Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rikosilmoitus sovituskopista

Vierailija
25.07.2026 |

Äiti teki rikosilmoituksen miehestä joka vahingossa katsoi sovituskoppiin jossa oli joku lapsi.

Ihmiset on nykyään aivan pimeitä.

https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000012163936.html

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai pedarikaan nyt ole niin saakelin tyhmä että menisi sovituskoppiin tiirailemaan jos lapsen äiti on liki?

Eiköhän tuo ole tavallinen hömelö keski-ikäinen mies joka etsi sitä kangaskassiaan, lajinomaisesti kehnolla käytöksellä.

Hyvä käytös miehellä, oli ensin kysynyt.

Lapsen äiti  taas oli harvinaisen huono,ei ollut opettanut lapselleen  mitään .

Lasu pitäs miehen tehdä tosta samantien.

Vierailija
42/78 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiset kopit ovat kätevät.. vain yksi ovi ja oma suljettu huone jossa jopa 10 asiakasta voi sovittaa rauhassa muiden asiakkaiden katseilta. Ulkopuoliset eivät edes pääse kurkkimaan sovituskopin verhojen alta, koska verhoja ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä vahinko se on  jos koppi on suljettu ovella tai verho on kiinni?

Mulle on monesti käynyt vahingossa niin, että olen mennyt nykimään ovea ja siellä onkin ollut joku. Kun seisot siitä ovella/verhoilla, et sä näet kenenkään jalkoja sieltä alakautta. 

Itsellä ei ole ollut tarvetta avata verhoa kun ne on yleensä auki niistä kopeista jotka on vapaana. Saranalliset ovet on eri juttu.

Niimpä.Jos verho on kiinni niin sielä yleensä on joku.Oven saa onneksi lukkoon jos sellainen koppi on.Ja ne jalat näkyy jos yhtään viitsii katsoa.

Vierailija
44/78 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis lapsi melkein alasti sielä ja joku ukko meni sinne katsomaan ja avasi.Mikä tuossa muka on ok?Ihan paikallaan minusta ilmoitus.

Mitä hemmetin vaarallista siinä on vaikka olisi ilkialaston lapsi, nykyihmiset on sekopäitä ei voi muuta sanoa.

Oletko vähän tyhmä. Pedo_fiilin unelma, että pääsee tirkistelemään.

A) kestokassia olisi voinut kysyä, jos olisi kiire. (Selviää varmaan kameroista onko mies edes käynyt sovituskopissa ja voinut edes jättää kassia sinne)

B) kassin takia olisi voinut odottaa vuoroa, että lapsi tulee ulos kopista ja sitten katsoa/kysyä onko kassi siellä

C) rikosilmoitus on oikein!

Vierailija
45/78 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mamma oli muualla katsomassa aurinkolaseja, mistä mies olisi tiennyt että hänen lapsi on kopissa? Ehkä luuli että koppi on tyhjä? Itse kun olen lasten kanssa vaatekaupalla, seison siinä ovensuussa (enkä haahuile muualla) siten ettei kenellekään jää epäselväksi että on telkkä pöntössä.

Normaali ihminen kurkkaa verhon alta, näkyykö jalkoja kopissa. Äidin mukaan lapsen kengät olivat näkyvissä verhon alta, mikä tietysti pistää epäilemään, että noinkohan on tarkoituksella avattu verho, kun on huomattu, että siellä on nimenomaan lapsen kengät. Tilannettahan on voitu tarkkailla jonkun aikaa, kunnes äiti on poistunut katsomaan aurinkolaseja pois kopin luota. Näin tätä ainakin maalaillaan lehdessä rivien välissä.

Ja tarkkasilmäisenä ukko verhon läpi katsonut, että juuri nyt se ipana on pikkuhoususillaan, joten avaan verhon? 

Vierailija
46/78 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle on monesti käynyt vahingossa niin, että olen mennyt nykimään ovea ja siellä onkin ollut joku. Kun seisot siitä ovella/verhoilla, et sä näet kenenkään jalkoja sieltä alakautta. 

Sokeako olet? Ole hyvä ja lopeta sovituskopeissa käyminen, jos et tuon verran osaa. Kenenkään ei pitäisi joutua pelkäämään, että joku tuntematon rempaisee yhtäkkiä oven/verhon auki, kun olet sovittamassa jotain.

Ei siinä ole mitään pelättävää. Olen itsekin vahingossa vannut joskus rannalla kopin oven ja minun ollessa joku on avannut kopin. Mitään vahinkoa ei tapahtunut.

Vierailija
47/78 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ollu perse paljaana ja muna löysänä alushousualen aikaan kalsareita vaihtamassa puhtaampiin?

ap

Vierailija
48/78 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän naisten-ja lastenvaateosastot ole eri paikassa kuin miesten vaateosasto. Mitähän asiaa miehen kestokassilla on olla toisten vaateosastoilla.

Pienemmissä vaatekaupoissa on usein yhdet sovituskopit jotka on kaikkien osastojen yhteisessä käytössä.

Ja voihan olla, että naisystävän kassi oli kadoksissa. Tuli kyselemään. 

Ainakin jutun perusteella omituinen reaktio äidiltä 

Vierailija
49/78 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän naisten-ja lastenvaateosastot ole eri paikassa kuin miesten vaateosasto. Mitähän asiaa miehen kestokassilla on olla toisten vaateosastoilla.

Riippuu kaupasta. Esim monessa urheilukaupassa kun katselee vaatteita niin todella huonosti on merkitty onko kyse miesten vai naisten vaatteista ja pukukopit on yhteiset.

Ei meillä ole enää  eri sukupuolia, kaikki on samaa massaa.

Vierailija
50/78 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille äly.kää.pöille mammoille olisi varmasti OK, jos olisitte rinnat paljaana ja jos joku ukko avaisi sovituskopin verhot.

Vierailija
51/78 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis lapsi melkein alasti sielä ja joku ukko meni sinne katsomaan ja avasi.Mikä tuossa muka on ok?Ihan paikallaan minusta ilmoitus.

Mitä hemmetin vaarallista siinä on vaikka olisi ilkialaston lapsi, nykyihmiset on sekopäitä ei voi muuta sanoa.

A) kestokassia olisi voinut kysyä, jos olisi kiire. (Selviää varmaan kameroista onko mies edes käynyt sovituskopissa ja voinut edes jättää kassia sinne)

B) kassin takia olisi voinut odottaa vuoroa, että lapsi tulee ulos kopista ja sitten katsoa/kysyä onko kassi siellä

"Pedo_fiilin unelma, että pääsee tirkistelemään"

Eihän se mitään tirkistellyt, vaan verho oli täysin auki, kun äiti siihen takaisin pyyhälsi. 

Vierailija
52/78 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sokeako olet? Ole hyvä ja lopeta sovituskopeissa käyminen, jos et tuon verran osaa. Kenenkään ei pitäisi joutua pelkäämään, että joku tuntematon rempaisee yhtäkkiä oven/verhon auki, kun olet sovittamassa jotain.

Ei siinä ole mitään pelättävää. Olen itsekin vahingossa vannut joskus rannalla kopin oven ja minun ollessa joku on avannut kopin. Mitään vahinkoa ei tapahtunut.

Sinä et ole kaikki ihmiset. En minäkään ole mikään kaino ihminen, enkä menisi sijoiltani vaikka olisin täysin alasti ja joku tuntematon avaisi oven. Sen verran minulla on kuitenkin järkeä, etten kuvittele kaikkien olevan kanssani samanlaisia. Lapset, teinit, monet aikuiset eivät kertakaikkiaan halua, että kukaan vieras heitä näkee vähissä vaatteissa saati alasti. Kunnioita muiden ihmisten rajoja, kiitos.

Vierailija
53/78 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimarannalla tuota koppiin luurimista tapahtuu puolin ja toisin koko ajan, eipä kukaan tee rikosilmoituksia.

Vierailija
54/78 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiku näille akoille on ihan fine kun sovittavat pikkutisut paljaana vaikka rintsikoita että verhoja availkaan. 

Tuollaisella 8v, joka on toisella luokalla tai kolmannelle, syntymäkuukaudesta riippuen, voi olla jo rinnatkun kasvaneet hieman. Kuukautiset kun alkaa jo joillakin 9v. 

Lapsen murrosikä alkoi jo 9-vuotiaana – varhainen puberteetti on usein vaikeampi tytöille

https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/perhe-lapset/teini/lapsen-murrosik…

Teistä on siis ihan fine mennä avaamaan kopin verkkoja, kun siellä on joku. Jokainenhan voi keksiä syitä, minkä verukkeella voi mennä avaamaan kopin verhoja kesken sovituksen.

Onko koko mielellä ollut edes kestokassia mukana kun kauppiaan on tullut. Valvontakamerat esiin.

Vierailija
55/78 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovituskoppi ei ole kokonaan umpinainen. Kyllä sen näkee, jos siellä on joku sisällä tai onko jalat lapsen. En uskoisi vahingoksi semmoista tekoa, että kurkistetaan sisälle.

Vierailija
56/78 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo rikosilmoitus voi johtaa mihinkään jos tuota miestä ei kuulla ensin.

Vierailija
57/78 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sovituskoppi ei ole kokonaan umpinainen. Kyllä sen näkee, jos siellä on joku sisällä tai onko jalat lapsen. En uskoisi vahingoksi semmoista tekoa, että kurkistetaan sisälle.

Näkihån se että koppi on varattu!

– Mies kyllä tiesi, mitä on tekemässä ja että siellä on lapsi. Tyttäreni kengät näkyivät selvästi verhon alta.

Vierailija
58/78 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teille äly.kää.pöille mammoille olisi varmasti OK, jos olisitte rinnat paljaana ja jos joku ukko avaisi sovituskopin verhot.

En sentään alkaisi mitään rikosilmoitusta asiasta tekemään, kunhan ei koske. Johan täälläkin on kaiket kesää pauhattu, miten naisten rintoja ei tule seksualisoida, vaan pitäisi saada kulkea rinnat paljaina, kuten miehetkin. 

Vierailija
59/78 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Pedo_fiilin unelma, että pääsee tirkistelemään"

Eihän se mitään tirkistellyt, vaan verho oli täysin auki, kun äiti siihen takaisin pyyhälsi. 

Höpö höpö. Se avasi verhot. Ymmärrättekö te lukemaanne!

Tullessaan takaisin sovituskopin verhot olivat auki ja alushousuisillaan olleen tytön edessä seisoi noin 50–60-vuotias mies.

– Mies kysyi, onko hänen kestokassinsa täällä. Minä hermostuin aika paljon ja huusin hänelle, että minkä takia hän on aukaissut verhot, kun kopissa on pieni tyttö.

Tyttären mukaan mies oli kysynyt lupaa verhon avaamiseen, mutta tytär ei ollut vastannut mitään. 

(Onkohan edes kysynyt, pedofiili keksii...)

Vierailija
60/78 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mies kysyi lupaa avata verhot ja lapsi ei vastannut". No silloin niitä verhoja ei avata.

Todellakin ihme toimintaa mieheltä ja oikein äidiltä, että vei asiaa eteenpäin.

Myyjille voi kertoa kestokassista ja he olis auttaneet, vaikka sovituskoppi on varattu. Mistäköhän asiasta oli oikeasti kyse...

Tämäkin riippuu siitä, miten tarkalleen on kysynyt? Esim.

Saanko avata verhon?

Vai

Onko siellä joku?

Vuosia sitten olin pikkuputiikin sovituskopissa vain  pikkarit ja ritsikat päällä. Olin aikeissa sovittaa mekkoa. Yhtäkkiä verho avattiin täysin ja noin kuusivuotias poika oli avannut sen. Poika oli tullut äitinsä kanssa kauppaan ja marssinut suoraan uteliaana katsomaan mitä verhon takana on. Äiti katseli vaatteita rauhassa toisaalla. 

En saanut traumoja, en tehnyt rikosilmoitusta. Tapahtuma on vain naurattanut minua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi