Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies sanoi, että minun pitäisi syödä vähemmän vaikka olen ihan normaalipainoinen

Vierailija
23.07.2026 |

Olen 158cm, 54kg, BMI noin 21. Ikää 30. Ei lapsia.

Mies ilmoitti, että hän on huolissaan, koska hänen mielestään minä syön liikaa, ja hän ei halua että minusta tulee lihava. 

Tämä tuli ihan puskista, koska en ole lihonut, ja punnitsen itseni säännöllisesti. Miehen mielestä olen "pehmistynyt" vatsan kohdalta, ja minun pitäisi kiinnittää huomiota ateriakokoon. Sen enempää ei osannut selittää, mutta kai vähäiset vatsalihakseni ovat kadonneet johonkin vuosien aikana?

Olen ihan aktiivinen ihminen ja harrastan liikuntaa, mutta en käy salilla nostamassa puntteja.

Yritin myös kysyä, että mitä hän tarkoitti sillä "En halua että sinusta tulee lihava", koska en ole lähelläkään ylipainoa. Ei kuulemma tiedä, hän on vain huomannut muutoksia.

En nyt oikein tiedä mitä tehdä. Tuntuu siltä, että en voi syödä rauhassa, koska mies on kuulemma pidempään ollut huolestunut. Nyt tuntuu siltä, että hän kyttää syömisiäni. Olin tähän asti ihan tyytyväinen kroppaani, mutta en enää.

Onko ollut muita samassa tilanteessa? 

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tainnut tyyppi iskeä silmänsä nuorempaan ja laihempaan naiseen. Tai sitten halusi vain jostain syystä olla ilkeä. Jos yhä haluat olla sen kanssa, keksi jokun juttu jonka tiedät olevan hänelle ”arka” paikka tyyliin: sulla on tainnut tukka alkaa oheneen tuolta päälaella, oho tuossahan on jo kaljua näkyvissä…

Onpa lapsellista. Noinko ajattelet että saa hyvän ja kunnioittavan suhteen rakennettua? Tuollainen olisi minusta molemmille todella raskasta ja tuhoisa käytösmalli yhden sammakon seurauksena.

En haluaisi koskaan muuttua noin ilkeäksi ja katkeraksi, että omistautuisin oman rakkaan loukkaamiseen, vaikka minulle joku sanoisikin pahasti.

Teetkö tuon ohjeesi mukaan omissa ihmissuhteissa? 👀

Toki toki, yhdessäoloa jo 30 vuotta. Kummallakin omat tulot ja pankkitilit. Lähteä saa jos haluaa.

Aikamoista. No huvinsa kullakin. Varmaan on hyvä että toisen loukkaamisesta nauttivat ihmiset löytää toisensa ja sitä kautta yhteisen sävelen. Jos tuollainen käytös ei kuulu omiin tapoihin, olisi ikävää joutua sellaisen kohteeksi. Hyvät jatkot vaan!

Vierailija
62/70 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurja tilanne. 

Ymmärrän sinänsä miestäsi, moni nainen (ja mies) lihoo iän karttuessa, ja osa ei vaan viehäty lihavista, kuten osa ei viehäty liian laihoista, lyhyistä, pitkistä, tummista, vaaleista... 

Haluaa viehättyä sinusta tulevaisuudessakin. 

Mutta joo, loukkaisi minuakin kyllä, jos mieheni kyttäisi syömisiäni. 

Olkaa armollisia toisillenne. 

Joo, äitini sai kuulla tuota samaa ex-mieheltään, vaati olemaan hoikka samalla kun itsellään oli kaljamaha! Ei helvetti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kurja tilanne. 

Ymmärrän sinänsä miestäsi, moni nainen (ja mies) lihoo iän karttuessa, ja osa ei vaan viehäty lihavista, kuten osa ei viehäty liian laihoista, lyhyistä, pitkistä, tummista, vaaleista... 

Haluaa viehättyä sinusta tulevaisuudessakin. 

Mutta joo, loukkaisi minuakin kyllä, jos mieheni kyttäisi syömisiäni. 

Olkaa armollisia toisillenne. 

Kiitos vastauksesta. Olen ihan samaa mieltä ja ymmärtäisinkin miehen kommentin jos olisin oikeasti lihonnut. 

Olemme olleet yhdessä melkein kymmenen vuotta, joten kaipa kroppani on muuttunut. 

Onko miehellä kristallipallo josta hän näkee että itse tulee olemaan läpi elämän timmi kuin mikä?

Vierailija
64/70 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap:n mies itse kuin Brad Pitt, huippukunnossa? 

Vierailija
65/70 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnitä huomiota laatuun ja että proteiinia on kourallinen joka aterialla. Ei muuten syömisiään kannata liikaa miettiä. 

Nimenomaan kiinnitä huomiota laatuun ja vaihda miestä. Oikeasti.

Ap alkaa lihoamaan varmaan jo siitä stressistä, jota tuollainen äijä aiheuttaa kyttäämällä toisen syömisiä, kroppaa sekä kommentoimalla niistä.

Vierailija
66/70 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tainnut tyyppi iskeä silmänsä nuorempaan ja laihempaan naiseen. Tai sitten halusi vain jostain syystä olla ilkeä. Jos yhä haluat olla sen kanssa, keksi jokun juttu jonka tiedät olevan hänelle ”arka” paikka tyyliin: sulla on tainnut tukka alkaa oheneen tuolta päälaella, oho tuossahan on jo kaljua näkyvissä…

Onpa lapsellista. Noinko ajattelet että saa hyvän ja kunnioittavan suhteen rakennettua? Tuollainen olisi minusta molemmille todella raskasta ja tuhoisa käytösmalli yhden sammakon seurauksena.

En haluaisi koskaan muuttua noin ilkeäksi ja katkeraksi, että omistautuisin oman rakkaan loukkaamiseen, vaikka minulle joku sanoisikin pahasti.

Teetkö tuon ohjeesi mukaan omissa ihmissuhteissa? 👀

Toki toki, yhdessäoloa jo 30 vuotta. Kummallakin omat tulot ja pankkitilit. Lähteä saa jos haluaa.

Aikamoista. No huvinsa kullakin. Varmaan on hyvä että toisen loukkaamisesta nauttivat ihmiset löytää toisensa ja sitä kautta yhteisen sävelen. Jos tuollainen käytös ei kuulu omiin tapoihin, olisi ikävää joutua sellaisen kohteeksi. Hyvät jatkot vaan!

Olisiko parempi sietää toisen asiatonta loukkaamista ja kääntää sille selkänsä ja alkaa laihduttaa toisen mieheksi vaikka siihen ei ole tarvetta? Sehän on vallankäyttöä, ei rakkautta. Seuraavaksi mies mahdollisesti keksii huomauttaa jostain muusta ulkonäköpiirteestä. Kannattaa luottaa omaan itseensä ja säilyttää selkärankansa eikä jäädä märehtimään jonkun mussutusta. Tai vaihtaa puolisoa.

Vierailija
67/70 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihmiset on herkkähipiäisiä. Me sanotaan kumpikin ihan reilusti, jos toinen huomaamattaan alkaa lihoa. Minusta se on huolenpitoa eikä ilkeyttä. 

Heh, alapeukkujen määrästä päätellen tämä on valtaosalle arka aihe. Ihan suoraan saa sanoa puolisolle, jos on syytä. Parempi toki sanoa ruokavaliosta, herkkujen ja kaljan määrästä, liikunnasta jne. kuin aiheuttaa epävarmuuksia omaan kehoon liittyen. Kontrollointi on tietysti toinen juttu. Puolisot on toisiaan varten. On siis syytä pitää huolta itsestään ja toisesta. Sohvaperunan ja siiderihirmun voi lempeästi pakottaa lenkille ja alkaa valmistaa kummallekin terveellistä ruokaa. Armollinenkin pitää olla. Etenkin jos aihe on syystä tai toisesta liian arka, nainen on raskaana tms.

Vierailija
68/70 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt varmaan tulee epäsuosittu mielipide, mutta mä olen aina toivonut kumppaneilta palautetta. Jos voin jotain tehdä heidän silmää miellyttääkseen, niin teen parhaani. Voin treenata persettä, lisätä tai vähentää massaa pari kiloa. Mihinkään silikoneihin tai toimenpiteisiin en suostu. Voin vaihtaa kampausta. Voin käyttää kumppanille mieluisia vaatteita oman makuni rajoissa. On mukavaa, jos voi olla toiselle mieliksi. 

Vierailija
69/70 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä nyt ihmeessä noin toimiva mies! Ei välitä sinusta oikeasti. Seuraavaksi tulee lisää vaatimuksia. Lähde!

Vierailija
70/70 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä punkero huku läskeihisi.