Mirtazapin ALLE 1mg annostus unettomuuteen - kokemuksia?
Onko kenellekään määrätty alle 1 milligrammaa annostus tätä lääkettä unettomuuteen ja toimiiko? Itselläni on krooninen unettomuus, en mielelläni käytä lääkkeitä, mutta jossain vaiheessau aloin olla niin umpiväsynyt että suostuin lääkärin tähän 1mg Mirtatsapiiniin, joka toimiikin mulla kyllä hyvin. Kuitenkin mun mielestä vähän kasvattanut ja aamulla hivenen tokkurainen olo. Mielelläni pienentäisin annosta, eli ottaisin tästä 1mg tabletista vaikka puolet..
Onko muita unettomia, joilla toimii ALLE 1 milligramman annos unettomuuteen?
Kommentit (33)
Korjaus edelliseen: kasvattanut ruokahalua
T ap
Itselle ei sopinut. Painajaisia ja tokkuraa.
Harrastatko liikuntaa?
Tuo on niin pieni määrä, että kuvittelet sivuvaikutukset.
Lihoin ja turposin niin, että vaihdoin stellaan. Paljon parempi.
Mulle tuli Mitrazapiinista kauhea tokkura ja migreenioireilua. Vaihdettiin lääke Doxepiniin ja toimii paljon paremmin.
Mutta kyllä Mirtazapin toimii unettomuuden hoidossa hyvin, jos kestää sivuoireet. Unta sillä saa kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Stellat voi toki hereilläollessa saada näkemään ja kuvittelemaan kaikenlaista jännää.
En suosittele kemiallista lobotomiaa. Neuroleptit ja masennuslääkkeet lihottavat, tappavat aivosoluja ja lisäävät masennusta. Mutta sehän onkin lääketehtaiden tarkoitus.
Harrastan säännöllisesti liikuntaa. Ruokavalio myös terveellinen, mutta huonounisuudesta olen kärsinyt kymmeniä vuosia ja se on todella halvauttavaa pitkän päälle.
Doxepin ei mulla auttanut uneen, mutta ehkä kokeilin liian lyhyen aikaa, vain muutamia kertoja, ei mitään vaikutusta.
Ap
Minulla on 15 mg:n Mirtazapin neljään osaan paloteltuna. Yksi muru per yö. Ollut jo vuosia ja toimii tosi hyvin normaalissa arjessa. Ei sivuvaikutuksia. Riittää minulla kumoamaan 63-vuotiaan vaihdevuosiunettomuuden.
Mirtazapin toimii jostain syystä niin, että annoskoon pienentäminen lisää tehoa.
Minulle aiheutti levottomia jalkoja ja koko aamupäivän kestävän pöhnän, mutta kyllä sillä unen sai. Onneksi nyt ei ole hetkeen aikaan tarvinnut.
Ota pilleristä niin pieni palanen kuin pystyt veitsellä leikattuna. Toimii todella hyvin, eikä seuraavana päivänä ole tokkuraista oloa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 15 mg:n Mirtazapin neljään osaan paloteltuna. Yksi muru per yö. Ollut jo vuosia ja toimii tosi hyvin normaalissa arjessa. Ei sivuvaikutuksia. Riittää minulla kumoamaan 63-vuotiaan vaihdevuosiunettomuuden.
Aivan liikaa. Jopa 1/8 on liikaa. Mirtatsaspiinia tarvitsee vain pienen pienen murun, pienemmän kuin 1/16, eikä sitä kannata niellä vaan sulattaa kielellä tai kielen alla. Sillä nukahtaa, mutta ei ole aamulla tokkuraa.
Jos lääkäri määrää mirtatsaspiinia unettomuuteen, ei kannata antaa hänen kirjoittaa erillistä uni-mirtsua, jossa on turhia sidosaineita niin paljon, ettei se sula suussa. Paras tapa ottaa tämä lääke on imeyttää suun kautta, ja siksi tuo erillinen uni-mirtsu on täysin turha tuote.
Vierailija kirjoitti:
Ota pilleristä niin pieni palanen kuin pystyt veitsellä leikattuna. Toimii todella hyvin, eikä seuraavana päivänä ole tokkuraista oloa.
Hampailla nakertamalla saa paremmin tarpeeksi pienen rouhaisun.
Hirveää myrkkyä. Ei niin pientä murusta tabletista saa että pystyisi seuraavana päivänä töihin. Ehkä tuota viikonloppuna voi kokeilla tai lomalla.
Vierailija kirjoitti:
Hirveää myrkkyä. Ei niin pientä murusta tabletista saa että pystyisi seuraavana päivänä töihin. Ehkä tuota viikonloppuna voi kokeilla tai lomalla.
Kyllä saa, pitää vain pienentää sitä leikattua pilleriä enemmän ja enemmän. Jopa mujut pöydältä auttaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stellat voi toki hereilläollessa saada näkemään ja kuvittelemaan kaikenlaista jännää.
Stella on nukahtamislääke, johon tulee helposti riippuvuus, kuten Imovanekin. Sillä saatu uni ei ole laadultaan hyvää ja siksi varmaan sillä on päiväsaikaisiakin vaikutuksia suoriutumiseen.
Mirtatsapiini ei heikennä unen laatua vaan jopa parantaa sitä. Tämä on tutkittu.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile D-vitamiinia.
Tämä. D-vitamiinin puute on yhteydessä unettomuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa varata mahdollisuus nukkua ainakin 12 tuntia kun ottaa Mitrazapinia. Ajoissa nukkumaan siis. Kyllä sitä sitten jaksaa. Se ei ole sellainen lääke jota kannattaa ottaa yöllä kun ei uni tulekaan, vaan pitää suunnitella etukäteen.
Päivän unilääkejankutus.