Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sinä et kuluta rahaa Suomessa?

Vierailija
27.07.2026 |

Meidän perheenä on hyvät tulot mutta toinen on töissä julkisella sektorilla. Purra on uhkaillut niin paljon saksien heilutuksella että on pakko laittaa sivuun kaikki ylimääräinen mitä tulee. Haluaisimme ostaa uuden kodin ja remontoida sitä mutta Purran sakset ja päälle pankkien tarjoamat korot ovat liian suuri riski joten säästetään ja katsotaan. Ennen meidän perheellä meni satoja euroja kuussa palveluihin ja kauppoihin. Nyt enää murto-osa.

Kommentit (138)

Vierailija
21/138 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska maksan niin paljon veroja, että julkisen puolen loisijat saa vetelehtiä suojatyöpaikoissaan. Suomessa on maailman kallein, tehottomin, ja korruptoitunein julkinen sektori, ja leikattavaa kyllä löytyy, etenkin sieltä johtoportaasta.

Vierailija
22/138 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuluta Suomessa, sillä en asu siellä. Turistimatkoilla teen kuten muutkin suomalaiset, ja otan kotoa mukaan mahdollisimman paljon. Siinä kohtaa kun tulee kulutettua Suomessa, en säästä yhtään, sillä muutenhan koko reissun voisi jättää tekemättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/138 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulutan kyllä.

Nyt kesän aikana mm parinkin eri kaupungin hotelliyöpymisiin, ruokapaikkoihin, jäätelökioskeihin, museoihin, mökkeilyyn jne.

Vierailija
24/138 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kerran viikossa ravintolassa syömässä, muuten en oikeastaan Suomessa kuluta mihinkään ylimääräiseen. Tai no, kerran kuussa käyn teatterissa tai keikalla myös. Enempään ei oikein ole rahaakaan. 

Talvella vien rahani lämpimämpiin ilmastoihin, kun Suomessa ei uskalla liukastella. Pelottaisi joutua Suomessa sairaalaan.

Vierailija
25/138 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska en halua suomeen senttiäkään lisää verorahoja minun tienesteistä. Johan nuo imee jo ison osan.

Samon.  Alan kuluttamaan vasta  sitten kun hallitus vaihtuu.  🤣

Vierailija
26/138 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono hinta-laatusuhde. Periaatteessa minulla olisi varaa kuluttaa enemmän, mutta Suomessa ei ole siihen mitään mielenkiintoa. Esimerkiksi ravintoloissa laatu on heikentynyt ja samaan aikaan hinnat ovat nousseet. En näe enää mitään järkeä käydä ravintoloissa, sillä hinta ja laatu eivät todellakaan kohtaa. Ruoan kanssa voisi olla kiva ottaa viinilasillinen, mutta ravintolahinnoilla se on kiitos ei. Elokuvateattereissa en ole käynyt enää moneen vuoteen, täysin älyttömät hinnat ja yritetään rahastaa vielä enemmän kieltämällä omien naposteltavien tuonti. Minulla oli koira, joka menehtyi vanhuuteen ja päätin, että järjettömän eläinlääkärihintatason takia en ota enää uutta lemmikkiä. 

Vierailija
27/138 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulutan sen mitä tarvitsen: asumineen, ruoka, bensa. Palveluista ostosten keräily, vessapaperi kotiin ja muutkin pakettikuljetukset, marjat tori.fi:stä kerääjiltä, nuohous ja katsastus. Just ostin teinille uudet linssit vanhoihin kehyksiin, kallista sekin.

Festareille olen menossa ens vkl.

Mulla jää yli noin 1500/kk ja puolisollakin 1000. Höllässä ovat jos kukaan keksii tarjota jotain mikä meitä kiinnostaa.

Vierailija
28/138 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mää nyt muutenkaan kuluta kuin tarpeelliseen eli vastikkeet ja ruokaa tietysti pitää ostaa. Pyrin aina ostamaan suomalaisen vaihtoehdon, vaikka se olisikin kalliimpi.

Minä puolestani pyrin ostamaan laadukkaan vaihtoehdon, valmistusmaalla ei ole niin väliä. Harvemmin päädyn suomalaiseen tuotteeseen hinta-laatusuhteen takia.

Vierailija
29/138 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska en halua suomeen senttiäkään lisää verorahoja minun tienesteistä. Johan nuo imee jo ison osan.

Samon.  Alan kuluttamaan vasta  sitten kun hallitus vaihtuu.  🤣

Muut lopettavat kulutuksen, kun hallitus vaihtuu.

Vierailija
30/138 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monella Suomalaisella tili näyttää 0€, päättäjien höpötykset että Suomalaisten tileillä on liikaa rahaa on paska puhetta. Kyseisiä lausuntoja usein antaa varakkaat henkilöt.

Ne henkilöt löytyvät julkiselta ja juuri heillä on rahasi. Hyvä on huudella!

Vierailija
31/138 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

huono ostovoima ja huono hinta-laatusuhde. Puolet palkasta menee jo asumiseen, vaikka kyseessä on vuosikymmeniä vanha asunto. Olen ihan keskituloinen. Sitten kaupasta perusruokaa. Vaatteet ja  kaiken muun ostan verkkokaupoista tai käytettyinä. Isolla alennuksella tietysti. Keskituloisena ei ole mitään järkeä ostaa mitään normaalihintaista. Ei näin huonolla ostovoimalla oikeasti paljoa kuluteta. Ala carte ravintolat jätin jo vuosia sitten, koska hinta-laatusuhde on huono. Pizzatkin alkaa olemaan täällä jo 15 eur kpl, joten eipä paljoa kiinnosta. 

Vierailija
32/138 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koen, että monen asian hinta-laatusuhde on niin huono nykyään. Kahvilan kahvit kalliita mutta laihaa kahvia. Kosmetologi tekee jollain laitteella hätäisesti hoidon. Jne. En raaski. Ja säästän tosiaan eläkepäiviä varten. 

Harva palvelu suostuu ymmärtämään, että asiakas ostaa tuloksen, eikä menetelmää.

Vierailija
33/138 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on useampi syy.

En halua kuluttaa kuin tarpeeseen ja tarpeita ei juuri ole.

Toisekseen olen saita ja ostan mistä halvimmalla saan. Esimerkiksi alkoholin ostan ulkomailta ja ison osan ruuistakin.

Kolmanneksi ja tärkeimmäksi syyksi luen, että suomen yrittäjät haluavat polkea työntekijän asemaa. Tämä syy on se, minkä takia jätän osan tarpeellisistakin asioista vähemmälle. Boikotoin yrittäjiä.

Vierailija
34/138 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi YLE verorahoja menee muumaalaisille ?   Entä miksi ostat jotain ulkomailta tuotua osta Suomessa tehtyä .  Työllistä suomen työntekijöitä täällä . Ja osta se hernekeitto ulkomailla suomalaisesta kaupasta . 

Vierailija
35/138 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkään voi ymmärtää miksi YLE VERORAHOJA siirtyy kuolleiden näyttelijöiden tileille ulkomaille . 

Vierailija
36/138 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin ostaa yhden prikan mutta maksaa motonetissa 4 euroa Ihan sairasta se hinta. Sellaisia ennen sai 0.10 eurolla. Suomesta ei juuri kannata ostaa mitään osia koneisiin vaan tilata temusta.

Vierailija
37/138 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on ihan onnettomat eläkkeet ja työtä ei välttämättä saa, jos työpaikan menettää. Pitää yrittää laittaa jotain sivuun, vaikka se tuntuu turhalta. Suomalaisista palkoista on ylipäätään Suomen ostovoimalla todella vaikeaa säästää. 

Vierailija
38/138 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaikki tässä maassa on niin naurettavan kallista. Kaikki. Nykyisin vihaan kaupassa käyntiä ja puolet listasta jää aina ostamatta ihan siksi  että vtuttaa niin lujaa se rahanmeno. Olen myös lopettanut kaikki harrastukset, vaateostoksia en edes harkitse. 

Vierailija
39/138 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Suomessa sillä rahalla ei saa mitään . Kulutan kaiken ylimääräisen ulkomaille jossa saan nautintoa, hienoja maisemia, hyvää ruokaa sekä lämmintä ilmastoa . Suomesta ostan vaan pakollisen kuten ruokaa perheelle .

Näytä aiemmat lainaukset

Kulutan, mutta aika vähänhän sitä tarvitsee. Kissavanhukselle viime aikoina katoin  varsinaisen buffet-pöydän eli oli jos jonkinlaista herkkua, mutta ei se näyttänyt sitä kauheesti arvostavan.  Nyt sitten vain yhtä murkinaa kerrallaan. Kampasimpukoita sille voisi varmaan taas jossain vaiheessa ostaa, kun menen käymään isommassa ruokakaupassa. 

Ensi keväänä pitää ostaa juhlavaatteet, kun siskontyttö menee naimisiin. Hautajaisvaatteet multa löytyy, mutta niillä ei oiken viitsi mennä häihin. Sukkia ja alusvaatteita joutuu ostamaan välillä, mutta eipä juuri muuta. Lääkärikäynneissä en pihistele - en omissani enkä lemmikkien - ja ensi viikolla onkin taas Terveystaloon aika. Mulla, ei kissalla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme