Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttävä sotku perheen jäljiltä hotellin aamiasipöydässä

Vierailija
28.07.2026 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012167371.html

Joku toinen asiakas päätti kuvata sotkun. Ehkä ei olisi ollut kiva ruokailla viereisessä pöydässä. Ei puhettakaan rauhallisesta hotelliaamiaisesta. Mutta tuotahan se on lapsiperheessä, kyllä se ruoka lentelee syöttötuolista.

Kommentit (219)

Vierailija
121/219 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sitä pahempaakin nähty, etenkin jäljelle jätetyn ruoan suhteen. Ja silloin kyse on ollut ihan aikuisista.

Ne on lapsesta asti tottuneet, että niin tehdään. Ahnehditaan lisää vaikka entisetkin syömättä. Tämän lehtijutun perheen lapset käyvät parastaikaa läpi tätä " koulutusta", osaavat sitten aikuisina.

eivät opi.  ehkä jos kunnolla häpäistään.

ps  se on todella noloa  myös jos aamiaisella kailotetaan puhelimiin-- aamiainen on seesteinen hetki-- huom-  puhelin äänettömälle ja ei soiteta- vastata siinä ruokasalissa.  aamurauha.  älkää tapelko, väitekö keskenänne mm  avioparit- kukaan ei jaksa perhetragediaanne aamusta edes uteliaisuttaan kuunnella.

Ehkä sinä voisit kysyä henkilökunnalta, löytyisikö keittiöstä joku hiljainen soppi sinulle.

Oikeasti suomalaiset ovat aamiaisbuffetissa todella hiljaisia verrattuna monen muun maan asukkaisiin.

Vierailija
122/219 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaatunut tahmea juomakin voisi olla vahinko. Kyse ei ole niinkään siitä mikä aika menee siivoamiseen. Kyse on siitä, että tuollaista sotkua ei vaan tule, se tehdään. On tietoinen valinta heittää roskat lattialle.

Onko ne nyt heitetty vai pudonneet? Olisiko täällä joku tykistön tulenjohtotaitoinen, joka voisi laskea asian?

Niinpä. Ja aina on voinut tulla se huutokiukkulähtö, jopa vanhemmilta. Iskenyt äkillinen vatsatauti ja pöydälle siististi lautaselle jätetyt kuoret on pudonneet kiireessä lattialle. Isälle tullut ruokamyrkytys ja äidille sydänkohtaus. Ei siinä jäädä siivoamaan. Meteoriitti lähestynyt, tullut puhelu jonkun läheisen kuolemasta. Siis mitä vaan. Oikeastaan hotelli voisi tarjota heille uuden ilmaisen aterian, kun noin ikävästi on jäänyt ruokailu kesken. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/219 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku lähetti kuvan lehteen? Puuttuu varmaan kaikkeen...

oikein.. hyvä, että ravistellaan  miten  käyttäytyä lomilla.    

Vierailija
124/219 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokaa voi lennellä, mutta julkisissa tiloissa pahin siivotaan itse.

Minä en mitään siivoile. Tee sinä sen sijaan työsi.

Kannattaa varmaan kasvattaa me muksut pienestä pitäen niin ettei ne sotke. Pääsee itsekin helpommalla.  Ja turha vinkua että ei onnistu. Tottakai onnistuu, mutta vaatii äipältä muutakin kuin puhelimen tuijotusta.

Vierailija
125/219 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo terveellisesti syövä perhe kun noin paljon on mennyt vesimelonia lattialla olevista kuorista päätellen.

Vierailija
126/219 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokaa voi lennellä, mutta julkisissa tiloissa pahin siivotaan itse.

Minä en mitään siivoile. Tee sinä sen sijaan työsi.

Kannattaa varmaan kasvattaa me muksut pienestä pitäen niin ettei ne sotke. Pääsee itsekin helpommalla.  Ja turha vinkua että ei onnistu. Tottakai onnistuu, mutta vaatii äipältä muutakin kuin puhelimen tuijotusta.

No niin, mummelit pääsevät vauhtiin äitien syyllistämisessä. Jos on loma, niin kaipa siellä isukki on yhtä lailla paikalla kasvattamassa.

Vierailija
127/219 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo terveellisesti syövä perhe kun noin paljon on mennyt vesimelonia lattialla olevista kuorista päätellen.

Ja paahtoleivän pala kertoo, että ei pakoteta lasta syömään vastoin nälkäsignaalia. 

Vierailija
128/219 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietty lattialta voisi itse poimia jämät, mutta muuten ihan normi lapsiperheen pöytä ruokailun jälkeen. Ehkä eivät huomanneet lapsen tiputtamia jämiä lattialla.

Tietty voisi lähteä siitä, että lattialle ei heitetä mitään. Putoaminen on eri asia, mutta mitä hittoa noi kuoretkin on pitänyt heittää lattialle?! Vanhemman kyllä pitää se huomata.

ruokailua  voisi porrastaa,  vuorotella.  ensin pikkuväki  ja  hän pois siitä ja sitten  molemmat aikuisetkin saavat ruokarauhaa.  tehkööt kotonaan miten vain,mutta ei lomilla vieraissa ruokasaleissa .   syötä siististi lapsesi ja vie pois huutamasta.  vuoronvaihto sitten...

Vierailija
129/219 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisuutta jo vuosia sitten. Toisin kuin voisi ajatella niin sotkijat olivat lähes poikkeuksetta näitä lattemammojen perheitä, äidit ja lapset, isejä ei näkynyt. Kamalaa katsottavaa sekä taloudellisesti että ekologisesti. Onneksi voi opettaa lapselle että ottaa sen minkä syö, noutopöydästä saa aina hakea lisää. 

Vähän ohis mutta kävimme pitkästä aikaa laivan buffassa syömässä ja kiitin tarjoilijaa jo alkupalojen kohdalla hyvästä ruoasta. Kokenut ja hyväntuulinen täti jaksoi hymyillä ja kehotti hakemaan lisää, muistutti että saa santsata! Jäi koko perheelle hyvä mieli, kiitos Viking Glory ja henkilökunta :)

Vierailija
130/219 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua järkytä. Jos olisi ruu-mis pöydällä niin sitten järkyttäisi. Ja se olisi oikea uutinen.

Vierailija
131/219 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon sädekehän kiillotusketju... :D

Ei. Me ei heitellä eikä ANNETA heitellä ruokaa lattialle. Mutta tässä kontekstissa en yhtään tiedä tarinan taustoja, niin en minä alkaisi poseeraamaan yhtään enempää käytöstavoillani ja lasteni kasvatuksella.

Tulee vaan mieleen että miksi lehti tällaista julkaisee? Että pääsee jengi jeesustelemaan ja taivastelemaan. Tai no. Jeesus oli fiksu jäbä. Se ei olisi vauvapalstalle lähtenyt nakkelemaan ensimmäisiä kiviä. 

Vierailija
132/219 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minua järkytä. Jos olisi ruu-mis pöydällä niin sitten järkyttäisi. Ja se olisi oikea uutinen.

Mitä tahansa että päästäisiin lehtiin 😂😅

Vierailija
133/219 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta ei kukaan halua syödä noissa aamiaisbuffeteissa. Huonoa hotellien bisneksille tällainen tyhjänpäiväinen uutisointi.

Vierailija
134/219 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietty lattialta voisi itse poimia jämät, mutta muuten ihan normi lapsiperheen pöytä ruokailun jälkeen. Ehkä eivät huomanneet lapsen tiputtamia jämiä lattialla.

Tietty voisi lähteä siitä, että lattialle ei heitetä mitään. Putoaminen on eri asia, mutta mitä hittoa noi kuoretkin on pitänyt heittää lattialle?! Vanhemman kyllä pitää se huomata.

ruokailua  voisi porrastaa,  vuorotella.  ensin pikkuväki  ja  hän pois siitä ja sitten  molemmat aikuisetkin saavat ruokarauhaa.  tehkööt kotonaan miten vain,mutta ei lomilla vieraissa ruokasaleissa .   syötä siististi lapsesi ja vie pois huutamasta.  vuoronvaihto sitten...

Mun mielestäni perheet syövät lähtökohtaisesti yhdessä. Onnistuu kyllä, jos molemmat vanhemmat osaavat pitää huolta lapsista. 

Välillä on meillä vilkkaiden lasten kohdalla käytetty pädiä äänettömällä vanhempien juodessa jälkiruokakahvia, mikä varmaan jonkun mielestä on sekin väärin. 
T. Kolmen mutsi.

Vierailija
135/219 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkoinen sottapyttyporukka. Onko kotona samanlainen näky pöydässä joka aamu? Puolet ruoasta jätetty lautaselle ja pöydän alle.

Onneksi ei tarvitse niiden kotia nähdä. Voin vain kuvitella mihin kuntoon ovat hotellihuoneen jättäneet 🙄

itse käytän vain yhden pyyhkeen, nukun siististi yhdessä vuoteessa- ikäänkuin kukaan edes nukkunut, todella siistijän unelma-- ja jätän  lapun ja  suklaapatukan  yöpöydälle-- kiitos yöpymisestä ja hyvää työpäivää.

.

joskus 10e   kahvilalahjakortin.      moiset eleet  vain piristää.  kerroshoitajan tyä on varmasti karseeta- esim isot perheet- bileporukat,koirat jne-  ja raskasta vedellä moisia siivouskärryjä kokolattiamatolla- heillä on usein niska-selkäongelmiasitten ka koko pv jalkojen päällä.  olkaa kiltisti ja ehdoin tahdoin sotketa.

kaikkia pyyhkeitä ei tarvitse käyttää esim saati vetää ne lattialle märäksi--aivan kuin  jokainen olisi jotenkin pakko sotkea.

Puuttuu enään, että vaadit saada itse siivota huoneesi ja lähtiessäsi maksat respaan tästä toiminnasta.

En siivoa hotellihuonetta! Se ei ole minun tehtäväni! En myöskään käyttäydy kuin täysi moukka Euroopan omistaja! Katsos kun voi olla sivistynyt vaikka on varakaskin! Uusrikkaat nousukkaat käyttäytyvät kuin omistaisivat koko maailman! Rahalla ei ikävä kyllä saa tapoja eikä sivistystä! 

Vierailija
136/219 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon takia lomareissuilla K18 tai vastaava hotelli. 

Toki kaikki kansalaisuudet ei osaa käyttäytyä, mutta onneks näinä päivinä vähemmän näkee noita ex-neuvostoliittolaisia. 

Olen kokenut jotain tuollaista pitsapaikassa Virroilla. Kaksi äitee ja viisi lasta; Äiteet juttelee, onko tuo viroa vai latvian kieltä ja lapset heittelee toisiaan pitsan paloilla, siis juostaan ympäri pöytiä ja pitsan palat osuu mikä kehenkin. Ei mitään reaktiota "äideiltä" vaikka minäkin pari kertaa ärähdin, lopulta lähtivät. Viron rekkarissa oli auto. Todellisia lomalaisia. Työvuorossa näytti olevan joku nuori poika joka ei uskaltanut mitenkää komentaa.

Vierailija
137/219 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrankin äiti ei tarvitse siivota sotkuja.

joo, kotonakin saa elää kuin pellossa

Vierailija
138/219 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä taapero kaatoi maidot luushin sohvalle. Syötiin ja hiippailtiin vähin äänin pois. Kerrankos sitä.

Näin kannattaa tehdä. Ammattilaiset ovat sitä varten.

ja kivat  sille joka istuu siihen.. sivistymätön mölli.    aina  vahingot  ilmoitetaan henkilökunnalle- jotta tila  voidaan eristää kunnes pesupalvelu saadaan-  haluatko itse  istua nesteiden päälle- virtsaa, joltain pääsee ulostetta- se haju- alkoholi, maitooo, viinaa.     tuo kertoi mikä olet-  monta luokkaa  jäi käymättä.

tuettu sosiaaliloma  ja sekin kerran vuodessa.

saati olisit voinut tarjota  korvausta- toki vahingot he hoitavat jos oikeasti vahinko----- silti olisin tarjonnut muodollisen-- tipin-

mee kaivoon kusemaan, huh

Vierailija
139/219 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juljus kirjoitti:

Ehdottomasti etusivun uutinen. Lapsiperheen jäljiltä jäi sotkua. 

Ihanko tosissasi sinäkin pidät ruuan heittämistä lattialle normaalina lapsiperheessä?

Olen ehkä vanhanaikainen, mutta minun lapsenlapseni nostettaisi välittömästä pois ruokapöydästä ensimmäisen lattialle heitetyn ruokapalan jälkeen.

Samaa mieltä. Olin juuri ravintolassa lastenlasten kanssa ja toiselta tippui pieni pala pizzaa lattialle vahingossa. Käskin nostamaan ylös. Käytöstavat opitaan jo pienenä. Ei heiluta pöydässä, ei selata puhelinta, syödään suu kiinni, kiitetään ruoan jälkeen jne. Perus juttuja.

Juuri näin! Käytöstavat opitaan kotona! Ei ole maailman tehtävä niitä opettaa kenenkään jälkikasvulle! 

Vierailija
140/219 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä taapero kaatoi maidot luushin sohvalle. Syötiin ja hiippailtiin vähin äänin pois. Kerrankos sitä.

Että oikein luushi 🤣

tais lirahtaa siltä muka muka aikuinen  myös omat kusetkin siihen- kivat seurravalle asiakkaalle.  miksi ei ilmoittanut henkilökunnalle-  lappu siihen ettei muut istu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme