Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensin lapsettomat häät, nyt avecittomat häät!? Seuraavaksi vieraattomat häät?

Vierailija
26.07.2026 |

https://yle.fi/a/74-20237743

Tai miksei saman tien vain MÄÄT? Mihin sitä puolisoakaan tarvii. 

Kommentit (666)

Vierailija
601/666 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin saa pitää millaiset häät haluaa mutta sanon silti, että mielestäni häät on niin arvokas jo juhla, että avecittomuus on etikettivirhe. Häät aina avec, olipa avec tuttu tai tuntematon. Saa olla eri mieltä, mutta itse ajattelen näin. 

Vierailija
602/666 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukin saa pitää millaiset häät haluaa mutta sanon silti, että mielestäni häät on niin arvokas jo juhla, että avecittomuus on etikettivirhe. Häät aina avec, olipa avec tuttu tai tuntematon. Saa olla eri mieltä, mutta itse ajattelen näin. 

Ja lisään vielä sen, että tuntematon avec eli vaikka uusi puoliso voi sitten itse päättää haluaako lähteä vieraan ihmisen häihin vai meneekö vain se ystävä, joka on ensisijaisesti kutsuttu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/666 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen, nykyään kun erotaan vikkelästi ja solmitaan uusia liittoja, niin voi itse kukin pitää erilaisia häitä. Vierailla ja ilman vieraita,  shuseilla  ja voileipäkakuilla,  tunturilla  ja. sukelluksissa. 

Vierailija
604/666 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Friday Night Funkin features catchy soundtracks, unique characters, and fast-paced gameplay that challenges players' timing and coordination. https://fridaynightfunkinfnf.io 

Vierailija
605/666 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta vaikuttaa siltä että hyvät tavat ovat unohtuneet puolin jos toisin. Hääkutsu lähetetään jossa tervetulleita avec tai perhe lapsineen. Kutsun saajan taas pitää olla huomaavainen ja miettiä onko ottamassa sellaisen avecin jota hääpari ei ole tavannut tai onko kyseessä edes vakiintunut suhde.  

Lisäksi hääkutsussa tilinumeron tai lahjalistan ilmoittaminen tökeröä. Juhlien pitäminen perustuu aina vastikkeettomaan tapahtumaan. Ja taas kerran hyvien tapojen mukaisesti vieraat tuovat lahjan eli muistavat hääparia. 

Tämä. Sivistynyt käytös on jäämässä unholaan, kutsutaan häihin ihmisiä ilman puolisoaan ja ilmoitetaan tilinumeroita, jonne voi lappaa rahaa mieluusti paljon. Pääasia että saa aiheesta tehtyä IG-päivityksen? Jep. 

Vierailija
606/666 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me haluttiin järjestää pienet häät (kutsuttiin noin 80hlö, paikalle pääsi noin 70 ja heistä lapsia n. 15). Kutsuimme ilman avecia muutaman sinkkuystävämme, kaikki seurustelevat/yhdessä asuvat tietysti kumppanin kanssa. Itse ajattelimme, että haluamme tärkeään päiväämme vain meille läheiset ja tärkeät ihmiset, emme ketään, jota emme ole aiemmin tavanneet. Ja sinkkuinakin tulleilla oli häissä ystäviä/tuttuja eli kukaan ei jäänyt yksikseen tai ilman juttuseuraa. Me tykättiin aivan valtavasti meidän häistä ja rennosta tunnelmasta ja vierailta tuli myös kehuja.

Vierailija
607/666 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää häitä ollenkaan jos ei pääse puolisot ja lapset mukaan juhlaan? Voiko yksin mennä naimisiin jos  sulho ei pääse omiin häihin???? (tai sulho ilman morsianta) nyt on outo kysymys.

Vierailija
608/666 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, miksi juhlista on tullut niin vierasvihamielisiä. Ennen vieraiden viihtyminen oli kunnia-asia. Ja toisaalta myös vieraat pitivät tärkeänä olla paikalla, jos ei ollut pakottavaa syytä kieltäytyä. 

Tätä olen ihmetellyt, niin surullista.

Vierailija
609/666 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miniäni sai kutsun serkkunsa häihin, mutta avopuolisonsa eli poikani ei saanut, joten miniäkään ei mennyt. Selvää säästöä hääparille.

Näin meilläkin toimitaan. Joko puolison kanssa mennään perhejuhliin tai ei mennä ollenkaan.

Näinhän se tietyissä piireissä menee. Mammat on niin kiinni miehissään, ettei mitään voi tehdä yksin. 

Vain pieni osa noista miehistä itse edes haluaa aveciksi lähteä. Ne nimenomaan raahataan mukaan kun naiset haluaa näyttää että mies löytyy. 

Häh? Miltä vuosituhannelta oikein soittelet :DDDDD

Vierailija
610/666 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain on jäänyt elämässä harmittamaan, niin se että pidettiin pienet budjettihäät, tehtiin lapset liian vanhana ja jäätiin asumaan vuokralle. 

Näiden merkityksen tajuaa vasta vanhana.

Vierailija
611/666 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, miksi juhlista on tullut niin vierasvihamielisiä. Ennen vieraiden viihtyminen oli kunnia-asia. Ja toisaalta myös vieraat pitivät tärkeänä olla paikalla, jos ei ollut pakottavaa syytä kieltäytyä. 

Tätä olen ihmetellyt, niin surullista.

Omista 50-luvulla syntyneistä vanhemmistani huomaa ihan valtavan kirkkaasti, että heidän sukupolvensa on tehnyt ja tekee edelleen hirveän paljon asioita vain sen takia, että niin kuuluu tehdä, viis omista toiveista tai haluista. Toki nykyään on menty toiseen ääripäähän ja unohdettu jopa peruskäytöstavat, kun ajatellaan vain ja ainoastaan omaa napaa.

Vierailija
612/666 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä älytön kilpavarustelu hääjärjestelyissä on jo saavuttanut sellaisen pisteen, että juhlan kustannuksia maksetaan vielä eronkin jälkeen. Häävieraat eivät todellakaan osaa arvostaa kaksia kattauksia, esiintyjiä, vaatteiden vaihtamisia tai ilotulituksia. En yhtään ihmettele, että tämä muille näyttäminen tulee todella kalliiksi. Itse jättäisin koko hössötyksen väliin ja lähtisin unelmalomalle ihan vaan kahden uuden kumppanin kanssa.

Vierailija
613/666 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahankeruujuhlat ne nykyään on, etiketit ja käytöstavat heitetty roskiin. Koska minäminäminä. 

Kyllä juurikin, nykyään se on melkein asiassa kuin asiassa, MINÄ, MINÄ, MINÄ ja vielä kerran MINÄ.... surkeaksi on maailma mennyt 🙈🙈🙈!! Tuntuu että pienet ovat murheet...!! 

Vierailija
614/666 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan jotkut ovat käyneet maistraatissa kahdestaan, tuntemattomien todistajien läsnäollessa. Jotkut pienessä kappelissa. Kaverini menivät naimisiin jossain keskellä ei mitään, lensivät sinne helikopterilla. Lentäjä ja toinen pilotti olivat todistajina ja lisäksi oli toki pappi paikalla.

Vierailija
615/666 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon laitetaan rahaa noille tileille, jotka ilmoitetaan hääkutsussa? 

Vierailija
616/666 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siellä jollain vako vailla kyntäjää.

Vierailija
617/666 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan täällä jo sanottu, että  ei ole tiettyä kaavaa hääjuhlaan, vaan jokainen saa säveltää aivan kuinka haluaa.  No, nyt sanon .

Vierailija
618/666 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes pitää mitään häitä?

Vierailija
619/666 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska enää niitä ei voi järjestää puoli-ilmaiseksi maalaiskylän koulurakennuksessa tms eikä niitä varten haluta edellistä viikkoa käyttää leipoen. 

Ehkei vaan haluta kuulla sitä narinaa gluteenittomista leivonnaisista, kalattomista graaviporkkanoista, lihattomista kinkkupiiraista jne..  Mutku minulla on artisokka-allergia eikä sitä otettu tarjoiluissa huomioon.

Vierailija
620/666 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverit ennen lähi/sukulaisia, sehän se trendi on ollut jo pitkään. Aivan kuin kaverit olisivat niitä yhtä pysyviä kuin lähi(veri)sukulaiset.