Kaloreitten laskeminen sanotaan usein olevan laihtumisessa "se juttu"
Voisko joku nyt rautalangasta vääntää, miten se kaloreitten laskeminen on se laihdutuksen best juttu.
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laskemalla saa parhaiten selville sen minkä verran oikeasti syö. Arvio on yleensä reippaasti alakanttiin.
Enpä keksi paljon typerämpää tekemistä elämälleen kun laskea kaloreita. No, ehkä vauva-palstalla kaloreista kirjoittelu ajaa edelle.
Ylös ulos ja lenkille. Sitten katsot ja päättelet omilla aivoillasi mitä ja kuinka paljon syöt.
Siihen mitään Äppiä tarvita saakelin aivottomat tollot!
Minä käytän vaakaa joka aamu välttääkseni pettymyksen viikkopunnituksessa. Joka aamu sama rutiini. Vessa, vaaka ja aamukahvin keitto. Vaakalukeman laitan vihkoon, johon siitten myös päivän ruuat ja kalorit. Minulla tämä systeemi on toiminut aina. Jos laitan vaakan pois ja syön arviolta, niin puolessa vuodessa on kiloja takaisin kymmenen ja joka ikinen kerta ne on vaikeampi pudottaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, mun on luovutettava. Kukaan ei kertonut, miten laskeminen auttaa laihtumaan. Ap
Jatkakaa keskustelua ja laskekaa ihmeessä :)
Se on kerrottu jo vaikka kuinka monta kertaa.
Ei muuten ole.
Täyttelen syödessäni mieluummin ristikoita kuin mitään jonnin joutavia päiväkirjoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laskemalla saa parhaiten selville sen minkä verran oikeasti syö. Arvio on yleensä reippaasti alakanttiin.
Enpä keksi paljon typerämpää tekemistä elämälleen kun laskea kaloreita. No, ehkä vauva-palstalla kaloreista kirjoittelu ajaa edelle.
Ylös ulos ja lenkille. Sitten katsot ja päättelet omilla aivoillasi mitä ja kuinka paljon syöt.
Sehän se tollo on joka ei tekniikkaa käytä. Painonnosotkaan ei ole voimalaji.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, mun on luovutettava. Kukaan ei kertonut, miten laskeminen auttaa laihtumaan. Ap
En ehkä sitten ole ymmärtänyt.
Kun syön ja lasken syömästäni ruuasta kalorit, niin jotenkin sitten laihdun. Niinkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun syön ja lasken syömästäni ruuasta kalorit, niin jotenkin sitten laihdun. Niinkö?
Jos hyödynnät laskelman antamaa informaatiota, niin sitten laihdut.
Vierailija kirjoitti:
Täyttelen syödessäni mieluummin ristikoita kuin mitään jonnin joutavia päiväkirjoja.
Laihduttakaa läskit, mutta älkää missään tapauksessa laihduttako.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin! Mitähän jankutettavaa seuraavaksi keksit? Teetkö viattoman muka tiedonjanoisen aloituksen vai sepustatko ylipitkän kertomuksen "elävästä elämästä" ? Näistä tuotoksistasi olemme saaneet nauttia. Taidat olla yksinäinen?
En tiedä onko se best mutta minulla se toimi. Koska söin liikaa kulutukseen nähden. Olin pitkään 170cm/73kg ja kun aloin laskea kaloreita niin pudotin puolessa vuodessa 65 kiloon. Käytin sovellusta joka ensin laski minulle sopivan päivittäisen maksimikalorimäärän ottaen huomioon pituuden, painon ja pudotustavoitteen. Sitten vaan laitoin kaikki syömiset sinne ja en syönyt yli tavoitteen ja paino alkoi välittömästi pudota.
Liikun myös aktiivisesti mutta se ei hirveästi laihduttamiseen auta ainakaan minulla (olen aina juossut ja pelannut futista monta kertaa viikossa mutta paino lähti putoamaan vasta kun sain syötyä vähemmän).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä vaihdevuosissa ei ole muuta keinoa pysyä järkevissä mitoissa kuin oppia sietämään nälkää. Harvoin on olo, että on syönyt paljon ja päivittäin pitää osata lopettaa syöminen, vaikka vielä tekisi hiukan mieli ja illalla ottaa pala kurkkua, kun maha kurnii ja tekisi mieli tehdä voileipä. Siihenkin tottuu. Näin pysyy figuuri kunnossa ja näyttää ikäisekseen freesiltä ja reippaalta. Voi käyttää tyköistuvia vaatteita, vaikka ihan täydellinen kroppa ei enää olekaan. Vaatekoko on 36 ja painoindeksi 23. Jos laihdun tästä, menee jo liian kuivaksi rusinaksi.
Jos sä haluat kärsiä nälästä, niin ok. Oikealla ravinnolla myös keski-ikäinen syö hyvin ilman kärsimystä.
Minulla on BMI 22 ja vaatekokoni on yläosissa L-XL ja alaosissa M-L eli pienin alaosa on kokoa 40-42. En voi käsittää, kuinka minua painavampi pukee päälleen kokoa 36 olevia vaatteita. Eikö niiden istuvuus ja materiaalit kärsi kun vetää pienimmät mahdolliset vaatteet päälle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tunnu tekniikka ja Äpit tehoavan kun näitä "En laihdu" hölinöitä lukaa ja kaduilla ihmisiä katselee.
Eikö ne toimi vai...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joten laskeminen ei laihduta.
Laske laske vaikka hautaan asti...on kevyempi kantaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkuulautakaan ei kokkaa puolestasi, mutta sen päällä on huomattavasti helpompi pilkkoa raaka-aineet. Kaloreiden laskeminen on TYÖKALU laihduttamisen helpottamiseksi. Laskeminen itsessään ei siis laihduta, mutta se on toimiva apu ja ilman sitä olisi vaikeampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, olitkin tämän sortin jankkaaja. Tosiaan se mikä laihduttaa on että syöt vähemmän kaloreita, mitä laskeminen monilla ihmisillä huomattavasti helpottaa, joillain ihmisillä suorastaan mahdollistaa sen koska eivät tiedä yhtään kuinka paljon liikaa syövät ja kuinka paljon kaloreita eri ruoissa on. Suurimmalle osalle ihmisistä tämä jälkimmäinen looginen askel on niin itsestäänselvä, että sen ajatellaan sisältyvän "kalorien laskemiseen" mutta nyt tiedät sen sitten sinäkin.
On keksitty ihmelääke lihavuuteen!!!!
Kalorien laskeminen. Suomessa ei ole enää yhtäkään lihavaa ihmistä.
Tästä on ehdotettu Nobel palkintoa Suomelle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tunnu tekniikka ja Äpit tehoavan kun näitä "En laihdu" hölinöitä lukaa ja kaduilla ihmisiä katselee.
Eikö ne toimi vai...
Ei vaan se johtuu siitä että osataan ilmankin vaikka ei osatakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hupiukko oot.
Jos sä haluat kärsiä nälästä, niin ok. Oikealla ravinnolla myös keski-ikäinen syö hyvin ilman kärsimystä.