Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Emma Tainio lopen kyllästynyt: Miehet, tämä ei ole oikein

Vierailija
26.07.2026 |

https://www.iltalehti.fi/yleisurheilu/a/668f7b64-9596-48cf-a91c-b1c06a8…

"Reilu viikko sitten Euroopan yleisurheiluliitto ja Euroopan yleisradioliitto julkaisivat uudet kuvaussuositukset, joiden tavoitteena on kitkeä naisurheilijoiden seksualisointi televisiolähetyksissä.

Tainio kommentoi silloin Instagram-julkaisussaan tuntojaan aiheesta, jonka koki henkilökohtaiseksi. Hän on saanut asiattomia kommentteja kehostaan jo vuosien ajan."

"Jotkut kokevat asiakseen puolustaa törkypuheita sillä, miten naisurheilijat pukeutuvat. Se ei yksiselitteisesti ole ok, Tainio sanoo."

Niin miehet!

Kommentit (120)

Vierailija
101/120 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli n.15-17 asteinen, sateinen kylmä ja tuulinen kisapäivä.  Naiset joutui heittämään takkia päälle ja moni kääri pyyhkeen alaruumiin ympärille odotellessaan suoritusta.  Ihan oikeasti: miten optimaalinen kisa-asu biksut on tuollaiseen keliin urheilukisoissa, jossa lihasten pitäminen riittävän lämpiminä on ehdoton edellytys suoritustehon kannalta?  Keskiruumiin ja reisien kautta haihtuu lämpöä valtavasti, joten ne peittävä helma ja lahkeet luulisi olevan ihan itsestäänselvyys itsensä vakavasti ottavalle urheilijalle :o

Vierailija
102/120 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä peba!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/120 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, ei ole muita samanlaisia keikistelijöitä. 

Vierailija
104/120 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kisoissa hänen pyllyä ei saa kuvata mutta itse esittelee sitä ja paljon muutakin sometileillään. Sillä tavalla. 

Ymmärrän että suostumus on joillekin vaikea konsepti mutta ei sitä tarvitse ääneen huutaa.

Miten se suostumus annetaan julkisessa tilassa? 

Vierailija
105/120 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis, seksikäsn nainen. Ja se pylly! ilo silmälle.

Ihan eri luokkaa kuin se Mäkelä joka taannoin ulisi kun hänen loikkaamistaan kuvataan.

Vierailija
106/120 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaunis, seksikäsn nainen. Ja se pylly! ilo silmälle.

Ihan eri luokkaa kuin se Mäkelä joka taannoin ulisi kun hänen loikkaamistaan kuvataan.

Kyllä, hän on objekti joka lopulta tuottaa siemensyöksyn. En aio opetella ulkoa naisia miellyttävää puhe tapaa ja käytöstä. Naiset kiikutelkoon ihan vaan keskenään. Minä nautin sillä välillä naisista. 

Vierailija
107/120 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoisiko joku, että miten heitä (nais)urheilijoita pitäisi kuvata? Katson juoksuja ja joitakin kenttälajeja satunnaisesti ja en ole huomannut kameran keskittyvän mihinkään tiettyyn erityisesti. Pitäisikö kameramiehen kuvata sitten vähintään sadan metrin päästä ja mahdollisimman yläviistosta sitä kisaajaa, vai mitenkä? Niistä laskettelulähdön takaa-kuvakulmista on vissiin päästy eroon? Selvä. Mikä tuolla on vielä ongelmana? Sivumennen sanoen, katson mieluummin tuubista menneiden vuosikymmenien klippejä, kuin nykypäivän kisoja. En kuvakulmien, vaan tilannemuistojen takia. 

Ei kuvata naisurheilua? Annetaan naisten urheilla ihan vaan keskenään? 

Mikä ettei mutta sen jälkeen alkaisi parku näkyvyyden puutteesta ja muodin mukaisesti sukupuolisyrjinnästä mediatilassa. Sekään ei olisi hyvä. Nykyajan ihminen on mestari keksimään ongelmia siellä, missä niitä ei ole. Siis kaikkialla. Noin muuten, koskahan suomalaiset urheilijat pärjäisivät tuolla kansainvälisissä kisoissa yhtä hyvin, kuin muutkin? Tai kysytäänkö, että koskahan oppisivat pärjäämään yhtä hyvin, kuin vaikka nurmi/Viren aikoina. 

Suloista miten kuvitellaan, Nurmen ja Virenin pärjänneen aikoinaan pelkällä kaurapuurolla. 

Miten vain haluaa ajatella mutta pärjäsivät. Miten kävi hiljattain Pariisissa? 

Vierailija
108/120 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kunto ei ehkä osunut juuri näihin kisoihin." oikeasti olisi pitänyt lukea "Kunto ei ehkä osunut juuri näihinkään kisoihin." 

Tai onko sitä kuntoa koskaan löytynytkään

Vierailija
109/120 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen oli n.15-17 asteinen, sateinen kylmä ja tuulinen kisapäivä.  Naiset joutui heittämään takkia päälle ja moni kääri pyyhkeen alaruumiin ympärille odotellessaan suoritusta.  Ihan oikeasti: miten optimaalinen kisa-asu biksut on tuollaiseen keliin urheilukisoissa, jossa lihasten pitäminen riittävän lämpiminä on ehdoton edellytys suoritustehon kannalta?  Keskiruumiin ja reisien kautta haihtuu lämpöä valtavasti, joten ne peittävä helma ja lahkeet luulisi olevan ihan itsestäänselvyys itsensä vakavasti ottavalle urheilijalle :o

Nimenomaan vakavasti ottavalle urheilijalle ja jollaisena hänet nähdään myös ulkopuolisin silmin. 

Vierailija
110/120 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis valittavana on erilaisia kisa-asuja. Ei heille kukaan pakota näitä vaatteita päälle, vaan he itse ovat nämä valinneet. Urheilusuoritus sinänsä on varmasti yhtä hyvä myös niillä toisilla asuilla, mutta kun niillä ei sitten saa tätä huomiota. Tämäkin on joka kisojen vakioaihe ja kaikki ei tosiaan edes tiedä, että nää naiset on itse asunsa ihan tarkoituksella valinneet.

Vierailija
111/120 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ite oon entinen yleisurheilija. Mulla oli aina shortsimallinen alaosa, koska pelotti alkkareiden vilkkuminen, sheivausnäpyt ja tunsin itseni liian alastomaksi pelkissä "alkkareissa". Veikkaan, että osa ei vaan kyseenalaista asuvaihtoehtoja, vaan valitsee sen mitä on nähnyt paljon. Tuntui, että pärjääjillä oli alkkarialaosa ja heikommilla sortsit. Ja muistan eräässä kisassa, kun kyykistyttiin lähtöpaikalla telineisiin, niin joku mies kommentoi, että ai että taidettiin valita parhaat paikat, hehheh. No siitä sitten lähtöön keskittymään...

Vierailija
112/120 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Current World Rankings: 

#193 Woman's 200m

#371 Woman's 100m

Eli pakkohan niitä sponsoreita saada muulla tavalla kun tuloksilla niitä ei saa. Harvempaa firmaa kiinnostaa sponssata missään lajissa maailman kahdettasadatta

Vierailija
113/120 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, ite oon entinen yleisurheilija. Mulla oli aina shortsimallinen alaosa, koska pelotti alkkareiden vilkkuminen, sheivausnäpyt ja tunsin itseni liian alastomaksi pelkissä "alkkareissa". Veikkaan, että osa ei vaan kyseenalaista asuvaihtoehtoja, vaan valitsee sen mitä on nähnyt paljon. Tuntui, että pärjääjillä oli alkkarialaosa ja heikommilla sortsit. Ja muistan eräässä kisassa, kun kyykistyttiin lähtöpaikalla telineisiin, niin joku mies kommentoi, että ai että taidettiin valita parhaat paikat, hehheh. No siitä sitten lähtöön keskittymään...

Heh ja minä olen paskan puhumisen piirimestari vuodelta -85. 

Vierailija
114/120 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen sanottiin: Sitä ei näytetä mikä ei ole myynnissä 

Vierailija
115/120 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ketju on taas hyvä esimerkki siitä, miksi naiset on usein varuillaan miesten suhteen. Koska ihan merkittävä osa niistä on tällaisia kuin nämä, jotka esittelevät törkyajatuksiaan tässäkin ketjussa.

Huomenna nää samat törkykommenttien suoltajat on taas itkemässä jossain ketjussa, että ei naiset saisi "rangaista" (= vältellä) heitä jonkun ihan toisen miehen tekemisistä ja ikinä he eivät ole nähneet mitään naisvihamielistä sisältöä somessa.

Vierailija
116/120 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkykommentit eivät ole ok, mutta miksi pitää juosta vaatteissa, jotka peittävät yhtä paljon kuin bikinit? Tämä kysymys varsinkin niille tytöille ja naisille, jotka kokevat ahdistusta, jos joku edes vilkaisee heitä päin. Eikö se ahdistus kerro, että sulla on liian vähän päällä. Tuskin normaaleissa vaatteissa tarvitsee miettiä mahdollisia vilautuksia tai ahdistua, jos joku satunnainen vilkaisee päin.

Vierailija
117/120 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emman on pakko twerkkaa että saa fyrkkaa

Vierailija
118/120 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoisiko joku, että miten heitä (nais)urheilijoita pitäisi kuvata? Katson juoksuja ja joitakin kenttälajeja satunnaisesti ja en ole huomannut kameran keskittyvän mihinkään tiettyyn erityisesti. Pitäisikö kameramiehen kuvata sitten vähintään sadan metrin päästä ja mahdollisimman yläviistosta sitä kisaajaa, vai mitenkä? Niistä laskettelulähdön takaa-kuvakulmista on vissiin päästy eroon? Selvä. Mikä tuolla on vielä ongelmana? Sivumennen sanoen, katson mieluummin tuubista menneiden vuosikymmenien klippejä, kuin nykypäivän kisoja. En kuvakulmien, vaan tilannemuistojen takia. 

Tästä on annettu tarkat ohjeet ja asia uutisoitu laajasti tällä viikolla. Ohjeet esimerkkeineen löytyy kyllä mediasta, jos kiinnostaa tutustua.

Vierailija
119/120 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh ja minä olen paskan puhumisen piirimestari vuodelta -85. 

Heh, tosiaan sen kaiken hälyn keskellä kuulet juuri nuo sanat, kun fokus on siinä kisassa. 😂

Vierailija
120/120 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kisoissa hänen pyllyä ei saa kuvata mutta itse esittelee sitä ja paljon muutakin sometileillään. Sillä tavalla. 

Ymmärrän että suostumus on joillekin vaikea konsepti mutta ei sitä tarvitse ääneen huutaa.

Miten se suostumus annetaan julkisessa tilassa? 

Menemällä julkiseen tilaan. Ihan samalla tavalla kuin parkkeeraamalla hyväksyt parkkialueen säännöt. Julkisella paikalla saa katsoa ihmisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi