Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riikka Purra suututti nyt eläkeläiset: ”Kylmä ja vaarallinen hyökkäys”

Vierailija
24.07.2026 |

Eläkkeensaajien keskusliitto suuttui valtiovarainministeri Riikka Purran (ps) linjauksesta, että kaikkien indeksisidonnaisten menojen indeksien jäädyttämistä pitää voida tarkastella. Purra sanoi tämän Helsingin Sanomien haastattelussa. 

Valtiovarainministeriön karkean arvion mukaan kaikkien indeksien jäädyttäminen toisi vuosittain noin 1,7 miljardin euron säästöt ja hallituskauden aikana lähes 7 miljardin euron säästöt. 

EKL:n mukaan indeksijäädytys veisi eläkeläisten ostovoiman.

Kommentit (145)

Vierailija
121/145 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 3000 euroa eläkettä saavia pitäisi rokottaa veronkorotuksilla jotta valtio saisi tuloja.

Vierailija
122/145 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy olla aika aasi eläkeläinen jos äänestää persuja tai kokoomusta.

Äänestä ketä lystäät tosiasiat lyö silmillesi,velkaelämän aika on ohi.

Ei ole. Uusi Suomenennätys syntymässä Riikan johdolla.

Kiitos marinin kun toi köyhistä maista opiskelijat perheineen elätettäviksi ja samalla työttömiksi. Sannan päätökset eivät valitettavasti peruuntuneet uuden hallituksen myötä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/145 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap uli uli..😂

Vierailija
124/145 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ELÄKELÄISET EIVÄT VARMASTI ÄÄNESTÄ PERSUJA  EI KOKKAREITA.  SE ON VARMAA  👹👹👹👹

89-vuotias äitini äänestää kristillisiä.

Siinä on kanssa yksi köyhiä, sairaita, vanhuksia, palkansaajia ja luontokappaleita vihaava puolue. 

Aina löytävät jonkin raamatunkohdan tilanteeseen kuin tilanteeseen vaikka se veisi maan tuhoon. Harvoin olen, jos koskaan, tavannut loogisen, empaattisen ja muita huomiovan kristillisdemokraatin, tavis uskovaisetkaan eivät välitä ihmisten auttamisesta sydämestään, vaan ainoastaan jos toinenkin on uskovainen ja siteeraa raamattua. Paheksutaan ihmisiä.

Vierailija
125/145 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jälleen yksi todiste siitä kuinka Purra haluaa lisätä köyhyyttä ja kurjuutta Suomessa. Sadisti on sadisti, vaikka kuinka väittäisi olevansa empaattinen ihminen (mitä kukaan järkevä ei usko). On aivan uskomatonta röyhkeyttä ja ihmisten älykkyyden vähättelyä sanoa että rahaa ei ole ja siksi sosiaaliturva pitää murskata, mutta samaan aikaan on varaa tiputtaa verotuloja. 

Edes sen vertaa ei tältä ihmisihirviöltä löydy selkärankaa että myöntäisi että nämä ovat puhtaan ideologisia päätöksiä joilla ei ole mitään tekemistä säästöjen kanssa. 

Velkaa 200 mrd ja pian ns elvytyspaketti lankeaa maksuun jonka maksoimme velkaa ottamalla josta hädin tuskin kykenemme maksamaan korot jotka nousee koko ajan plus valtion velan korot yleensä. Mistä luulet rahaa löytyvän? Seinästäkö?

Jannen halliin ainakin Persut ja kokoomus löysi kummasti rahaa.

Vierailija
126/145 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänestä ketä lystäät tosiasiat lyö silmillesi,velkaelämän aika on ohi.

Ei ole. Uusi Suomenennätys syntymässä Riikan johdolla.

Käyppä tutustumassa Marinin hallituksen päätöksiin.

Vierailija
127/145 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun jo nyt osa eläkeläisistä kamppailee liian pienen eläkkeen kanssa, sitten joku *diootti menee ehdottamaan tälläistä. Pienempien eläkkeiden korotukset ovat jo nyt olleet riittämättömiä. 

Se kun on ihan oma syy että jätitte eläkemaksut maksamatta. Loiset.

Olen minäkin ollut 40 v.  töissä ja saan silti pientä eläkettä.

Minäkin olen tehnyt 45 v töitä ja eläke nettona vajaa 1400 e/kk. Siitä jos vielä leikataan niin en pärjää. Olen joutunut harventamaan pakollisia lääkärikäyntejä kun poliklinikka maksu on noussut 42 eurosta 72 euroon tämän hallituksen aikana.

Vierailija
128/145 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En äänestä minäkään. Meitä eläkeläisiä on suuri joukko !!!!!!!

Niin varmaan kuulutte vas eläkeläisiin mulle-mulle tyyppeihin jotka piutpaut välittää miten suomelle käy yleensä. Itsekästä sanoisin. Minä pieneläkeläisenä olen persujen kannalla enkä aio liittyä työvväen eläkeläisiin ym. järjestöihin. Raskasta siivoustyötä tein aikanaan ja silti olen persu, kuvitelkaa! 

Vierailija
129/145 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun jo nyt osa eläkeläisistä kamppailee liian pienen eläkkeen kanssa, sitten joku *diootti menee ehdottamaan tälläistä. Pienempien eläkkeiden korotukset ovat jo nyt olleet riittämättömiä. 

Olen minäkin ollut 40 v.  töissä ja saan silti pientä eläkettä.

Minäkin olen tehnyt 45 v töitä ja eläke nettona vajaa 1400 e/kk. Siitä jos vielä leikataan niin en pärjää. Olen joutunut harventamaan pakollisia lääkärikäyntejä kun poliklinikka maksu on noussut 42 eurosta 72 euroon tämän hallituksen aikana.

Maksaisi paljon enemmän jos ei olisi subventoitu. Liian hyvälle on kansa opetettu. 

Vierailija
130/145 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna heitti rahat tuuleen, joten nyt suu säkkiä myöden.

Vierailija
131/145 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole vieläkään sanonut mitään eläkeputken poistosta. 

Minä minä minä vaan. Muilla ei niin väliä

Pärjäät ihan hyvin verrattuna niihin jotka ovat pudonneet ansiosidonnaiselta, mutta eivät ikänsä takia kelpaa kuitenkaan töihin 

Vierailija
132/145 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SaksikäsiPetturi ja petturipersut vetää vuosisadan VaaliTappion.

Okei

Vierailija
133/145 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 3000 euroa eläkettä saavia pitäisi rokottaa veronkorotuksilla jotta valtio saisi tuloja.

Kunnan ja valtion eläkkeistä sekä järjestörälssiläisiltä. 

Vierailija
134/145 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan Riikkaa! 

Vierailija
135/145 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kela lopettaa kalliiden syöpälääkkeiden korvaamisen julkisessa terveydenhuollossa."

https://www.hs.fi/alueet/art-2000012111584.html

Joo, siirtyy hyvinvointialueelle se homma

Vierailija
136/145 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin.  Nyt myös nuoret opiskelijat EIVVÄT ÄÄNESTÄ PERSUJA. PURRA LEIKKASI  OPISKELIJAT NÄLKÄÄN JA KURJUUTEEN.  SAATANA 👿

Minä ainakin äänestän. En halua lapsilleni punavihreää suomea.

Vierailija
137/145 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja yllä olevaan lisäyksenä että en ole Purran kanssa yleensä samaa mieltä mistään, mutta tästä olen että kyllä eläkeläistenkin pitää osallistua säästöihin. Toki ampuu itseään jalkaan kun sanoo tämän ennen vaaleja ääneen valitettavasti. 

Ehdotus koskee vain kelaeläkkeitä, sillä työeläkkeiden leikkaaminen pienentää valtion verotuloja.

Elikkä alta tonnin eläkeläisiltä Purra voi sydämmettömänä leikata?    Aika saatanallista. 👿👿👿👿👿

Orpopurralla on näköjään psykoosit tulilla

Vierailija
138/145 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jälleen yksi todiste siitä kuinka Purra haluaa lisätä köyhyyttä ja kurjuutta Suomessa. Sadisti on sadisti, vaikka kuinka väittäisi olevansa empaattinen ihminen (mitä kukaan järkevä ei usko). On aivan uskomatonta röyhkeyttä ja ihmisten älykkyyden vähättelyä sanoa että rahaa ei ole ja siksi sosiaaliturva pitää murskata, mutta samaan aikaan on varaa tiputtaa verotuloja. 

Edes sen vertaa ei tältä ihmisihirviöltä löydy selkärankaa että myöntäisi että nämä ovat puhtaan ideologisia päätöksiä joilla ei ole mitään tekemistä säästöjen kanssa. 

Eikös hän sanonut ettei poliitiikkaan kuulu empatia? Muistelen näin. Kuitenkin vähintään kerran vuodessa itkee lukuisia keskenmenojaan ja äitinsä kuolemaa mediassa, mikä ei sekään ollut tavallinen tapaus vaan aihe itsesääliin. On omiakin ongelmia meillä kaikilla, en jaksa kuunnella siten hänen säälin kerjäämistä, tuskin jaksaa enää moni muukaan, etenkin kun Purra itse on säälimätön ja ylimielinen käytökseltään.

Sinä sivistynyt ihminen keulit nimettömänä toisen keskenmenolla ja äidin kuolemalla. Purra sentään puhuu omalla olemuksellaan. Sinä huutelet puskista.

Vierailija
139/145 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työeläkkeistä perittävä tuloverokertymä on suurempi kuin yritysten maksama yhteisövero, että kumarra elättäjillesi, pummi.

Työeläkkeetkin maksetaan lakisääteisellä pakkoverolla jota kutsutaan työeläkemaksuksi.

Vierailija
140/145 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin varmaan kuulutte vas eläkeläisiin mulle-mulle tyyppeihin jotka piutpaut välittää miten suomelle käy yleensä. Itsekästä sanoisin. Minä pieneläkeläisenä olen persujen kannalla enkä aio liittyä työvväen eläkeläisiin ym. järjestöihin. Raskasta siivoustyötä tein aikanaan ja silti olen persu, kuvitelkaa! 

Sama homma. Mulla aika pieni eläke, mutta silti en kannata punavihreää maan tuhoamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi