Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riikka Purra suututti nyt eläkeläiset: ”Kylmä ja vaarallinen hyökkäys”

Vierailija
24.07.2026 |

Eläkkeensaajien keskusliitto suuttui valtiovarainministeri Riikka Purran (ps) linjauksesta, että kaikkien indeksisidonnaisten menojen indeksien jäädyttämistä pitää voida tarkastella. Purra sanoi tämän Helsingin Sanomien haastattelussa. 

Valtiovarainministeriön karkean arvion mukaan kaikkien indeksien jäädyttäminen toisi vuosittain noin 1,7 miljardin euron säästöt ja hallituskauden aikana lähes 7 miljardin euron säästöt. 

EKL:n mukaan indeksijäädytys veisi eläkeläisten ostovoiman.

Kommentit (147)

Vierailija
141/147 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy olla aika aasi eläkeläinen jos äänestää persuja tai kokoomusta.

Äänestä ketä lystäät tosiasiat lyö silmillesi,velkaelämän aika on ohi.

Ei ole. Uusi Suomenennätys syntymässä Riikan johdolla.

Käyppä tutustumassa Marinin hallituksen päätöksiin.

Ei se osaa. Se ei tiedä mistä tietoa löytyy. Se ei osaa kysyä edes konejumalaltaan.

Vierailija
142/147 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 3000 euroa eläkettä saavia pitäisi rokottaa veronkorotuksilla jotta valtio saisi tuloja.

Mun mielestä kaikkien eläkeläisten tulisi maksaa samanverran veroa eläkkeestään kuin yli 3000e/kk ansaitsevien. Vai onko tää joku "verot muiden maksettavaksi" ahneus taas?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/147 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun jo nyt osa eläkeläisistä kamppailee liian pienen eläkkeen kanssa, sitten joku *diootti menee ehdottamaan tälläistä. Pienempien eläkkeiden korotukset ovat jo nyt olleet riittämättömiä. 

Se kun on ihan oma syy että jätitte eläkemaksut maksamatta. Loiset.

Olen minäkin ollut 40 v.  töissä ja saan silti pientä eläkettä.

Minäkin olen tehnyt 45 v töitä ja eläke nettona vajaa 1400 e/kk. Siitä jos vielä leikataan niin en pärjää. Olen joutunut harventamaan pakollisia lääkärikäyntejä kun poliklinikka maksu on noussut 42 eurosta 72 euroon tämän hallituksen aikana.

Missä ihmeen töissä te oikein olette olleet? Itsellä ikää 48v eli lähes 20v aikaa vielä eläkkeeseen ja kertymä jo 2700e/kk.

Ja ihan duunarihommia

Vierailija
144/147 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jälleen yksi todiste siitä kuinka Purra haluaa lisätä köyhyyttä ja kurjuutta Suomessa. Sadisti on sadisti, vaikka kuinka väittäisi olevansa empaattinen ihminen (mitä kukaan järkevä ei usko). On aivan uskomatonta röyhkeyttä ja ihmisten älykkyyden vähättelyä sanoa että rahaa ei ole ja siksi sosiaaliturva pitää murskata, mutta samaan aikaan on varaa tiputtaa verotuloja. 

Edes sen vertaa ei tältä ihmisihirviöltä löydy selkärankaa että myöntäisi että nämä ovat puhtaan ideologisia päätöksiä joilla ei ole mitään tekemistä säästöjen kanssa. 

Eikös hän sanonut ettei poliitiikkaan kuulu empatia? Muistelen näin. Kuitenkin vähintään kerran vuodessa itkee lukuisia keskenmenojaan ja äitinsä kuolemaa mediassa, mikä ei sekään ollut tavallinen tapaus vaan aihe itsesääliin. On omiakin ongelmia meillä kaikilla, en jaksa kuunnella siten hänen säälin kerjäämistä, tuskin jaksaa enää moni muukaan, etenkin kun Purra itse on säälimätön ja ylimielinen käytökseltään.

Sinä sivistynyt ihminen keulit nimettömänä toisen keskenmenolla ja äidin kuolemalla. Purra sentään puhuu omalla olemuksellaan. Sinä huutelet puskista.

Ei hän kuitenkaan valehdellut. Juuri noinhan on tapahtunut, purra on sanonut että empatia ei kuulu politiikkaan mutta rääkyy sitä itselleen juuri noilla iltapäivälehtien nyyhkytarinoilla. Purra siis vaatii itselleen sellaista mitä ei suo muille, minusta tällainen on itsekästä ja röyhkeää. 

Voisi edes lakata itkemästä kokemaansa kurjuutta lehdille, eikä kerjäisi sääliä. 

Vierailija
145/147 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastan Riikkaa! 

Riikka on kova mimmi! Yksi harvoista politikoista joka uskaltaa sanoa asiat niin kuin ne ovat.

Vierailija
146/147 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy olla aika aasi eläkeläinen jos äänestää persuja tai kokoomusta.

ELÄKELÄISET EIVÄT VARMASTI ÄÄNESTÄ PERSUJA  EI KOKKAREITA.  SE ON VARMAA  👹👹👹👹

Juuri näin.  Nyt myös nuoret opiskelijat EIVVÄT ÄÄNESTÄ PERSUJA. PURRA LEIKKASI  OPISKELIJAT NÄLKÄÄN JA KURJUUTEEN.  SAATANA 👿

Minä ainakin äänestän. En halua lapsilleni punavihreää suomea.

Punavihreiden sijaan valitset junttioikeiston. Minä valitsin vaihtaa maata, Suomella ei ole tulevaisuutta. 

Vierailija
147/147 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tonnin eläkkeistä tuskin leikataan, mutta parin tonnin ja siitä ylöspäin kenties on jo varaa napsaista parikymppiä.

vai "parikymppiä" :D ja sitten loppujen lopuksi tilanne on se että oot 40v paiskinu turhaan ikäviä ja huonopalkkaisia hommia ja joku maahan 3v sitten lompsinut kerää takuueläkkeen ja eläkkeensaajan asumistuen ansiosta samansuuruisen eläkkeen. Ja kukatietää mitä omistuksia lompsijalla on lähtömaassaan kun on ikänsä ollut aikaa kerätä säästöjä joista kelalla ei ole hajuakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän