Onko riippuvuus narkin syytä, onko lihavuus läskin omaa syytä?
Tällä taas päiviteltiin ja etsittiin syyllistä, narkkarin tilaan tällä kertaa. Kyllä huumeet on pistänyt narkkari itse, ei kukaan muu. Samoin kuin lihavalle pitää sanoa että itse olet syönyt joka gramman, ei kukaan muu. Ihme mussutusta taas vassareilta. VASTUUTA OMISTA TEKEMISISTÄ!
En ymmärrä miksi tämä yhteiskunta ylipäätään toimii, kaikessa on jonkun muun syy, kaupunki syyllinen, lääkäri syyllinen, äiti syyllinen, kaverit syyllisiä jne jne. Surkea on tämän kansan kohtalo, kun ei itse vastuuta uskalleta kantaa
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ei pitäisi voivotella vaan käskeä LAITTAMAAN kuntoon elämänsä.
Aluksi voisivat vaikka laittautua ja kiinnittää huomiota ulkonäköönsä. Ei homssuisena pääse elämässä eteenpäin!
Miksei työttömille, köyhille ja sen sellaisille järjestetä meikki- ja laittaitumiskoulutuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa sairauksistakin on seurausta omista valinnoista. Olisi paljon reilumpaa, kun sairaat maksaisivat itse terveydenhuoltomenonsa. Yhteiskunta voisi kyllä antaa lainaperusteista tukea tulevaisuudessa maksukykyisille tapauksille.
Tiesitkö, että keuhkosyöpään voi sairastua, vaikka ei olisi koskaan ikinä edes tupakoinut? Sitä vaan, että kuinka todistetaan, että sairaus on tosiaan itse aiheutettua, koska kyllä terveet elämäntavatkin omaava voi sairastua.
PS. Äänestätkö Kokoomusta?
Tiedän kyllä, että myös terveellisesti elävät sairastuvat. Kaikki sairastuvat vaikka eläisi miten terveellisesti. Suurin osa sairauksista on kuitenkin omien valintojen seurausta. Tämän vuoksi olisi reilumpaa, kun kaikki aikuiset maksaisivat itse terveydenhuoltomenonsa. Suurin osa hyötyisi tästä, koska heillä olisi enemmän rahaa käytettävissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ei pitäisi voivotella vaan käskeä LAITTAMAAN kuntoon elämänsä.
Aluksi voisivat vaikka laittautua ja kiinnittää huomiota ulkonäköönsä. Ei homssuisena pääse elämässä eteenpäin!
Miksei työttömille, köyhille ja sen sellaisille järjestetä meikki- ja laittaitumiskoulutuksia?
Ei se ole koulutuksesta kiinni, vaan omasta kiinnostuksesta itsestä huolehtimiseen. Kirjastossa on kirjoja ja netti on täynnä ohjeita, vinkkejä, videoita kaikkeen ulkonäköön, laittautumiseen ja vaatetukseen liittyen.
Missä se oma vastuu taas on?
Naisten mielestä kaikki on persujen syytä.
Jos syy olisi pelkästään henkilössä itsessään, niin todennäköisyys huimeriippuvuuteen olisi täysin sama kahden akateemisen vanhemman perheessä kasvavalla lapsella kuin lastenkodissa kasvavalla lapsella. Tiedämme varmuudella, ettei näin ole, joten tiedämme siten myöskin, että asiaan vaikuttavat muutkin tekijät kuin henkilön oma toiminta.
On. Läski on läski koska lappaa suuhunsa enemmän kun kuluttaa. Kaikki muu on tekosyitä ja paskanjauhamista. Narkki on narkki koska narkkaa, ihan oma valinta ollut kuten läskeilläkin.
Huumeet on laittomia. Niitä ei pitäsii saada, koska tulli ja poliisi pitää asiasta huolen. Silti he rankaisevat niitä joita piti suojella. Huonosta työstä rankaisevat niitä joita piti suojella.
Laittomuus tarkoittaa että huumeita ei pitäisi olla yhteiskunnan sisällä lainkaan. Tämä poistaa yksilöltä vastuun.
Läskeys on taas sitä että tietoisesti ostat laillisen epäterveellisen tuotteen ja otat riskin lihomisestasi.
Eriasia olisi tehdä nämä sokeriset ja rasvaiset tuotteet laittomiksi. Sitten mielestäni lihava olisi oikeutettu korvauksiin.
On todellakin. Kumpikin. Katsokaa sarjaa hengenvaarallisesti lihava. Ja aina se on omaa syytä. Turha syyttää syyttää muita. Ainahan noi lihavat sarjassa syyttää muita siitä, et ovat liian lihavia, ja myös se, et joku sukulainen on käyttänyt häntä hyväkseen lapsena......en tajua !!!! Miten se mukamas liittyy siihen, et ihminen on liian lihava (yli 250 kg !!!!!!!) ?
Ei ole omaa syytä. Yksikään ihminen ei ole valinnut geeniperimäänsä, maailmanhistoriaa ja elämäänsä vaikuttavia ulkopuolisia tapahtumia ja tekijöitä. Nämä asiat muokkaa meistä sellaisia yksilöitä, jotka kykenevät tekemään juuri sellaisia valintoja, kuin kykenevät.
Riippuvuudetkin ovat sairauksia, ei kukaan pelkällä tahdonvoimalla kykene ryhtymään rappioalkoholistiksi tai narkkariksi, itselläni tulee ainakin stoppi siinä kun herää krapuloissaan eikä lisää tee mieli pitkään aikaan. Lihavuus on myös niin monimutkainen asia, että siitä on turha ketään syytellä pelkästään omien kokemusten perusteella, jatkuva nälkä on mahdoton sietää ja monet hoikkana pysyväthän ovat niitä, jotka suorastaan kuolevat, jos eivät saa ruokaa parin tunnin välein. Ei jokainen ylipainoinen syö epäterveellisesti tai erityisen paljon, monella on niin huono aineenvaihdunta, että pitää syödä todella vähän ollakseen normaalipainoinen.