Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei kotiäiti saa palkkaa?

Vierailija
25.07.2026 |

Harmittaa vietäbösti sisareni. Hän jäi eläkkeelle ja saa eläkettä 4689e kk ja miehensä yli 5100e kk. Heillä on sijoituksia ja auttaneet lasten asunnoissa. Sisareni olo töissä asiantuntijana. Opiskelujen jälkeen sai 2 lasta ja uransusena ei heitä joitanut.

Minä kotiäiti; Hoidin lapset kotona. Mies öähti nuoremman perään ja uusi vaimonkäy töissä. Minulla einole mitään vaikka joiden lapset. Nyt eläkettä tule joku 700. 

Tämänln VÄÄRIN.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäiti voi mennä lakkoon ja vaatia palkkaa.

Vierailija
22/25 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sitä mieltä, että kun äiti hoitaa perheen lapsia kotona, tulisi perheen kaikki rahaliikenne (tuet, palkat ja ansaittu eläke maksaa puoliksi molemmille puolisoille). Juu, siis myös kodin ulkopuolella  palkkatyötä tekevän palkasta ja muista etuuksista puolet sille, joka hoitaa kotona (yhteisiä) lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei kovin paljon arvosteta äitejä eikä äitiyttä vaan äidit nähdään lähinnä ilmaisina synnyttäjinä ja passaajina, joiden tulee tyytyä mahdollisimman vähään. 

Vierailija
24/25 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkaksi riittää lämmin ruoka ja ukon rahoilla siipeily.

Vierailija
25/25 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on valinta. Sillä mennään. Aina riski. Mutta yleensä elämä kantaa. Ja onhan aina ne lapset. Laoset ovat parasta mitä me olemme saaneet aikaiseksi tässä elämässä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme