IL: Emma Tainio lopen kyllästynyt: Miehet, tämä ei ole oikein
https://www.iltalehti.fi/yleisurheilu/a/668f7b64-9596-48cf-a91c-b1c06a8…
"Reilu viikko sitten Euroopan yleisurheiluliitto ja Euroopan yleisradioliitto julkaisivat uudet kuvaussuositukset, joiden tavoitteena on kitkeä naisurheilijoiden seksualisointi televisiolähetyksissä.
Tainio kommentoi silloin Instagram-julkaisussaan tuntojaan aiheesta, jonka koki henkilökohtaiseksi. Hän on saanut asiattomia kommentteja kehostaan jo vuosien ajan."
"Jotkut kokevat asiakseen puolustaa törkypuheita sillä, miten naisurheilijat pukeutuvat. Se ei yksiselitteisesti ole ok, Tainio sanoo."
Niin miehet!
Kommentit (214)
Emma Tainion perse se vaan söpöilee sielä instassa ja mediassa, ja hyvä niin! Mistä se maine muuten tulisi? Olisi hyvä että tylleröille järjestettäisiin yläaste-ikäisestä lähtien perseen-esittelykursseja, jotta oppisivat miten levitellä avujaan taidokkaasti, viisaalla tavalla! Saisi sedät kuolattavaa ja tädit jotain jolle olla katkeria!
Vierailija kirjoitti:
Emma on oikeassa ja kuka tahansa järkevä ihminen sen tajuaa. Urheilu on urheilua ja kisat on kisat.
Sitten julkistetaan vain tulokset,ei yhtään kuvaa eikä urheilulähetystä,sitten asia on korjattu.
Jos persettä ehdoin tahdoin pitää televiisiossa näytellä, niin kyllä sitä saa kommentoidakin. Mutta ei tietenkään tarvitse kommentteja someen laittaa. Voi ihan poikien kanssa vaan keskustella kiinnostavasta aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se ironista, että naisten uinnissa naisilla on peittävämpi asu kuin noin 95 prosentilla (nais)yleisurheilijoista.
Mielenkiintoinen havainto, en tiennyt tätä. Mitä tästä voi päätellä?
Uijien vartalot ovat koko ajan pinnan alla, eivät näy kenenkään silmille. Mutta yleisurheilijat kumartelevat ja pyllistelevät kentällä lämmitellessään ja myös suorittaessaan. Niitä voi katsella toisella tavalla.
Jokin taho on siis päättänyt tästä kehityksestä, että yleisurheilijanaisten vaatetus on vähentynyt. Onko kyse suorituksen optimoinnista, esim. ilmanvastuksen?
Miksi sitten miesurheilijoita eivät haittaa suorituksissa isommat vaatteet, vaikka taitaa niissäkin välillä penis vilahtaa. (Sekin lisää katsojia.)
Uskoisin, että vaatteiden väheneminen ei ole lähtenyt naisurheilijoiden parista, vaan "tuotannosta". Katsojien kiinnostuksen herättäminen on taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Jos persettä ehdoin tahdoin pitää televiisiossa näytellä, niin kyllä sitä saa kommentoidakin. Mutta ei tietenkään tarvitse kommentteja someen laittaa. Voi ihan poikien kanssa vaan keskustella kiinnostavasta aiheesta.
Onhan se persekin jo somessa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se ironista, että naisten uinnissa naisilla on peittävämpi asu kuin noin 95 prosentilla (nais)yleisurheilijoista.
Mielenkiintoinen havainto, en tiennyt tätä. Mitä tästä voi päätellä?
Uijien vartalot ovat koko ajan pinnan alla, eivät näy kenenkään silmille. Mutta yleisurheilijat kumartelevat ja pyllistelevät kentällä lämmitellessään ja myös suorittaessaan. Niitä voi katsella toisella tavalla.
Jokin taho on siis päättänyt tästä kehityksestä, että yleisurheilijanaisten vaatetus on vähentynyt. Onko kyse suorituksen optimoinnista, esim. ilmanvastuksen?
Miksi sitten miesurheilijoita eivät haittaa suorituksissa isommat vaatteet, vaikka taitaa niissäkin välillä penis vilahtaa. (Sekin lisää katsojia.)
Uskoisin, että vaatteiden väheneminen ei ole lähtenyt naisurheilijoiden parista, vaan "tuotannosta". Katsojien kiinnostuksen herättäminen on taustalla.
Uimisessa on kokovartaloasu, koska ne reunat eri vaatekappaleissa aiheuttaisivat vastusta
Ilma ei ole yhtä "paksua" kuin vesi, joten ongelmaa ei synny.
Kisoissa naisen vähissä vaatteissa olevan takapuolen näkyminen kamerassa on epäkunnioittavaa.
Mutta kun nainen kävelee kadulla seitinohuissa joogapöksyissä, joiden rypytys paljastaa kankkujen muodon, tämä ei ole epäkunnioittavaa. Miksi ei? Koska nainen itse valitsee sen näyttämisen, oletan.
Naiset unohtaa, että kiihottava efekti miesten suuntaan on sama riippumatta naisen tarkoituksesta. Sen tämä ilmiö nyt kertoo.
On miehelle lajityypillistä kiinnittää huomiota naisen avoimena olevaan jalkoväliin tai muodot paljastavaan takapuoleen. Hänen on vaikea olla katsomatta, ja katsomatta oleminen vaatii tahtoa. nainen 69 v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tämä Emma Tainioko nyt vinkuu urheilun seksuaalisuudesta, joka itse tekee parhaansa seksualisoidakseen itseään ja jolle urheilu on vain omien somekanaviensa mainostamista.
https://www.seiska.fi/urheilu/sensuellit-kuvat-julki-pikajuoksija-emma-…
Niin onhan siinä eroa valuuko Tainion seksikkyyden tuoma taloudellinen hyöty hänelle itselleen somekanaviensa kautta vai jollekin ulkopuoliselle taholle. Eikö sinustakin?
Eri mutta toki on. Olisi siis reilua Tainionkin ja valituskuoron se julkisesti myöntää. Raha todellisuudessa ratkaisee, ei muiden naisten oikeudet.
Pituushyppääjättärien loikkakuvia enemmän! Siinä setämiehen katse lepää kun neito loikkaa jalat harallaan ja pimppi vislaa ilmalennon aikana.
Emma Tainio tunnetaan Peggaamisesta! Tietäjät tietää..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tämä Emma Tainioko nyt vinkuu urheilun seksuaalisuudesta, joka itse tekee parhaansa seksualisoidakseen itseään ja jolle urheilu on vain omien somekanaviensa mainostamista.
Niin onhan siinä eroa valuuko Tainion seksikkyyden tuoma taloudellinen hyöty hänelle itselleen somekanaviensa kautta vai jollekin ulkopuoliselle taholle. Eikö sinustakin?
Eri mutta toki on. Olisi siis reilua Tainionkin ja valituskuoron se julkisesti myöntää. Raha todellisuudessa ratkaisee, ei muiden naisten oikeudet.
Ei, vaan nimenomaan ne oikeudet ratkaisevat. Se, että Tainio julkaisee somekanavillaan itsensä valitsemia videoita ja kuvia, jotka ovat vähäpukeisia, ei oikeuta kuvaamaan kaikkia naisurheilijoita seksuaalisista kuvakulmista ja julkaisemaan niitä ilman että kyseiset urheilijat ovat itse tarkastaneet julkaistavan materiaalin ensin ja antaneet sille hyväksyntänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan nimenomaan ne oikeudet ratkaisevat. Se, että Tainio julkaisee somekanavillaan itsensä valitsemia videoita ja kuvia, jotka ovat vähäpukeisia, ei oikeuta kuvaamaan kaikkia naisurheilijoita seksuaalisista kuvakulmista ja julkaisemaan niitä ilman että kyseiset urheilijat ovat itse tarkastaneet julkaistavan materiaalin ensin ja antaneet sille hyväksyntänsä.
Kannattaa seurata kommenttiketjua, niin pysyy paremmin kartalla, että mihin kommentit viittaavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaiken huipuksi itse IL jutussa Emma Tainio ei edes sano mitään miehistä eikä ainakaan otsikkotoimittajan keksimää "miehet, tämä ei ole oikein". Törkypalautetta antavat naiset siinä kuin miehetkin. Emma Tainio kuvasi kännykällä nuorten EM-kisoissa miesurheilijoiden takapuolia, mutta nyt kirjoitteli kauniita tarinoita, kuinka maailmassa pitäisi olla rauha ja kaikilla hyvä tahto tai ainakin naisilla eiku miehillä tai no naisilla vaan ja ja..
Tämä! Luin jutun eikä Emma itse missään vaiheessa väitä että kyse olisi vain miesten törkykommenteista. Mutta Iltis itse antaa näin ymmärtää koska raha...
Mitä raha? Lause kokonaisena kiitos
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa seurata kommenttiketjua, niin pysyy paremmin kartalla, että mihin kommentit viittaavat.
Se viittasi minun aiempaan kommenttiin. Olen pahoillani, jos sinulla ei riitä älykkyys ymmärtämään viestejäni.
Lopetetaan koko naisurheilun kuvaseuraaminen kaikin tavoin, Ei kuvia lehtiin, ei telkkariin, ei mihinkään, ei haastatteluja, pelkät tulokset lehdissä. Ongelma ratkaistu.
Ja kohta nuo on vinkumassa lisää rahaa valtiolta kun ei ole sponsoreita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisurheilu alkaa muistuttaa enemmän ja enemmän aikuisviihdettä jota ei voi enää suositella lasten silmille. Valtion ei tule sponssata tällaista. Saa loppua koko naisurheilun näyttäminen. Miehillehän samat kuvakulma ei ole mikään ongelma, koska heillä on vaatteet päällä.
Vierailija kirjoitti:
Eikös tää tehnyt sen ketä panis ja ketä ei videon 🙄
Oikeesti? Sama? 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisurheilu alkaa muistuttaa enemmän ja enemmän aikuisviihdettä jota ei voi enää suositella lasten silmille. Valtion ei tule sponssata tällaista. Saa loppua koko naisurheilun näyttäminen. Miehillehän samat kuvakulma ei ole mikään ongelma, koska heillä on vaatteet päällä.
Lopettaisivat jo tuon naukumisen ennen kuin uskottavuus naisten lajeilta menee kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Miehet on oppineet, että naisia ei saa katsoa, joten ei siinä mene kuin muutama vuosi ja Emma ihmettelee, miksi on kuin ilmaa. Ei puhu rautakaupassa myyjä, ei treeneissä ohjaaja.
Mitähän tämäkin pirkko tekisi jos miehet ei katselisi sen ig kuvia ja ei saisi ollenkaan huomiota? Saisi varmaan hermoromahduksen, nämähän elävät tästä huomiosta
tsot stot