Miksi ostatte vielä muovikasseja? Kestokassi on niin paljon kätevämpi!
Kommentit (212)
Vierailija kirjoitti:
Ostan paperikasseja nykyään. Ei siinä luonto pelastu, mutta fasistit ovat ne hinnoitelleet niin.
Muovipussisäätelyn takia olen alkanut kippaamaan muoviroskia luontoon tilaisuuden tullen. Kun kerran maksetaan tai kärsitään näistä muoviveroista, niin mulla on myös oikeus saada rahalle vastinetta.
Vian ei tartte olla iso jos se on korvien välissä.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsen roskapusseja.
Väsynyt perustelu. Ostat 10 pussillista tavaraa ja niistä tulee max 1 pussillinen roskaa. 9 jää yli, mitäs sää niillä teet?
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset eivät heitä Muovikasseja mereen...
Suomalaiset laittavat niihin roskansa. Eli juuri niin kuin pitääkin.
Se että ostat erikseen roskapussit ja vielä kestokassit päälle on tuhlausta.
Minulla on aina Muovikassi tai pari Autossa. Ne käytetään pari kolme kertaa kauppakassina ja sitten lopuksi roskapussina.
Mikä saksalainen siellä tarinoi? Suomessa kirjoitetaan pienellä kirjaimella tavalliset sanat.
Vierailija kirjoitti:
Mihin laitatte biojätteet?
Kompostiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupan hedelmäpussiin. Jos niitä ei ole, niin sitten paperipussiin.
Tarkoitatko vihreitä biojätepusseja.
Vierailija kirjoitti:
Ei apua 😂 ei kai kukaan nyt käytä reppuja ellei ole alakoululainen tai patikkaretkelle lähdössä!
Varmasti joudut mahduttamaaan pieeenen pienen taskutietokoneesi pieneen pinkkiin käsilaukkuun 🥰
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän kauppaketjut ovat lisänneetkin tuota muoviroskan määrää tuomalla salaattibaarit ja kahvikoneet lähes jokaiseen myymälään. Muovisia irtokansia menee sellainen määrä vuositasolla, että taitaa kokonaiskulutus muovin osalta vain kasvaneen eikä vähentyneen.
Älä takerru pikkuasioihin. Kaupat ja teollisuus on äärimmäisen vastuullisia toimijoita. Etkö luota heidän mainontaansa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupan hedelmäpussiin. Jos niitä ei ole, niin sitten paperipussiin.
Eihän paperipussi kuulu biojätteisiin.
Jotkut kuuluu eli niitä voidaan pitää biojätepusseina. Pussissa lukee mihin käyttöön niitä voi käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Kestokasseissa on liian pitkät kahvat. En kanna ruokaostoksia olalla, ja lyhyenä ihmisenä muovikassi on sopiva. Kestokassit tuppaa myös olemaan todella isoja. Sellaisen kantaminen kilometritolkulla on tympeää. Käytän reppua ja muovikassia.
Muovikassia käytän kauppareissun jälkeen esim. pakkaamisessa. Laitan kengät tai uikkarit siihen. Lopulta muovikassi menee roskiksena.
Minulle lyhyenä ihmisenä nuo kestokassit olkahihnoineen on paras juttu. Kassin voi nostaa välillä olkapäälle ja välillä kantaa kädessä. Nuo muovikassit taas tuntuvat siltä, että ne hipoo jo maata kulkiessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupat voisivat puuttua laajemmin muovin, lasin ja kartongin hukkakäyttöön: valmistajat tekevät sellaisia pakkauksia, jotka vaikuttavat isommilta kuin ovatkaan. Esim. kartonkisen myslipaketin sisällä on aina "ilmatila". Pienemmät pakkaukset olisivat ekologisempia ja veisivät vähemmän tilaa ostoskassissa.
Niihin muropaketteihin voi laittaa biojätteet tai jauho- ja sokeripusseihin ym.
Ei yksinasuvalla tule muro- tai jauhopakkauksia tms. joka viikko, mutta biotätettä voi tulla päivittäinkin. Säilytänkö niitä homehtuvia hedelmänkuoria ja kalan rippeitä sen kuukauden, kunnes tyhjenee seuraava biojätteeseen soveltuva pakkaus?
Onko vihreät tämän muovipussien kallistamisen asialla vai Eu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsen roskapusseja.
Väsynyt perustelu. Ostat 10 pussillista tavaraa ja niistä tulee max 1 pussillinen roskaa. 9 jää yli, mitäs sää niillä teet?
Ne ovat erinomaisia, esim. jos jotakin särkyvää pitää pakata kuljetuksen ajaksi. Olen hoitanut monta muuttoa niin, että olen käärinyt lasi- ja posliinitavarat yksitellen muovipusseihin kuljetuslaatikkoon. Hui kamala sentään, nyt sinun pääsi varmaan räjähtää otsasuonesta, kävin ostamassa lähikaupasta ihan erikseen parikymmentä upouutta muovipussia. Muuten mikään ei hajonnut yli 300 kilsan muuttomatkalla ja olihan sitten pitemmäksi aikaa roskapussejakin.
Vierailija kirjoitti:
Keksisivät keinon hoitaa jätehuollon niin että voitaisiin vaan kaikki kerätä roskat ämpäreihin ja käytäis tyhjentämässä ne niihin isoihin roskalaareihin. Siis niin että irtoroskat ei sitten leviäisi ympäriinsä, sehän se ongelma siinä varmaan olisi. Jäisi sitten muovikassit ostamatta.
Jaa, että jokainen kotitalous ostaisi muutaman uuden ämpärin, että voisi viedä roskansa roskikseen? Sähän hulluja puhelet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kestokasseissa on liian pitkät kahvat. En kanna ruokaostoksia olalla, ja lyhyenä ihmisenä muovikassi on sopiva. Kestokassit tuppaa myös olemaan todella isoja. Sellaisen kantaminen kilometritolkulla on tympeää. Käytän reppua ja muovikassia.
Muovikassia käytän kauppareissun jälkeen esim. pakkaamisessa. Laitan kengät tai uikkarit siihen. Lopulta muovikassi menee roskiksena.
Minulle lyhyenä ihmisenä nuo kestokassit olkahihnoineen on paras juttu. Kassin voi nostaa välillä olkapäälle ja välillä kantaa kädessä. Nuo muovikassit taas tuntuvat siltä, että ne hipoo jo maata kulkiessa.
Mulla on jo reppu, mihin pakkaan painavimmat tavarat. Jos vielä olalle tulee laukku, niin alkaa sattua olkapäähän. Ja vaikkei sattuisi, se kestokassi ei mahdu selkäpuolelle (koska on se reppu) vaan on ärsyttävästi sivulla ja meinaa pudota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on jo reppu, mihin pakkaan painavimmat tavarat. Jos vielä olalle tulee laukku, niin alkaa sattua olkapäähän. Ja vaikkei sattuisi, se kestokassi ei mahdu selkäpuolelle (koska on se reppu) vaan on ärsyttävästi sivulla ja meinaa pudota.
Minulla taas olkapäät eivät kunnolla kestä reppuja, monen mallin viilekkeet keikkuvat suoraan olkapäiden kohdalla eikä kuopissa niin kuin pitäisi. Mun kauppamatka on puoli kilsaa, joten aivan huoletta minä kävellen kannan sen kymppikiloisen kestokassin olkapäällä sen kummemmin pysähtelemättä. Joskus saatan ottaa kevyemmälle tavaralle lisäksi muovipussin toisessa kädessä kannettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Eihän teille Kestokassi ihmisillä vaan ole muovisia Puutarhakalusteita. Muovisia lasten leluja. Muovisia leikkuulautoja. Muovipulkkaa jne..Niitä kaikkia saa myös puisina.
No ei todellakaan ole muovisia puutarhakalusteita. Muuta muovista kyllä on eikä se ole minulle mikään ongelma. Tykkään silti mieluummin käyttää vanhanaikaisesti kestokassia.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsen roskapusseja.
kalliit on sun roskapussit sitten.
halvemmaksi tulee ostaa jätesäkkejä ja ne on isompia. mm. pirkan jätesäkeissä on tuoksua joka peittää samalla jätteiden löyhkän.
kesto kassit maksaa itsensä takaisin todella nopeasti ja mahtuu enemmän ostoksia eikä repeä.
Vierailija kirjoitti:
Kaupat voisivat puuttua laajemmin muovin, lasin ja kartongin hukkakäyttöön: valmistajat tekevät sellaisia pakkauksia, jotka vaikuttavat isommilta kuin ovatkaan. Esim. kartonkisen myslipaketin sisällä on aina "ilmatila". Pienemmät pakkaukset olisivat ekologisempia ja veisivät vähemmän tilaa ostoskassissa.
Pienemmät pakkaukset olisivat ekologisempia myös kuljetuksen suhteen. Ja vähentäisivät kuljetuskustannuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän teille Kestokassi ihmisillä vaan ole muovisia Puutarhakalusteita. Muovisia lasten leluja. Muovisia leikkuulautoja. Muovipulkkaa jne..Niitä kaikkia saa myös puisina.
No ei todellakaan ole muovisia puutarhakalusteita. Muuta muovista kyllä on eikä se ole minulle mikään ongelma. Tykkään silti mieluummin käyttää vanhanaikaisesti kestokassia.
Nämä kaupan kestokassit ovat huomattavasti uudempia innovaatioita kuin kaupan muovikassit. Niiden käyttäminen ei ole mitenkään vanhanaikaista.
Keksisivät keinon hoitaa jätehuollon niin että voitaisiin vaan kaikki kerätä roskat ämpäreihin ja käytäis tyhjentämässä ne niihin isoihin roskalaareihin. Siis niin että irtoroskat ei sitten leviäisi ympäriinsä, sehän se ongelma siinä varmaan olisi. Jäisi sitten muovikassit ostamatta.