Sinä joka et näytä vilkkua poistuessasi liikenneympyrästä: miksi et näytä?
Kysyn ihan asiallisesti, koska tämä kiinnostaisi tietää. Arvioisin havaintojen perusteella että vain noin 20-25% autoillijoista vilkuttaa poistuessaan ja tämä haittaa liikennettä aika paljon.
Kommentit (89)
Koska he eivät taida tietää/muistaa tätä liikennesääntöä. Toki asennevammaisiakin on.
Ja vielä lisäkysymys: jos se sääntö ei mielestäsi koske sinua ja siksi et vilkuta, niin mitä muuta jätät samalla perusteella tekemättä? ap
Tuossa meidän kylän ympyrässä on niin harvoin ketään, että joku näkisi. Siispä säästän autoani, enkä vilkuta turhaan
Vierailija kirjoitti:
Koska he eivät taida tietää/muistaa tätä liikennesääntöä. Toki asennevammaisiakin on.
Mielenkiintoista. Mitä muita liikennesääntöjä nämä henkilöt eivät tiedä tai muista? Tuohan on todella vaarallista jos meillä on noin paljon tietämättömiä tai muistamattomia autoilijoita. ap
Huomasin, että oma mieheni pitää ratista kiinni niin hankalasti, että vilkun käyttö on melkein mahdotonta. Luulen, että samanlaiset idiooit ostavat bemareita ja sikis vilkku jää aina käyttämättä
Saman suuntaiset havainnot kaistanvaihdon yhteydessä vilkuttamisesta. Vain pieni vähemmistö tekee niin esim motarilla.
Koska ovat idiootti pösilöitä ja haluavat näyttää sen kaikille. Ovat nääs ylpeitä siitä. Eivätkä välitä muista.
Vierailija kirjoitti:
Huomasin, että oma mieheni pitää ratista kiinni niin hankalasti, että vilkun käyttö on melkein mahdotonta. Luulen, että samanlaiset idiooit ostavat bemareita ja sikis vilkku jää aina käyttämättä
Vilkkua käytetään sormella, ei koko kädellä. Se onnistuu kyllä vallan hyvin ratista kiinni pitäessäkin.
Ihan oikeasti noissa maaseutukaupungeissa ei välttämättä tajuta että siitä liittymästä poistuttaessa pitää näyttää vilkkua. En tiedä minkälaiset autokoulut siellä on, mutta muutenkin liikennesäännöt on vähän huonosti hanskassa. Esim suojateitä ei kunnioiteta. Ja tämä ilmiö korostuu heti kun lähdetään Helsingistä pois (jossa kummallista kyllä suojateitä kunnioitetaan hyvin autoilijoiden taholta).
Tuo vertautuu suoraan siihen ettei näytä vilkkua kääntyessään. Jättääkö nämä samat ihmiset siis vilkuttamatta kun kääntyvät risteyksessä.
Minua ei koske mitkään typerät säännöt, en tarvitse vilkkua ympyröissä tai kaistaa vaihtaessa, nopeusrajoitukset on huonoille kuskeille, pysäköin mihin lystään. Maksoin Audista (A5) uutena 61000 €, saan ajaa miten haluan.
Taksien ei tarvitse käyttää vilkkua. Fakta.
Osa ihmisistä on vaan perseestä. Onneksi kivojakin ihmisiä on, liikenteessäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vilkkua käytetään sormella, ei koko kädellä. Se onnistuu kyllä vallan hyvin ratista kiinni pitäessäkin.
Ei onnistu. Usko pois. Jos ajat aina vain yhdellä kädellä ja sekin on pakko pitää aina ratin alaosassa, niin ei onnistu. Sormi ei ylety ja kättä ei voi irrottaa kesken kääntymisen. Kuten sanottu. Idiootti mikä idiootti.
Mitä v. .ttua se muille kuuluu, mistä liittymästä olen poistumassa.
Vierailija kirjoitti:
Koska ovat idiootti pösilöitä ja haluavat näyttää sen kaikille. Ovat nääs ylpeitä siitä. Eivätkä välitä muista.
Näin on ja olemme kokkareita 🤓
Vierailija kirjoitti:
Minua ei koske mitkään typerät säännöt, en tarvitse vilkkua ympyröissä tai kaistaa vaihtaessa, nopeusrajoitukset on huonoille kuskeille, pysäköin mihin lystään. Maksoin Audista (A5) uutena 61000 €, saan ajaa miten haluan.
Tässä naapuria kadehtiva kasarilta olevan Mazdan osamaksuomistaja purkaa tuntojaan vauvapalstalla. Kiukun kohteena perinteisesti Audi- tai BMW-kuskit. Vähän on jo noloa.
Vierailija kirjoitti:
BMW:ssä ei ole vilkkua vakiona
Meidän bemarissa on.
Koska mulla on Audi