Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kukaan jaksaa parisuhdetta, jos siinä pitää harrastaa seksiä monta kertaa viikossa?

Vierailija
28.07.2026 |

Vuodesta toiseen. Aina on tappi pystyssä ukolla, ja antaa pitäisi. Raskasta.

Kommentit (704)

Vierailija
641/704 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvässä parisuhteessa saa harrastaa. Yhdessä 22 vuotta, mukavaa edelleen.

Vierailija
642/704 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku kirjoitti että on sellainen taituri että saa naisen laukeamaan nopeasti. 😂😂😂😂😂. Hei tyyppi, tää on ihan varma juttu, että ne teeskentelee että homma on nopeasti ohi. Olen tehnyt niin itsekin kun rakastaja on erityisen huono ja tilanne ei miellytä. Tosin näiden kanssa toista kertaa ei tule. Hyvän rakastajan kanssa ei ole edes tarvetta orgasmille, sillä on ihana olla kiihoittuneessa tilassa pari tuntia. 

Sinä siis olet itse täysin passiivinen.

Minä uskallan sanoa olevani hyvä rakastaja ja se tarkoittaa käytännössä sitä, että nainen joko itse kiipeää päälle ratsaille tai pyytää tulemaan sisään. Katsos, kun minua kiihottaa se, että nainen on todella kiimainen.

Miten osaakin joku ihminen vaikuttaa täydellisen ja kertakaikkisen kuvottavalta? 🤮 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/704 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhde ei ole parisuhde, jos siinä ei ole jatkuvaa seksiä. Jos ei tätä ymmärrä, niin voi ruveta sinkuksi tai yksinhuoltajaksi. Onneksi minulla on puoliso, joka ymmärtää nämä parisuhteen perusasiat. Tällä palstalla näyttää vain olevan aika monta, jotka eivät ymmärrä tätä asiaa. Seksiä on myös velvollisuus antaa, vaikka sitä ei itse haluaisikaan.

En ymmärrä tuota seksin "tärkeyttä".

Seksi ei ole elinehto. Ihminen pysyy hengissä myös ilman seksiä. Minusta se on verrattavissa lähinnä esim. makeiden herkkujen syömiseen. Jotkut pitävåt niistä ja syövät niitä usein, mutta kaikille makea ei maistu samalla tavalla.

Myönnän, etten näe seksissä mitään kaunista. Jännittävää ja mielenkiintoista se voi olla, mutta kauniina en ole nähnyt sitä koskaan.

Sama homma. Ärsyttää kun mainitaan rakastelu ja että on kauneinta mitä kaksi voi tehdä. Ihan oikeesti hinkata alapäitä yhteen on KAUNEINTA mitä voi tehdä? Vaikka tuntuisi hyvältä niin onhan se ällöttävää.

Itse en jaksais kattoo kotona munaansa jatkuvasti hinkkaavaa äijää, jos itelle seksi ei maistu. Tehköön omissa oloissaan.

Ja asun siis yksin, ei liene yllätys. Parisuhteet koettu.

Joo ei ole yllätys, että asut yksin 😂

Varmaan mukavaa seuraa muutenkin olet ja ystävällinen asiakaspalvelijoille, jne.

Olen ihan mukavaa seuraa kyllä, mutta jos minua ei kiinnosta jatkuva sekstailu niin olen vaan päättänyt ettei minun kannata olla parisuhteessa eikä elää miehen kanssa. Mulla on monta ystävää joita ei myöskään kiinnosta mutta raha kiinnostaa ja siksi pysyvät suhteissa.

No sieltähän se motiivi tuli kun tuossa aikaisemmin kysyin, että mikä on näiden miehiään vihaavien ja halveksivien keski-ikäisten naisten syy pysyä suhteessa.

Raha.

Taloudelliset syyt ovat kautta historian olleet avioliiton peruste.

Kyllä. Tilanteessa, jossa naiset eivät olleet töissä ja vailla kaikennäköisiä perusoikeuksia.

Ihan sukupuolesta riippumatta jotenkin todella alhaista esittää rakkautta ja lojaliteettia, jos sitä ei todellisuudessa ole.

Lisäisin vielä, että avioliitot ovat historiassa myös olleet usein enemmän tai vähemmän järjestettyjä, ja naisen asema ja itsemääräämisoikeus ks. liitossa on ollut todella heikko. Nainen siirtyi pahimmillaan synnytyskoneeksi ja miehen omaisuudeksi osaksi miehen sukua, ja naisen suku maksoi siitä hyvästä myötäjäiset (raha, joka kuluu naisen elättämiseen).

Nykypäivän suostumukseen ja ainakin oletusarvoisesti rakkauteen perustuvilla liitoilla on tämän kanssa kovin vähän tekemistä. Muutenhan tämä ketju olisi turha. Jossain torpassa 1700-luvulla nainen pyllisti tai tuli remmiä tai pahempaa.

Seksiä vonkaavat ja vaatineet ovat myös jämähtäneet sinne 1700-luvulle. Nykyään sitä tulee molempien haluta jotta sitä harrastetaan.

Onhan tämä miehenkin asemaa suhteessa parantanut huomattavasti, nykyään se vaimokin tuo rahaa talouteen eikä se ole ainoastaan miehen vastuulla. 

Jotkut ihmiset toki haluaisivat noukkia vain rusinat pullasta itselleen: seksiä ilman toisen miellyttämistä. 

Vierailija
644/704 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittava kokemus, jonka eräs nainen kertoi. Fysioterapeutti oli ohjeistanut tekemään jumppaharjoituksia, jotka kuulemma tuntuvat hyviltä vastapuolelle seksissä. Muutaman kerran jälkeen vastapuoli oli tokaissut naiselle, että kun sä et siinä aktin aikana tee mitään...ja toinen oli kuitenkin niitä supistuslihaksia siinä jumpannut.

Se on sama asia, kuin kasikymppinen ukko ryhtyisi harrastamaan kehonrakennusta tosissaan. Lopputulos on hyvin heikko. Kyllä se jumppaaminen pitäisi aloittaa jo nuoremmalla iällä. Minua hirvittää pelkkä ajatus, että 60+ palstamummo treenaa römpsäänsä supistelemalla ja joka rentoutuksella pörähtää mojova ja väkevä pieru ilmoille.

Sulla ei selvästikään ole mitään käsitystä naisen fysiikasta. 😄 

Saattaa olla parempi, kuin tyypillisellä palstanaisella, jonka mielestä emättimen ympärillä ei ole mitään lihaksia millä puristella ja pillukin menee sitä väljemmäksi mitä enemmän on kiihottunut.

Tietysti lihaksia on. Niitä voi jumpata pieremättäkin kuitenkin. 

Emätin todellakin laajenee leveyssuunnassa kun nainen kiihottuu. Myös pituussuunnassa, mutta tuo on enemmän riippuvaista naisen muusta fysiikasta, kohdun asennosta erityisesti. 

Ole hyvä, siinu sinulle päivän oppitunti naisen fysiikasta. 

Vierailija
645/704 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhde ei ole parisuhde, jos siinä ei ole jatkuvaa seksiä. Jos ei tätä ymmärrä, niin voi ruveta sinkuksi tai yksinhuoltajaksi. Onneksi minulla on puoliso, joka ymmärtää nämä parisuhteen perusasiat. Tällä palstalla näyttää vain olevan aika monta, jotka eivät ymmärrä tätä asiaa. Seksiä on myös velvollisuus antaa, vaikka sitä ei itse haluaisikaan.

En ymmärrä tuota seksin "tärkeyttä".

Seksi ei ole elinehto. Ihminen pysyy hengissä myös ilman seksiä. Minusta se on verrattavissa lähinnä esim. makeiden herkkujen syömiseen. Jotkut pitävåt niistä ja syövät niitä usein, mutta kaikille makea ei maistu samalla tavalla.

Myönnän, etten näe seksissä mitään kaunista. Jännittävää ja mielenkiintoista se voi olla, mutta kauniina en ole nähnyt sitä koskaan.

Sama homma. Ärsyttää kun mainitaan rakastelu ja että on kauneinta mitä kaksi voi tehdä. Ihan oikeesti hinkata alapäitä yhteen on KAUNEINTA mitä voi tehdä? Vaikka tuntuisi hyvältä niin onhan se ällöttävää.

Itse en jaksais kattoo kotona munaansa jatkuvasti hinkkaavaa äijää, jos itelle seksi ei maistu. Tehköön omissa oloissaan.

Ja asun siis yksin, ei liene yllätys. Parisuhteet koettu.

Joo ei ole yllätys, että asut yksin 😂

Varmaan mukavaa seuraa muutenkin olet ja ystävällinen asiakaspalvelijoille, jne.

Olen ihan mukavaa seuraa kyllä, mutta jos minua ei kiinnosta jatkuva sekstailu niin olen vaan päättänyt ettei minun kannata olla parisuhteessa eikä elää miehen kanssa. Mulla on monta ystävää joita ei myöskään kiinnosta mutta raha kiinnostaa ja siksi pysyvät suhteissa.

No sieltähän se motiivi tuli kun tuossa aikaisemmin kysyin, että mikä on näiden miehiään vihaavien ja halveksivien keski-ikäisten naisten syy pysyä suhteessa.

Raha.

Taloudelliset syyt ovat kautta historian olleet avioliiton peruste.

Kyllä. Tilanteessa, jossa naiset eivät olleet töissä ja vailla kaikennäköisiä perusoikeuksia.

Ihan sukupuolesta riippumatta jotenkin todella alhaista esittää rakkautta ja lojaliteettia, jos sitä ei todellisuudessa ole.

Lisäisin vielä, että avioliitot ovat historiassa myös olleet usein enemmän tai vähemmän järjestettyjä, ja naisen asema ja itsemääräämisoikeus ks. liitossa on ollut todella heikko. Nainen siirtyi pahimmillaan synnytyskoneeksi ja miehen omaisuudeksi osaksi miehen sukua, ja naisen suku maksoi siitä hyvästä myötäjäiset (raha, joka kuluu naisen elättämiseen).

Nykypäivän suostumukseen ja ainakin oletusarvoisesti rakkauteen perustuvilla liitoilla on tämän kanssa kovin vähän tekemistä. Muutenhan tämä ketju olisi turha. Jossain torpassa 1700-luvulla nainen pyllisti tai tuli remmiä tai pahempaa.

Seksiä vonkaavat ja vaatineet ovat myös jämähtäneet sinne 1700-luvulle. Nykyään sitä tulee molempien haluta jotta sitä harrastetaan.

Onhan tämä miehenkin asemaa suhteessa parantanut huomattavasti, nykyään se vaimokin tuo rahaa talouteen eikä se ole ainoastaan miehen vastuulla. 

Jotkut ihmiset toki haluaisivat noukkia vain rusinat pullasta itselleen: seksiä ilman toisen miellyttämistä. 

Juu, ei parisuhteessakaan saa raìckata. 

Toki, jos kovasti keksii syitä, miksi puoliso on kauhea samalla kun odottaa yksipuolista palvelua sekä prinsessakohtelua, ja jos oma kontribuutio parisuhteeseen on sättiminen ja nalkuttaminen, huomaa helposti elävänsä yksin.

Tai jos röhnöttää sohvalla lihoen ja kaljaa juoden, ja odottaa että puoliso tuo kylmää kaljaa ja lämmintä pillùa sormia napsauttamalla, käy helposti samoin.

Vierailija
646/704 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittava kokemus, jonka eräs nainen kertoi. Fysioterapeutti oli ohjeistanut tekemään jumppaharjoituksia, jotka kuulemma tuntuvat hyviltä vastapuolelle seksissä. Muutaman kerran jälkeen vastapuoli oli tokaissut naiselle, että kun sä et siinä aktin aikana tee mitään...ja toinen oli kuitenkin niitä supistuslihaksia siinä jumpannut.

Se on sama asia, kuin kasikymppinen ukko ryhtyisi harrastamaan kehonrakennusta tosissaan. Lopputulos on hyvin heikko. Kyllä se jumppaaminen pitäisi aloittaa jo nuoremmalla iällä. Minua hirvittää pelkkä ajatus, että 60+ palstamummo treenaa römpsäänsä supistelemalla ja joka rentoutuksella pörähtää mojova ja väkevä pieru ilmoille.

Saattaa olla parempi, kuin tyypillisellä palstanaisella, jonka mielestä emättimen ympärillä ei ole mitään lihaksia millä puristella ja pillukin menee sitä väljemmäksi mitä enemmän on kiihottunut.

Emätin todellakin laajenee leveyssuunnassa kun nainen kiihottuu. Myös pituussuunnassa, mutta tuo on enemmän riippuvaista naisen muusta fysiikasta, kohdun asennosta erityisesti. 

Ihan mielenkiinnosta täältä sivusta kysyn, että miten nuo asiat on todettu tai tutkittu?

Vierailija
647/704 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Miksi emätin tuntuu tiukemmalta kiihottuneella naisella?

Lihasten supistuminen ja jännitys:
Seksuaalisen kiihottumisen aikana lantionpohjan lihakset, jotka ympäröivät emätintä, voivat jännittyä ja supistua. Tämä lihasten supistuminen tekee emättimestä tuntuvasti tiukemman. Tämä on normaali ja luonnollinen reaktio, joka voi lisätä nautintoa molemmille osapuolille.

Emättimen verenkierron lisääntyminen:
Kiihottumisen aikana emättimen ja sen ympäristön verenkierto lisääntyy, mikä saa kudokset turpoamaan ja lihaksia jännittymään. Tämä turvotus ja lihasten jännitys voivat tehdä emättimestä aistillisesti tiukemman.

Lihasten hallinta:
Monet naiset voivat myös tietoisesti tai tiedostamattaan jännittää lantionpohjan lihaksiaan seksuaalisen kiihottumisen aikana, mikä lisää emättimen tiukkuutta.

Yksilölliset erot:
Emättimen ja lantionpohjan lihasten jännityksen määrä vaihtelee yksilöllisesti. Joillakin naisilla lihasten supistuminen on voimakkaampaa, mikä tekee emättimestä tiukemman tuntoisesti."

Palstamammoilla on emättimet rikki, jos ne vaan väljistyvät kiihottuessaan.

Vierailija
648/704 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Miksi emätin tuntuu tiukemmalta kiihottuneella naisella?

Lihasten supistuminen ja jännitys:
Seksuaalisen kiihottumisen aikana lantionpohjan lihakset, jotka ympäröivät emätintä, voivat jännittyä ja supistua. Tämä lihasten supistuminen tekee emättimestä tuntuvasti tiukemman. Tämä on normaali ja luonnollinen reaktio, joka voi lisätä nautintoa molemmille osapuolille.

Emättimen verenkierron lisääntyminen:
Kiihottumisen aikana emättimen ja sen ympäristön verenkierto lisääntyy, mikä saa kudokset turpoamaan ja lihaksia jännittymään. Tämä turvotus ja lihasten jännitys voivat tehdä emättimestä aistillisesti tiukemman.

Lihasten hallinta:
Monet naiset voivat myös tietoisesti tai tiedostamattaan jännittää lantionpohjan lihaksiaan seksuaalisen kiihottumisen aikana, mikä lisää emättimen tiukkuutta.

Yksilölliset erot:
Emättimen ja lantionpohjan lihasten jännityksen määrä vaihtelee yksilöllisesti. Joillakin naisilla lihasten supistuminen on voimakkaampaa, mikä tekee emättimestä tiukemman tuntoisesti."

Palstamammoilla on emättimet rikki, jos ne vaan väljistyvät kiihottuessaan.

Sori nyt vaan. Saat itsesi näyttämään aika tyhmältä tuolla kommentilla. Etkä selvästi osaa käyttää ai:ta. Kommenttiesi perusteella kannatan avomielisesti rahan laittamista medialukutaitoon. 

Jos aivan ensiksi muutetaan vain yksi muuttuja sinun kysymyksestäsi:

Miksi emätin tuntuu  löysältä kiihottuneella naisella? 

(vs sinun kysymyksesi tiukemmasta) 

Emätin tuntuu kiihottuessa löysältä tai avaralta siksi, että keho valmistautuu yhdyntään. Keskeiset syyt ovat emättimen laajeneminen ja piteneminen, lantionpohjan lihasten rentoutuminen sekä kosteutuminen.

Fysiologiset muutokset

Laajeneminen: 

Kiihottuessa emättimen sisäosat levenevät ja syvenevät, jotta penetraatio olisi miellyttävää ja kivutonta.

Lihasten rentoutus:

Lantionpohjan ja emättimen ympärillä olevat lihakset rentoutuvat jännityksestä, mikä voi tuntua pehmeytenä tai "väljyytenä"

Kosteus: 

Lisääntynyt limakalvojen eritys tekee pinnasta liukkaan, mikä vaikuttaa omalta osaltaan tuntumaan.

Anatominen toiminta

Joustavuus: Emätin toimii Terveyskirjaston ja yleisen anatomisen tiedon mukaan elastisesti eikä se menetä pysyvästi muotoaan. 

Vaihtelu: Tuntuma voi vaihdella kierron vaiheen, asennon ja rentoutumisen asteen mukaan.

Jatkan seuraavassa kommentiassa. 

Vierailija
649/704 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vaiheessa, kun olet toivottavasti ymmärtänyt, että ai tarjoaa sinulle vastauksia joita haluat voimme yhdistää kysymykset. Yhteen kysymykseen tulee siis laittaa ääripäät:

Does the vagina get wider or tighter when excited?

When a person is sexually excited, the vagina gets wider and longer, not tighter.

Physical Changes During Arousal

Relaxation: The smooth muscles in the pelvic floor and vaginal walls relax.

Widening and Lengthening ("Tenting"): The inner part of the vaginal canal expands and lifts up, making more room for comfort.

Lubrication: Extra blood flow causes natural wetness to happen, which helps make touch and penetration feel good and safe.

Why It Might Feel Tighter

Anxiety or Stress: If a person is nervous, cold, or not fully aroused, the muscles do not relax. 

Pain or Tension: Tense muscles can make the opening feel tight, which often leads to discomfort or pain during sex.

Vierailija
650/704 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun olet ymmärtänyt aiemmat asiat, niin huomannet, että vaihdoin kieltä. 

Englannin kielellä internetissä on paljon enemmän tutkimusta ja oikeaa tietoa. Ymmärrän halun käyttää suomea, mutta valitettavasti se ei tuota sinulle lähellekään yhtä luotettavaa tietoa. Eli luo neutraaleja kysymyksiä englannin kielellä jos haluat ai:lta edes hieman uskottavaa tietoa. 

Siinä sinulle pikainen oppitunti ai:n käytöstä. Ole hyvä. 

Vierailija
651/704 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

For every year?

Vierailija
652/704 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Englannin kielellä internetissä on paljon enemmän tutkimusta ja oikeaa tietoa. Ymmärrän halun käyttää suomea, mutta valitettavasti se ei tuota sinulle lähellekään yhtä luotettavaa tietoa. Eli luo neutraaleja kysymyksiä englannin kielellä jos haluat ai:lta edes hieman uskottavaa tietoa. 

Voi, olisipa minullakin tahdonvoimaa ja kärsimyksen sietoa auttaa ihmisiä tuolla tavalla. 

Liian laiska olen tuollaiseen. 

Vierailija
653/704 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitosta oppitunnista! Tuli minullekin tarpeeseen! 

Vierailija
654/704 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Does the vagina get wider or tighter when excited?

When a person is sexually excited, the vagina gets wider and longer, not tighter."

Eiköhän tämä todistanut aiemman tyhmyyden todeksi. 

Minä laitoin nuo kaikki kolme kysymystä Googleen... Näköjään se vastaa mitä haluan kuulla... 

Toi eri vaihtoehtojen laittaminen antoi vastauksen, jossa ei minun mielipiteellä ollut niin väliä...

Vierailija
655/704 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos!

Sivusta arvostan! 

Vierailija
656/704 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yhteen kysymykseen tulee siis laittaa ääripäät:

Does the vagina get wider or tighter when excited?" 

Minä lisäisin tuohon vielä vuosiluvun ja tarkennuksen... 

Does the vagina get wider or tighter when excited? By latest research in 2026?

Vierailija
657/704 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämmöisestä ole välttämättä pakko tehdä ongelmaa. Minä en tykkää kovin usein olla yhdynnässä ja miehellä taas on usein "tappi pystyssä". Rakastan kuitenkin tätä miestäni niin, että haluan ettei hän ainakaan kärsi. Vuosien kuluessa olemme ajautuneet käytäntöön, joka toimii mielestäni kohtuullisena kompromissina molempien kannalta. Olen tuottanut hänelle ajatuksen, että minä pidän siitä, että hän hoitelee itsensä omaan käteensä tai minun käsiini, ja että suotuisaa olisi jos asia hoituisi mahdollisimman nopeasti. Jos siis miehellä alkaa keulia, niin ehdotan yleensä, että hoidetaan homma pois. Minulla on muutama psykologinen kikka, jolla saan häneltä tulemaan aika äkkiä, vaikka mieheni luulisi, että ollaan menossa pidemmmälle. Jos mies alkaa innostua liian usein niin sitten näitä "tyhjennyksiä" sen verran, että mielenkiinto laantuu joksikin aikaa. Uskon silti, että hänkin on aika tyytyväinen suhteeseemme.

Mikä psykologinen kikka?

Eikö sille voisi antaa vaan läppärin ja paperirullan käteen ja tehdä itse jotain tuottavampaa?

Tuottavampaa? Tossahan tarjottiin vaihteeksi jotain ratkaisuja ketjun aiheeseen. Parisuhteen aseksuaali kuvittelee olevansa harrastamatta seksiä siinä missä seksuaali luulee harrastavansa seksiä. Jos pariskunta on noin onnellinen, niin mikä ongelma? 

Vierailija
658/704 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Siksi yhdessä laukeaminen yhdynnässä on niin vaikeaa. Kun nainen on lähellä -> voitelu on niin sanotusti kunnossa ja emätin laajimmillaan -> kitka pienenee ja penis luulee olevansa jossain muualla.

Vierailija
659/704 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä vaiheessa, kun olet toivottavasti ymmärtänyt, että ai tarjoaa sinulle vastauksia joita haluat voimme yhdistää kysymykset. Yhteen kysymykseen tulee siis laittaa ääripäät:

Does the vagina get wider or tighter when excited?

When a person is sexually excited, the vagina gets wider and longer, not tighter.

Physical Changes During Arousal

Relaxation: The smooth muscles in the pelvic floor and vaginal walls relax.

Widening and Lengthening ("Tenting"): The inner part of the vaginal canal expands and lifts up, making more room for comfort.

Lubrication: Extra blood flow causes natural wetness to happen, which helps make touch and penetration feel good and safe.

Why It Might Feel Tighter

Anxiety or Stress: If a person is nervous, cold, or not fully aroused, the muscles do not relax. 

Pain or Tension: Tense muscles can make the opening feel tight, which often leads to discomfort or pain during sex.

Tuhannet kiitokset tästä! Helpottanee elämää! 

Vierailija
660/704 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Siksi yhdessä laukeaminen yhdynnässä on niin vaikeaa. Kun nainen on lähellä -> voitelu on niin sanotusti kunnossa ja emätin laajimmillaan -> kitka pienenee ja penis luulee olevansa jossain muualla.

Ei siinä ole mitään vaikeaa jos osaa jos osaa rakastella hitaasti.