Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Köyhän ei ole varaa syödä terveellisesti

Vierailija
24.07.2026 |

Vihannekset ovat kalliita ellei halua syödä kaalia ja perunoita, mutta ne ei ole kovin ravinteikkaita.

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku alapeukuttaa kaikki ehdotukset. Mikään ei käy. 

Tämä on tyypillistä näissä ketjuissa joissa valitetaan köyhyyttä. Köyhät eivät ole kiinnostuneet neuvoista eivätkä vinkeistä koska he eivät todellisuudessa ole kiinnostuneita tekemään mitään itsensä hyväksi. He haluavat vain valittaa ja kerjätä sääliä. Ainoa mikä kelpaisi olisi se että joku antaisi heille lisää rahaa.

Minä luulen, että alapeukuttaja/t on lihansyöjiä, joille kaikki muu kuin lihan ehdottaminen saa aikaan itkupotkuraivarin, vaikka ei olisi yhtään viestiä ketjuun kirjoittanutm

Palkokasvit eivät käy läheskään kaikille, siksi laitan alapeukun aina kun joku niitä ehdottaa. Tuo on jo ihan klassinen tällaisissa ketjuissa, papuja ja linssejä, papuja ja linsssejä... Ja tosi moni saa noista vatsavaivoja - minkä kaikki varmaan tietävät. Mutta pakko silti ehdottaa. Alapeukun arvoista joka kerta.

Vierailija
82/100 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

HeVi-tuotteiden verotusta voisi mielestäni keventää ja hiilijalanjäljeltä isojen tuotteiden taas kiristää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä tuki pummi rotta voi mennä  töihin ja lopettaa elämisen toisten rahoilla. Toisten rahoilla elävät ovat pahinta saastaa Suomessa. Voi kun nämä saatanat painuisivat hiiteen Suomesta. 

Vierailija
84/100 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä puhu potaskaa ap. Meitä on 2 ja syödään superterveellisesti eikä ruokaan mene kuin 240e /kk. Syödään lohta, broileria, sisäfilettä avokadoja ,porkkanoita perunoita ,lanttua, parsaa, ruusukaalia, papuja, piimaää. Vettä beceliä, oliiviöljyä raejuustoa, edamia, jääätelöä, banaaneja , maakaroonia, kauraa , täysjyväleiiä, basilikaa, vitamiineja ,omega 3,, ym ym ym . Ei väsytä ,eikä ole ollut flunssia 15 vuoteen.

Ei ole pikkurahan puute ,mutta edullisesti saa ravitsevaa, 

Teemme kaikki ruuat itse suuria satseja ja olemme hoikkia sekä liikkuvia.

Avokado maksaa yli euron kappaleelta. Pieni nippu parsoja yli 4 €. Tuore basilika maksaa yli euron.  jne.

Ei ole edullista.

Mutku pitäisi syödä KAALIA JA LINSSEJÄ oikeiston mukaan, koskee kaikkia muita paitsi heitä.

Minä pidän kaalista ja linsseistä. Syön niitä aivan mielelläni. 

-varakas ja oikeistoa äänestävä 

Hienoa, et ole siis uolistosairas. 

Vierailija
85/100 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tyypillistä näissä ketjuissa joissa valitetaan köyhyyttä. Köyhät eivät ole kiinnostuneet neuvoista eivätkä vinkeistä koska he eivät todellisuudessa ole kiinnostuneita tekemään mitään itsensä hyväksi. He haluavat vain valittaa ja kerjätä sääliä. Ainoa mikä kelpaisi olisi se että joku antaisi heille lisää rahaa.

Minä luulen, että alapeukuttaja/t on lihansyöjiä, joille kaikki muu kuin lihan ehdottaminen saa aikaan itkupotkuraivarin, vaikka ei olisi yhtään viestiä ketjuun kirjoittanutm

Palkokasvit eivät käy läheskään kaikille, siksi laitan alapeukun aina kun joku niitä ehdottaa. Tuo on jo ihan klassinen tällaisissa ketjuissa, papuja ja linssejä, papuja ja linsssejä... Ja tosi moni saa noista vatsavaivoja - minkä kaikki varmaan tietävät. Mutta pakko silti ehdottaa. Alapeukun arvoista joka kerta.

Minä en voi syödä kanaa, ja silti sitä AINA on pakko näisdä ketjuissa ehdottaa.

En alapeukuta, koska asialla ei ole minulle metkitystä, osaan tehdä ruokani ilman kanaakin. Sinä et ilmeisesti kuitenkaan osaa soveltaa?

Vierailija
86/100 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhä tuki pummi rotta voi mennä  töihin ja lopettaa elämisen toisten rahoilla. Toisten rahoilla elävät ovat pahinta saastaa Suomessa. Voi kun nämä saatanat painuisivat hiiteen Suomesta. 

Mene ihmeessä.

Vierailija
87/100 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaali on erittäin ravinteikas, samoin mm. porkkana joka on halpaa ja kaurahiutaleet on erittäin halpoja. Köyhällä on varaa syödä terveellisesti.

Terveellinen ruoka tarkoittaa myös monipuolista ruokaa. Pelkkä porkkana ja kaali vihanneksina ei tosiaankaan riitä. Ja aika paljon saa noita vetää, jos haluaa sen 500 - 800 g/pvä kasviksia täyteen noilla kahdella.

Eihän kukaan sanonutkaan, että pitäisi jatkuvasti syödä vain pelkkää porkkanaa ja kaalia. Mutta jokainen normaaliälyinen varmaan ymmärtää, että jos ruokavaliossa on mukana halpoja juureksia ja vihanneksia, niin kokonaisuudesta tulee edullisempi. 

Päivän aikana esimerkiksi näin: 

100 g porkkanaa – n. 0,15 €

200 g pakastekasviksia (esim. keiton tai wokin seassa) – n. 0,50 €

150 g omenaa tai muuta kauden hedelmää – n. 0,30 €

200 g kaalisalaattia ja 150 g sipulilla maustettua uunijuuresta – n. 0,85 €

No voisiko silloin puhua muustakin kuin siitä kaalista ja porkkanasta? Kaikki kyllä tietävät, että ne ovat edullisia. 

Vierailija
88/100 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaali on erittäin ravinteikas, samoin mm. porkkana joka on halpaa ja kaurahiutaleet on erittäin halpoja. Köyhällä on varaa syödä terveellisesti.

Terveellinen ruoka tarkoittaa myös monipuolista ruokaa. Pelkkä porkkana ja kaali vihanneksina ei tosiaankaan riitä. Ja aika paljon saa noita vetää, jos haluaa sen 500 - 800 g/pvä kasviksia täyteen noilla kahdella.

Miksi pitäisi syödä 800g kasviksia päivässä?

Jos et syö nytkään 800g kasviksia niin miksi pitäisi syödä 800g edullisella ruokavaliollakaan?

Suoistushan on nykyisin 500 - 800 g. Söin jo ennenkin (kun suositus oli 500 g) useimpina päivinä tuon 800 g, koska rakastan hedelmiä, vihanneksia, marjoja ja pähkinöitä. Helposti se vajaa kilo tulee täyteen.

No tuo 500g-800g hedelmiä ja vihanneksia tulee ihan mitättömästä täyteen. Jos syöt esim perunoita, syöt yhden omenan/päärynän päivässä, porkkanaraastetta jne niin siinähän se tulee aika nopeasti. Perunapusseja saa tosi usein hintaan 90c / kilo.

Perunoita, riisiä ja viljaa ei lasketa tuohon. 

Vierailija
89/100 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä puhu potaskaa ap. Meitä on 2 ja syödään superterveellisesti eikä ruokaan mene kuin 240e /kk. Syödään lohta, broileria, sisäfilettä avokadoja ,porkkanoita perunoita ,lanttua, parsaa, ruusukaalia, papuja, piimaää. Vettä beceliä, oliiviöljyä raejuustoa, edamia, jääätelöä, banaaneja , maakaroonia, kauraa , täysjyväleiiä, basilikaa, vitamiineja ,omega 3,, ym ym ym . Ei väsytä ,eikä ole ollut flunssia 15 vuoteen.

Ei tuo kovin terveeltä vaikuta.

Te sanotte näin jokaisesta ruokavaliosta täällä, koska teidän on vain pakko päästä sanomaan niin. Terveellinen ruokavalio voi sisältää myös jotain vähän epäterveellisempää, muu on yleensä ortoreksiaa.

Vierailija
90/100 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Idiootilla ei ole varaa syödä terveellisesti. 

Tämä taitaa olla se oikea ongelma tässä. 

Vierailija
91/100 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas on  kaupoissa " kala köyhyys" ,ei ole kun lohta! Aina vaan lohta pakattu haisevaan vakuumiin joo on pakasteessa, seitiä ja kskspuikkoja ja lohipyöryköitä, sitten tonnikalaa joskus harvoin K- marketissa muutama muikku, 250 grammaa lähes 6,00 euroa.

Toista se on suurilla paikkakunnilla, siellä on palveleva kalatiski! Saa tuoretta kalaa!

Kirjolohi, sitä on istutettu kolme lohta saa yrittää onkia , 35 euron hintaan ( jos ei ole jäsen ).

Ja kalastus seuran jäsen 30 euroa.

Juu joo tämäpäs, onkin hankala, kun pitäisi olla ongella kalastus ilmaista!

Eipä oo järvillä joihin on istutettu lohta myös muualla!

Koskipaikoila et ilmaiseksi ongi, se on kurjaa kurjempi jos ihmisaivot, tätä lukiessa ymmärrä!

Ole hyvä ja googleta itse !

Kalastus  lohen istutus paikoilla, koskipaikoila sekä järvissä .

Näin ollen , nyt Kala- asia on käsitelty!,

Eli ei ole myynnissä muuta kalaa.

Täytyy onkia ,virvelöidä,laittaa katisko, verkot tai, vetää nuottaa.

Myös nyt merrat juu tarvii luvat.

Ja aina kun valmistaa ruoan Itse on se edullisenpaa!

Ja ovat terveellisempiä mitä , nämä einekset!

Aloittaja ehkä on olevinaan rikas, rahaa kuin roskaa.

Eikä tiedä, että on syytä jättää jemma rahaa( ei missään nimessä suuria summia).

Siis käteistä.

Miten on Sinun itsesi laita osaatko laittaa itse alusta😀 asti ruokaa?

Tiedätkö mitään 78 tunnin vara?

Joka on syytä olla!

Niin taitaa olla, että tämäkin asia on Sinulle tuntematon!

Jospa kävisit tästäkin ottamassa selvää.

Itselläni kun on tämä otettu huomioon!

,sitten käyn matkassa se on samalla hyöty liikuntaa sinä taidat kuulua ,niihin jotka eivät kuolakseenkaan , tykkää käydä metsässä ehkä et mihknkän Marjaana tyydyt kuiviin hedelmien ja kuivattuihin matkoihin.

Tai ehkä et pidä näistä vaan tykkäät mässättä makkaraa, juoda viiniä, joka puraisulla!

Ja eineksiä laot kärryyt täyteen kaupsssa

Ai niin tilaat ne mättöruokasi kotiin .

Tai käyt ravintolassa syömässä.

Kyllä se näin on,että  perustuvasta Ei ole tinkiminen! Tupakka siihen ei mene rahaa! Eikä viinaan , .

Hyviä Terveellisiä valintoja Hyvän Elämän puolesta!

Vierailija
92/100 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi syödä kanaa, ei linssejä, ei papuja, ei kaalia, ei sitä eikä tätä

Mutta sipsit, kerma, pitsa ynnämuut ei vaikuta jostain syystä lainkaan siihen vatsaan

Vierailija
93/100 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla olisi varaa, mutta olen aina tykännyt enemmän epäterveellisesti syömisestä.

Vierailija
94/100 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedet täynnä silakkaa ja muikkua, pitää olla jonkin sortin retardi jos ei kelpaa

Vierailija
95/100 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en voi syödä kanaa, ja silti sitä AINA on pakko näisdä ketjuissa ehdottaa.

En alapeukuta, koska asialla ei ole minulle metkitystä, osaan tehdä ruokani ilman kanaakin. Sinä et ilmeisesti kuitenkaan osaa soveltaa?

Totta kai osaan, kyse on periaatteesta. Ja koska kyse on niin yleisestä ilmiöstä, sitä voi pitää jo jonkinlaisena kettuiluna, kun niitä kaikille tuputetaan. Itse saan vain lievää turvotusta noista, joten syön toisinaan kyllä juurikin niiden edullisuuden vuoksi.

Vierailija
96/100 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla olisi varaa, mutta olen aina tykännyt enemmän epäterveellisesti syömisestä.

Rehellinen vastaus. Virkistävää!

Vierailija
97/100 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo kovin terveeltä vaikuta.

Te sanotte näin jokaisesta ruokavaliosta täällä, koska teidän on vain pakko päästä sanomaan niin. Terveellinen ruokavalio voi sisältää myös jotain vähän epäterveellisempää, muu on yleensä ortoreksiaa.

Nyrkkisääntö kai on, että jos ruokavaliosta n. 80 % on terveellistä, se 20 % voi olla sitten epäterveellisempää. Mutta olen melko varma, että suurimmalla osalla ei ole noin terveellinen ruokavalio. Aika monella taitaa terveelllisen ruoan osuus jäädä alle 50 %.

Vierailija
98/100 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

VItamiineja saa perunasta (1-2e/kg), tomaatista, maidosta, munista, pavuista, herneistä (joista saa myös proteiinia) jne ei tule kalliiksi. Leipäjonosta voi hakea leipää että saa kuituja, puuro jne

Vierailija
99/100 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VItamiineja saa perunasta (1-2e/kg), tomaatista, maidosta, munista, pavuista, herneistä (joista saa myös proteiinia) jne ei tule kalliiksi. Leipäjonosta voi hakea leipää että saa kuituja, puuro jne

Ja lisäys: alle parilla eurolla saa sipsejä ja snacksejä Lidlistä, niillä pärjää koko päivän, iso pussi (kun puhuttiin 20% epäterveellisyydestä)

Vierailija
100/100 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piimät, ruishiutaleet, viilit, härkäpavut, porkkanat eivät ainakaan ole kalliita. Pakastevihanneksia saa parilla eurolla 2 kg:n pusseissa. Peruna on ravintoarvoltaan hyvä.

Opettele säilömään kurkkuja ja tomaatteja, punajuurta ja porkkanaa voi kaalin tapaan opetella hapattamaan. Kalliimpaa on syödä lihaa ja karkkia, limsoja, sipsejä.

Porkkana on voimakkaasti allergisoiva eikä siksi sovi kaikille. Härkäpavut taas nostavat verensokerin nopeasti, joten ne eivät sovi henkilöille, joilla on taipumus kakkostyypin diabetekseen, eli aika monelle suomalaiselle.