Järkyttävä sotku perheen jäljiltä hotellin aamiasipöydässä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012167371.html
Joku toinen asiakas päätti kuvata sotkun. Ehkä ei olisi ollut kiva ruokailla viereisessä pöydässä. Ei puhettakaan rauhallisesta hotelliaamiaisesta. Mutta tuotahan se on lapsiperheessä, kyllä se ruoka lentelee syöttötuolista.
Kommentit (219)
Eiköhän tuo ole ihan arkipäivää hotellin työntekijöille.. Itse en olisi kehdannut jättää pöytää tuollaiseen kuntoon mutta meitä löytyy joka lähtöön.
Olen siivonnut päiväkoteja ja se sotku oli älytön kun pienet ihmiset syövät.
Joo, mustalaisten jäljiltä ei niin harvinaista
Vierailija kirjoitti:
Todellisuutta jo vuosia sitten. Toisin kuin voisi ajatella niin sotkijat olivat lähes poikkeuksetta näitä lattemammojen perheitä, äidit ja lapset, isejä ei näkynyt. Kamalaa katsottavaa sekä taloudellisesti että ekologisesti. Onneksi voi opettaa lapselle että ottaa sen minkä syö, noutopöydästä saa aina hakea lisää.
Vähän ohis mutta kävimme pitkästä aikaa laivan buffassa syömässä ja kiitin tarjoilijaa jo alkupalojen kohdalla hyvästä ruoasta. Kokenut ja hyväntuulinen täti jaksoi hymyillä ja kehotti hakemaan lisää, muistutti että saa santsata! Jäi koko perheelle hyvä mieli, kiitos Viking Glory ja henkilökunta :)
Oikein laivalla käyty ja kiitetty henkilökuntaa. Ja samaan hengenvetoon haukutaan lattemammat. Usein näitä juttuja lueskellessa tulee sellainen olo, että ovatkohan ihmiset vähän yksinäisiä kun ajattelevat tällaisen jorinan kiinnostavan.
-lattea juova mamma, jolle kiittäminen ja henkilökunnan kanssa jutustelu on itsestäänselvyys.
Olisiko yhdelle lapsista tullut känkkäränkkä tai vauvaikäinen huutanut kurkku suorana ja perheellä tullut kiire pois ettei häiritse muita ruokailijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt ihan hirvee ollut. Toki sotku ja syömätöntä ruokaa. Se ei oo kiva... Mutta ei mitään "kaameaa" sikailua.
Oiskohan taaperon kanssa tullut kiukkuhuutolähtö, ja muu seurue ei sitten oo jäänyt siivoamaan.
Lattialle tiputetut ruuat ovat sinulle normaalia? Mikä on selityksesi?
Ei ole normaalia. Sen takia sanoin, että Sotkua on ja En jättäisi itse tuollaista. Ja muksutkin osaa ottaa jo itse eväänsä sen mukaan mitä syö, ja hakee lisää sen mitä jaksaa.
Mutta... Tää juttuko on lehtijutu arvoinen sotku? en tiiä... No ehkä sellaisena yleisenä herätyksenä, että vähän valoja päälle. Mutta KAAMEA sotku on pari melonia ja servettiä lattialla, niin klikkiotsikon maku jäi.
Vai näyttikö tuo Sinusta KAAMEALTA sotkulta, vai haluatko lähinnä korostaa että EN MINÄ/ MINUN LAPSENI AINAKAAN! Se on aika pöhköä omaan makuuni.
Mä olen samaa mieltä. Odotin, että vähintäänkin olisi kaatunut jotain tahmeaa juomaa ympäri pöytää ja tuoleja, olisi istuskeltu loosissa lihapullien päällä, roiskittu ketsuppia seinälle tms.
Tuossahan on muutama servetti lattialla ja vähän hävikkiruokaa siellä täällä. Ei kerro kauniista tavoista, mutta on siivottavissa melkein samassa ajassa kuin mikä tahansa pöytä.
Kun se pöytä pitää ITSE tyhjentää ja jättää siihen kuntoon, että työntekijä pääsee pyyhkimään pinnat. Miten tyhmä täytyy olla jos sitä ei ymmärrä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku lähetti kuvan lehteen? Puuttuu varmaan kaikkeen...
oikein.. hyvä, että ravistellaan miten käyttäytyä lomilla.
Voisivat nämä teeseitse-toimittajat olla joskus lomalla.
Eipä ihme, ettei lapsia haluta kutsua juhliin. Alkeellisimmat pöytätavat hukassa
Vierailija kirjoitti:
Olin kerran kaverin ja hänen 1v lapsensa kanssa syömässä ravintolassa. Lapsi söi sormin ja heitteli odan ruuasta lattialle syöttötuolinsa viereen. Lattialla oli jo hirveä sotku riisiä ym., kun sanoin kaverille, että pitäisiköhän välillä siivota se sotku. Kaveri sanoi, että ei tarvitse, he käyvät täällä usein syömässä ja henkilökunta tykkää hänen lapsestaan.
Jätimme jälkeemme aivan järkyttävän sotkun. Hävetti tosi paljon
Henkilökunta ei voi kritisoida tai huomauttaa, koska siitä seuraa valtava p*ska myrsky somessa kuin siellä vihataan lapsia. Sama pätee myös kauppoihin.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko yhdelle lapsista tullut känkkäränkkä tai vauvaikäinen huutanut kurkku suorana ja perheellä tullut kiire pois ettei häiritse muita ruokailijoita.
Täältä olemme saaneet lukea, että jos taapero alkaa itkeä, täytyy poistua välittömästi tilasta ja jättää ostokset kärryihin tai ruoat pöytään, koska lapsen kiukuttelu on niin kauheaa ja stressaavaa tuntemattomille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt ihan hirvee ollut. Toki sotku ja syömätöntä ruokaa. Se ei oo kiva... Mutta ei mitään "kaameaa" sikailua.
Oiskohan taaperon kanssa tullut kiukkuhuutolähtö, ja muu seurue ei sitten oo jäänyt siivoamaan.
Ei ole normaalia. Sen takia sanoin, että Sotkua on ja En jättäisi itse tuollaista. Ja muksutkin osaa ottaa jo itse eväänsä sen mukaan mitä syö, ja hakee lisää sen mitä jaksaa.
Mutta... Tää juttuko on lehtijutu arvoinen sotku? en tiiä... No ehkä sellaisena yleisenä herätyksenä, että vähän valoja päälle. Mutta KAAMEA sotku on pari melonia ja servettiä lattialla, niin klikkiotsikon maku jäi.
Vai näyttikö tuo Sinusta KAAMEALTA sotkulta, vai haluatko lähinnä korostaa että EN MINÄ/ MINUN LAPSENI AINAKAAN! Se on aika pöhköä omaan makuuni.
Mä olen samaa mieltä. Odotin, että vähintäänkin olisi kaatunut jotain tahmeaa juomaa ympäri pöytää ja tuoleja, olisi istuskeltu loosissa lihapullien päällä, roiskittu ketsuppia seinälle tms.
Tuossahan on muutama servetti lattialla ja vähän hävikkiruokaa siellä täällä. Ei kerro kauniista tavoista, mutta on siivottavissa melkein samassa ajassa kuin mikä tahansa pöytä.
Kun se pöytä pitää ITSE tyhjentää ja jättää siihen kuntoon, että työntekijä pääsee pyyhkimään pinnat. Miten tyhmä täytyy olla jos sitä ei ymmärrä?
En nyt tunne paikkaa, joten en voi väittää vastaankaan, mutta lähtökohtaisesti hotellien aamiaissaleissa ei ole edes paikkaa, minne viedä astiat ja tähteet.
eli käytöstapoja ei ole aikuisillakaan tosi törkeää
Vastaus viestiin 147, joka jäi moderointiin:
On olemassa paljon paikkoja, joissa pöytää ei tarvitse tyhjentää itse. Ehkä liian kalliita sinulle, kun et niistä tiedä.
Tuossa törkeintä on lattialle heitelty ruoka, ei siivoton pöytä.
Tuli heti kulmahousut mieleen tosta jutusta. Muutaman kerran sattunut heidän kanssa samaan ravintonaan ja näky (ja se meteli) ollut samanlainen. Ei sillä, kyllä tuo voi olla jonku wt-perheenkin aiheuttamaan.
Onneksi kukaan ei pääse kuvaamaan hotellihuonetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täältä olemme saaneet lukea, että jos taapero alkaa itkeä, täytyy poistua välittömästi tilasta ja jättää ostokset kärryihin tai ruoat pöytään, koska lapsen kiukuttelu on niin kauheaa ja stressaavaa tuntemattomille.
Tämä ei kuitenkaan selitä sitä, että lattialla oli ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja silti tuon sotkun tekijäperhe ei sitä pikkuhommaa viitsinyt lähtiessään tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sitä pahempaakin nähty, etenkin jäljelle jätetyn ruoan suhteen. Ja silloin kyse on ollut ihan aikuisista.
Ne on lapsesta asti tottuneet, että niin tehdään. Ahnehditaan lisää vaikka entisetkin syömättä. Tämän lehtijutun perheen lapset käyvät parastaikaa läpi tätä " koulutusta", osaavat sitten aikuisina.
eivät opi. ehkä jos kunnolla häpäistään.
ps se on todella noloa myös jos aamiaisella kailotetaan puhelimiin-- aamiainen on seesteinen hetki-- huom- puhelin äänettömälle ja ei soiteta- vastata siinä ruokasalissa. aamurauha. älkää tapelko, väitekö keskenänne mm avioparit- kukaan ei jaksa perhetragediaanne aamusta edes uteliaisuttaan kuunnella.
Ehkä sinä voisit kysyä henkilökunnalta, löytyisikö keittiöstä joku hiljainen soppi sinulle.
Oikeasti suomalaiset ovat aamiaisbuffetissa todella hiljaisia verrattuna monen muun maan asukkaisiin.
Tuo puhelinjuttu muuten totta. Ehkä harvoin käyt hotelleissa, sillä me / he jotka joka viikko se 1-2 yötä tai kk 2-3 yötä, niin on juurikin tuoya puhelinjuttua liikaa. Samoin julkisissa liikennöintivälineissä. Pitkän matkan bussissa mm. Niin
ehdottamasi pyyntö päästä keittiöön hoitamaan yksityispuhelua---se ei line asiallista. Keittiöön ei kukaan ulkopuolinen saa ikinä mennä. Puhtaus, työrauha, turvallisuus jne. Aivan pöyristyttävä huomio sinultakin. Ulos ulos kauas tai sinne omaan huoneeseen.
Tuskin olet päivystävä kirurgi- jotta et saisi nauttia sitä omaakin aamiaista seesteisesti edes sen aikaa jo aamuvarhaisella.
Mikä muuten olet kun moisia väläyksiä leimahta pääkoppaan. Henkilökunnantilat ovat yksityisiä.
Kaivo kutsuu jo sinua, mene sinne puhuman tappelusia ja ns virkapuhelusi- onko viranhoitosi kaivoon kurkkaaja...
Vierailija kirjoitti:
Varmasti on sellainen S2-kansalaisten pöytä...
Eikö siellä ollut perisuomalainen pullero mamma. Tukka värjätty kaupan väreillä, liian pieni toppi päällä, kulahtaneet rintsikan olkaimet näkyvissä, jalassa legginsit ja feikki crocsit. Perheen isä samanlainen pullero, naama turvoksissa lomakaljottelusta, lätsä päässä sisällä ja joku suomiräppi paita päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä taapero kaatoi maidot luushin sohvalle. Syötiin ja hiippailtiin vähin äänin pois. Kerrankos sitä.
Että oikein luushi 🤣
Mä luin ensin että huushi😂
...että koko söi huussissa
Sikailijoiden kuvat julki.