Miksi Jumala on jättänyt meille niin monitulkintaisen sanoman?
Kysymys kristityille, ei ilkeilyä kiitos. Minkä takia Jumala on jättänyt meille sanansa niin monitulkintaisessa muodossa, että ihmiset joutuvat kiistelemään sen merkityksistä? Ihminen on ikään kuin asetettu mahdottoman tehtävän eteen. Jos hän todella haluaisi ihmisten pelastuvan, niin miksei hän tuo tahtoaan ilmi niin selvällä tavalla, että siitä ei voi erehtyä? Silloin kyse olisi aidosti vapaasta tahdosta eikä esimerkiksi siitä, että ei vaan ymmärrä sanomaa tai tulkitsee sen väärin.
Toinen kysymys kuuluu miksi kaikki ihmiset eivät usko vaikka haluaisivat? Vaikka kuinka rukoilisi ja lukisi Raamattua ei silti vaan sydämessään usko. Miksi Jumala sallii tämän?
Kommentit (6037)
Vierailija kirjoitti:
Eli kun hihhuli ei osaa vastata, se alkaa spämmätä roskaa.
Sinä tekopyhä! Ota ensin hirsi omasta silmästäsi, vasta sitten näet ottaa roskan veljesi silmästä.
Ei teille voi antaa tietoa vaikka sitä vaaditte koska ette hyväksy faktoja. Olette ampuneet itsenne umpikujaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ikuisuuden yrittänyt löytää totuutta, rukoillut, tutkinut Raamattua, käynyt kirkossa, kuunnellut uskoon tulleiden todistuksia ja podcasteja. En vain silti usko. Vaikka olen halunnut ja pyytänyt Jumalaa auttamaan. Tiedän muitakin jotka ovat eläneet elämänsä loppuun saakka tässä tilassa. Miksi sitä uskoa ei anneta kaikille vaikka kuinka haluaisi?
Rukoile, että löytäiset sen oikean uskonnon, jonka Jla hyväksyy ja että ymmärtäisit, että se on tämä! Sitten Raamattua tutkimalla varmistut, että näin on ja hyväksyt sen.
Ei jumalan täydellisiä suunnitelmia rukoilemalla muuteta.
Jumala haluaa että kaikki tulisivat tuntemaan totuuden.
Erikoista, että kaikkivoipa ei ole saanut mitä haluaa.
Oikeudenmukaisuuteen kuuluu oma valinta.
Oikeudenmukaisuutta ei ole olemassa.
Ihminen on syntyessään täydellinen, hän kuulee Jumalaa ja osaa rakastaa. Miksi hoette koko ajan että saamalla yhteyden Jumalaan ihminen voi saada ja oppia sitä sun tätä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ikuisuuden yrittänyt löytää totuutta, rukoillut, tutkinut Raamattua, käynyt kirkossa, kuunnellut uskoon tulleiden todistuksia ja podcasteja. En vain silti usko. Vaikka olen halunnut ja pyytänyt Jumalaa auttamaan. Tiedän muitakin jotka ovat eläneet elämänsä loppuun saakka tässä tilassa. Miksi sitä uskoa ei anneta kaikille vaikka kuinka haluaisi?
Rukoile, että löytäiset sen oikean uskonnon, jonka Jla hyväksyy ja että ymmärtäisit, että se on tämä! Sitten Raamattua tutkimalla varmistut, että näin on ja hyväksyt sen.
Kyllä on. Miksi kiellätte kaikki totuudet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Randin olisi kannattanut vaan laittaa lumpiot lattiaan ja rukoilla uskoontulorukous. Jos ei olisi kokenut mitään niin odottaa, mitä seuraavina viikkoina tapahtuu. Ja mennä elävämpään seurakuntaan. Ja tämä sama Richard Dawkinseille ja kumppaneille.
Ei tarvita tieteellisiä kokeita, ei valokuvia, jne. Jeesus itse alkaa vaikuttaa uskovan sydämessä, kuten on luvannut.
Tein tänään lasagnea. En mä silti ole se lasagne. Ei sitä lasagnea tonkimalla löydä sen tekijää.
-Yhteiskristillinen
Onko tuo jokin kieroutunut kiertoilmaus, että todisteita on, mutta niitä ei kerrota tai näytetä kenellekään, läl läl lää. Miksi ei? Silloinhan kaikki uskoisivat.
Ei ole kiertoilmaus, vaan Jeesuksen oma takuu. "Te löydätte Minut, kun etsitte täydestä sydämestänne."
-Yhteiskristillinen
Voiko ihminen, joka on ollut aidosti pelastavassa uskossa menettää uskonsa?
Hmm, puhutko pelastuksen menettämisestä? Tästä on nykyuskovat eri mieltä ja esim.Jenkeissä moni nykyseurakunta opettaa että ei voi ("kerran pelastettu, aina pelastettu"), mutta mun mielestä voi. UT:sta löytyy ainaki 3 kohtaa jotka puhuu siitä.
Sit taasen on paljonkin uskossaan kylmenneitä, mutta joilla on mahis vielä tulla takaisin.
-Yhteiskristillinen
"Voiko aidosti pelastavassa uskossa oleva menettää uskonsa?"
"Puhutko pelastuksen menettämisestä"
Yritä tässä nyt sitten keskustella.
Eli: voiko sellainen ihminen, joka on aidosti, vilpittömästi pelastavassa uskossa sellaisella tavalla kuin pelastus mielestäsi edellyttää olla joskus tulevaisuudessa aidosti ja vilpittömästi ateisti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Randin olisi kannattanut vaan laittaa lumpiot lattiaan ja rukoilla uskoontulorukous. Jos ei olisi kokenut mitään niin odottaa, mitä seuraavina viikkoina tapahtuu. Ja mennä elävämpään seurakuntaan. Ja tämä sama Richard Dawkinseille ja kumppaneille.
Ei tarvita tieteellisiä kokeita, ei valokuvia, jne. Jeesus itse alkaa vaikuttaa uskovan sydämessä, kuten on luvannut.
Tein tänään lasagnea. En mä silti ole se lasagne. Ei sitä lasagnea tonkimalla löydä sen tekijää.
-Yhteiskristillinen
Onko tuo jokin kieroutunut kiertoilmaus, että todisteita on, mutta niitä ei kerrota tai näytetä kenellekään, läl läl lää. Miksi ei? Silloinhan kaikki uskoisivat.
Ei ole kiertoilmaus, vaan Jeesuksen oma takuu. "Te löydätte Minut, kun etsitte täydestä sydämestänne."
-Yhteiskristillinen
Eli vain liipalaapaa. Ei mitään todistetta miljoonien kokemasta ihmeestä. Eipä ollut yllätys.
Siitä vaan hommaamaan todisteita, eli etsit, sanotaanko parin kk ajan Jeesusta täydestä sydämestä. Hopi hopi :)
Koska Jumalan ilmestymiset tai paranemisihmeet eivät useinkaan saa ihmisiä uskomaan.
-Yhteiskristillinen
Käsitit nyt (tahallaan?) väärin. Uskovaiset ovat tässäkin ketjussa kertoneet, että miljoonat ovat kokeneet todistetusti ihmeen. On pyydetty edes yhtä todistetta heiltä näytettäväksi. Ei ole näkynyt. Uskovaiset kiertelevät, kaartelevat, mutta eivät kykene näyttämään yhtäkään! todistetta. Nyt sinä yrität (uskovaisena?) tätä samaa kiertelyä ja kaartelua. Eikö uskovaisten pitänyt olla rehellisiä? No ketjusta ei löydy yhtäkään rehellistä uskovaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Yhteiskristillinen
-Yhteiskristillinen
Eli vain liipalaapaa. Ei mitään todistetta miljoonien kokemasta ihmeestä. Eipä ollut yllätys.
Siitä vaan hommaamaan todisteita, eli etsit, sanotaanko parin kk ajan Jeesusta täydestä sydämestä. Hopi hopi :)
Koska Jumalan ilmestymiset tai paranemisihmeet eivät useinkaan saa ihmisiä uskomaan.
-Yhteiskristillinen
Jos etsin Allahia parin kk ajan täydestä sydämestä (luen koraania pyrkimyksenä ymmärtää, miten ja miksi se on totta, rukoilen itselleni uskoa ja ymmärrystä, käyn seurakunnassa keskustelemassa imaamin ja uskovien kanssa pyrkimyksenä ymmärtää, miten ja miksi islam on totta jne), tuleeko minusta muslimi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä tekopyhä! Ota ensin hirsi omasta silmästäsi, vasta sitten näet ottaa roskan veljesi silmästä.
Tyypillinen hihhuli. Kun ei osaa vastata, spämmää paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei teille voi antaa tietoa vaikka sitä vaaditte koska ette hyväksy faktoja. Olette ampuneet itsenne umpikujaan.
Eli liipalaapaa. Eipä tllätä hihhuleilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeudenmukaisuus on valhe, joka perustuu valheeseen, nimeltä moraali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkkejä ateisteille esitetyistä kysymyksistä, joihin ei ole vastattu? Vastaan mielelläni, vaikka muidenkin puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja täten ohitat kultakaivoksen. Onnea matkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala ei tunne kyseisiä sanoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeudenmukaisuus on valhe, joka perustuu valheeseen, nimeltä moraali.
Ei pidä paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos. Et siis osaa vastata, joten lähdet kiertelemään ja kaartelemaan. Eikö jumalasi antama rohkeus riitä myöntämään vai eikö jumalasi ole antanut sinulle rohkeutta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala ei tunne kyseisiä sanoja.
Hän ei siis ole kaikkivoipa? Eikö vastauksesi ole jo rienausta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä uskova, siellä valhe.
Vanha viidakon sanonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet se vastaus. Jos ei ymmärrä vastausta, on turha kysyä.
Et voi tietää, kun niin ei ole koskaan tapahtunut.