Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies sanoi, että minun pitäisi syödä vähemmän vaikka olen ihan normaalipainoinen

Vierailija
23.07.2026 |

Olen 158cm, 54kg, BMI noin 21. Ikää 30. Ei lapsia.

Mies ilmoitti, että hän on huolissaan, koska hänen mielestään minä syön liikaa, ja hän ei halua että minusta tulee lihava. 

Tämä tuli ihan puskista, koska en ole lihonut, ja punnitsen itseni säännöllisesti. Miehen mielestä olen "pehmistynyt" vatsan kohdalta, ja minun pitäisi kiinnittää huomiota ateriakokoon. Sen enempää ei osannut selittää, mutta kai vähäiset vatsalihakseni ovat kadonneet johonkin vuosien aikana?

Olen ihan aktiivinen ihminen ja harrastan liikuntaa, mutta en käy salilla nostamassa puntteja.

Yritin myös kysyä, että mitä hän tarkoitti sillä "En halua että sinusta tulee lihava", koska en ole lähelläkään ylipainoa. Ei kuulemma tiedä, hän on vain huomannut muutoksia.

En nyt oikein tiedä mitä tehdä. Tuntuu siltä, että en voi syödä rauhassa, koska mies on kuulemma pidempään ollut huolestunut. Nyt tuntuu siltä, että hän kyttää syömisiäni. Olin tähän asti ihan tyytyväinen kroppaani, mutta en enää.

Onko ollut muita samassa tilanteessa? 

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei johdu painosta jos et ole lihonut. Mies ei vaan tykkää että sinulla on hyvä itsetunto ja sinulla menee elämässä hyvin. 

Vierailija
42/70 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tainnut tyyppi iskeä silmänsä nuorempaan ja laihempaan naiseen. Tai sitten halusi vain jostain syystä olla ilkeä. Jos yhä haluat olla sen kanssa, keksi jokun juttu jonka tiedät olevan hänelle ”arka” paikka tyyliin: sulla on tainnut tukka alkaa oheneen tuolta päälaella, oho tuossahan on jo kaljua näkyvissä…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tainnut tyyppi iskeä silmänsä nuorempaan ja laihempaan naiseen. Tai sitten halusi vain jostain syystä olla ilkeä. Jos yhä haluat olla sen kanssa, keksi jokun juttu jonka tiedät olevan hänelle ”arka” paikka tyyliin: sulla on tainnut tukka alkaa oheneen tuolta päälaella, oho tuossahan on jo kaljua näkyvissä…

Ja pikakelaus eteenpäin: ollaan vanha tyytymätön pariskunta, joka piikittelee toisiaan julkisesti niin että muiden korvat punastuvat myötähäpeästä. Jos et itsestäsi välitäkään, niin säästä lähipiirisi tuolta kohtalolta.

Vierailija
44/70 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja pikakelaus eteenpäin: ollaan vanha tyytymätön pariskunta, joka piikittelee toisiaan julkisesti niin että muiden korvat punastuvat myötähäpeästä. Jos et itsestäsi välitäkään, niin säästä lähipiirisi tuolta kohtalolta.

Niin jäi sanomatta, että tämän välttääksesi, eroa nyt. Vielä vaikeampaa se on myöhemmin, esim. sitten 70-vuotiaana.

Vierailija
45/70 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kurja tilanne. 

Ymmärrän sinänsä miestäsi, moni nainen (ja mies) lihoo iän karttuessa, ja osa ei vaan viehäty lihavista, kuten osa ei viehäty liian laihoista, lyhyistä, pitkistä, tummista, vaaleista... 

Haluaa viehättyä sinusta tulevaisuudessakin. 

Mutta joo, loukkaisi minuakin kyllä, jos mieheni kyttäisi syömisiäni. 

Olkaa armollisia toisillenne. 

Kiitos vastauksesta. Olen ihan samaa mieltä ja ymmärtäisinkin miehen kommentin jos olisin oikeasti lihonnut. 

Olemme olleet yhdessä melkein kymmenen vuotta, joten kaipa kroppani on muuttunut. 

Siis olette aloittaneet seurustelun 11- vuotiaina?????🙃🙃🙃

Vierailija
46/70 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo samaa mieltä kuin moni aiempi kommentoija. Mies vaihtoon. Tuosta ei hyvää seuraa, mies tulee tuhoamaan itsetuntosi. On todella olemassa myös normaaleja ja ihania miehiä jotka rakastavat sinua oli paino jokusen kilon sinne tai tänne nimimerkillä kokemusta on

Vierailija
47/70 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajoita syömistä.

Vierailija
48/70 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala ketogeeniselle tai karnivoirelle ja osta vain rajoitetusti ja tarkasti ruokavalioon sopivia ruokia ja saarnaa hänen epäterveellisestä ja huonoista ruokavalinnoista. Taatusti alkaa ääni kellossa muuttua kun sun henki alkaa haista ketoosille ja vaatteet roikkuvat päällä.

Vierailija
49/70 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä mies pihalle niin pääset ylimääräisestä painolastista eroon.

Vierailija
50/70 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin naimisissa miehen kanssa, kenen mielestä minun tuli laihduttaa. Olin normaalipainoinen ja urheilullinen. Hänen mielestä minulla oli myös leveä naama vaikka ihan normaali olen. Hänellä silmälasit ja huono näkö sekä jotakin muuta tunne-elämän ongelmaa ja haastetta. Hän kielsi minulta mm. perunan syönnin ja muutti ruokavalion fitness salilla kävijän tyyppiseksi. Siihen asti olin pysynyt hyvin normaalipainossa ihan tavallista ruokaa syömällä. Sen jälkeen en olekkaan enää pystynyt syömään lihomatta kun elimistö meni jotenkin sekaisin siitä miesten fitness sali dieetamisesta johon hän minutkin pakotti. Jälkeenpäin ajatellen ei ollut tietenkään normaali parisuhde vaan mies kontrolloiva enkä ollut todellakaan lihava. Varsinkin kun katson vanhoja valokuvia niin olin hoikka. 

Vierailija
51/70 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän olet kolmekymppiseksi suominaiseksi aivan upeissa mitoissa. Suurin osa ikäisistäsi, ja nykyään jo nuoremmistakin, on pulskia. 

Joten erotut joukosta positiivisesti. Kelpaisi minulle.

Pentti 57v.

Vierailija
52/70 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihmiset on herkkähipiäisiä. Me sanotaan kumpikin ihan reilusti, jos toinen huomaamattaan alkaa lihoa. Minusta se on huolenpitoa eikä ilkeyttä. 

Kait te myös punnitsette toistenne ruoka-annokset rakkauden ja huolenpidon nimissä? Älkää nyt huomauttelun asteelle huolenpitoanne jättäkö! Tosi rakkaus punnitsee! 

Mutta todella palavan rakkauden tunnistaa siitä että kultsi talutetaan vaakaan aamuin ja illoin ja laitetaan vesi-leipä dieetille viikoksi jos in tullut grammakin lisää. 

Vierailija
53/70 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoisia maailmanlopun ennustuksia täällä :D Yksi hölmö kommentti, niin 10v suhde roskiin ja "se pettää, kontrolloi, helemetti on irti.."

Ikävä kommentti, mutta kuten joku mainitsi, turhan "pehmeä" ulkomuoto ei viehätä kaikkia. Jos sinulla ei ole keskivartalolihavuutta ja tosiaan normaalipaino, niin itse olisin miehenä koittanut ehdottaa vaikka yhteistä terveys- tai liikuntahaastetta. Enkä kehdannut sanoa noin suoraan aatteitani ja toiveita rakkaan kehosta. Mutta ei tuo kommentti minusta mikään suhteen loppu ole, jos asiat on muuten hyvin. Ylireagointia. Harva on aina kumppanin kanssa kieli kireällä ja varoo sanomasta ajatuksia ääneen.

Vierailija
54/70 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sinä hänelle, että jatkossa hän nussii paljon harvemmin. Vain silloin kun on ollut sulle kiltti ja huomaavaiben RIITTÄVÄN PITKÄÄN. Sinä määrittelet mitä se tarkoittaa. 

Huomauttele hänen suttuisuudestaan ja hajuistaan. 

Vierailija
55/70 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mainita miehelle, että olis sulla parempiakin ottajia. Ettei tuudittaudu luulemaan, että status quo säilyy paskalla käytöksellä. Ei se tollo edes tiedä mikä on status quo.

Vierailija
56/70 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa lapsellista. Noinko ajattelet että saa hyvän ja kunnioittavan suhteen rakennettua? Tuollainen olisi minusta molemmille todella raskasta ja tuhoisa käytösmalli yhden sammakon seurauksena.

En haluaisi koskaan muuttua noin ilkeäksi ja katkeraksi, että omistautuisin oman rakkaan loukkaamiseen, vaikka minulle joku sanoisikin pahasti.

Teetkö tuon ohjeesi mukaan omissa ihmissuhteissa? 👀

Vierailija
57/70 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikamoisia maailmanlopun ennustuksia täällä :D Yksi hölmö kommentti, niin 10v suhde roskiin ja "se pettää, kontrolloi, helemetti on irti.."

Ikävä kommentti, mutta kuten joku mainitsi, turhan "pehmeä" ulkomuoto ei viehätä kaikkia. Jos sinulla ei ole keskivartalolihavuutta ja tosiaan normaalipaino, niin itse olisin miehenä koittanut ehdottaa vaikka yhteistä terveys- tai liikuntahaastetta. Enkä kehdannut sanoa noin suoraan aatteitani ja toiveita rakkaan kehosta. Mutta ei tuo kommentti minusta mikään suhteen loppu ole, jos asiat on muuten hyvin. Ylireagointia. Harva on aina kumppanin kanssa kieli kireällä ja varoo sanomasta ajatuksia ääneen.

Rakkaimmalle ei sössötetä tämän ulkonäöstä. Jos me naiset alettais aukoa päätä teidän miesten SURKEASTA, TÖRKYISESTÄ JA HOITAMATTOMASTA  ulkonäöstä, te ette sitä kuuntelisi vaan mököttäisitte läskimassuihinne mahahaavan.

Tehän ette edes hampaitanne saa pysymään suussa, vi tun puliukot.

Nainenkin huomaa hyvännäköisen miehen, eikä tosiaan paljoa vaadi näyttää hyvältä rämepeikkojen joukossa.

Vierailija
58/70 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hanki lapsia tuon kanssa, jos jo 54kg on ukolle liikaa. Mites raskauskilot, venynyt iho...?

Ei oikeesti.

Mun ex rupesi kommentoimaan ihme asioita ikävällä tavalla siinä vaiheessa, kun oli jo uusi kiikarissa.

Vierailija
59/70 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa lapsellista. Noinko ajattelet että saa hyvän ja kunnioittavan suhteen rakennettua? Tuollainen olisi minusta molemmille todella raskasta ja tuhoisa käytösmalli yhden sammakon seurauksena.

En haluaisi koskaan muuttua noin ilkeäksi ja katkeraksi, että omistautuisin oman rakkaan loukkaamiseen, vaikka minulle joku sanoisikin pahasti.

Teetkö tuon ohjeesi mukaan omissa ihmissuhteissa? 👀

Toki toki, yhdessäoloa jo 30 vuotta. Kummallakin omat tulot ja pankkitilit. Lähteä saa jos haluaa.

Vierailija
60/70 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakkaimmalle ei sössötetä tämän ulkonäöstä. Jos me naiset alettais aukoa päätä teidän miesten SURKEASTA, TÖRKYISESTÄ JA HOITAMATTOMASTA  ulkonäöstä, te ette sitä kuuntelisi vaan mököttäisitte läskimassuihinne mahahaavan.

Tehän ette edes hampaitanne saa pysymään suussa, vi tun puliukot.

Nainenkin huomaa hyvännäköisen miehen, eikä tosiaan paljoa vaadi näyttää hyvältä rämepeikkojen joukossa.

Minä olen nainen 34v :D Minulle itselleni timmissä kunnossa oleva mies on haluttavin, en haluaisi oman kumppanin "pehmiävän" liikaa. Enkä itseni. Pystyn ehkä siksi samaistumaan ajatukseen. Joskaan en kehtaisi tuollaista kommenttia kevyesti ääneen sanoa, ellei oikeasti ala keskivartalolle rengasta kertyä jne..

Täällä ehdotettua piikittelyä takaisin en kannata missään nimessä. Sellaisesta tulee vain paha mieli kaikille. Pariskunnalle ja niille sivullisille uhreille, ketkä joutuu kuuntelemaan.