Siis v***u tätä kesää, surkein ikinä
Kuinkahan monta 26- > asteista päivää ollut tänä kesänä? Niinpä.
Entä kuinka monta alle 20 asteista päivää ollut. Aika hiton monta. Kaikki uimavedet on jääkylmiä. Koko viikko taas näyttää kylmää ja sateita, kuten koko seuraava 2vkon sää.
En muista olleeni näin paljon sisällä kesän aikana. Kuten taas seuraavat 9kk...
Kommentit (174)
Joko YLE uutisoi että mitään ennätyslämmintä kesää ei tänä vuonna ole?
Vai eikö YLE olekaan puolueeton media joka ei aja ilmasto rahastusagendoja käskyjen mukaan?
Alkukesästähän YLE kertoi miten ennätyslämmin kesä on. Tämähän ei pidä paikkaansa. Joten asia on syytä korjata pikaisesti.
Paras kesä pitkään aikaan, ei tarvii hikoilla ja yölläkin saa nukuttua.
Missähän lapissa oikein asut. Mun parvekkeella ei ole lämpötila laskenut alle 18 koko kesänä. Kämpässä ollut enimmillään 28 kun ikkunat länteen ja paistaa tuntikausia koko iltapäivä ja ilta enkä voi sillon tuulettaa. Kaikki muu aika parvekkeen ovi ja lasit auki. Takkia olen käyttänyt viimeksi huhtikuussa ja joka päivä lenkillä tullut hiki vaikka käyn heti aamusta. Toivon ettei tule enää yli 20 päiviä.
Meillä on ollut yksi helleviikko tänä kesänä. Suurin osa kesästä onneksi vain vähän päälle 20 astetta
Paras kesä sitten vuosikausiin! Ei ollenkaan tai tosi harvakseltaan niitä +30 helteitä.
Näin on just hyvä, ei tarvitse ilmalämpöpumpunkaan viilentää asuntoa.
"Kuinkahan monta 26- > asteista päivää ollut tänä kesänä? Niinpä."
Älä hyvä lapsi huoli, elokuun alkupäivinä on tuo 26 astetta lämmintä, Ventuskyn mukaan.
Vierailija kirjoitti:
"Kuinkahan monta 26- > asteista päivää ollut tänä kesänä? Niinpä."
Älä hyvä lapsi huoli, elokuun alkupäivinä on tuo 26 astetta lämmintä, Ventuskyn mukaan.
Ehkä parina päivänä jos pääsee vähän lämmintä etelästä. Kylmä tuuli jatkuu Atlantilta seuraavat kolme viikkoa. Päivälämpötilaksi luvataa Helsingissäkin 14 astetta elikuun alussa. Tulee pitkä syksy.
Ihana kesä kun ei ole tukahduttavan kuuma, pärjäilee sydänsairaskin.
Ihan normikesä. Mukavia säitä on ollut. Tänään mökillä 20 astetta ja järvivesi yhtä lämmintä.
Itelle just sopiva kesä, kun vaihdoin työpaikkaa ei ole ollut lomaa. Tai kerkesi olla "lomaa" se hetki, kun olin hetken työttömänä. Olisi harmittanut pirusti jos olisi ollut +30 asteen kelit, ja pitää töissä istua kuluttamassa aikaa, kun on niin hiljaista.
Vierailija kirjoitti:
Kesäkuun helteissä kuoli 12 000 eurooppalaista.
Juu en kaipaa helleaaltoja Suomeen. Jokainen joka kaipaa hellettä, voi mennä Eurooppaan nauttimaan niistä.
"Nauttimaan"
Paras kesä koskaan, muutin maalle
Surkeat ilmat tosiaan, onneksi ensi viikolla lähtö lämpimään.
Surkein kesä oli vuonna 1987. Tänä kesänä on sentään ollut paljon sateetonta ja kesälämpötiloja. Meilläkin on täällä sentään päästy 29 asteeseen, mitä ei todellakaan ollut kasiseiskakesänä. Minä olen käsistä, jaloista ja naamasta tosi ruskea, ja kaikki on tullut omalla pihalla touhuten ja aurinkoa ottaen. Jopa juhannusaatto oli ihana, käytiin vesibussilla Ruissalossa.
Asun Belgiassa jossa kevä oli kylmä muutamaa lämmintä päivää lukuunottamatta ja sitten kesäkuussa oli ihan tajuttoman pitkä hellejakso. Siis pari viikkoa yli +35 astetta ja sitten laski pariksi viikoksi+25-30 asteeseen. Koko tuo aika tuntui aikalailla selviytymiseltä ja oli ihanaa kun töissä oli ilmastointi. Ulkona oli sitten vaikea hengittää ja öisin pystyi nukkumaan kun tuuletin oli päällä koko yön. Loma alkoi viikko sitten ja luvatut lämpötilat +20 molemmin puolin. Aluksi ajattelin ettei taida kesäfiilistä noilla asteilla, mutta on ollut ihan parasta! Jaksaa tehdä ja nauttia, joskus on jopa liian kuuma, muttei tukehduttavan kuuma.
Vierailija kirjoitti:
Surkein kesä oli vuonna 1987. Tänä kesänä on sentään ollut paljon sateetonta ja kesälämpötiloja. Meilläkin on täällä sentään päästy 29 asteeseen, mitä ei todellakaan ollut kasiseiskakesänä. Minä olen käsistä, jaloista ja naamasta tosi ruskea, ja kaikki on tullut omalla pihalla touhuten ja aurinkoa ottaen. Jopa juhannusaatto oli ihana, käytiin vesibussilla Ruissalossa.
1987 Kuopiossa oli juhannuksena muistaakseni 7 astetta lämmintä ja satoi rakeita. Aika paljon matkaa on tämän kesän "ankeudesta" tähän.
Ja kuten riikinruåttalaisessa laulussa sanotaan, niinhän se tosiaan on:
"Sommaren är kort
Det mesta regnar bort
Men nu är den här, så ta för dig
Solen skiner idag
Hösten kommer snart
Det går med vindens fart
Så lyssna på mig, solen skiner
Kanske bara idag"
(Sommaren är kort
Tomas Ledin)
Loistavat kelit marjastukseen, sienestykseen, kalastukseen, kävelyyn, juoksuun, pyöräilyyn, ulkosalitreeniin ja kaljan juontiin. Parempi kuin viime kesän helteet.
Taidat olla aika nuori tai muistisi on huono, jos et huonompia (sateisempia ja kylmempiä) kesiä muista. Itse muistan monta paljon huonompaakin, vaikka kymmenen vuoden sisään on ollutkin useita helteisiä ja kuivia (sateettomia) kesiä.