Kun puoliso ei enää sytytä
Mitä tuossa tilanteessa voi tehdä? Seksi on vähentynyt viime vuosina, ja nyt sitä on todella harvoin. Silloin kun sitä on, se on ollut yleensä omasta aloitteestani, mutta olen lakannut tekemästä niitä, koska seksi ei ole enää palkitsevaa, enkä kiihotu puolisosta.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä teet ruoalle, mitä et tykkää syödä?
Jätän syömättä.
Tiedän, että ikuisuusaihe, eikä ratkaisua ole vieläkään löydetty. Asiasta on kirjoitettu kirjojakin eri näkökulmista. Tekee vaan kipeää kun huomaa, että seksiä ei enää tee mieli sen oman rakkaan kanssa, vaikka libido on edelleen kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätän syömättä.
Tiedän, että ikuisuusaihe, eikä ratkaisua ole vieläkään löydetty. Asiasta on kirjoitettu kirjojakin eri näkökulmista. Tekee vaan kipeää kun huomaa, että seksiä ei enää tee mieli sen oman rakkaan kanssa, vaikka libido on edelleen kunnossa.
No nyyh mitä uhriutumista.
Kyse on usein enemmän siitä, mitä seksiin sisältyy tai ei sisälly kuin siitä millainen oma puoliso on. Oletteko rehellisesti keskustelleet viimeksi siitä mitä kumpikin toivoo seksiltään? Saatatte yllättyä jos uskallatte.
Edellinen seksikerta oli mökillä kuun alkupuolella. Lapset olivat nukkumassa, ja ajattelin että voisi taas leikkiä avioparia tavan vuoksi. Yhdyntään kun päästiin, piti ajatella jotain muuta kuin itse tilannetta, että ei lerpahtaisi, ja koko toimituksesta jäi likainen olo. Onko vastaavia kokemuksia molemmilta sukupuolilta?
Onko naisia, jotka ovat päästäneet siipan ähisemään päälleen ilman, että nauttivat siitä? Siis olettaen, että libido on kunnossa, en puhu nyt sisäsyntyisestä haluttomuudesta.
Miehiä, jotka vastentahtoisesti könyävät vaimojaan, ilman että se kauheasti kiinnostaa, vaikka haluja edelleen on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätän syömättä.
No nyyh mitä uhriutumista.
Uhriutuminen tyypillisesti pitää sisällään oletuksen, että uhriutujaa kohtaan on tehty vääryyttä. Tyyppiesimerkki on vaikkapa ihminen, joka syyttää jotain rakenteita siitä, miksi jokin ei ole kuten uhriutuja haluaisi asian olevan. Tästä ei ole kyse.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyse on usein enemmän siitä, mitä seksiin sisältyy tai ei sisälly kuin siitä millainen oma puoliso on. Oletteko rehellisesti keskustelleet viimeksi siitä mitä kumpikin toivoo seksiltään? Saatatte yllättyä jos uskallatte.
Vaimon mielestä seksi on "ihan kiva joskus kai", mutta ei sellainen asia, jota hän erityisesti kaipaa.
Itse haluaisin kokeilla seksissä kaikennäköistä, mutta en hänen kanssaan. Vaniljayhdynnästäkin jäi likainen olo.
Sama homma. On seksikäs muija mutta seksiä ole kun puolenvuoden välein. On niin harvoin että kiusallista jo harrastaa, ennemmin jo ilman kokonaan.
Ei puoliso tosiaan enää sytytä. Mennään kerta viikkoon tahdilla, on kyllä tavallaan ihan kivaa, mutta niin tylsää, enkä juuri koskaan itse ehdi saamaan siitä mitään.
Piristysyrityksistä mikään ei kelpaa eikä itse toivo mitään muutoksia. Itse kyllästynyt sitten yrittämään parannuksia.
N40+
Vierailija kirjoitti:
Ei puoliso tosiaan enää sytytä. Mennään kerta viikkoon tahdilla, on kyllä tavallaan ihan kivaa, mutta niin tylsää, enkä juuri koskaan itse ehdi saamaan siitä mitään.
Piristysyrityksistä mikään ei kelpaa eikä itse toivo mitään muutoksia. Itse kyllästynyt sitten yrittämään parannuksia.
N40+
Täällä taas yritetty ehdottaa vaikka mitä mutta ei. Sellainen pikku kiusaaminenkin pitkin päivää olisi mukavaa
Vierailija kirjoitti:
N40+
Voisit kertoa vaikka täällä millaiset ajatukset ja fantasiat saavat halusi heräämään. Olisi kiihoittavaa jakaa niitä kanssasi.
M50+
"Onko naisia, jotka ovat päästäneet siipan ähisemään päälleen ilman, että nauttivat siitä? Siis olettaen, että libido on kunnossa, en puhu nyt sisäsyntyisestä haluttomuudesta."
Onhan meitä. Omassa tapauksessani se on johtanut vuosien saatossa halujen merkittävään vähenemiseen. Liian monta kertaa joutunut pettymään eikä aina haluaisi tyytyä omaan käteen.
Vierailija kirjoitti:
"Onko naisia, jotka ovat päästäneet siipan ähisemään päälleen ilman, että nauttivat siitä? Siis olettaen, että libido on kunnossa, en puhu nyt sisäsyntyisestä haluttomuudesta."
Onhan meitä. Omassa tapauksessani se on johtanut vuosien saatossa halujen merkittävään vähenemiseen. Liian monta kertaa joutunut pettymään eikä aina haluaisi tyytyä omaan käteen.
Onko siis seksi loppunut kokonaan miehesi kanssa ja jos ei niin saatko koskaan suuseksiä ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko siis seksi loppunut kokonaan miehesi kanssa ja jos ei niin saatko koskaan suuseksiä ?
Ei, kyllä meillä on seksiä säännöllisesti edelleen. Naisena kai se on kohtuullisen helppoa vaikkei itseä huvita. Suuseksiä on silloin tällöin kun mies sitä kovasti tykkää antaa, mutta itse taas inhoan sen vastaanottamisesta. Kai olemme vain seksuaalisten mieltymystemme suhteen epäsopivia toisillemme vaikka muuten suhde toimii hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N40+
Voisit kertoa vaikka täällä millaiset ajatukset ja fantasiat saavat halusi heräämään. Olisi kiihoittavaa jakaa niitä kanssasi.
M50+
Minulla on haluja, paljon. Riittäisi että seksi olisi sellaista josta molemmat nauttivat.
"Ei puoliso tosiaan enää sytytä. Mennään kerta viikkoon tahdilla, on kyllä tavallaan ihan kivaa, mutta niin tylsää, enkä juuri koskaan itse ehdi saamaan siitä mitään."
Et ehdi saada siitä mitään...siis mitä? Minne sillä miehellä on kiire, töijinkö, kun on jumalaton kiire. Meniskö siihen muutama minuutti, kenties 5 minsaa että saisit sinäkin! En suostuisi moiseen "seksiin", ei ihme ettei huvita.
Tuollaisia miehiä taitaa olla paljonkin.
Vierailija kirjoitti:
Sama homma. On seksikäs muija mutta seksiä ole kun puolenvuoden välein. On niin harvoin että kiusallista jo harrastaa, ennemmin jo ilman kokonaan.
Kyseessä on veteen piirretty viiva, mutta ammattilaiset puhuvat yleensä seksittömästä liitosta, kun seksikertoja on vuodessa 10 tai alle. Eli vaikka seksiä olisi tavan vuoksi "jouluna ja juhannuksena", efekti voi olla sama kuin olla kokonaan selibaatissa.
Sama, jos käyt pari kertaa vuodessa lenkillä. Ei oikein toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, kyllä meillä on seksiä säännöllisesti edelleen. Naisena kai se on kohtuullisen helppoa vaikkei itseä huvita. Suuseksiä on silloin tällöin kun mies sitä kovasti tykkää antaa, mutta itse taas inhoan sen vastaanottamisesta. Kai olemme vain seksuaalisten mieltymystemme suhteen epäsopivia toisillemme vaikka muuten suhde toimii hyvin.
Tuo on tavallaan asian ydin. Voiko seksuaalista epäsopivuutta jotenkin muokata? Ja jos ei, onko onnellinen liitto mahdollinen tilanteessa, jossa haluja olisi, mutta ei oikein puolisoa kohtaan? Ja jos on, miten? Itselleni asia ainakin aiheuttaa epämukavuutta, koska oletus siitä, että parisuhteessa seksiä harrastetaan sen sisä-eikä ulkopuolella on niin vahva.
Pitkässä suhteessa on saanut huomata, että halukkuus toista kohtaan vaihtelee ja seksi muuttuu ja uutta opitaan. Parisuhteen alkuaikoina seksiä oli paljo ja se oli pääasiassa yhdyntäkeskeistä. Vaimo ei halunnut hierontaa. Usein sai huomata kun sormin hieroi, naisen halut katosivat. Vaimo ei myös saanut koskaan orgasmia eikä tuntunut sitä kaipaavan. Itse kaipasin koska tunsin syyllisyyttä että itse pääsin huipulle mutta vaimo ei. Parikymmentä vuotta meni kun vaimo alkoi nauttia hieronnasta ja nyt se on osa seksiä. Itselle miehenä on erittäin kiihottavaa seurata seurata vaimon kiihottumista. Nykyään orgasmit, jotka tuntuivat joskus olevan vaimolle saavuttamattomissa, ovat nyt haluttuja. Seksiä ei ole kovin usein, mutta sen laatu on parantunut ja se on nautinnollista.
- HierojaM45
Vierailija kirjoitti:
N40+
Ajattelitko itse jatkaa suhdetta kuinka pitkään?
Itselläni miehenä todella samantyyppinen tilanne. Huomaan, että seksielämä, tai pikemminkin sen puute heijastuu välillä myös parisuhteen muille osa-alueille, vaikka tunne-ja keskusteluyhteys meillä on ainakin toistaiseksi hyvä.
Meilläkin kaikki uudet jutut oli ja on aina ei ei ja ei. Eikä siis mitään extremeä tai kinkyä, vaan edes jotain vaihtelua siihen lähetyssaarnaajaan. Vaimo vaikuttaa tyytyväiseltä tilanteeseen, vaikka olen useampaan otteeseen ilmaissut, että itse en ole.