Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi extrovertit vihaa ujoja ihmisiä?

Vierailija
26.07.2026 |

Ja autistisia ?  

Kertokaa ihan suoraan nyt. 

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introverttinä sosiaalialalla saanut muutamalta ekstrovertiltä työyhteisössä kuulla "onneksi meidän tiimissä ei ole introverttejä".  Yhteistyötaidoilla sain peitettyä introverttiyttä joka muita ärsytti. Kyllä heidän ilmeensä lopulta venähti kun vastauksena kysymykseen miksen joka taukohetki hengaile yhdessä vaan vietän taukoja myös yksin sen että olen introvertti 

Vierailija
62/75 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella vihaa? Todellisuudessa eivät vihaa lainkaan vaan tuo on ihan omaa kuvitelmaasi josta pidät kynsin ja hampain kiinni. 

Miksi sitten puhuvat paskaa seläntakana tai vi  tui  levat?

Ihanko olet ollut vieressä kuulemassa, heidän selkänsä takana? 

Suurin osa ei hiljaisiin reagoi mitenkään. Käyttäytyvät asiallisesti kun aihetta mutta antavat heidän olla rauhassa josta ne hiljaiset ja ujot saavatkin itselleen aiheen uhriutua kiusaamisesta ymv. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koleerikko-ekstrovertit ovat ilkeimpiä ihmisiä, mitä maa päällään kantaa. Heidän aivonsa ovat täynnä vihaa ja halua pompotella toisia. Heillä ei muuta puhuttavaa ole, kuin pahaa toisista. Välttäkää koleerikkoja, jos haluatte pitää elämänne iloisena.

Vierailija
64/75 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina mykät vähäpuheiset ihmiset kirjoittaa, etteivät jauha tyhjänpäiväistä, puhuvat vain rautaista asiaa. 

No eipä mykät ihmiset oli älyllään ja sivistyksellään ja keskustelun tasolla vakuuttaneet, silloin kun suunsa avaavat. Ei yhtään parempia kuin puheliaan.

Tyhjä mieli, tyhjät puheet. Monet introvertit on ongelmaisia kiukkupusseja, sähisevät kädet nyrkissä takanapäin. Tilanteessa eivät sano sanaakaan, mutta jälkikäteen olisivat kuulemma tienneet paremmin  kun yhteisistä asioista sovitaan ja   päätetään. Esim työpaikalla ja harrastuksissa ja sukulaisjutuissa. 

Vierailija
65/75 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ot mutta on tutkittu, että narsistit vihaavat autisteja ja alkavat kiusaamaan heitä. Jo koulussa narsisti mehiläiskuningattaret inhoavat autisteja ja aloittavat julman kiusaaamisen saaden toiset mukaan. Mikä surullisinta myös narsistiopet inhoavat autistioppilaita.

Vierailija
66/75 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introverttejä on kahta eri tyyppiä:

+ flegmaatikko, joka on tasainen, luova, rauhallinen, tunnollinen, hidas mutta luotettava työssään, turvallinen ja huumorintajuinen. Flegmaatikko viihtyy hyvin yksin, koska hän osaa viihdyttää itseään tervehenkisellä huumorilla, kuten vaikka navigaattorin sanoista "käänny oikealle, pysy oikealla kaistalla." Flegmaatikko laukaisee kiperät tilanteet puhtaalla huumorilla. Flegmaatikko on mukavuudenhaluinen. Hän pukeutuu sään mukaisesti, eikä sen mukaan, mitä toiset odottavat. Ristiriitatilanteissa koleerikon kanssa flegmaatikko valitsee välinpitämättömän linjan ja jättää koleerikon tarpeet täysin huomiotta. Flegmaatikko tulee kuitenkin hyvin toimeen sangviinikon ja romantikon kanssa. (Myös sangviinikko on luova.)

+ romantikko, joka on syvällisesti suuria kysymyksiä pohdiskeleva, taiteellinen, surumielisyyteen taipuvainen, toisaalta tuntee voimakasta rakkautta, viihtyy erinomaisesti yksin tehden luovia projekteja, luotettava, tarkka työntekijä (insinööri, kirjanpitäjä), huolellinen, taipuvainen perfektionismiin, hyvä keskittymiskyky, pystyy tekemään itsenäistä työtä, hiljainen, mutta toisaalta hän voi myös olla taitava muusikko, kirjailija, kuvataiteilija, joka ilmaisee syvällisiä tunteita sitä kautta.

Vierailija
67/75 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät osaa olla ihmisten seurassa? Antavat oudon ja tylyn kuvan itsestään koska sosiaaliset taidot on poikkeavat? 

Vierailija
68/75 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella vihaa? Todellisuudessa eivät vihaa lainkaan vaan tuo on ihan omaa kuvitelmaasi josta pidät kynsin ja hampain kiinni. 

Miksi sitten puhuvat paskaa seläntakana tai vi  tui  levat?

Ihanko olet ollut vieressä kuulemassa, heidän selkänsä takana? 

Suurin osa ei hiljaisiin reagoi mitenkään. Käyttäytyvät asiallisesti kun aihetta mutta antavat heidän olla rauhassa josta ne hiljaiset ja ujot saavatkin itselleen aiheen uhriutua kiusaamisesta ymv. 

Itse olen lukemattomia kertoja kuullut miten hiljaisia haukutaan joko seläntakana tai piilotetusti täysin kasvokkain.  

En tietenkään itsestäni kuule haukkuja vaan muista, mutta nuo haukut voisivat koskea myös minua. 

Taitaa moni ilkeä ihminen tehdä sitäkin että haukutaan toista kierosti kohdistamalla haukku toiseen, vaikka tiedetään että huoneessa oleva kuulija tekee ihan samoja asioita kuten vaikka ei puhu heidän mielestään tarpeeksi.

Vierailija
69/75 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille on käsittämätön ajatus että jotkut ajattelee ennen puhumista eikä toisinpäin.

Vierailija
70/75 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät osaa olla ihmisten seurassa? Antavat oudon ja tylyn kuvan itsestään koska sosiaaliset taidot on poikkeavat? 

Miksi kaikki tulkitaan pitää tulkita vaan ilkeilynä?  Kertoo paljon ihmisestä sekin. 

Vierailija
71/75 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut, että ne vihaa. Niitä saattaa välillä harmittaa, kun eivät saa introvertista seuraa. Ainakaan niin usein, kun haluaisivat 😊 

Vierailija
72/75 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä pystyn olla täysin hiljaa ventovieraan ihmisen kanssa. Moni ei pysty. 

No onpa kiva, et siis osaa puhua ihmisten kanssa ? Minä pystyn juttelemaan ventovieraille, usein he aloittavat tai itse kysyn jotain ja siitä se lähtee juttelu tuokio 

Minustakin on mukava vaihtaa muutama sana entuudestaan tuntemattoman ihmisen kanssa ilman sen kummempia taka-ajatuksia. Se voi tapahtua yhtä hyvin vilkkaassa ruokakaupassa kuin hiljaisella luonnonsuojelualueella. Jos ei sano mitään, niin mistä sitä tietää mitä toisen päässä liikkuu?

Muuten viihdyin hyvin pitkiä aikoja omissa oloissa kotona monenlaisten harrastusten parissa, mutta olen mielelläni seurallinen tavatessani ihmisiä. En ole mitenkään erityisen ujo ja hiljainen ja osaan tarvittaessa pitää puoleni kiivaissakin väittelyissä. Silti olen monessa suhteessa hyvin asiakeskeinen enkä kaipaa koko ajan seuraa ympärille. Semmoinen luova yksinolo auttaa uudistumaan eikä ala vain toistamaan samoja kuluneita juttuja.

Vierailija
73/75 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut et niille tulee epämukava olo. Sen näki ihan katseesta. jos ei koko ajan keksi jutustelevaa

Loppujen lopuksi tämäkin on sosiaalista kädettömyyttä, jos ei kykene sietämään hetkenkään hiljaisuutta menemättä ihan lukkoon. Ekstroverteillä mahtaa olla aika köyhä sisäinen maailma ja elämä. 

Vierailija
74/75 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut et niille tulee epämukava olo. Sen näki ihan katseesta. jos ei koko ajan keksi jutustelevaa

Loppujen lopuksi tämäkin on sosiaalista kädettömyyttä, jos ei kykene sietämään hetkenkään hiljaisuutta menemättä ihan lukkoon. Ekstroverteillä mahtaa olla aika köyhä sisäinen maailma ja elämä. 

Tätä ihmettelen suuresti,  ottaako he sen jonakin loukkauksena vai miten hiljaisuus loukkaa heitä niin paljon? Miksi ovat niin herkkiä?

Vierailija
75/75 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä pystyn olla täysin hiljaa ventovieraan ihmisen kanssa. Moni ei pysty. 

No onpa kiva, et siis osaa puhua ihmisten kanssa ? Minä pystyn juttelemaan ventovieraille, usein he aloittavat tai itse kysyn jotain ja siitä se lähtee juttelu tuokio 

Minustakin on mukava vaihtaa muutama sana entuudestaan tuntemattoman ihmisen kanssa ilman sen kummempia taka-ajatuksia. Se voi tapahtua yhtä hyvin vilkkaassa ruokakaupassa kuin hiljaisella luonnonsuojelualueella. Jos ei sano mitään, niin mistä sitä tietää mitä toisen päässä liikkuu?

Muuten viihdyin hyvin pitkiä aikoja omissa oloissa kotona monenlaisten harrastusten parissa, mutta olen mielelläni seurallinen tavatessani ihmisiä. En ole mitenkään erityisen ujo ja hiljainen ja osaan tarvittaessa pitää puoleni kiivaissakin väittelyissä. Silti olen monessa suhteessa hyvin asiakeskeinen enkä kaipaa koko ajan seuraa ympärille. Semmoinen luova yksinolo auttaa uudistumaan eikä ala vain toistamaan samoja kuluneita juttuja.

Hyvin eläimetkin osaa komnnikoida vaikka eivät toisilleen puhu mitään. Ne lukevat eleitä.