Mirtazapin ALLE 1mg annostus unettomuuteen - kokemuksia?
Onko kenellekään määrätty alle 1 milligrammaa annostus tätä lääkettä unettomuuteen ja toimiiko? Itselläni on krooninen unettomuus, en mielelläni käytä lääkkeitä, mutta jossain vaiheessau aloin olla niin umpiväsynyt että suostuin lääkärin tähän 1mg Mirtatsapiiniin, joka toimiikin mulla kyllä hyvin. Kuitenkin mun mielestä vähän kasvattanut ja aamulla hivenen tokkurainen olo. Mielelläni pienentäisin annosta, eli ottaisin tästä 1mg tabletista vaikka puolet..
Onko muita unettomia, joilla toimii ALLE 1 milligramman annos unettomuuteen?
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 15 mg:n Mirtazapin neljään osaan paloteltuna. Yksi muru per yö. Ollut jo vuosia ja toimii tosi hyvin normaalissa arjessa. Ei sivuvaikutuksia. Riittää minulla kumoamaan 63-vuotiaan vaihdevuosiunettomuuden.
Aivan liikaa. Jopa 1/8 on liikaa. Mirtatsaspiinia tarvitsee vain pienen pienen murun, pienemmän kuin 1/16, eikä sitä kannata niellä vaan sulattaa kielellä tai kielen alla. Sillä nukahtaa, mutta ei ole aamulla tokkuraa.
Jos lääkäri määrää mirtatsaspiinia unettomuuteen, ei kannata antaa hänen kirjoittaa erillistä uni-mirtsua, jossa on turhia sidosaineita niin paljon, ettei se sula suussa. Paras tapa ottaa tämä lääke on imeyttää suun kautta, ja siksi tuo erillinen uni-mirtsu on täysin turha tuote.
Lihottaako noin pieni määrä?
Ei se mitään lihota. Ainoa, mikä lihottaa on jatkuva syöminen. Tähän tulee kiinnittää huomiota, jos on taipumusta ahmimiseen. Ei lääkemurunen ole mikään syy alkaa syömään kuin hirvi.
Älä sössötä. Olen muutaman kerran elämässäni turvautunut masennuslääkkeisiin ja joka ikinen kerta olen lihonut monta kiloa. Ja mikä yllätys, lopettamisen jälkeen noi kilot on kadonneet hyvin äkkiä. Mun aineenvaihdunta pysähtyy niillä tyystin. Normaaisti käyn kakalla kerran päivässä, lääkkeen aikana kerran 3-4 päivässä. Selitätkö tämän?
Ei ihmisen aineenvaihdunta kyllä mihinkään pysähdy. Energiaa se keho kuluttaa joka tapauksessa tai muuten olet keksinyt ikiliikkujan. Ainoa syy lihomiselle on, että joidenkin mielestä ruokahalu kasvaa sietämättömäksi.
Onko sulla lukemisen ymmärtämisen vaikeus? Miten voin lihoa, kun olen muutenkin alipainoinen ja masentuneena syön vielä vähemmän? Lopeta toi sössötys ja vastaa kysymykseen, jos osaat. Mutta ethän sä osaa muuta kun jankuttaa ahmimisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itse ole käyttänyt mirtazapinia unettomuuteen jatkuvasti vaan tilanteessa, jossa takana on useammat huonot yöunet, stressiä ja alan käydä ylikierroksilla. Sanoohan sen järkikin, että menettää tehonsa jos joka ilta ottaa. Katkaisen lääkkeellä unettomuuteni, toimii sillä tavalla paremmin että nukun yhdet megapitkät yöunet ja sitten keho taas osaa itsekin nukkua, kun pääsee rytmiin.
Oikealla annostuksella ei menetä tehoaan, moni käyttää vuosia samalla annostuksella.
Silloin on vähän toiset ongelmatkin, jos jatkuvasti käyttää. Minulla tuo lääke toimii unettomuuskierteen katkaisemiseen yhdellä käyttökerralla. Sitten voin taas olla puolikin vuotta ilman lääkettä. Menopaussista ja työstressistä johtuen yöunet voi joskus olla vähissä, mutta kun ei päästä kehoa alun perinkään krooniseen unettomuuteen, niin se ei opi huonoja tapoja. Tuolla lääkkeellä katkaisee hyvin stressaavan tilanteen eikä lääkettä tarvitse jatkuvasti ottaa. Alun perinhän sitä minullekin määrättiin jatkuvaan käyttöön, mutta en siihen lähtenyt, kun tajusin että joskus riittää pelkkä interventio.
Ystävä käytti jatkuvasti ja kyllä hän sellaisen yli kymmenen kiloa lihoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itse ole käyttänyt mirtazapinia unettomuuteen jatkuvasti vaan tilanteessa, jossa takana on useammat huonot yöunet, stressiä ja alan käydä ylikierroksilla. Sanoohan sen järkikin, että menettää tehonsa jos joka ilta ottaa. Katkaisen lääkkeellä unettomuuteni, toimii sillä tavalla paremmin että nukun yhdet megapitkät yöunet ja sitten keho taas osaa itsekin nukkua, kun pääsee rytmiin.
Itse olen käyttänyt vuosia. Silloin tällöin olen unohtanut ottaa lääkkeen illalla ja olen pyörinyt sängyssä tunnin ja ihmetellyt, ettei väsytä yhtään, kunnes tajunnut, että lääke jäi ottamatta. Tuon takia en viitsi edes yrittää päästä lääkkeestä eroon, koska töihin on mentävä, eikä surkeat yöunet ole vaihtoehto. Ehkä, jos olisi vuoden putkeen lomalla, voisin kokeilla jättää sen pois.
Kummasti näitä pöljiä, jotka meuhkaa, miten se on vaan lumetta, ei kiinnosta ihmisten työteho, sairaslomat, lopouunpalamiset, eikä virheet väsyneenä, yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 15 mg:n Mirtazapin neljään osaan paloteltuna. Yksi muru per yö. Ollut jo vuosia ja toimii tosi hyvin normaalissa arjessa. Ei sivuvaikutuksia. Riittää minulla kumoamaan 63-vuotiaan vaihdevuosiunettomuuden.
Aivan liikaa. Jopa 1/8 on liikaa. Mirtatsaspiinia tarvitsee vain pienen pienen murun, pienemmän kuin 1/16, eikä sitä kannata niellä vaan sulattaa kielellä tai kielen alla. Sillä nukahtaa, mutta ei ole aamulla tokkuraa.
Jos lääkäri määrää mirtatsaspiinia unettomuuteen, ei kannata antaa hänen kirjoittaa erillistä uni-mirtsua, jossa on turhia sidosaineita niin paljon, ettei se sula suussa. Paras tapa ottaa tämä lääke on imeyttää suun kautta, ja siksi tuo erillinen uni-mirtsu on täysin turha tuote.
Ei se mitään lihota. Ainoa, mikä lihottaa on jatkuva syöminen. Tähän tulee kiinnittää huomiota, jos on taipumusta ahmimiseen. Ei lääkemurunen ole mikään syy alkaa syömään kuin hirvi.
Älä sössötä. Olen muutaman kerran elämässäni turvautunut masennuslääkkeisiin ja joka ikinen kerta olen lihonut monta kiloa. Ja mikä yllätys, lopettamisen jälkeen noi kilot on kadonneet hyvin äkkiä. Mun aineenvaihdunta pysähtyy niillä tyystin. Normaaisti käyn kakalla kerran päivässä, lääkkeen aikana kerran 3-4 päivässä. Selitätkö tämän?
Ei ihmisen aineenvaihdunta kyllä mihinkään pysähdy. Energiaa se keho kuluttaa joka tapauksessa tai muuten olet keksinyt ikiliikkujan. Ainoa syy lihomiselle on, että joidenkin mielestä ruokahalu kasvaa sietämättömäksi.
Onko sulla lukemisen ymmärtämisen vaikeus? Miten voin lihoa, kun olen muutenkin alipainoinen ja masentuneena syön vielä vähemmän? Lopeta toi sössötys ja vastaa kysymykseen, jos osaat. Mutta ethän sä osaa muuta kun jankuttaa ahmimisesta.
No sitten se on ummetus. Jos syöt edelleen vanhaan malliin, eikä sontaa tule ulos, niin sinulla on ummetus. Siihenkin löytyy lääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli Mitrazapiinista kauhea tokkura ja migreenioireilua. Vaihdettiin lääke Doxepiniin ja toimii paljon paremmin.
Mutta kyllä Mirtazapin toimii unettomuuden hoidossa hyvin, jos kestää sivuoireet. Unta sillä saa kyllä.
Paitsi 88 -vuotias äitini, joka ottaa yhden tabletin joka ilta ja se ei vaikuta häneen mitenkään edes nukkumisen edesauttamiseksi. Herää ylipirteänä aamulla kuudelta kahden yöheräämisen lisäksi.
Masennuslääkkeitä käytetään myös tuolla tavalla tilapäisesti esim. pms. oireisiin muutamana päivänä kuussa eikä niin että syötäisiin jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli Mitrazapiinista kauhea tokkura ja migreenioireilua. Vaihdettiin lääke Doxepiniin ja toimii paljon paremmin.
Mutta kyllä Mirtazapin toimii unettomuuden hoidossa hyvin, jos kestää sivuoireet. Unta sillä saa kyllä.Paitsi 88 -vuotias äitini, joka ottaa yhden tabletin joka ilta ja se ei vaikuta häneen mitenkään edes nukkumisen edesauttamiseksi. Herää ylipirteänä aamulla kuudelta kahden yöheräämisen lisäksi.
Tietysti, kun yksi tabletti on iso annos. Isona annoksena ei väsytä. Isot annostukset on masennukseen, ei unettomuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen käyttänyt vuosia. Silloin tällöin olen unohtanut ottaa lääkkeen illalla ja olen pyörinyt sängyssä tunnin ja ihmetellyt, ettei väsytä yhtään, kunnes tajunnut, että lääke jäi ottamatta. Tuon takia en viitsi edes yrittää päästä lääkkeestä eroon, koska töihin on mentävä, eikä surkeat yöunet ole vaihtoehto. Ehkä, jos olisi vuoden putkeen lomalla, voisin kokeilla jättää sen pois.
No tuo on eri asia, kun olet alkanut alun perinkin syömään sitä säännöllisesti. Se on kehon totuttamista tiettyyn tapaan. Minulla toimii kertabuuttauksena, niin keho muistaa taas, miten nukutaan. Muutenkin pyrin välttämään pysyviä lääkityksiä ja käytän lääkkeitä vain suunnanmuutoksen tekemiseen, loppu jää kehon hoidettavaksi.
Jännä kun jotkut ihmiset ei vaan tajua, että se iso annos saattaa jopa piristää. Tarjosin kerran ystävälle pienen annoksen mirtsua niin halusi seuraavana iltana vielä enemmän että nukkuisi vielä paremmin. Jotkut ei vaan usko, että tuossa tosiaan toimii se periaate, että väsyttää sitä enemmän, mitä pienemmän annoksen otat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lookista. Yksi kakka painaa puoli kiloa. Neljän päivän kakat painaa 2 kiloa.
Hei louskuttajaekspertti, paljonko tästä on nesten osuus? Kun uloste seisoo suolistossa, siitä imeytetään nestettä takaisin elimistöön, joten et voi verrata suoraan säännöllisesti kerran päivässä tulevaa ulostetta 3-4 päivää suolistossa seisseeseen, se pitkään seissyt on tiiviimpään pakattua ja kuivempaa. Oletko muuten koskaan kuullut ummetuksesta? Et?
Terveisin, hoitsu.
En söisi masennuslääkettä unettomuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuo on eri asia, kun olet alkanut alun perinkin syömään sitä säännöllisesti. Se on kehon totuttamista tiettyyn tapaan. Minulla toimii kertabuuttauksena, niin keho muistaa taas, miten nukutaan. Muutenkin pyrin välttämään pysyviä lääkityksiä ja käytän lääkkeitä vain suunnanmuutoksen tekemiseen, loppu jää kehon hoidettavaksi.
Silloin, kun unettomuus on satunnaista, kertaboostaus voi toimia hyvinkin, mutta jos unettomuus on oikeasti pysyvää ja/tai sille on fysiologiset syyt, se vaatii yleensä säännöllistä lääkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä meillä taas kaikkivoipainen kontrollifriikki, joka kertoo, mitä muut tekivät väärin. Hienoa, jos sinulla toimi. Kaikilla ei toimi niin, että ottaa kerran lääkkeen ja sitten elämä on kunnossa seuraavat puoli vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Monet lääkkeet toimii eri tavoin riippuen annostuksesta, mutta noi nyt on sijoitettu masennuslääkkeisiin, koska iso osa niiden käytöstä on masennuksen hoitoon, tosin annostus on silloin eri.
Mitä sä söisit unettomuuteen sitten?
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla olisi pitkään jatkunut unettomuus, söisit lähes mitä tahansa, jolla saisit sen hallintaan. Sen voin vannoa.
Vierailija kirjoitti:
Tänä päivänä on vaikea saada muita ja perinteisten, vanhojen unilääkkeiden kohdalla oli paljon ongelmia, esim koukkuun jäämistä. Vanha kunnon Diapam olisi taivaallisen ihana, mutta sitäpä ei enää saa.
Ihmisten aivot toimivat muutenkin eri tavoin. Toiset vähät välittää mistään, elää laput silmillään, hormonit on tasapainossa ja mitään ongelmia ei tunnu olevan. Eihän silloin mitään unettomuuttakaan yleensä tule.
Joillain toisilla taas aivot voi käydä ylikierroksilla, ajatukset harhailevat, hormonitasot voi heitellä. Silloin erilaisista yrityksistä huolimatta voi olla mahdotonta saada tilannetta rauhoittumaan ilman lääkettä. Joskus tarvitaan pysyvä lääkitys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänä päivänä on vaikea saada muita ja perinteisten, vanhojen unilääkkeiden kohdalla oli paljon ongelmia, esim koukkuun jäämistä. Vanha kunnon Diapam olisi taivaallisen ihana, mutta sitäpä ei enää saa.
Diapamiin kasvaa nopeasti toleranssi ja siihen jää helposti koukkuun. Näin olen ymmärtänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla olisi pitkään jatkunut unettomuus, söisit lähes mitä tahansa, jolla saisit sen hallintaan. Sen voin vannoa.
Ei, kyllä hän ehdottomasti haluaa tehdä töissä virheitä ja herätä vastaantulevien kaistalla jos ei Panadolilla vaiva hoidu.