Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis v***u tätä kesää, surkein ikinä

Vierailija
25.07.2026 |

Kuinkahan monta 26- > asteista päivää ollut tänä kesänä? Niinpä. 

Entä kuinka monta alle 20 asteista päivää ollut. Aika hiton monta. Kaikki uimavedet on jääkylmiä. Koko viikko taas näyttää kylmää ja sateita, kuten koko seuraava 2vkon sää.

En muista olleeni näin paljon sisällä kesän aikana. Kuten taas seuraavat 9kk...

Kommentit (174)

Vierailija
161/174 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään viikkojen helleputkia ole kaivannut, mutta muutama oikea hellepäivä olisi ollut kiva, että jaksaa taas pitkän talven hytistä. Ainakaan Oulussa ei ole kovin lämpimiä päiviä ollut. Lämpimimmätkin päivät ovat olleet tuulisia. Toki se on plussaa, että on jaksanut urheilla läpi kesän ja kasvit ja eläimet voi hyvin.

Vierailija
162/174 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surkein kesä oli vuonna 1987. Tänä kesänä on sentään ollut paljon sateetonta ja kesälämpötiloja. Meilläkin on täällä sentään päästy 29 asteeseen, mitä ei todellakaan ollut kasiseiskakesänä. Minä olen käsistä, jaloista ja naamasta tosi ruskea, ja kaikki on tullut omalla pihalla touhuten ja aurinkoa ottaen. Jopa juhannusaatto oli ihana, käytiin vesibussilla Ruissalossa. 

1987 Kuopiossa oli juhannuksena muistaakseni 7 astetta lämmintä ja satoi rakeita. Aika paljon matkaa on tämän kesän "ankeudesta" tähän. 

No sitä nimenomaan, kuten kommentissani sanoin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/174 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikun helteillä paljon enemmän kuin näillä keleillä. Helteillä tekee mieli ulos, lenkkeilemään, uimaan, pyöräilemään. Näillä keleillä ei tee mieli ulos, koska ulkona on liian kylmä. Kova tuuli aiheuttaa lisäksi sen, että edes kerrospukeutuminen ei auta, kylmyys tunkee läpi joka tapauksessa. En ole koskaan ymmärtänyt henkilökohtaisella tasolla väitettä siitä, ettei helteellä jaksa urheilla. Yleisellä tasolla ymmärrän, että ihmiset ovat erilaisia, mutta en ole itse kokenut sellaista, etten jaksaisi helteellä tehdä mitään. Olen käynyt juoksemassa ja muutoin hikiliikkumassa ulkona helteelläkin eikä se ole koskaan tuntunut tukalalta. Päin vastoin, kun on hikoillut oikein kunnolla, niin urheilun jälkeen tulee kylmä vaikka olisikin helle.

Ymmärrän, mutta meidänlaiset ollaan oikeastaan vaan väärässä maassa.

Tällainen kolea sää on Suomessa normaalia myös kesällä, eli meidän pitäisi vain muuttaa sinne missä on edes kesän ajan sen +30 astetta.

Vierailija
164/174 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mitään viikkojen helleputkia ole kaivannut, mutta muutama oikea hellepäivä olisi ollut kiva, että jaksaa taas pitkän talven hytistä. Ainakaan Oulussa ei ole kovin lämpimiä päiviä ollut. Lämpimimmätkin päivät ovat olleet tuulisia. Toki se on plussaa, että on jaksanut urheilla läpi kesän ja kasvit ja eläimet voi hyvin.

Meillä Turussa oli tänään 18 astetta, ja vaikka oli pilvistä, ihan lämpimältä tuntui, lyhythihainen pusero minulla oli päällä. Nyt vähän ennen iltakymmentä on aste vähemmän. 

Vierailija
165/174 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan vatun paska. Onneksi olin kesäkuussa 3,5 viikkoa Välimeren rannalla. Yli 30 joka päivä, just sopiva. 

Vierailija
166/174 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin tyytyväinen, että varasin reissun etelään. Taputtelen itseäni olalle. Talvella mietin, että viitsiikö sitä kesällä lähteä... että jättäisikö reissun vaan talvilomaviikolle. Onneksi varasin. Kyllä olis menny tämä loma vitutukseen.

Vierailija
167/174 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen niin tyytyväinen, että varasin reissun etelään. Taputtelen itseäni olalle. Talvella mietin, että viitsiikö sitä kesällä lähteä... että jättäisikö reissun vaan talvilomaviikolle. Onneksi varasin. Kyllä olis menny tämä loma vitutukseen.

Jos nyt lähtisit mun kanssa treffeille, niin kerettäis viel tutustua ennen matkaa, niin voisin lähteä reissuun mukaan. Oisko hyvä?

Vierailija
168/174 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on ihan paras kesä! En ole varmaan ikinä päässyt näin paljon pyöräilemään ja juoksemaan kuin tänä kesänä. En pysty helteellä tekemään muuta kuin istumaan tuskaisena varjossa, mikä on hirveetä ajanhukkaa ja kunto rapistuu.

Töissäkin on ollut inhimilliset olosuhteet ja vissy-/elektrolyyttijuomakulut ovat pysyneet kohtuullisina.

Voi vi....... . Vain suomalainen on onnellinen kun on kylmä.

Vierailija
169/174 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20 +- 2 astetta on paras. Ei helteellä jaksa tehdä mitään. Erinomaiset säät ovat olleet, tulee 10-15 tuhatta askelta kuin huomaamatta.

Joo mutta Helsingissä ei ole edes sitä 20 astetta. Viime tiistai oli 14 astetta.

18-22 näyttää seuraavat 10 päivää eli täydellistä

Vi.... täydellistä. Toppatakki päällä saa olla.

Vierailija
170/174 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinki on kolkko ja kylmä kaupunki kaikessa mielessä. Oma vika jos sinne muuttaa. Turussa ja Tampereella on ollut lämmintä.

Höpö höpö..... paskin ja kylmin kesä minkä muistan on Turussa ollut tänä vuonna.

Pilvistä ja sadetta lähes koko kesä.

Vierailija
171/174 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen normaalin kesän keskilämpötila on 15 asteesta 17 asteeseen. Edelleen utopistinen ajatus odottaa tänne Pohjoisen Afrikan lämpötiloja, kun naapurissa on arktinen Jäämeri, maan läpi kulkee arktinen napapiiri ja lähietäisyydeltä löytyy Pohjoisnapa. Ihme, kun eivät siellä Pohjois-Arfikassa itke talvisin, että kun ei ole metriä lunta ja ei pääse toppahaalarissa koskaan pihalle ja ikinä ei tarvii kunnon talvihanskoja eikä ilmakaan ole ikinä talvella niin kirpeän raikas.

Vierailija
172/174 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idässä on ollut lämmintä, mutta myös sateista. Vituttaa kun pihahommiin ei pääse ja kaikki on märkää. 

Vierailija
173/174 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä yhtään helteistä johtuvaa kuolemaa!  Ihana kesä, raikas ilma, tosi ihana ulkoilla ja ihana nukkua kun ei ole kuuma, vasta oli yöllä +3..  Päivisin +20 on hyvä, ei tarvi mennä yhtään yli, siihen vielä raikas tuuli. 

Vierailija
174/174 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mä inhoan helteitä. Viihdyn varjossa ja raittiissa ilmassa, syksyä sekä talvea rakastan.