Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kukaan jaksaa parisuhdetta, jos siinä pitää harrastaa seksiä monta kertaa viikossa?

Vierailija
28.07.2026 |

Vuodesta toiseen. Aina on tappi pystyssä ukolla, ja antaa pitäisi. Raskasta.

Kommentit (704)

Vierailija
601/704 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen varmaan lähes aseksuaali. Joskus helmikuun tienoilla masturboin edellisen kerran ja heti tänään tuli taas sellainen olo, että huvittaisi se touhu. Yhdyntää en ole kaivannut sitten edellisen parisuhteen päättymisen. Olenkin päättänyt elää loppuelämäni sinkkuna, paljon helpompaa kun ei tarvitse palvella ketään miestä. Seksi on yksi vaivalloinen kotityövelvollisuus muiden joukossa.

N36

Seksissä ei ole kerta kaikkiaan mitään vaivalloista.. Paitsi ehkä teille kirjainseksuaaleille.

Eihän siinä miehelle olekaan. 

Vierailija
602/704 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhde ei ole parisuhde, jos siinä ei ole jatkuvaa seksiä. Jos ei tätä ymmärrä, niin voi ruveta sinkuksi tai yksinhuoltajaksi. Onneksi minulla on puoliso, joka ymmärtää nämä parisuhteen perusasiat. Tällä palstalla näyttää vain olevan aika monta, jotka eivät ymmärrä tätä asiaa. Seksiä on myös velvollisuus antaa, vaikka sitä ei itse haluaisikaan.

En ymmärrä tuota seksin "tärkeyttä".

Seksi ei ole elinehto. Ihminen pysyy hengissä myös ilman seksiä. Minusta se on verrattavissa lähinnä esim. makeiden herkkujen syömiseen. Jotkut pitävåt niistä ja syövät niitä usein, mutta kaikille makea ei maistu samalla tavalla.

Myönnän, etten näe seksissä mitään kaunista. Jännittävää ja mielenkiintoista se voi olla, mutta kauniina en ole nähnyt sitä koskaan.

Sama homma. Ärsyttää kun mainitaan rakastelu ja että on kauneinta mitä kaksi voi tehdä. Ihan oikeesti hinkata alapäitä yhteen on KAUNEINTA mitä voi tehdä? Vaikka tuntuisi hyvältä niin onhan se ällöttävää.

Itse en jaksais kattoo kotona munaansa jatkuvasti hinkkaavaa äijää, jos itelle seksi ei maistu. Tehköön omissa oloissaan.

Ja asun siis yksin, ei liene yllätys. Parisuhteet koettu.

Joo ei ole yllätys, että asut yksin 😂

Varmaan mukavaa seuraa muutenkin olet ja ystävällinen asiakaspalvelijoille, jne.

Olen ihan mukavaa seuraa kyllä, mutta jos minua ei kiinnosta jatkuva sekstailu niin olen vaan päättänyt ettei minun kannata olla parisuhteessa eikä elää miehen kanssa. Mulla on monta ystävää joita ei myöskään kiinnosta mutta raha kiinnostaa ja siksi pysyvät suhteissa.

No sieltähän se motiivi tuli kun tuossa aikaisemmin kysyin, että mikä on näiden miehiään vihaavien ja halveksivien keski-ikäisten naisten syy pysyä suhteessa.

Raha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/704 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhde ei ole parisuhde, jos siinä ei ole jatkuvaa seksiä. Jos ei tätä ymmärrä, niin voi ruveta sinkuksi tai yksinhuoltajaksi. Onneksi minulla on puoliso, joka ymmärtää nämä parisuhteen perusasiat. Tällä palstalla näyttää vain olevan aika monta, jotka eivät ymmärrä tätä asiaa. Seksiä on myös velvollisuus antaa, vaikka sitä ei itse haluaisikaan.

Et sinä määritä muiden puolesta mitkä heille ovat parisuhteen rajat. Sinulle asia on noin, toisille asia voi olla toisella tavoin.

Voi vain toivoa, että mahdollisimman monelle löytyy sopiva vastinpari, yksioikoiselle yksioikoinen ja monimutkaiselle monimutkainen. Todennäköisyys on sitä korkeampi, mitä avoimempia, rehellisempiä ja kunnioittavampia nämä henkilöt kykenevät olemaan keskinäisessä kommunikaatiossaan jo alusta alkaen.

Vierailija
604/704 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse seksiin hulluna käyvä nainen ja juuri haluaisin miehen avioon, joka vuosikymmeniä olisi tappi tanassa. Toivottavasti löytyy ja unelmani täyttyy. Eikä vain unelmani. 

Se on se, kun olet ollut niin paljon puutteessa. Kaikkea hyvää ,mitä saa tarpeeksi ,ihminen kyllästyy.

Vierailija
605/704 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksi ei ole elinehto. Ihminen pysyy hengissä myös ilman seksiä. Minusta se on verrattavissa lähinnä esim. makeiden herkkujen syömiseen. Jotkut pitävåt niistä ja syövät niitä usein, mutta kaikille makea ei maistu samalla tavalla.

Myönnän, etten näe seksissä mitään kaunista. Jännittävää ja mielenkiintoista se voi olla, mutta kauniina en ole nähnyt sitä koskaan.

Sama homma. Ärsyttää kun mainitaan rakastelu ja että on kauneinta mitä kaksi voi tehdä. Ihan oikeesti hinkata alapäitä yhteen on KAUNEINTA mitä voi tehdä? Vaikka tuntuisi hyvältä niin onhan se ällöttävää.

Itse en jaksais kattoo kotona munaansa jatkuvasti hinkkaavaa äijää, jos itelle seksi ei maistu. Tehköön omissa oloissaan.

Eli siis kumppanin oma sooloseksikin on kielletty sen parisuhdeseksin lisäksi? Voi hyvää päivää.

Miksi alun perin edes menit parisuhteeseen kun tunnut kovasti vihaavan miehiä ja seksiä? Sosiaalinen paine, raha, muu?

Vierailija
606/704 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jaksan koska itsekin haluan monta kertaa päivässä. Mies vaan ei tahdo jaksaa, joten meillä on paljon leluja sen vuoksi.

Vierailija
607/704 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen varmaan lähes aseksuaali. Joskus helmikuun tienoilla masturboin edellisen kerran ja heti tänään tuli taas sellainen olo, että huvittaisi se touhu. Yhdyntää en ole kaivannut sitten edellisen parisuhteen päättymisen. Olenkin päättänyt elää loppuelämäni sinkkuna, paljon helpompaa kun ei tarvitse palvella ketään miestä. Seksi on yksi vaivalloinen kotityövelvollisuus muiden joukossa.

N36

Hyvä. Harmi, että hukkasit jonkun muun parhaat vuodet. Aseksuaalien, kaappihomojen ja -lesbojen tulisi sanoittaa halunsa jo suhteen alussa, niin useampi jättäisi astumatta miinaan. 

Pakkoko on leikkiä heteroperhettä ja monogamista parisuhdetta, jos sellainen ei tunnu omalta? Eläkää omanlaistanne elämää, maailma on mahdollisuuksia ja erilaisia ihmissuhdemalleja täynnä.

Vierailija
608/704 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä määritä muiden puolesta mitkä heille ovat parisuhteen rajat. Sinulle asia on noin, toisille asia voi olla toisella tavoin.

Voi vain toivoa, että mahdollisimman monelle löytyy sopiva vastinpari, yksioikoiselle yksioikoinen ja monimutkaiselle monimutkainen. Todennäköisyys on sitä korkeampi, mitä avoimempia, rehellisempiä ja kunnioittavampia nämä henkilöt kykenevät olemaan keskinäisessä kommunikaatiossaan jo alusta alkaen.

Juuri näin. Parisuhde voi olla ihan toimivakin ilman seksiä tai romantiikkaa. Tai seksiä voi olla paljon tai vähän, eikä tämä ole ongelma. Halujen eriparisuus on se ongelma.

Siksi selibaattia toivovan ihmisen tulisi kertoa toiveensa jo etukäteen, jotta tällaisilta ongelmilta vältyttäisiin.

Vierailija
609/704 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ärsyttää kun mainitaan rakastelu ja että on kauneinta mitä kaksi voi tehdä"

Kuin sokealle selittäisi värien käyttöä mosaiikkitaiteessa.

Vierailija
610/704 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan mukavaa seuraa muutenkin olet ja ystävällinen asiakaspalvelijoille, jne.

Olen ihan mukavaa seuraa kyllä, mutta jos minua ei kiinnosta jatkuva sekstailu niin olen vaan päättänyt ettei minun kannata olla parisuhteessa eikä elää miehen kanssa. Mulla on monta ystävää joita ei myöskään kiinnosta mutta raha kiinnostaa ja siksi pysyvät suhteissa.

No sieltähän se motiivi tuli kun tuossa aikaisemmin kysyin, että mikä on näiden miehiään vihaavien ja halveksivien keski-ikäisten naisten syy pysyä suhteessa.

Raha.

Aivan samalla tavalla miehetkin pysyvät onnettomassa/seksittömässä parisuhteessa rahan vuoksi. 

Vierailija
611/704 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli siis kumppanin oma sooloseksikin on kielletty sen parisuhdeseksin lisäksi? Voi hyvää päivää.

Miksi alun perin edes menit parisuhteeseen kun tunnut kovasti vihaavan miehiä ja seksiä? Sosiaalinen paine, raha, muu?

Ei tuossa sooloseksiä kielletty. Hän vain ei halunnut sitä katsella, omissa oloissa oli ok. 

Vierailija
612/704 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Parisuhde voi olla ihan toimivakin ilman seksiä tai romantiikkaa. Tai seksiä voi olla paljon tai vähän, eikä tämä ole ongelma. Halujen eriparisuus on se ongelma.

Siksi selibaattia toivovan ihmisen tulisi kertoa toiveensa jo etukäteen, jotta tällaisilta ongelmilta vältyttäisiin.

Samoin tulisi paljon seksiä toivovan asiasta kertoa. 

Normaali oletus pitkässä suhteessa on ehkä kerran viikossa. 

Vierailija
613/704 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteessa olisikin hyvä, jos halut kohtaisivat. Onglemia on luvassa, jos toinen haluaa monta kertaa viikossa ja toiselle riittää kerran pari kuukaudessa.

yks erojen syy 

Vierailija
614/704 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä voi tietää etukäteen, että pitkässä parisuhteessa alkaa koko ukko kyllästyttää. Se on vaan elämää, joka tapahtuu, ei ilmoitusasia etukäteen. 

Vierailija
615/704 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raha.

Aivan samalla tavalla miehetkin pysyvät onnettomassa/seksittömässä parisuhteessa rahan vuoksi. 

Jos ukko eroisi minusta, hänen elintasonsa romahtaisi. Ulosotossa jne. Muuttuisi se elintaso mullakin, mutta mulla on sentään puhtaat paperit. 

Vierailija
616/704 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä voi tietää etukäteen, että pitkässä parisuhteessa alkaa koko ukko kyllästyttää. Se on vaan elämää, joka tapahtuu, ei ilmoitusasia etukäteen. 

Tämähän se on. Jos parisuhde alkaa tuntua kuormittavalta niin siinä katoaa ne halut samalla. Hormonomuutoksia ei myöskään voi ennustaa. 

Kannattaa pitää hyvää huolta siitä parisuhteesta ja naisen nautinnosta jos haluaa että seksiä riittää. Ei sekään sitä takaa, mutta parantaa mahdollisuuksia hyvin paljon. 

Vierailija
617/704 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämmöisestä ole välttämättä pakko tehdä ongelmaa. Minä en tykkää kovin usein olla yhdynnässä ja miehellä taas on usein "tappi pystyssä". Rakastan kuitenkin tätä miestäni niin, että haluan ettei hän ainakaan kärsi. Vuosien kuluessa olemme ajautuneet käytäntöön, joka toimii mielestäni kohtuullisena kompromissina molempien kannalta. Olen tuottanut hänelle ajatuksen, että minä pidän siitä, että hän hoitelee itsensä omaan käteensä tai minun käsiini, ja että suotuisaa olisi jos asia hoituisi mahdollisimman nopeasti. Jos siis miehellä alkaa keulia, niin ehdotan yleensä, että hoidetaan homma pois. Minulla on muutama psykologinen kikka, jolla saan häneltä tulemaan aika äkkiä, vaikka mieheni luulisi, että ollaan menossa pidemmmälle. Jos mies alkaa innostua liian usein niin sitten näitä "tyhjennyksiä" sen verran, että mielenkiinto laantuu joksikin aikaa. Uskon silti, että hänkin on aika tyytyväinen suhteeseemme.

Vierailija
618/704 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset naiset pilaavat itsensä aloittamalla seksielämänsä jo lapsena. Naiset itse kertovat, miten heidän aivonsa ovat todella puutteellisesti kehittyneet alle 25-vuotiaina. Useimmat ovat jo kuitenkin ehtineet harrastaa seksiä vähintään 10 vuotta. Se varmasti jättää jälkensä ja seksi ei välttämättä ole vielä tuohon ikään mennessä ollut kertaakaan nautinnollista. 

Suurimpia virheitä on myös se, että suomalaiset naiset eivät osallistu oman nautintonsa saavuttamiseen mitenkään. Maataan korkkarit kohti kattoa hyvin huonolle pesulle jäänyt toosa ja persvako käryten ja odottaen, että mies nuolisi oikein kunnolla. Hyi että, oikein ilettää ajatuskin!!1

Sitten aletaan ahdistua milloin mistäkin ja syödään erilaisia mt-ongelmalääkkeitä kourakaupalla, että vähäinenkin libido katoaa. Seuraavaksi keräännytään jonnekin av-palstalle vihaamaan porukalla kaikkia miehiä, eli karkoitetaan myös miehiltä halu edes yrittää tyydyttää nainen, joka on turta huonosta, lapsena alkaneesta seksielämästä, on pilannut itsensä lääkkeillä ja joukkohysteria on hoidellut loput.

Voin kertoa ihan kokemuksesta, että kyllä hyvälläkin rakastajalla loppuu mielenkiinto, jos naiset ovat aina se pelkästään vaatimuksia esittävä osapuoli, eivätkä siis osaa itse tehdä mitään oman nautintonsa eteen.

Tekstisi perusteella huomaa, että sinä et ainakaan ole yksi niistä hyvistä. Kuvailut suuseksistä riittää. Selkeästi olet yksi niistä jotka väittää tykkäävänsä nuolla, mutta tekee sen vain joskus ja pitkin hampain. Onneksi aika harvassa tuollaiset. 

En tykkää nuolla. Minulla on kyky sytyttää nainen kunnolla siihen tilaan, että kovin pitkää penetraatiota ei tarvita kun nainen saa kunnon orgasmeja.

Sinä puolestasi kuvasit, millainen hygienia sinun alapäästä löytyy ja loukkaannut pelkästä ajatuksesta, että mies kehtaa kieltäytyä kieltäytyä moisen pikku käryn takia.

Osui ihan nappiin siis. 😄 Kanssasi huono seksi on taattua ellet löydä sellaisen harvinaisemman naisen joka ei nauti suuseksistä.

En ole loukkaantunut ollenkaan. 😊 Ymmärrän, että tuo on ensimmäinen ajatus jos on kuvoksuva suhtautuminen tähän seksin osa-alueeseen. Olen oppinut tunnistamaan tuollaiset piirteet miehessä ja loukkaantumisen sijasta olen heti lopettanut tapailut kaltaisesi miehen kanssa. Pimppi terve ja aina puhdas sekä neutraalin tuoksuinen.

Valinnanvaraa on ja tarjolla olevista miehistä enemmistö nuolee pimppiä mielellään ja jopa kiihottuu siitä niin valitsin ennemmin sellaisen. Tärkeää, että ei ole tuollaisia rajoitteita koska tykkään, että seksi on monipuolista, leikkisää ja hyväntuulista. 

Kyllä se ventovieraan kanssa on aika riskaapelia alkaa nuolemaan/harrastamaan seksiä ilman kumia. Voin sen verran paljastaa, miksi välttelen nuolemista. Tapailin pitkään yhtä naista. Hänkin sanoi, että pimppi on terve, puhdas ja neutraalin tuoksuinen. Jostain kumman suustä sain kuitenkin jonkun helvetin taudin, jonka vuoksi huulet alkoivat kuivua ja halkeilla, sekä ikenistä vuotaa verta.

P.S. Hyvä seksi on sellaista, että nainen haluaa uusintoja ja niitä on riittänyt. Nykyisin olen jo ukkomies, joten ei tarvitse arvuutella onko pimppi oikeasti terve vai ei. Sinulla on huono itsetunto, kun koet tarvetta yrittää mollata seksitaitojani.

Vierailija
619/704 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset naiset pilaavat itsensä aloittamalla seksielämänsä jo lapsena. Naiset itse kertovat, miten heidän aivonsa ovat todella puutteellisesti kehittyneet alle 25-vuotiaina. Useimmat ovat jo kuitenkin ehtineet harrastaa seksiä vähintään 10 vuotta. Se varmasti jättää jälkensä ja seksi ei välttämättä ole vielä tuohon ikään mennessä ollut kertaakaan nautinnollista. 

Suurimpia virheitä on myös se, että suomalaiset naiset eivät osallistu oman nautintonsa saavuttamiseen mitenkään. Maataan korkkarit kohti kattoa hyvin huonolle pesulle jäänyt toosa ja persvako käryten ja odottaen, että mies nuolisi oikein kunnolla. Hyi että, oikein ilettää ajatuskin!!1

Sitten aletaan ahdistua milloin mistäkin ja syödään erilaisia mt-ongelmalääkkeitä kourakaupalla, että vähäinenkin libido katoaa. Seuraavaksi keräännytään jonnekin av-palstalle vihaamaan porukalla kaikkia miehiä, eli karkoitetaan myös miehiltä halu edes yrittää tyydyttää nainen, joka on turta huonosta, lapsena alkaneesta seksielämästä, on pilannut itsensä lääkkeillä ja joukkohysteria on hoidellut loput.

Voin kertoa ihan kokemuksesta, että kyllä hyvälläkin rakastajalla loppuu mielenkiinto, jos naiset ovat aina se pelkästään vaatimuksia esittävä osapuoli, eivätkä siis osaa itse tehdä mitään oman nautintonsa eteen.

Tekstisi perusteella huomaa, että sinä et ainakaan ole yksi niistä hyvistä. Kuvailut suuseksistä riittää. Selkeästi olet yksi niistä jotka väittää tykkäävänsä nuolla, mutta tekee sen vain joskus ja pitkin hampain. Onneksi aika harvassa tuollaiset. 

En tykkää nuolla. Minulla on kyky sytyttää nainen kunnolla siihen tilaan, että kovin pitkää penetraatiota ei tarvita kun nainen saa kunnon orgasmeja.

Sinä puolestasi kuvasit, millainen hygienia sinun alapäästä löytyy ja loukkaannut pelkästä ajatuksesta, että mies kehtaa kieltäytyä kieltäytyä moisen pikku käryn takia.

Osui ihan nappiin siis. 😄 Kanssasi huono seksi on taattua ellet löydä sellaisen harvinaisemman naisen joka ei nauti suuseksistä.

En ole loukkaantunut ollenkaan. 😊 Ymmärrän, että tuo on ensimmäinen ajatus jos on kuvoksuva suhtautuminen tähän seksin osa-alueeseen. Olen oppinut tunnistamaan tuollaiset piirteet miehessä ja loukkaantumisen sijasta olen heti lopettanut tapailut kaltaisesi miehen kanssa. Pimppi terve ja aina puhdas sekä neutraalin tuoksuinen.

Valinnanvaraa on ja tarjolla olevista miehistä enemmistö nuolee pimppiä mielellään ja jopa kiihottuu siitä niin valitsin ennemmin sellaisen. Tärkeää, että ei ole tuollaisia rajoitteita koska tykkään, että seksi on monipuolista, leikkisää ja hyväntuulista. 

Kyllä se ventovieraan kanssa on aika riskaapelia alkaa nuolemaan/harrastamaan seksiä ilman kumia. Voin sen verran paljastaa, miksi välttelen nuolemista. Tapailin pitkään yhtä naista. Hänkin sanoi, että pimppi on terve, puhdas ja neutraalin tuoksuinen. Jostain kumman suustä sain kuitenkin jonkun helvetin taudin, jonka vuoksi huulet alkoivat kuivua ja halkeilla, sekä ikenistä vuotaa verta.

P.S. Hyvä seksi on sellaista, että nainen haluaa uusintoja ja niitä on riittänyt. Nykyisin olen jo ukkomies, joten ei tarvitse arvuutella onko pimppi oikeasti terve vai ei. Sinulla on huono itsetunto, kun koet tarvetta yrittää mollata seksitaitojani.

Kuulostaa keksityltä sadulta kun et edes tiedä, mikä se tauti oli. 

Ja tiedoksesi, suojaa voi käyttää myös suuseksin aikana. 

Vierailija
620/704 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvastaa kyllä hyvin että naiset ei halua tuottaa miehille mitään mielihyvää ja naiset haluaa vain miehestä henkisen ja taloudellisen hyväksikäytön kohteen. Naisten oitäisi jo vihdoin oppia että ei voi vaatia mieheltä mitäön jos ei ole itse valmis antamaan tai tekemään mitään hyvää miehelle

Samaa voisi kärjistäen sanoa miehistä. He yleensä haluavat vaimon vain koska tahtovat itselleen kodinhoitajan ja panopuun. Onko noin?

Ei ole. Tuokin erittäin kulunut ja lapsellinen lässytys tulee ainoastaan naisten näppäimistöiltä.