija
7/29 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua suhdetta. Kokeilin eron jälkeen, kun löytyi mukava mies, mutta totesin että liian tiivistä ja ahdistavaa. Haluan olla yksin. Mennä miten tahdon, olla miten tahdon, en tehdä kompromisseja. Tuskin omassa elämässä sattumalta vastaan kävelee sopivaa, en oikein anna tilaisuuksia siihen enkä ole tässä iässä enää kiinnostavinta maan päällä :D

Vierailija
8/29 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua. Oma tupa, oma lupa. Saa elää ja olla rauhassa, eikä tarvitse ottaa ketään muuta huomioon. 

Vierailija
9/29 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

5v sitten erosin 17v kestäneestä suhteesta. Päätin jo silloin, että nyt mulle riittää. En ole dittailut sen jälkeen, enkä aio. Yksin eläminen on aivan ihanaa, enkä halua enää huolehtia, enkä kannatella, toisesta ihmisestä, en välittää toisen mielialoista ja mielihaluista, enkä passata ketään. Nyt olen oman elämäni herra, ja sellaisena aion pysyä.

Vierailija
10/29 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut psrisuhteissa 27, 1,5 ja 5 vuotta, nyt kohta vuoden sinkkuna, eikä todellakaan kiinnosta alkaa deittailemaan. 

Vierailija
11/29 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5v sitten erosin 17v kestäneestä suhteesta. Päätin jo silloin, että nyt mulle riittää. En ole dittailut sen jälkeen, enkä aio. Yksin eläminen on aivan ihanaa, enkä halua enää huolehtia, enkä kannatella, toisesta ihmisestä, en välittää toisen mielialoista ja mielihaluista, enkä passata ketään. Nyt olen oman elämäni herra, ja sellaisena aion pysyä.

Ihanaa, kuulostaa myös minulta <3. Itsellä on paljon ystäviä ja toivon että nämä ihmissuhteet on elämän kantava voima. Toki myös vanhemmat ja kaksi hienoa nuorta miestä, siis omat pojat.

Vierailija
12/29 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50v ja deittailu ei kiinnosta yhtään. En kertakaikkiaan käsitä kun ikäiseni naiset juoksevat tapaamassa eri miehiä ja etsivät aina uutta suhdetta. Itse NAUTIN kun saan olla rauhassa, perhe perustettu aikanaan, erottu ja nyt oman elämän aika. 

Vierailija
13/29 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin, koska rakastuin. Avioliittoni kesti 20 vuotta. Nyt 10. Vuosi menossa tätä rakkaussuhdetta. Ei voi verratakaan tuohon avioliittoon. Toki erillään asutaan eikä ole aikomustakaan yhteen muuttaa. 

Vierailija
14/29 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halusin, koska rakastuin. Avioliittoni kesti 20 vuotta. Nyt 10. Vuosi menossa tätä rakkaussuhdetta. Ei voi verratakaan tuohon avioliittoon. Toki erillään asutaan eikä ole aikomustakaan yhteen muuttaa. 

No tämä on eri jos rakastuu. Itse en usko että rakastun enää ikinä, mutta ei voi tietää

Vierailija
15/29 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämä on eri jos rakastuu. Itse en usko että rakastun enää ikinä, mutta ei voi tietää

Ihmettelen näitä suhteen aloittajia, kun pitää vain olla joku. Ei puhettakaan oikeista tunteista. 

Vierailija
16/29 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin 3 v sitten ja silloin tuntui, että en halua. Nyt oon tapaillut yhtä kivaa miestä ja ajatukset alkaa hiukan muuttua. Katsotaan, tulisko tästä parisuhde!

Vierailija
17/29 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin halutakin, mutta siten, että asumme omissa kodeissamme.

Vierailija
18/29 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi haluta, mutta tosiasia on se että ei lihava keski-ikäinen suomalainen läskinainen saa suhdetta. Miehiä ei kiinnosta ällöttävät läskit. Nämä läskit ovat ihan kuoleman partaalla. Lääkäreiden pitäisi sanoa heille tämä suoraan päin naamaa lääkärin vastaanotolla, että heräisivät läskiuniltaan. Sairaita ovat. 

Mitä? Luuletko sinä olevasi parempi muita isoine mt-ongelminesi? Mitäs jos heräisit itse, pahvi.

Vierailija
19/29 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsiisus mikä ääliö. Tulee tänne ulisemaan läskeistä kaljatölkki kädessä ja pieni muna housuissa.

Vierailija
20/29 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu etten haluaisi, mutta ikinä ei kannata sanoa ei ikinä. Ensisijaisesti kuitenkin koiran. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan