Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Jumala on jättänyt meille niin monitulkintaisen sanoman?

Vierailija
26.07.2026 |

Kysymys kristityille, ei ilkeilyä kiitos. Minkä takia Jumala on jättänyt meille sanansa niin monitulkintaisessa muodossa, että ihmiset joutuvat kiistelemään sen merkityksistä? Ihminen on ikään kuin asetettu mahdottoman tehtävän eteen. Jos hän todella haluaisi ihmisten pelastuvan, niin miksei hän tuo tahtoaan ilmi niin selvällä tavalla, että siitä ei voi erehtyä? Silloin kyse olisi aidosti vapaasta tahdosta eikä esimerkiksi siitä, että ei vaan ymmärrä sanomaa tai tulkitsee sen väärin.

Toinen kysymys kuuluu miksi kaikki ihmiset eivät usko vaikka haluaisivat? Vaikka kuinka rukoilisi ja lukisi Raamattua ei silti vaan sydämessään usko. Miksi Jumala sallii tämän?

Kommentit (7145)

Vierailija
7021/7145 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”Mitä tarkoitat pelastamisella? Miksi ja miltä ihmisiä tulisi pelastaa?”

Siltä millä jumala uhkaa jos ei usko.

Jumala ei uhkaa millään koska häntä ei ole. Sinä "uhkaat". Oletko sama joka yllä hourailee lääketiteen aiheuttaneen enemmän ongelmia kuin korjanneen?

Aaa, viesti meni väärälle, pahoittelut!

Vierailija
7022/7145 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Jumala ei uhkaa millään koska häntä ei ole.”

Täysin samaa mieltä. Minä keskustelen kuitenkin uskontojen opista, ei siitä mikä on totta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7023/7145 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin samaa mieltä. Minä keskustelen kuitenkin uskontojen opista, ei siitä mikä on totta. 

Joo ymmärsin, kun luin ketjua taaksepäin, viestini meni näin sivusta väärälle henkilölle.

Vierailija
7024/7145 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”Pidentynyt elinikä johtuu pääasiassa hygieniasta, riittävästä ravinnosta ja siitä, ettei altistu luonnonvoimille tai muille vahingollisille asioille niin paljoa”

Jotka kaikki ovat tieteen aikaansaamia parannuksia. Mikään noista ei olisi parantunut nykyiselle tasolle ilman tiedettä.

Olette vieraantuneita todellisuudesta, ihmiset ovat aina osanneet elää oikein. Ihmisen ei periaatteessa kuulu elää koko elämäänsä sairastamatta. Voisin jopa kyseenalaistaa ihmisen joka ei sairasta koskaan.

On monia hyviä sanontojakin ollut olemassa, esimerkiksi sairastuneelle on toivottu paranemista sanomalla että "terveyttä ja pitkää ikää kohti". 

Myös "nauru pidentää ikää".

Näinpä, tiede ja varsinkin lääketiede on paholaismainen konstruktio. 

Muuten, jos on todella korkea elinvoima niin voi elää sairastamatta koko ikänsä tai hyvin pienillä vaivoilla. Vaatii käytännössä kasvisruokavaliota tai jopa ruuasta pidättäytymistä. 

Ruokavaliosta en ole samaa mieltä, pääasia on että ruoka on ihmiselle sopivaa ruokaa. Ruoasta on hyvä pidättäytyä jos sille on hyvä peruste, sellaisiakin tilanteita voi joskus elämän aikana tulla. 

Hyvän elämän mittari on kokonaisvaltainen hyvinvointi joka antaa elinvoimaa runsaasti. Suurin osa pääsee elämässä aika vähällä sairastamisella mutta joskus täytyy sairastaa enemmän jaksaakseen taas paremmin jatkossa. 

Yksilöllisiä asioita tietystikin koska jokaisen elämä on erilainen sisältöinensäkin.

Kristitylle paasto on välttämättömyys. Jeesus sanoo kun paastoatte, ei jos paastoatte. Se on ihan kriittinen osa kristityn henkistä kasvua kohti jumalan kaltaisuutta, eikä pelkkä fyysinen terveysteko. Luostareissa paastotaan ihan jatkuvasti

"Se on ihan kriittinen osa kristityn henkistä kasvua kohti jumalan kaltaisuutta, eikä pelkkä fyysinen terveysteko."

Ei se ole koskaan kenellekään kasvavalle ihmiselle pelkkä fyysinen terveysteko.

Vierailija
7025/7145 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Mitä tarkoitat pelastamisella? Miksi ja miltä ihmisiä tulisi pelastaa?”

Siltä millä jumala uhkaa jos ei usko.

Ei Jumala uhkaa uskomisella ketään vaikka kuka mitä väittäisi. Ei Jumalaan tarvitse uskoa, kuoltua pääsee paraatipaikalle seuraamaan tätä tragikoomista näytelmää nimeltä ihmisten elämä maapallolla. Nukuhan rakas yösi vain hyvin, olet siunattu ihminen.

Vierailija
7026/7145 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Ei Jumala uhkaa uskomisella ketään vaikka kuka mitä väittäisi”

Tiettyjen uskontojen jumalat kyllä uhkaavat. Joka on järjetöntä niin loogisesti kuin moraalisestikin.

Vierailija
7027/7145 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tai huomaamme ettemme onnistuneet ja hiljenemme koska emme halua myöntää totuutta manipulaatiostamme koskien rokotuksia."

Haluatko kertoa lisää tästä "manipulaatiosta koskien rokotuksia"?

eri.

En välttämättä, nykyisin pyrin vähentämään konflikteja terveyssyistä. 

Olen itse tuonut esiin näitä lääketieteen hirviötekoja aiemmin tällä palstalla ja ne saavat pelkkää alapeukkua. Suurta osaa niistä toistetaan ihan päivittäisellä tasolla edelleen ja osa niistä on jopa WHO:n vahvistamia, siitä huolimatta suomalaiset palvovat lääketiedettä kuin jumalaa. 

Viimeisimmän keskustelun aiheelta tiimoilta tulin ajatelleeksi sellaista, että jos ihmisellä on synnin ja pahojen tekojen vuoksi huono karma ja hän elää kadotuksessa, hänellä ei ole jumalan suojaa ja johdatusta liittyen terveyteenkään. Pahuudesta johtuva huono karma lisää onnettomuusalttiutta ja jumalasta erossa oleminen aiheuttaa yleistä turvattomuutta ja pelkoa. Sitten he tekevät vielä jotakin sellaista, jolle ei ole jumalan suojelusta vaan joka voi olla jopa pahaa, mitä lääketiede tukee. Voipi olla, että kaikki tämä negatiivinen henkinen lataus luo niin katastrofaalisen latauksen henkilön ympärille, että lääketieteen silpominen ja muut kammometodit ovat hänen ainoa keinonsa selviytyä ylipäätään hengissä tekemisistään.

Jossakin sanottiin, että jotkut ovat niin "korkeita spirituaalisesti" ja huolehtivat jatkuvasti henkisestä kohottuneisuudestaan niin, että heille ei tapahdu pahaa eivätkä he altistu onnettomuuksille. Tällaisia ajatuksia toistuu useissa opeissa. 

Sinänsä siis ymmärrän sen, että joku voi ihan oikeasti tarvita lääketieteenkin kammopalveluita, jos heidän oma karminen ja henkinen tasonsa on vielä tuota hirviölaitostakin alempana. Mutta jos on pelannut korttinsa oikein ja nauttii muuten jostain syystä hyvästä karmasta, se näyttäytyy aivan hirveänä teurastamona ja myrkytyslaitoksena.

Tämän vuoksi sen ei pitäisi olla niin pakollinen, mitä se nyt on. On hyväksyttävä, että jotkut tarvitsevat sitä, toiset eivät.

Vierailija
7028/7145 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Pahuudesta johtuva huono karma lisää onnettomuusalttiutta ja jumalasta erossa oleminen aiheuttaa yleistä turvattomuutta ja pelkoa”

Koska tämä on yleinen ajatus uskonnoissa, tätä on luonnollisestikin tutkittu moneen kertaan. Ja aina on todettu että usko ei suojaa ihmistä sinällään mitenkään eikä vähennä onnettomuuksia. Samoin rukouksien tehoksi om todettu nolla.

Vierailija
7029/7145 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

”. Mutta jos on pelannut korttinsa oikein ja nauttii muuten jostain syystä hyvästä karmasta, se näyttäytyy aivan hirveänä teurastamona ja myrkytyslaitoksena.”

Sinulla on hirveä määrä erilaisia väitteitä ilman ensimmäistäkään todistetta.

Vierailija
7030/7145 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Se ei ole totta sinulle, ihan niinkuin jumalakaan ei ole, koska kiellät sen olemassaolon. Näin se kadotuskin syntyy ja sinä sitä kurjuutta itse ylläpidät."

Minä en kiellä jumalan olemassaoloa. Minä en vain usko jumalien olemassaoloon koska ne eivät tällä hetkellä näyttäydy minulle uskottavina.

Mutta kerrohan miksi minun pitäisi siksi joutua kadotukseen? Eikö Jumala pysty minua pelastamaan vai eikö halua?

Asia on sitten just niin :D 

Pelastus vaatii sen että sinä luovut pahuudesta ja pidät niin tiukasti kiinni lukuisista pahuuden muodoista, että se todennäköisesti estää jumalan läsnäolon elämässäsi. Katsos kun pyhä henki puhdistaa ja täyttää sinut, pahuudelle ei jää tilaa. Et voi sitten enää riidellä, homostella, sodomoida, etkä edes seksiaddikteilla. Joudut luopumaan tieteellisestäkin viitekehyksestä. 

Luulen, että jumalan läsnäolon estää jumalan olemattomuus. Jos nimittäin olisi hyvä ja kaikkivoipa ja kaikkitietävä jumala, niin se vakuuttaisi olemassaolostaan jokaisen ihmisen. Sitten ihmiset voisivat päättää eli vapaasta tahdostaan valita jumalan palvomisen tai hylkäämisen.

Vihan toki jumala olla olemassa, mutta sitten se ei kyllä ole hyvä vaan julmasti tuomitsee piileskelyllään suurimman osan ihmisistä ikuiseen kärsimykseen. Ihan itse keksimällään uskomissääntöä käyttäen.

Vierailija
7031/7145 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Lisääntyykö vasenkästisyys katsomalla elokuvia jossa on vasenkätisiä tai keskustelemalla vasenkätisyydestä?"

Tarkkuutta vertailuun. Kätisyys ei ole valinta, seksuaalinen suuntautuminen on. 

Seksuaalinen suuntautuminen ei ole valinta. Minkä ihmeen takia joku olisi valinnut homoseksuaalisuuden, joka oli Suomessa rikollista vuoteen 1971 asti ja joka poistettiin tautiluokituksesta vasta 1981? Nykyäänkin homoseksuaalisuuteen suhtaudutaan varauksella. Elämä on ollut ja tulee olemaan helpompaa heterona.

Addiktion ja himojen vuoksi, mitä ei osaa hallita. Aina voi kuitenkin opetella ja aivopestä sekä ohjelmoida myös fyysisen kehonsa toimimaan toisella tavalla. Ei mikään ihmisessä ole pysyvää.

Keskimäärin 80 vuodessa kaikki on ohi, joten sikäli olet oikessa.

Ihmisen elinikä ei ole rajattu myöskään tieteen tai edes raamatun mukaiseen rajoitukseen. Nämä ovat maksimieliniät sen viitekehyksen opeilla. Kun hyppää näiden ulkopuolelle, saattaa löytyä ihan muita näkemyksiä.

Hirveän suppeaa ja rajoittunutta elämää elätte kyllä.

Oli se suppeaa tai ei, kukaan ei ole elänyt 130-vuotiaaksi, joten ihmiselo ON rajallinen.

Niin siis popularisoitu tiede ei tunne näitä, eikä popularisoitu uskonto. Se ei tarkoita, etteikö tällaista olisi olemassa, se tarkoittaa vaan sitä ettei populaarissa tieteen ja uskonnon kulttuurissa ole.

Tuo on sinun väitteesi, ei muuta.

Niinpä. Mutta maailma on loputon näiden kahden viitekehyksen ulkopuolella, joten se on väistämättä totta. Jopa tieteellisesti tämä tiedetään, multiversumiteoriassa kaikki on aina totta jossakin! Ajatella, tietelijätkin ovat näin avoimia sitten siellä huippukorkeimmilla kohdilla. Alemmat ajattelevat vain, että nyyh, kuolen 80v iässä.

Multiversumiin vetoaminen on lapsellista, koska emme voi a) todentaa multiversumien olemassaoloa mitenkään, emmekä b) voi tietenkään tietää muissa universumeissa vallitsevista lainalaisuuksista yhtään mitään. Jätetäänkö siis multiversumilässytys omaan arvoonsa?

Ai nytkö se tiede onkin lapsellista? :D Hahahaha

Minulle sopii, ettemme referoi mitään tieteellistä, minustakin tiede on lapsellista

Ei multiversumiteoria ole tieteellinen, koska sitä ei voi falsifioida mitenkään. Falsifioitavuus on eräs tieteelisen teorian edellytyksistä.

?? Tieteellinen teoria ei ole tieteellistä. Oho, sinähän olet parempi mentaaliakrobaatti kuin minä. Minkäs alainen multiversumiteoria sitten on? Uskonko?

Sekoitat nyt hypoteesin ja teorian keskenään. Koitahan nyt pysyä kärryillä.

Vierailija
7032/7145 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Että et kiellä jumalan olemassaoloa, mutta et myöskään usko :)

Se on ihan hyvä tila, se voi kallistua vielä parempaan suuntaan. "

Siis miten? Eikö Jumala pysty minua pelastamaan ilman uskoa vai eikö halua?

Kumpi se on? Voitko vastata?

Tuo on vähän kuin limbo, uskoo mutta ei usko :D Pelastus on ihan siitä kiinni kumpaan suuntaan kallistut.

Mikset vastaa kysymykseen?

Vierailija
7033/7145 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Lisääntyykö vasenkästisyys katsomalla elokuvia jossa on vasenkätisiä tai keskustelemalla vasenkätisyydestä?"

Tarkkuutta vertailuun. Kätisyys ei ole valinta, seksuaalinen suuntautuminen on. 

Seksuaalinen suuntautuminen ei ole valinta. Minkä ihmeen takia joku olisi valinnut homoseksuaalisuuden, joka oli Suomessa rikollista vuoteen 1971 asti ja joka poistettiin tautiluokituksesta vasta 1981? Nykyäänkin homoseksuaalisuuteen suhtaudutaan varauksella. Elämä on ollut ja tulee olemaan helpompaa heterona.

Addiktion ja himojen vuoksi, mitä ei osaa hallita. Aina voi kuitenkin opetella ja aivopestä sekä ohjelmoida myös fyysisen kehonsa toimimaan toisella tavalla. Ei mikään ihmisessä ole pysyvää.

Keskimäärin 80 vuodessa kaikki on ohi, joten sikäli olet oikessa.

Ihmisen elinikä ei ole rajattu myöskään tieteen tai edes raamatun mukaiseen rajoitukseen. Nämä ovat maksimieliniät sen viitekehyksen opeilla. Kun hyppää näiden ulkopuolelle, saattaa löytyä ihan muita näkemyksiä.

Hirveän suppeaa ja rajoittunutta elämää elätte kyllä.

Oli se suppeaa tai ei, kukaan ei ole elänyt 130-vuotiaaksi, joten ihmiselo ON rajallinen.

Niin siis popularisoitu tiede ei tunne näitä, eikä popularisoitu uskonto. Se ei tarkoita, etteikö tällaista olisi olemassa, se tarkoittaa vaan sitä ettei populaarissa tieteen ja uskonnon kulttuurissa ole.

Tuo on sinun väitteesi, ei muuta.

Niinpä. Mutta maailma on loputon näiden kahden viitekehyksen ulkopuolella, joten se on väistämättä totta. Jopa tieteellisesti tämä tiedetään, multiversumiteoriassa kaikki on aina totta jossakin! Ajatella, tietelijätkin ovat näin avoimia sitten siellä huippukorkeimmilla kohdilla. Alemmat ajattelevat vain, että nyyh, kuolen 80v iässä.

Multiversumiin vetoaminen on lapsellista, koska emme voi a) todentaa multiversumien olemassaoloa mitenkään, emmekä b) voi tietenkään tietää muissa universumeissa vallitsevista lainalaisuuksista yhtään mitään. Jätetäänkö siis multiversumilässytys omaan arvoonsa?

Ai nytkö se tiede onkin lapsellista? :D Hahahaha

Minulle sopii, ettemme referoi mitään tieteellistä, minustakin tiede on lapsellista

Ei multiversumiteoria ole tieteellinen, koska sitä ei voi falsifioida mitenkään. Falsifioitavuus on eräs tieteelisen teorian edellytyksistä.

?? Tieteellinen teoria ei ole tieteellistä. Oho, sinähän olet parempi mentaaliakrobaatti kuin minä. Minkäs alainen multiversumiteoria sitten on? Uskonko?

Multiversumiteoria on pikemminkin oletus. Emme voi saada siitä varmuutta mitenkään.

Kuten jumala. Havaintoja ei ole.

Vierailija
7034/7145 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Jumala on edelleen kaikkivaltias, tällaisen opin hän on luonut ja se on se millä säännöillä pelataan”

Jumala on siis paha.

Haluaisit komennella jumaluutta. Menee sivuun jopa ateistilta tuo järkeily.  Mutta, opin mukaan on joko jumaluus ja pelastus, tai se vanha vihtahousu ja kadotus. 

Vierailija
7035/7145 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tuo on vähän kuin limbo, uskoo mutta ei usko :D Pelastus on ihan siitä kiinni kumpaan suuntaan kallistut."

Eli et osaa vastata? Mitä se kertoo uskostasi että ihan sen ratkaisevat kohdat ovat epäselviä niin että et osaa vastata vaan joudut väistelemään niitä loputtomiin?

Mutta voin auttaa sinua sen verran että kumpikaan vaihtoehdoista ei ole looginen jos jumalasi olisi kaikkivaltias ja kaikkitietäv sekä niiden lisäksi hyvä ja rakastava.

Miksi sinä minulta kysyt, aiotko laittaa kätesi hellalle vai et? Jos laitat, sinua sattuu, jos et laita, niin ei satu :) Äläkä nyt laita ja väitä, että minä rankaisen sinua, minä varoitin sinua!

Sinä se jaksat tuota mottipäistä analogiaa reikäpäisesti viljellä.

Vierailija
7036/7145 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sanoma ole monimutkainen. Osa ihmisistä vain on yksinkertaisia. 

Vierailija
7037/7145 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä luulevaista nyt harmittaa kun ei löydä todisteita uskomuksilleen. Harmittaa niin vietävästi, että väittää todisteiden olevan tarpeettomia.

Vierailija
7038/7145 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän mikään ole totta. Sehän se Raamatun perussanoma on.

Jumala on totuus ja totuuden sanoma on se, ettei totuutta ole.

Ihmiset vain silti väittävät sitkeästi tietävänsä totuuden, mutta kieltävät silti sen ainoan totuuden, eli Jumalan, joka kertoo totuuden.

Vierailija
7039/7145 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Pahuudesta johtuva huono karma lisää onnettomuusalttiutta ja jumalasta erossa oleminen aiheuttaa yleistä turvattomuutta ja pelkoa”

Koska tämä on yleinen ajatus uskonnoissa, tätä on luonnollisestikin tutkittu moneen kertaan. Ja aina on todettu että usko ei suojaa ihmistä sinällään mitenkään eikä vähennä onnettomuuksia. Samoin rukouksien tehoksi om todettu nolla.

Se voi olla että kun tieteilijä astuu kentälle niin niitä onnettomuuksia alkaa tapahtumaan sen tieteilijän negatiivisen energian vuoksi. Tämä se on ongelma sairaaloissakin, vaikka sinne menisi hyväkarmainen henkilö niin sen paikan oma ilmapiiri on niin negatiivinen ja tappava, että siellä saattaa hyväkin joutua uhriksi. Siksi sitä ei pitäisi yleistää kaikille eikä laittaa esim. kaikkia lapsia ja perheitä sen myllyn läpi. Pitää hyväksyä se, että joillakin on huonompi karma kuin toisilla ja toisten alistaminen omalle huonolle karmalle ja sen onnettomuuksille ei suinkaan paranna omaa karmaa vaan huonontaa sitä entisestään, sillä karma on jokaisen henkilökohtainen ja vain itse voi sen siivota.

Lääketieteen parista on myös lähtenyt paljon porukkaa, kun he ovat ymmärtäneet näitä kuvioita, millaista pahuutta siellä tuotetaan ja myydään. Siitä puhumalla vaan riskeeraa oikeuteen joutumisen tai rapakon takana jopa "katoamisen", niin siksi nämä ovat yleensä aika hiljaa.

Sitten taas korkean uskon paikoissa tapahtuu ihmeitä, missä syntymävammaisen käden tilalle kasvaa sata- tai tuhatpäisen yleisön edessä uusi. Mind over matter. Jostain syystä näille materialisteille tuntuu olevan vaan todella ylitsepääsemättömän mahdotonta myöntää, että henki on se joka tätä maailmaa pyörittää, ja haluavat kaikkien korkeampienkin mieluummin vajoavan heidän tasolleen, kuin että itse tekisivät pienintäkään muutosta parantaakseen omia olojaan tai kohtaloitaan. Sinänsä todella outoa, luulisi että olisi kivempi elää vähän vähemmän ankeasti ja mielekkäämmässä ja turvallisemmassa elämässä, sen sijaan että toivoisi kaikkien olevan samassa saastakuopassa, mihin on itse joskus joutunut. Karmaa on kuitenkin aika helppo parantaa.

Vierailija
7040/7145 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Miksi sinä minulta kysyt, aiotko laittaa kätesi hellalle vai et? "

Koska väität Jumalaasi hyväksi ja rakastavaksi. Haluan arvioida että tukeeko hänen käytöksensä niitä väitteitä.

Eli voiko Jumalasi pelastaa ihmisen joka ei usko vai eikö hän vain halua?

Sinulle sanottiin jo että se riippuu siitä mihin suuntaan itse kallistut. Minä hyvää hyvyyttäni kerroin tämän sinulle, kuten jumalakin on hyvä ja kertoo että älä laita kättä hellalle tai tulee poppa :D

Niin, jumala loi sen kuuman hellan sellaisille, joilta piilottaa itsensä. Jos et sitten vilpittömästi ja parhaan ymmärryksesi mukaan kykene uskomaan kaltaistesi kuulopuheita jumalasta, vääntää sitten kätesi siihen kuumalle hellalle ikuisiksi ajoiksi.

Sellainen on sinun mielikuvitusystäväsi raamatun mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän