Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Jumala on jättänyt meille niin monitulkintaisen sanoman?

Vierailija
26.07.2026 |

Kysymys kristityille, ei ilkeilyä kiitos. Minkä takia Jumala on jättänyt meille sanansa niin monitulkintaisessa muodossa, että ihmiset joutuvat kiistelemään sen merkityksistä? Ihminen on ikään kuin asetettu mahdottoman tehtävän eteen. Jos hän todella haluaisi ihmisten pelastuvan, niin miksei hän tuo tahtoaan ilmi niin selvällä tavalla, että siitä ei voi erehtyä? Silloin kyse olisi aidosti vapaasta tahdosta eikä esimerkiksi siitä, että ei vaan ymmärrä sanomaa tai tulkitsee sen väärin.

Toinen kysymys kuuluu miksi kaikki ihmiset eivät usko vaikka haluaisivat? Vaikka kuinka rukoilisi ja lukisi Raamattua ei silti vaan sydämessään usko. Miksi Jumala sallii tämän?

Kommentit (6037)

Vierailija
5981/6037 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ikuisuuden yrittänyt löytää totuutta, rukoillut, tutkinut Raamattua, käynyt kirkossa, kuunnellut uskoon tulleiden todistuksia ja podcasteja. En vain silti usko. Vaikka olen halunnut ja pyytänyt Jumalaa auttamaan. Tiedän muitakin jotka ovat eläneet elämänsä loppuun saakka tässä tilassa. Miksi sitä uskoa ei anneta kaikille vaikka kuinka haluaisi? 

Rukoile, että löytäiset sen oikean uskonnon, jonka Jla hyväksyy ja että ymmärtäisit, että se on tämä! Sitten Raamattua tutkimalla varmistut, että näin on ja hyväksyt sen.

Ei jumalan täydellisiä suunnitelmia rukoilemalla muuteta.

Jumala haluaa että kaikki tulisivat tuntemaan totuuden.

Erikoista, että kaikkivoipa ei ole saanut mitä haluaa.

Oikeudenmukaisuuteen kuuluu oma valinta.

Mutta kaikkivoipana ei tee itseään kaikille tiettäväksi, jotta voisi valita palvooko vai ei. Ei ole oikeudenmukaista se.

Vaadit henkilökohtaista todistusta, oletko käynyt henkilökohtaisesti kirkossa kantamassa oman elämäsi jumalalle tämän vastineeksi? Sinä ensin :) Äläkä sitten odota negatiivista lopputulosta, sillä silloin rukoilet sitä, että sinulle ei todisteta mitään.

Todistetta, ei todistusta. Mikä ihmeen sääntö on, että ensin pitää uskoa todisteitta ja sitten vasta saa muka todisteen? Mihin kohtaan raamattusepitteessä se perustuu?

Vierailija
5982/6037 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tehnyt itseään tiettäväksi. Ei ole tehnyt yhtään ihmettä. Eikä mitään ole todistettu. Jos kävelee kuin ankka, ääntelee kuin ankka, on melko varmasti (uutis)ankka.

Onpas, todistuksia on loputtomasti. Et ole siis edes googlannut aihetta, kunhan räävit päätäsi ja kiusaat uskovaisia. Sellainen tapaus

Subjektiiviset kokemukset eivät ole todisteita. Ikävää, että koet kiusaamiseksi kun sinulta vaaditaan näyttöä väitteidesi tueksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5983/6037 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pertti Södenlund ,ihmeiden keskeltä.

Pertti kuulostaa hyväuskoiselta hölmöltä ja tuo koko kuvio haiskahtaa juuri sellaiselta huijariparantajien toimintakaavalta, vaikka saarnaaja ilmeisesti olikin vähän vähemmän sietämätön kuin esim. Peter Popoff.

Ja kuinkahan moni Popoffin huijauksiin langennut meni palveluksesta kotiin ja kertoi siellä kaikille, miten oli todistanut useita ihmeitä?

😂

En pitäisi naurun asiana, tuollakin kuului, miten moraaliton huijarisaarnaaja kehoitti ihmisiä heittämään lääkkeensä pois. Voi toki kysyä, että missä määrin ihmisiltä pitäisi odottaa kriittistä ajattelua tuollaisia kehotuksia kohtaan, mutta kun ihminen on systemaattisen valehtelun kohteena, niin kun valheita uskotaan, niin huomattavan suuri osa syyllisyydestä kuuluu mielestäni valehtelijalle.

Mutta siis kysymys ei ollut muutenkaan tarkoitettu vain hauskaksi letkautukseksi, vaan ihan vakavaksi kysymykseksi. Nuo tilaisuudet olivat hyvin suunniteltuja ja taloudellisesti tuottavia huijauksia, eikä huijaus olisi luultavasti ikinä paljastunut ilman yksityisetsivää, joka löysi Popoffin ja kumppaneiden sisäiseen viestintään käyttämän radiotaajuuden. Kuinka moni tilaisuuksiin vilpittömästi hyvässä uskossa osallistunut aidosti meni kotiin vakuuttuneena siitä, että hän oli nähnyt ihmeen? Miten vakuuttavia "todistuksia" näkemistään ihmeistä hän olisi antanut? Minusta nämä ovat tärkeitä kysymyksiä pohdittavaksi. Itse en usko, että kukaan olisi millään todellisella tai kuvitteellisella keinolla, täydellisestä valheenpaljastimesta alkaen, edes periaatteessa kyennyt erottamaan tällaisen ihmisen "todistusta" kenenkään muunkaan sellaisen jossain kirkossa "ihmeitä nähneen" "todistuksesta".

Vierailija
5984/6037 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Randin olisi kannattanut vaan laittaa lumpiot lattiaan ja rukoilla uskoontulorukous. Jos ei olisi kokenut mitään niin odottaa, mitä seuraavina viikkoina tapahtuu. Ja mennä elävämpään seurakuntaan. Ja tämä sama Richard Dawkinseille ja kumppaneille.

Ei tarvita tieteellisiä kokeita, ei valokuvia, jne. Jeesus itse alkaa vaikuttaa uskovan sydämessä, kuten on luvannut.

Tein tänään lasagnea. En mä silti ole se lasagne. Ei sitä lasagnea tonkimalla löydä sen tekijää. 

-Yhteiskristillinen

Kysymys kuuluu, että jos tekee yhtä sinnikkäästi töitä tullakseen muslimiksi, niin onko lopputuloksena kääntyminen aivan yhtä lailla?

Vierailija
5985/6037 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ikuisuuden yrittänyt löytää totuutta, rukoillut, tutkinut Raamattua, käynyt kirkossa, kuunnellut uskoon tulleiden todistuksia ja podcasteja. En vain silti usko. Vaikka olen halunnut ja pyytänyt Jumalaa auttamaan. Tiedän muitakin jotka ovat eläneet elämänsä loppuun saakka tässä tilassa. Miksi sitä uskoa ei anneta kaikille vaikka kuinka haluaisi? 

Rukoile, että löytäiset sen oikean uskonnon, jonka Jla hyväksyy ja että ymmärtäisit, että se on tämä! Sitten Raamattua tutkimalla varmistut, että näin on ja hyväksyt sen.

Ei jumalan täydellisiä suunnitelmia rukoilemalla muuteta.

Jumala haluaa että kaikki tulisivat tuntemaan totuuden.

Erikoista, että kaikkivoipa ei ole saanut mitä haluaa.

Oikeudenmukaisuuteen kuuluu oma valinta.

Mutta kaikkivoipana ei tee itseään kaikille tiettäväksi, jotta voisi valita palvooko vai ei. Ei ole oikeudenmukaista se.

Missä on Raamattusi?

Kuulopuheisiin perustuva sepite ei ole mikään todiste.

Vierailija
5986/6037 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskovainen vääntää itsensä ihan mihin solmuun  tahansa ja keksii minkä selityksen vain ennen kuin myöntää, että ihmisen myyminen ja omistaminen on aina ollut väärin, on aina väärin ja tulee aina olemaan väärin. 

Että semmoinen moraali. 

Sodat ovat väärin, koko ihmisen elämätapa on väärin. Jumala sanoo että ei ole yhtäkään ,joka tekee sitä mikä on oikein.

Sun moraalikin jää riman alle.

Ainoastaan Jumala on hyvä, oikeudenmukainen, kaikkivaltias.

Ja sitten jos sinut laittaisi oikeasti puolustamaan tuon viimeisen lauseen paikkansapitävyyttä, niin noin viidessä sekunnissa joutuisit vetoamaan siihen, että ihmisen vajavainen ymmärrys ei vaan riitä tajuamaan, että kansanm u r h a voi olla täydellisen hyvä jos se on ison J:n määräämä.

Jumalan oikeudenmukaisuutta ei useinkaan tavallinen ihminen ymmärrä, sillä hän ei selittele tekojaan kuin ymmärrystä nöyrästi rukoilevalle.

No ei ole kyllä kansanm u r h i a an selittänyt yhdellekään uskovalle, tai sitten tiedon saaneet ovat pitäneet suunsa visusti kiinni.

Mistä kansamurhasta on kysymys?

Kaikista.

Onko Jumala vastuussa niistä?

On. Jumala on vastuussa kaikesta pahasta. Niin raamattu kertoo.

Vierailija
5987/6037 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskovainen vääntää itsensä ihan mihin solmuun  tahansa ja keksii minkä selityksen vain ennen kuin myöntää, että ihmisen myyminen ja omistaminen on aina ollut väärin, on aina väärin ja tulee aina olemaan väärin. 

Että semmoinen moraali. 

Sodat ovat väärin, koko ihmisen elämätapa on väärin. Jumala sanoo että ei ole yhtäkään ,joka tekee sitä mikä on oikein.

Ja sitten jos sinut laittaisi oikeasti puolustamaan tuon viimeisen lauseen paikkansapitävyyttä, niin noin viidessä sekunnissa joutuisit vetoamaan siihen, että ihmisen vajavainen ymmärrys ei vaan riitä tajuamaan, että kansanm u r h a voi olla täydellisen hyvä jos se on ison J:n määräämä.

Jumalan oikeudenmukaisuutta ei useinkaan tavallinen ihminen ymmärrä, sillä hän ei selittele tekojaan kuin ymmärrystä nöyrästi rukoilevalle.

No ei ole kyllä kansanm u r h i a an selittänyt yhdellekään uskovalle, tai sitten tiedon saaneet ovat pitäneet suunsa visusti kiinni.

Kaikista.

Juksaatko, entäs se toinen, vihtahousu?

Vierailija
5988/6037 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että semmoinen moraali. 

Kaikista.

Eikös se vihtahousu ollut langennut enkeli, eli jumalan tekosia hänkin?

Vierailija
5989/6037 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että semmoinen moraali. 

Kaikista.

Jes. 45:6-7 Minä olen Herra, eikä toista ole, minä, joka teen valon ja luon pimeyden, joka tuotan onnen ja luon onnettomuuden. Minä, Herra, teen kaiken tämän.

Vierailija
5990/6037 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Randin olisi kannattanut vaan laittaa lumpiot lattiaan ja rukoilla uskoontulorukous. Jos ei olisi kokenut mitään niin odottaa, mitä seuraavina viikkoina tapahtuu. Ja mennä elävämpään seurakuntaan. Ja tämä sama Richard Dawkinseille ja kumppaneille.

Ei tarvita tieteellisiä kokeita, ei valokuvia, jne. Jeesus itse alkaa vaikuttaa uskovan sydämessä, kuten on luvannut.

Tein tänään lasagnea. En mä silti ole se lasagne. Ei sitä lasagnea tonkimalla löydä sen tekijää. 

-Yhteiskristillinen

Onko tuo jokin kieroutunut kiertoilmaus, että todisteita on, mutta niitä ei kerrota tai näytetä kenellekään, läl läl lää. Miksi ei? Silloinhan kaikki uskoisivat.

Vierailija
5991/6037 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan uskoon sisältyy myös luottamus jumalaan. Jos on rukoillut jumalan ja pyhän hengen laskeutumista omaan elämään, asia täytyy jättää sikseen ja antaa jumalan tulla omalla ajallaan. Luottaa ja uskoa siihen, että hän tulee. Jos toistelee vuodesta toiseen pyyntöä ja rukousta, se on epäuskoa ja epäluottamusta. 

Eli jokasunnuntainen rukoilu jumalanpalveluksessa on epäuskoa ja epäluottamusta?

"Autuaita ovat hengellisesti köyhät (henkeä anovat), sillä heidän on taivasten valtakunta."

"Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo.

Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."

"Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos te anotte jotakin (niin paljon kuin anot) Isältä, on hän sen sinulle antava minun nimessäni."

"Sillä hän, jonka Jumala on lähettänyt, puhuu Jumalan sanoja; sillä ei Jumala anna Henkeä mitalla."

"Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä."

"Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee'."

"Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'? Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin- niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?

"Minä olen tie ja totuus ja elämä"

"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen."

"Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi. Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani. Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

"Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän, joka on taivaissa."

"Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut."

"Sillä ylösnousemuksessa ei naida eikä mennä miehelle; vaan he ovat niinkuin enkelit taivaassa."

"Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa."

Näin sanoo Herra: "Taivas on minun valtaistuimeni, ja maa on minun jalkojeni astinlauta. Mikä olisi huone, jonka te minulle rakentaisitte, mikä paikka olisi minun leposijani Minun käteni on kaikki nämä tehnyt, ja niin ovat kaikki nämä syntyneet, sanoo Herra. Mutta minä katson sen puoleen, joka on nöyrä, jolla on särjetty henki ja arka tunto minun sanani edessä."

"Mutta joka itsensä ylentää, se alennetaan; ja joka itsensä alentaa, se ylennetään."

"Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan."

Vierailija
5992/6037 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja he veisasivat uutta virttä valtaistuimen edessä ja neljän olennon ja vanhinten edessä; eikä kukaan voinut oppia sitä virttä, paitsi ne sata neljäkymmentä neljä tuhatta, jotka ovat ostetut maasta.

Nämä ovat ne, jotka eivät ole saastuttaneet itseään naisten (vaimojen / sydänten) kanssa; sillä he ovat niinkuin neitsyet. Nämä ovat ne, jotka seuraavat Karitsaa, mihin ikinä hän menee. Nämä ovat ostetut ihmisistä esikoiseksi Jumalalle ja Karitsalle, eikä heidän suussaan ole valhetta havaittu; he ovat tahrattomat.

"Valhetta ennustavat profeetat minun nimessäni; minä en ole lähettänyt heitä, en käskenyt heitä enkä puhunut heille. Valhenäkyjä, turhia ennustuksia ja oman sydämensä petosta he ennustavat teille."

"Autuaita ovat hiljaiset, sillä he saavat maan periä."

"Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne."

"Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"

Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä. Puhdistakaa kätenne, te syntiset, ja tehkää sydämenne puhtaiksi, te kaksimieliset.

Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut.

Vierailija
5993/6037 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä siis tuntee väärän profeetan?

Siitä, että se avaa suunsa?

"Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?"

Hengen hedelmiin ei tarvita suuta, sillä puut puhuvat ilman suutakin.

"Minkä he huulillaan puhuvat, sen he suullaan syntiä tekevät. Joutukoot he ylpeydessään kiinni kirousten ja valheiden tähden, joita he puhuvat."

"'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana, mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'." Ja hän kutsui kansan tykönsä ja sanoi heille: "Kuulkaa ja ymmärtäkää. Ei saastuta ihmistä se, mikä menee suusta sisään; vaan mikä suusta käy ulos, se saastuttaa ihmisen."

"Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen."

Vierailija
5994/6037 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun hihhuli ei osaa vastata, se alkaa spämmätä roskaa.

Vierailija
5995/6037 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta späämmit. Siteeraaminen ei ole keskustelua. 

Vierailija
5996/6037 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Yhteiskristillinen

Onko tuo jokin kieroutunut kiertoilmaus, että todisteita on, mutta niitä ei kerrota tai näytetä kenellekään, läl läl lää. Miksi ei? Silloinhan kaikki uskoisivat.

Ei ole kiertoilmaus, vaan Jeesuksen oma takuu. "Te löydätte Minut, kun etsitte täydestä sydämestänne."

-Yhteiskristillinen

Vierailija
5997/6037 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Yhteiskristillinen

Ei ole kiertoilmaus, vaan Jeesuksen oma takuu. "Te löydätte Minut, kun etsitte täydestä sydämestänne."

-Yhteiskristillinen

Voiko ihminen, joka on ollut aidosti pelastavassa uskossa menettää uskonsa?

Vierailija
5998/6037 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Yhteiskristillinen

-Yhteiskristillinen

Eli vain liipalaapaa. Ei mitään todistetta miljoonien kokemasta ihmeestä. Eipä ollut yllätys.

Vierailija
5999/6037 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Yhteiskristillinen

-Yhteiskristillinen

Voiko ihminen, joka on ollut aidosti pelastavassa uskossa menettää uskonsa?

Hmm, puhutko pelastuksen menettämisestä? Tästä on nykyuskovat eri mieltä ja esim.Jenkeissä moni nykyseurakunta opettaa että ei voi ("kerran pelastettu, aina pelastettu"), mutta mun mielestä voi. UT:sta löytyy ainaki 3 kohtaa jotka puhuu siitä.

Sit taasen on paljonkin uskossaan kylmenneitä, mutta joilla on mahis vielä tulla takaisin.

-Yhteiskristillinen

Vierailija
6000/6037 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Yhteiskristillinen

-Yhteiskristillinen

Eli vain liipalaapaa. Ei mitään todistetta miljoonien kokemasta ihmeestä. Eipä ollut yllätys.

Siitä vaan hommaamaan todisteita, eli etsit, sanotaanko parin kk ajan Jeesusta täydestä sydämestä. Hopi hopi :)

Koska Jumalan ilmestymiset tai paranemisihmeet eivät useinkaan saa ihmisiä uskomaan.

-Yhteiskristillinen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän