Mies petti vaimoaan eikä kerro vaimolle
Hei,
Mitä mieltä olette tästä tapauksesta? Tuntemallani miehellä on ollut pitkän avioliiton aikana parikin kertaa avioliiton ulkopuolinen suhde. Mies on lupaillut toiselle naiselle jättävänsä vaimonsa avioliiton onnettoman tilan takia ja aloittavansa suhteen naisen kanssa. Mies on lopulta kuitenkin jänistänyt ja lopettanut sivusuhteen - jatkaen avioliitossaan. Vaimolla ei ole tietoakaan miehen pettämisistä.
Eikö tuossa ole kyse kaksinkertaisesta petoksesta vaimoa kohtaan? Ensin rikotaan avioliittolupausta pettämällä ja toisekseen pimitetään tämä tieto vaimolta eli ikään kuin valehdellaan vaimolle lisää. Vaimolta viedään mahdollisuus arvioida, haluaako hän jatkaa yhdessä pettäjän kanssa.
Haluaisitko sinä vaimona tietää pettämisestä, vaikka se tieto tulisikin ulkopuoliselta taholta?
Ja se, että mies ei kerro pettämisestä vaimolle on kyse ainoastaan miehen omasta itsekkyydestä, mm. taloudellisista syistä. Hän ei halua tai uskalla kohdata tekojensa seurauksia vaimonsa reaktioissa. Puhtaasti itekeskeinen ihminen ja syyt vaitonaisena pysymisestä sen mukaisia eli hän ei ajattele vaimonsa hyvinvointia päätöksensä taustalla.
Kommentit (69)
Miten ulkopuolinen tietää noin tarkkaan, mitä mies on kertonut sekä kahdelle toiselle naiselle että vaimolle? Ja mitä nämä ovat tienneet tai tietävät? Miten liityt kuvioon?
Vierailija kirjoitti:
Kerro, vaimolla on oikeus tietää ja tehdä sitten omat johtopäätöksensä. Hirveänpäähän hänelle olisi jos pettäminen jatkuu ja jatkuu vuosikaudet ja koko suhde on perustunut valheeseen. Katkeruus olisi entistä kovempi.
Useimmiten vaimo ei edes halua tietää.
Kaikki ei jaksa eikä halua tuollaista avioliittoa jossa ihmiset pettää ja harrastaa sivusuhteita, kuulemma lestadiolaisilla yleistä kun menevät niin nuorena naimisiin oli vasta joku lestadiolainen avautunut aiheesta. Kaikki ei halua mukaan tuohon eikä olla teidän sivusuhteena vaan me halutaan oikea uskollinen suhde jossa ei petetä kumppania vaan ollaan lojaalija toisilleen.
Kyllä ovat säälittäviä nämä wanharouva Tyhjäpään miesviha-sepitteet.
Mies menee paremman naisen luokse vain kuin oma vaimo muuttuu huonoksi, alkaa pihtaamaan, märehtii rumapainoiseksi, alkaa nalkuttamaan yms.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä vaimolla on omat pikku salasuhteensa, eikä ukon menot sitä haittaa? Eihän sitä koskaan tiedä mitä muiden suhteissa oikeasti tapahtuu.
Aika monessa avioliitossa näin on. Ja yhdessä kuitenkiin pysytään.
Vierailija kirjoitti:
Miten ulkopuolinen tietää noin tarkkaan, mitä mies on kertonut sekä kahdelle toiselle naiselle että vaimolle? Ja mitä nämä ovat tienneet tai tietävät? Miten liityt kuvioon?
Sentraalisantralla kiirettä pitänyt
Vierailija kirjoitti:
Kerro, vaimolla on oikeus tietää ja tehdä sitten omat johtopäätöksensä. Hirveänpäähän hänelle olisi jos pettäminen jatkuu ja jatkuu vuosikaudet ja koko suhde on perustunut valheeseen. Katkeruus olisi entistä kovempi.
Mutta pitääkö sen vaimonkin sitten kertoa omansa?
Ap jos tilanne vaivaa sinua jätä se mies.
Sinulla ei ole. minkäänlaisia oikeuksia miehen ja hänen vaimonsa väliseen avioliittoon. Sinulla ei ole oikeutta panna naimisissa olevaa miestä eikä oikeutta mennä rikkomaan avioliittoja kertomalla vaimolle mitään.
Etsi uusi vapaa mies. VArattujen kanssa tietysti kaikki on jännittävämpää, mutta tulet pettymään.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei jaksa eikä halua tuollaista avioliittoa jossa ihmiset pettää ja harrastaa sivusuhteita, kuulemma lestadiolaisilla yleistä kun menevät niin nuorena naimisiin oli vasta joku lestadiolainen avautunut aiheesta. Kaikki ei halua mukaan tuohon eikä olla teidän sivusuhteena vaan me halutaan oikea uskollinen suhde jossa ei petetä kumppania vaan ollaan lojaalija toisilleen.
Joo, jokainen on naimisissa omalla tavallaan.
Eikä muiden asiat kuulu sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Olen ennen ajatellut ettei pitäisi sotkeutua toisten elämään, mutta nyt kun olen itse toinen nainen niin fiilis on kyllä se, että senkun kerrot. Ärsyttää kun mies ei itse uskalla tehdä ratkaisua.
Mikset SINÄ tee ratkaisua ja lopeta roikkumista toisen naisen miehessä?
Miksi pitäisi kertoa ja pilata avioliitto?
Jos vaimoa ei kiinnosta seksi niin miehen suhde pitää miehen irti vaimostaan ja vaimo on tyytyväinen.
Jännää ap että juuri sinä tiedät... vai taas ihan mehevä juoru, joka muuttuu ajan kanssa fiktiosta faktaksi.
Ihan kuin olisin lukenut tämän ennenkin... Voi sitä olla mitä mieltä hyvänsä, mutta viisainta on olla sekaantumatta muiden asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla aika nuori ?
Näin vähän vanhempana olen oppinut että aika harva selviää pitkästä elämästä kriiseittä (=suhteitta) ja että joillakin naimisissa olevilla ihmisillä nyt vaan on lyhyitä tai pitempiä sivusuhteita erilaisista syistä johtuen ja että se hiljaa hyväksytään.
Olen oppinut myös että se on mitä suurimmassa määrin näiden ihmisten oma asia johon en todellakaan halua puuttua..
Vierailija kirjoitti:
Ehkä vaimolla on omat pikku salasuhteensa, eikä ukon menot sitä haittaa? Eihän sitä koskaan tiedä mitä muiden suhteissa oikeasti tapahtuu.
Typerä selitys pettäjältä. Kaikki eivät ole yhtä raukkamaisia kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Narsisteilla on noita sivusuhteita ja kaksoiselämän elämistä. Ei kukaan normaali ole petollinen tuollatavoin sarjapettäjämäisesti. Että valehtelee kummallekkin sekä sille sivuusuhteelle, johtaa harhaan, että aikoo jättää vaimon ja vaimolle valehtelee olevansa kunnon mies.
Ylipäätään suurimmalla osalla ihmisistä on jotain kriisejä tai suhteita pitkän elämänsä aikana, oli sitten narsisteja tai ei.
Jos on jostain syystä muuten toimiva avioliitto, miksi jonkun satunnaisen panemisen pitäisi hajoittaa se ?
Itse olen aina ajatellut että jos minua pettäisi mutta katuisi ja haluaisi kuitenkin jatkaa niin en siinä kohtaa edes haluaisi kuulla ja tietää. Puhdistaisi sillä vain omaa tuntoaan. Ei hän minun hyväkseni sitä kertoisi vaan siksi että itsellä on tunnontuskia. En tekisi tiedolla mitään ellei olisi pannut paksuksi/saanut tauteja. Mutta olen aina suhtautunut pettämiseen realistisesti muutenkin, suurinosa pettää. Ei kaadu oma maailman kusivehkeiden hinkaamiseen. Itseä ei vieraat kiinnosta, mutta en mä nyt koe että siitä mitenkään kärsisin jos puoliso olisi vieraissa käynyt ja elämää haluaisi silti kanssani jatkaa. Jos ei halua niin sit toki hyvä että kertoisi syyn ja erottaisi sitä myöten siististi. Puuttuu joku mustasukkaisuus ja pippelin omistuksen halu minulta vissiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ennen ajatellut ettei pitäisi sotkeutua toisten elämään, mutta nyt kun olen itse toinen nainen niin fiilis on kyllä se, että senkun kerrot. Ärsyttää kun mies ei itse uskalla tehdä ratkaisua.
Entäs asia päättyykin niin että mies pysyy vaimonsa kanssa ja laittaa sivusuhteen poikki?
Ihan sama. Kunhan tulisi joku ratkaisu.
Se on kuuleihan sinun käsissäsi. Sen kun jätät sen ukkomiehen. Sinun ei koko mieheen olisi koskaan pitänyt sekaatuakaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen aina ajatellut että jos minua pettäisi mutta katuisi ja haluaisi kuitenkin jatkaa niin en siinä kohtaa edes haluaisi kuulla ja tietää. Puhdistaisi sillä vain omaa tuntoaan. Ei hän minun hyväkseni sitä kertoisi vaan siksi että itsellä on tunnontuskia. En tekisi tiedolla mitään ellei olisi pannut paksuksi/saanut tauteja. Mutta olen aina suhtautunut pettämiseen realistisesti muutenkin, suurinosa pettää. Ei kaadu oma maailman kusivehkeiden hinkaamiseen. Itseä ei vieraat kiinnosta, mutta en mä nyt koe että siitä mitenkään kärsisin jos puoliso olisi vieraissa käynyt ja elämää haluaisi silti kanssani jatkaa. Jos ei halua niin sit toki hyvä että kertoisi syyn ja erottaisi sitä myöten siististi. Puuttuu joku mustasukkaisuus ja pippelin omistuksen halu minulta vissiin.
Kukin tavallaan, mutta tässä tulee miettiä myös sitä että jos olet sinkku ja etsit vakavaa yksiavioista suhdetta jossa ei ole muita niin onhan se nyt todella väärin, että sitten naimisissa oleva henkilö valehtelee, että aikoo jättää vaimonsa? Kyllä tuossa ihan selvästi vain johdetaan ihmisiä harhaan, tuhlataan niiden aikaa jotka ei halua olla sivusuhteen kolmaspyörä. Kertoo aika paljon ihmisestä, täytyy olla itsekkäitä narsistisia piirteitä ihmisellä joka ei yhtään ajattele miltä se tuntuu siitä osapuolesta joka halusi vakavan suhteen eikä olla mikään sivusuhde jollekkin itsensä viihdyttäjälle. Vaimo ei ole nyt tässä se ainoa osapuoli kenen tunteet on pelissä.
En jaksa mitään draamaa. Odotan että homma kuivuu kasaan.