Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sinä et kuluta rahaa Suomessa?

Vierailija
27.07.2026 |

Meidän perheenä on hyvät tulot mutta toinen on töissä julkisella sektorilla. Purra on uhkaillut niin paljon saksien heilutuksella että on pakko laittaa sivuun kaikki ylimääräinen mitä tulee. Haluaisimme ostaa uuden kodin ja remontoida sitä mutta Purran sakset ja päälle pankkien tarjoamat korot ovat liian suuri riski joten säästetään ja katsotaan. Ennen meidän perheellä meni satoja euroja kuussa palveluihin ja kauppoihin. Nyt enää murto-osa.

Kommentit (138)

Vierailija
1/138 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kulutan, mutta aivan perusasioihin menee nykyään ihan jäätävästi rahaa, joten ei juuri mitään jää ylimääräiseen kulutukseen. Vähemmän enemmällä.

Vierailija
2/138 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en halua suomeen senttiäkään lisää verorahoja minun tienesteistä. Johan nuo imee jo ison osan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/138 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kulutan.

Vierailija
4/138 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole rahaa mitä kuluttaa. Kaikki vähäisetkin laitan saksalaiseen ja tanskalaiseen myymälään.

Vierailija
5/138 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska en halua suomeen senttiäkään lisää verorahoja minun tienesteistä. Johan nuo imee jo ison osan.

Siinä meillä tyypillinen ahkera temuttaja. Ainahan voit muuttaa sellaiseen maahan jossa asiat ovat paremmin.

Vierailija
6/138 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen, että monen asian hinta-laatusuhde on niin huono nykyään. Kahvilan kahvit kalliita mutta laihaa kahvia. Kosmetologi tekee jollain laitteella hätäisesti hoidon. Jne. En raaski. Ja säästän tosiaan eläkepäiviä varten. 

Vierailija
7/138 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat riittävät vain välttämättömään ja eivät aina edes siihen. Siksi on aika vaikea kuluttaa. Ylikuluttamaan en rupea.

Vierailija
8/138 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästäväisyys on hyve. Ei ole mitään järkeä maksaa samasta tuotteesta sosialismin hengessä moninkertaista hintaa verrattuna ulkomaihin. Sama pätee palveluihin. Palveluiden suhteen voi todeta sen, että osaaminen on nykyisin niin laadutonta, että monet asiat kannattaa tehdä itse. 

Vierailija
9/138 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska palvelut on niin törkeän kalliita. 

Vierailija
10/138 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tänään kulutin, apteekkiin ja ruokakauppaan.

Vierailija
11/138 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulutan. Kyllä mun on valitettavasti pakko käydä välillä kaupassa ostamassa ruokaa ja maksaa puhelinlasku, sähkö ja vesi. 

Vierailija
12/138 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mää nyt muutenkaan kuluta kuin tarpeelliseen eli vastikkeet ja ruokaa tietysti pitää ostaa. Pyrin aina ostamaan suomalaisen vaihtoehdon, vaikka se olisikin kalliimpi.

Vierailija
13/138 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikassa kaikki on parempaa, oluet, viinat, ravintola hintataso ja varsinkin röökit, ei hullua suomalais säätöä, hinta murto osan suomeen verrattuna...

Vierailija
14/138 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kulutan, mutta aivan perusasioihin menee nykyään ihan jäätävästi rahaa, joten ei juuri mitään jää ylimääräiseen kulutukseen. Vähemmän enemmällä.

Tämä on meilläkin totta. Yksi meistä käy vielä parturissa joten hänen osalta rahaa menee enemmän kuussa vaikka ostaa vain sen yhden ja saman palvelun.

Vierailija
15/138 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kuluttaisin rahaa Suomessa? Tämä maa on syrjinyt minua niin pitkään kuin olen ollut olemassa, vaikka aina olen tehnyt töitä ja maksanut veroja. Ihmiset pahoja, poliisi ei tee mitään rikosilmoituksille, selän takana puhutaan pahaa, selkäänpuukottajia löytyy...onneksi osaan itse korjata asioita ja varaosia voi tilata halvemmasta EU-maasta ja sitä Kiinassa tehtyä tavaraa voi tilata suoraan kiinalaisista verkkokaupoista, kaljaa voi hakea tax free laivalta, sijoituskulta on vero-vapaata...

Vierailija
16/138 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki menee mikä tulee. Muttakun kävin eilen kaupassa, ja ostin aamupala & kevyt lounastarvikkeet kahdelle, meni 58€. Ei tehnyt mieli sen jälkeen jäädä kahville, vaikka olin niin ajatellut. Join kahvin kotona. 

Vierailija
17/138 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun olet tajunnut, että menot tulee sovittaa tulojen mukaisiksi ja mielellään töissä ollessa pitäisi laittaa palkasta myös säästöön.

Vierailija
18/138 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monella Suomalaisella tili näyttää 0€, päättäjien höpötykset että Suomalaisten tileillä on liikaa rahaa on paska puhetta. Kyseisiä lausuntoja usein antaa varakkaat henkilöt.

Vierailija
19/138 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kreikassa kaikki on parempaa, oluet, viinat, ravintola hintataso ja varsinkin röökit, ei hullua suomalais säätöä, hinta murto osan suomeen verrattuna...

Noh, ei kauheasti lohduta kun en käytä mitään alkoholia, tupakkaakaan en polta ja ravintolat eivät ole minun juttu.

Vierailija
20/138 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle taas ei oikein löydy mitään ostettavaa. Yksin asuvana eläkeläisenä minulla on itselleni sopiva asunto ja auto, en esim. juo kallista samppanjaa lounaalla tai katso tarvitsevani kahta urheiluautoa, kun noita ajojakin on aika vähän.

Vaatteet ja muut tekstiilit ovat melko huonolaatuisia nykyään, koruja tai kalliita laukkuja en erityisesti arvosta. Lemmikeistä en oikein myöskään perusta. Kirjoja minulla on kolme hyllyllistä, kirjastoon voi tilata haluamiaan. Käyn mielelläni katsomassa näytelmiä ja oopperoita yms., mutta enpä usko, että minun käyntini maan taloutta pelastavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi