Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äänekkäimmät kiina-kauppa vastustajat

Vierailija
17.04.2025 |

Korjatkaa jos olen väärässä! Mutta minun mielestä äänekkäimmin ja jyrkimmin kiina-kaupoista tilaamista vastustaa

a) rikkaat/hyvätuloiset

b) ihmiset, jotka käyttävät muutenkin rahaa turhuuksiin

perustelut mp:lleni:

a) rikkailla/hyvätuloisilla on varaa ostaa kaikki tarvitsemansa suomalaisista kaupoista. Monilla on varaa ostaa esim. vaatteita (joita me kaikki tietysti tarvitsemme!) uutena ja jopa kotimaassa tuotettuja.

b) tunnen monia ihmisiä, jotka lentävät esim. kaksi kertaa vuodessa etelään lomalle. Tai käyttävät rahaa ylipäätään sellaisiin asioihin ja palveluihin, joita ei oikeasti kukaan tarvitse. Ovat ns. luksusta tai hemmottelua.

Jos pienituloinen minä tarvitsen jotain, käyn ensin läpi lähi kirpparit tai saatan tilata kiina-kaupasta. Vaikka nyt uudet lakanat, keittiövälineitä (esimerkki)

Mutta jos tilaan kiina-kaupasta jotain pientä ja turhaa, leimataan se heti turhuudeksi ja pahaksi asiaksi. Sellaista ei saisi tehdä. Näin kärjistetysti: rikas perhe saa lentää viikoksi Thaimaahan lomailemaan, se on ihan ok. Köyhä tilaa kiina-kaupasta 10 eurolla askarteluvälineitä, se on tuhlausta ja turhuutta.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuollaisia ole oikeasti ? 

Vierailija
2/37 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhan sälän tilaaminen Kiinasta kertoo mielen köyhyydestä ja elämänhallintaongelmista. Lähes kaikkea saa edullisesti myös alennusmyynneistä. Ja onhan aivan liian moni tavara Kiinassa valmistettu, mutta täysin valvomattoman tuotannon tilaaminen on tyhmää. 

Sälään tuhlaamisen puolustelu sillä, että joku toinen käyttää työllään ansaitsemiaan rahoja matkusteluun on todella typerää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä oon mä, jolla ei mielipidettä, muuta kuin se, että ikea tuhoaa sademetsää! aina jään ulkopuolelle, pitäis olla jotain mieltä

Vierailija
4/37 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kokemuksissani vauraampia ihmisiä, jotka saavat nyt mukavan tekosyyn katsoa alas krääsää ostavia köyhiä ja naureskella näille.

Vierailija
5/37 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään tähän vielä, että ainakaan minä en tilaa "krääsää" (mitä tällä jokainen tarkoittaa). Tai ainakin tähän mennessä tilaamani tuotteet ovat tulleet tarpeeseen. Ja olleet kuvausta vastaavia.

Esim. keittiötarvikkeita, evästarvikkeita, kodin turvallisuuteen ja -huoltoon liittyviä, lemmikin hoitoon liittyviä jne.

Myönnän kyllä tilanneeni myös "viihtymistarkoitukseen" tavaraa: askartelu, hiustenlaitto, lapselle lippis jne.

Tuntuu vaan, että kiinakaupoista tilaaville naureskellaan ja suututaan, että "miksi ostat turhuuksia 20 eurolla" kun samaan aikaan käyttävät itse satoja euroja turhuuksiin, joita eivät myöskään oikeasti tarvitse (ulkomaan lennot, hiihtolomamatkat, taksit, kampaajat, kynsi- ja ripsihuollot, kalliit viinit ja huonekalut...)

AP 

Vierailija
6/37 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne menot vaan tulot sanon mä. Ainakin jos kyse isommista ostoksista ja palkka alkaa kakkosella, siis brutto. 

Vierailija
7/37 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Olet oikeassa. 

Vierailija
8/37 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla on tarve saada krääsää, menen SPR:n Konttiin ja ostan. Sitten kun kyllästyn krääsään, vien sen sinne takaisin.

Ja kyllä, vastustan kiinakauppoja.

Vierailija
9/37 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhan sälän tilaaminen Kiinasta kertoo mielen köyhyydestä ja elämänhallintaongelmista. Lähes kaikkea saa edullisesti myös alennusmyynneistä. Ja onhan aivan liian moni tavara Kiinassa valmistettu, mutta täysin valvomattoman tuotannon tilaaminen on tyhmää. 

Sälään tuhlaamisen puolustelu sillä, että joku toinen käyttää työllään ansaitsemiaan rahoja matkusteluun on todella typerää.

Pomo se rahat firmaan hankkii lopulta, päätöksiä tekee, muut kärttävät raahaa pomolta ja rahan ei ole pakko perustua vain ansaintaan. Joka ala ei ole tarpeellinen vaan huijausta osa. Kaikilla ei ole mahdollisuus saada työpaikkaa tai jaksa siellä jatkuvan sairastelun vuoksi.

Vierailija
10/37 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet väärässä. Minun kaltaisiani on monta. Olen köyhästä duunariperheestä. Nyt hieman mediaania enemmän tienaava. Suosin kestävää kehitystä, pienyrityksiä ja palveluja. En ostele turhuuksia. En ole kuitenkaan vihreiden kannattaja. Minulle vihreä puolue on vain citypellejä jotka eivät ymmärrä luonnosta mitään. En ota sitä Kiinakrääsåä Teemusta enkä kaupasta. 

Vierailija
11/37 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet väärässä. Metsään menet siinä kun luulet että vaihtoehtona on vain ylikallis Suomessa valmistettu tai kiinanromu. Tuotteita valmistetaan ympäri maapalloa ja vaihtoehtoja löytyy, jos vain tutkii. 

Käy joskus esimerkiksi Tokmannin vaatepuolella ja ylläty. Itse en viimeksi löytänyt ainoatakaan kiinanrättiä, vaan kaikki oli tehty järkevämmissä maissa. Sieltä tulee omat vaatteet ostettua. 

Elektroniikassa tosin suosin parempaa Samsungia, jotka ovat myös usein tehty muualla kuin Kiinassa, puhelin Vietnamissa, jääkaappi Puolassa, mikroja taisivat tehdä Malesiassa. Tämä siis todisteeksi niille joiden mielestä kaikki sähköllä tulevat laitteet tulee aina Kiinasta eikä mistään muualta. Todella typerä harhaluulo, mutta eipä sitä voi kovin paljoa odottaa jos tekee työtä sekopäisen kommunistidiktaattorin puolesta, usein vielä ilmaiseksi.

Tehkäämme siis vastuullinen kulutusvalinta ja jätetään kiinanromut hyllyyn pölyttymään, niin verkkokaupassa kuin kivijalassakin! 

Vierailija
12/37 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään tähän vielä, että ainakaan minä en tilaa "krääsää" (mitä tällä jokainen tarkoittaa). Tai ainakin tähän mennessä tilaamani tuotteet ovat tulleet tarpeeseen. Ja olleet kuvausta vastaavia.

Esim. keittiötarvikkeita, evästarvikkeita, kodin turvallisuuteen ja -huoltoon liittyviä, lemmikin hoitoon liittyviä jne.

Myönnän kyllä tilanneeni myös "viihtymistarkoitukseen" tavaraa: askartelu, hiustenlaitto, lapselle lippis jne.

Tuntuu vaan, että kiinakaupoista tilaaville naureskellaan ja suututaan, että "miksi ostat turhuuksia 20 eurolla" kun samaan aikaan käyttävät itse satoja euroja turhuuksiin, joita eivät myöskään oikeasti tarvitse (ulkomaan lennot, hiihtolomamatkat, taksit, kampaajat, kynsi- ja ripsihuollot, kalliit viinit ja huonekalut...)

AP 

Uskallat oikeasti käyttää mitään mikä on kosketuksissa ruokaan, lapsiin tai lemmikeihin?? Kai ymmärrät että niitä kiinanromuja ei valvo mikään taho, vaan voivat sisältää mitä tahansa myrkkyjä.

Kun tilaat Kiinasta kiinankrääsää, niin maahantuoja olet sinä, joten toivottavasti olet teettänyt Tukesilla tutkimukset että paljonko lyijyä, kadmiumia, hyönteismyrkkyjä, muovin pehmennysaineita ja muita länsimaissa jo iät ja ajat sitten kiellettyjä aineita niissä oikein on.

Se "CE"-merkki ei sitten ole mikään tae testatusta ja turvallisesta tuotteesta, vaan on ns. China Export -merkki, joka on tehty länsimalaisten uunottamiseksi. 

Vierailija
13/37 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä. Metsään menet siinä kun luulet että vaihtoehtona on vain ylikallis Suomessa valmistettu tai kiinanromu. Tuotteita valmistetaan ympäri maapalloa ja vaihtoehtoja löytyy, jos vain tutkii. 

Käy joskus esimerkiksi Tokmannin vaatepuolella ja ylläty. Itse en viimeksi löytänyt ainoatakaan kiinanrättiä, vaan kaikki oli tehty järkevämmissä maissa. Sieltä tulee omat vaatteet ostettua. 

Elektroniikassa tosin suosin parempaa Samsungia, jotka ovat myös usein tehty muualla kuin Kiinassa, puhelin Vietnamissa, jääkaappi Puolassa, mikroja taisivat tehdä Malesiassa. Tämä siis todisteeksi niille joiden mielestä kaikki sähköllä tulevat laitteet tulee aina Kiinasta eikä mistään muualta. Todella typerä harhaluulo, mutta eipä sitä voi kovin paljoa odottaa jos tekee työtä sekopäisen kommunistidiktaattorin puolesta, usein vielä ilmaiseksi.

Tehkäämme siis vastuullinen kulutusvalinta ja jätetään kiinanromut hyll

Et vaikuta kovin köyhältä jos sulla on varaa hankkia Puolasta jääkaappi.

Vierailija
14/37 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petu Orpo?

Vierailija
15/37 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehkäämme siis vastuul

Et vaikuta kovin köyhältä jos sulla on varaa hankkia Puolasta jääkaappi.

Prismalaiset sen haki. Itse hain sen sitten Prismasta. Ei maksanut montaa sataa. Tiedän kyllä, että halvempiakin on, mutta kodinkoneissa suosin Samsungia. Kelpaisi vaikka Bill Gatesille. 

Vierailija
16/37 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta turhaa ulkomaista krääsää. Nykyään eläkkeellä, varsinkin kun kulut ei ole isot,, niin on aikaa paneutua asioihin. Lähes kaikki tavara on kotimaista mitä ostan. Suomessa tuotettukin voi olla edullista ja laadukasta.

Vierailija
17/37 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan käyttötavaraa kirpputoreiltakin. Kuka niiden turvallisuuden varmistaa? Mistä tiedämme onko kirpparitavara tuotettu ihan samalla halvalla?

AP

Vierailija
18/37 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostan käyttötavaraa kirpputoreiltakin. Kuka niiden turvallisuuden varmistaa? Mistä tiedämme onko kirpparitavara tuotettu ihan samalla halvalla?

AP

Jos siinä lukee made in sivistysmaa, niin laadun takaa länsimainen lainsäädäntö, laadunvalvonta ja työkulttuuri yleensä. 

Vierailija
19/37 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten vastustaa kauppiaat jotka itse tilaa samat tuotteet kiinasta ja myy ne Suomi-hinnoilla Suomessa (10-20x).

Se on tietysti jeejee kun harvat ja valitut hyväosaiset saa tehdä niin, mutta kun sama oikeus laajennetaan kaikille kansalaisille, se on pahapaha.

Samat säännöt kaikille?

Vierailija
20/37 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi esim vaatteet ja maalaustarvikkeet (harrastan akvarellimaalausta) olisivat turhuutta ja krääsää? Olen saanut pikkurahalla kivoja vaatteita ja huomattavasti edullisempia taidetarvikkeita Temusta kuin Suomen liikkeista. 

Jokainen päättää itse, mihin rahansa käyttää.

Normal, Tiger, Saiturin Pörssi,Tokmanni, kaikissa on kiinalaista tavaraa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi