Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Runsaat kuukautiset ja tyhypäivä metsässä??

Vierailija
24.07.2026 |

Meille ilmoitettiin juuri, että pakollinen tyhypäivä on päivän "metsäreissu". Vaellusta, lintutorneja, laavuja, makkaranpaistoa.. Kuulostaa kivalle, olisin normaalisti tosi innoissani!

Mutta minulla sattuu juuri silloin alkamaan kuukautiset, jotka on lääkityksestä huolimatta niin runsaat, että pitää päästä wc:n vähintään 1.5h välein vaihtamaan suojia (tamponi, side). Tuolla ryteikköreissussa vaihtoehtona on pari ulkohuussia matkan varrella sekä puskapissit!

Kysyin pomolta menkoista mainitsematta, että voisinko jäädä mitenkään silloin toimistoon, niin ei voi kuulema jäädä vaan kyseessä on pakollinen päivä kaikille.

Voinko mitenkään vedota siihen, että hygienian hoitaminen ei onnistu tuollaisella reissulla, vai voiko työnantaja todella pakottaa?

Kommentit (98)

Vierailija
21/98 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä mene. Ei ole olemassa aikuiselle mitään pakollista. Se joka pakottaa elää eri todellisuudessa. En olisi tuossa firmassa joka on totaalitäärinen P-Korea, ottaisin riskin että irtisanotaan. Ja on työtuomioistuin. 

Kyllä työnantaja voi määrätä, että se on palkallinen työpäivä. 

Ap, työterveyden kautta.

Ei määrää. Kun ei vain mene! Aikuisia ei määräillä saati naisia. Vastustakaa lampaat tai sama jatkuu.

Vierailija
22/98 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnolliset kuukautiset on rankat, mutta säilyttävät normaalin hormonitoiminnan. Lääkkeillä kuukautiset voi poistaa elämästä kokonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/98 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä pakko?

Saikutat koko päivän . Yksinkertaista. 

Vierailija
24/98 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala syömään pillereitä,voit jättää menkat välistä. Kato mä en ole syönyt 20 v pillereitä. Nyt sain menopaussi oireiden takia ja meikäläinen jättää menkat pois. Ihanaa.

Mä tarvitsen mun menkat plus terveys estää pillerit ja kierukat muutenkin. Eli ei elämänohjeesi nyt kyllä tähän kysymykseeni auta mitenkään.

Ap

Vierailija
25/98 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mäkään pystyis. jotkut ei taida ymmärtää runsaita kuukautisia. Se on kiva kun sitten istut ja nouset ja veret valahtaa läpi housuista.

Vierailija
26/98 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vttu mitä paskaa taas 🥱🥱🥱

Millä perusteella? Ihan valitettava todellisuus monelle.

Ap

Normiakka kyllä pitää päivän perseestään huolen metsäsässäkin.  Paska aloitus. 💩💩💩💩💩💩

Vierailija
27/98 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä mene. Ei ole olemassa aikuiselle mitään pakollista. Se joka pakottaa elää eri todellisuudessa. En olisi tuossa firmassa joka on totaalitäärinen P-Korea, ottaisin riskin että irtisanotaan. Ja on työtuomioistuin. 

On luvaton poissaolo muuten, jos jättäytyy menemästä ilman pätevää syytä.. 

Ap

Vierailija
28/98 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku helvetin tyhypäivähullu taas vauhdissa

Vierailija
29/98 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vttu mitä paskaa taas 🥱🥱🥱

Millä perusteella? Ihan valitettava todellisuus monelle.

Ap

Normiakka kyllä pitää päivän perseestään huolen metsäsässäkin.  Paska aloitus. 💩💩💩💩💩💩

Ei se menkkaveri pärseestä tule. Takaisin koulun penkille jonne!

Vierailija
30/98 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanot saatana et pillus vuotaa kuin niagara ja sattuu just sille päivälle niin se siitä. 

Vierailija
31/98 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On luvaton poissaolo muuten, jos jättäytyy menemästä ilman pätevää syytä.. 

Ap

No otan itse riskin. Joku muu ei.

Vierailija
32/98 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että kuukautisesi ovat poikkeuksellisen runsaat ja lääkärissä käynti voisi olla paikallaan joka tapauksessa. 

Vierailija
33/98 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala syömään pillereitä,voit jättää menkat välistä. Kato mä en ole syönyt 20 v pillereitä. Nyt sain menopaussi oireiden takia ja meikäläinen jättää menkat pois. Ihanaa.

Mä tarvitsen mun menkat plus terveys estää pillerit ja kierukat muutenkin. Eli ei elämänohjeesi nyt kyllä tähän kysymykseeni auta mitenkään.

Ap

Iske sinne vi...tuusi housuvaippa ja toinen reppuun.   

Vierailija
34/98 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä että kuukautisesi ovat poikkeuksellisen runsaat ja lääkärissä käynti voisi olla paikallaan joka tapauksessa. 

Kuulostaa että taas Vastasit itsellesi 

Vierailija
35/98 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

E-pillereillä voi poistaa/siirtää kuukautisia mielinmäärin. Nämä on valintoja, jotka jokainen nainen joutuu tekemään.

Mikä tää valinta sun mielestä tässä on :D Sun mielestä jonkin yhden päivän takia pitäisi käyttää lääkkeitä, joilla on monelle tosi pahoja sivuvaikutuksia? Syö itse vain niitä pillerejä, jos haluat.

Vierailija
36/98 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi vain sanoa suoraan syy sille pomollesi. Jos et jostain syystä kehtaa (hänellehän tuon kuuleminen on varmasti nolompi kuin kertominen sinulle) niin sit tosiaan työterveyden kautta vapaalippu kouraan ja sitten pomon puheille ilmoittamaan että siellä katsottiin sinulla olevan hyvä terveydellinen syy pois jäämiselle ja et aiemmin kysyessäsi halunnut jakaa terveystietojasi. 

Vierailija
37/98 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en mäkään pystyis. jotkut ei taida ymmärtää runsaita kuukautisia. Se on kiva kun sitten istut ja nouset ja veret valahtaa läpi housuista.

Koin jo tavalliset kuukautiset elämää haittaaviksi. Sen takia syön e-pillereitä. Vuoto on nyt olematon.

Vierailija
38/98 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten popo meinasi että kaikki käy tarpeillaan, tuskin nyt voi vaatia että kaikki on käymättä 8 tuntiin tarpeilla

Vierailija
39/98 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet sairauslomalla jos kerran normaali työnteko ei ole vaihtoehto. Ei sinun pidä alkaa kertoilemaan pomolle kuukautisasioitasi, saat saikkua ilman lääkärissä käyntiäkin, mutta todistuksen saat kyllä helposti tuolla syyllä.  

Menkat ei estä työntekoa, koska on mahdollisuus päästä wc:n, mutta en minä ryteikössä pysty mitenkään huolehtia hygieniasta. En haluaisi tuota sairauslomakorttiakaan käyttää, koska sitten se kuulostaa selitetylle, kun tyhypäivän pakollisuudesta jo kysyin.

Ap

Häh? Teillä on siis sellainen työpäivä, että olette vessan ulottumattomissa tuntikausia ja sinä et kertomasi mukaan pärjää tuota aikaa ilman vessaa. Onko sinulla sitten vaihtoehtoja? Jos on niin miksi kyselet muilta? 

Vierailija
40/98 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku helvetin tyhypäivähullu taas vauhdissa

Tämä 🐖 näitä persepuolen juttujasi keksii ja repostelee kuta kummemmilla veen vaivoilla.  Hullu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän