Mies sanoi, että minun pitäisi syödä vähemmän vaikka olen ihan normaalipainoinen
Olen 158cm, 54kg, BMI noin 21. Ikää 30. Ei lapsia.
Mies ilmoitti, että hän on huolissaan, koska hänen mielestään minä syön liikaa, ja hän ei halua että minusta tulee lihava.
Tämä tuli ihan puskista, koska en ole lihonut, ja punnitsen itseni säännöllisesti. Miehen mielestä olen "pehmistynyt" vatsan kohdalta, ja minun pitäisi kiinnittää huomiota ateriakokoon. Sen enempää ei osannut selittää, mutta kai vähäiset vatsalihakseni ovat kadonneet johonkin vuosien aikana?
Olen ihan aktiivinen ihminen ja harrastan liikuntaa, mutta en käy salilla nostamassa puntteja.
Yritin myös kysyä, että mitä hän tarkoitti sillä "En halua että sinusta tulee lihava", koska en ole lähelläkään ylipainoa. Ei kuulemma tiedä, hän on vain huomannut muutoksia.
En nyt oikein tiedä mitä tehdä. Tuntuu siltä, että en voi syödä rauhassa, koska mies on kuulemma pidempään ollut huolestunut. Nyt tuntuu siltä, että hän kyttää syömisiäni. Olin tähän asti ihan tyytyväinen kroppaani, mutta en enää.
Onko ollut muita samassa tilanteessa?
Kommentit (70)
Minä katsoisin nyt kokonaisuutta. Mistä miehelle tulee pelko, että lihot? Aika moni nainen tosiaan lihoo suhteen aikana 20 kiloa. Kaikki eivät lihomiselleen mahda mitään, mutta osa lihoo ihan väliinpitämättömyyttään (en viittaa sinuun, ap). En itsekään halua, että mies lihoo, plösähtää ja väsähtää ehdoin tahdoin. Itsestä huolehtiminen on myös toisen huomioimista.
Mutta sinähän olet tosiaan normaalipainoinen. Onko miehellä muutoinkin taipumusta kontrollointiin? Millaiset ovat hänen sosiaaliset taitonsa? Tuollainen kommentti ymmärrettävästi loukkaa. Miten hän suhtautuu, jos kerrot tuntemuksistasi?
Onhan tuo liikaa painoa pituisellesi, jos hyvännäköinen meinaa olla.
Olen samanpainoinen, mutta 10 cm pidempi. Ainakin viitisen kiloa olisi varaa laihduttaa.
Ihan kamala ukko! Kaverilla on samanlainen ja kaveri hysteerisenä vahtii mittojaan, vaikka on tosi hoikka. Ikää viisikymppiä, ja jos silloin on jo vähän (hänellä todellakin on vain vähän!!) pehmeää alavatsalla, niin saakin olla! Ukolla itsellään on perus setä-vatsa,
Vierailija kirjoitti:
Kiinnitä huomiota laatuun ja että proteiinia on kourallinen joka aterialla. Ei muuten syömisiään kannata liikaa miettiä.
Minäkin kehoitan kiinnittämään huomiota laatuun. Mies luiskaan ja laatumies tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Olet sitten unelmamiehen löytänyt. Varmaan pettää sinua heti kun lihot kilon.
Aloitti jo apn groomamisen pettämistä varten👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnitä huomiota laatuun ja että proteiinia on kourallinen joka aterialla. Ei muuten syömisiään kannata liikaa miettiä.
Minäkin kehoitan kiinnittämään huomiota laatuun. Mies luiskaan ja laatumies tilalle.
Kyllä, eltaantunelta ja vanhalta haiseva mies kierrätetään biojätteisiin. Heti.
T Ruokavirasto
Ihanaa olla sinkku! Ei tarvitse miettiä mitä joku mies saa päähänsä vaatia.
Tuo on oikeasti jo narsistista käytöstä kytätä toisen syömisiä ja pelätä, että JOSKUS lihoo. Saa kyllä naisen epävarmaksi.
Kyllä ihmiset on herkkähipiäisiä. Me sanotaan kumpikin ihan reilusti, jos toinen huomaamattaan alkaa lihoa. Minusta se on huolenpitoa eikä ilkeyttä.
Olen ollut. Mies keräsi tavaransa vielä samana päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihmiset on herkkähipiäisiä. Me sanotaan kumpikin ihan reilusti, jos toinen huomaamattaan alkaa lihoa. Minusta se on huolenpitoa eikä ilkeyttä.
Kait te myös punnitsette toistenne ruoka-annokset rakkauden ja huolenpidon nimissä? Älkää nyt huomauttelun asteelle huolenpitoanne jättäkö! Tosi rakkaus punnitsee!
Heivaa tuollainen mies heti, nyt. T. Vanha nainen
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo liikaa painoa pituisellesi, jos hyvännäköinen meinaa olla.
Olen samanpainoinen, mutta 10 cm pidempi. Ainakin viitisen kiloa olisi varaa laihduttaa.
Kaikki ei halua näyttää keskitysleiriltä päässeiltä, vaikka sinä haluatkin.
Sano sille että ainahan voit lähteä tästä suhteesta.
Ei nainen pysy tytön näköisenä koko ikäänsä. Kiinteys pehmenee, muodot vähän valahtaa kun ikää tulee. Sitä ei syömisillä voi välttää.
Kuulostaa kyllä ihanalta mieheltä, voi että! Pidä kiinni kynsin ja hampain! Ihanaa, onnea tulevaisuuteen!! 🤗🥱😴 Eiku...... 😆
Tuollaisia yleensä lauotaan, jos on menty pääasiassa ulkonäöllisistä syistä kimppaan. Silloin ulkonäön muuttuminen huolestuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei nainen pysy tytön näköisenä koko ikäänsä. Kiinteys pehmenee, muodot vähän valahtaa kun ikää tulee. Sitä ei syömisillä voi välttää.
Kerropa, miten miehille käy.
Jos kuvittelee voivansa vaatia kumppaniltaan tiettyä ulkonäköä tai kuntotasoa, on parempi pysyä sinkkuna ja keskittyä vain itseensä. Et voi vaatia ketään muuttumaan omien toiveittesi tai mieltymystesi mukaan. Voi olla tukena ja kannustaa, jos ihminen itse haluaa muutosta.
T N54 hoikka ja liikunnallinen, sinkku omasta valinnastaan
Tottele kuitenkin miestäsi, vaikka Teillä ei olisikaan avioehtoa, jossa pyllysi ympärysmitta olisi mainittu.
Mietipä miten hän kontrolloi, jos tulet raskaaksi. Nyt on hyvä aika miettiä, minkälaiset arvot äijällä on. Monet päätyvät vain yhteen nuorena, tekevät lapsia, koska niin "kuuluu" tehdä, ja sitten erotaan kun kumppani ei olekaan sopiva.