Poltan liesituulettimen alla jos parveketupakointi kielletään
Kommentit (162)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen jo vuoden ajan vedellyt liesituulettimen alla röökiä. En jaksa ravata jatkuvasti ulkona tupakalla.
Ja laitetaan ruokaa nuotiotulilla pihalla, tupakalta haisevan liesituulettimen alla kukaan pystyy kokkaamaan oksentamatta
Etkö sä koskaan pese liesituuletimen suodatinta?
Vierailija kirjoitti:
En polta mutta nillittäjät ja talopoliisit ym kyttääjävalittajat ärsyttää. Muuttakaa metsään kun normaali elämä on liian vaikeaa. Siellä saa olla yksin rauhassa ja haistella vaan omaa paskaa.
Röökiroskaväki sinne metsään pitäisi karkottaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä ilmianan kaikki sisällä polttelijat isännöitsijälle 🙂 Olen saanut jo 2 häädettyä.
Miten häädät asukkaat jotka polttaa omalla parvekkeellaan talossa, joka ei ole savuton?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakin vastustajat ei tiedäkkään mikä ralli siitä alkaa kun parvekkeella ei saa polttaa. Kokemusta on. En tupakoi mutta sallin ulkotiloissa, myös parvekkeella tapahtuvan sauhuttelun ilman muuta. Nillittäjien maailmaa en halua.
Miksi röökiä vetävät tunkevat asumaan savuttomiin taloihin?
Ei niitä ole nykyään, kaikki ovat valveutuneita, käytännössä parveketupakointi on loppunut. Täällä vaan peräkammarin pojat uhoavat kun mamma ei ole vielä uhannut poismuutolla .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko yhtä kovis siinä vaiheessa, kun taloyhtiöltä tulee lasku huoneiston korjauskuluista?
Mistä korjauskuluista? Liesituuletin vie käryn
Hajut leviävät hormin muihin asuntoihin.
No ei tasan leviä.
T. LVI-asentaja
Jaaha. Minä luulin että se hormi vie toisiin asuntoihin. Niin että naapurin pekoninkäryt puhalletaan viereiseen asuntoon.
Kaikkea sitä oppii.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on niin pitkissä piuhoissa et taloyhtiö oikeasti alkaisi esim. Meidän kanssa tappelemaan. Iso riski jäädä toiseksi. Taloyhtiöltä lasku...että sellaiset harhat. Ei tule.
Jos savu kulkeutuu toiseen asuntoon esim. ilmastoinnin kautta, niin taloyhtiö voi hakea tupakointikieltoa viranomaiselta. Asiaan liittyen on olemassa myös korkeimman hallinto-oikeuden päätös:
https://plt-laki.fi/khon-ratkaisu-kieltaa-tupakoinnin-asunnossa/
Joku tonttu hokee häätöä. Ei ole tullut eikä tule. Häätö on oikeasti iso prosessi. Ei siihen kukaan jaksa alkaa pelkän tupakan takia. On niitä isompiakin ongelmia oikeassa maailmassa. Ja asunnon haltuunotto vielä vaikeampaa. Joten kuivaa pikkarit sillä tupakointi liesituulettimen alla ja parvekkeella jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea on jälkikäteen tehdä talosta savutonta. Muutenkin omassa asunnossa elän aikalailla miten haluan nipovalittaja naapurista huolimatta. Hän kun luulee asuvansa erikoisherkkien allergia/senioritalossa. Ei vaan tämä on ihan tavallinen pienkerrostalo. Sorry siitä.
Lakimuutos tulossa 1.10.2026, savuttomiksi muuttuu vuokra-asuntojen parvekkeet
No siitä vaan aktiivit hoitamaan taloyhtiön asioita ja valittamaan viranomaisille ja oikeusjuttuja väsäämään. Naapurit ei tasan tarkkaan kiitä. Mutta jos muuta tekemistä ei ole. Muista todisteet! Ettet itse joudu maksumieheksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä jatkan polttelua parvekkeella, mutta kiistän kaiken, lisäksi syytän naapuria ja entistä asukasta tupakankeltaisista seinistä ja hajusta (mutku alakerran naapuri). Uhriudun siitä, että minua turhaan syyllistetään,,eikä rehellisen ihmisen sanaan luoteta
Onne matkaan : )
T: tupakoivat ilmiantava vuokralainen
Joku ehdotti omia taloja tupakkatyypeille. Entä mini ok-talot eri ihmisille.
Meidän talossa on tupakointipaikka alaoven vieressä. Siitäkö ei sitten mene savut avoimista ikkunoista sisälle?
Niin vuokra-asuntojen. Tämä on omistusasuntotalo. Oma tupa. Ja vuokranantajakin voi yhä antaa luvan polttaa parvekkeella jos EI ole savuton talo.
Vierailija kirjoitti:
En polta mutta nillittäjät ja talopoliisit ym kyttääjävalittajat ärsyttää. Muuttakaa metsään kun normaali elämä on liian vaikeaa. Siellä saa olla yksin rauhassa ja haistella vaan omaa paskaa.
Etkö ole tietoinen, että passiivinen tupakointi (siis tupakansavulle ja tupakan sisätämille myrkyille altistuminen) on terveydelle haitallista, nostaa riskiä sairastua moniin sairauksiin?
Miksi joku tupakoija kuvittelee, että hänellä on oikeus pilata toisten ihmisten terveys? Jos ei halua tai pysty lopettamaan, niin ok, mutta muut ihmiset pitäisi ottaa huomioon. Ihan hel*etin itsekästä ja ilkeää aiheuttaa haittaa/vaaraa muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ilmianan kaikki sisällä polttelijat isännöitsijälle 🙂 Olen saanut jo 2 häädettyä.
Omassa asunnossa saa polttaa sisällä niin paljon kuin haluaa.
Itseasiassa välttämättä ei.
Vierailija kirjoitti:
Niin vuokra-asuntojen. Tämä on omistusasuntotalo. Oma tupa. Ja vuokranantajakin voi yhä antaa luvan polttaa parvekkeella jos EI ole savuton talo.
Taloyhtiö voi tehdä yhtiöjärjestykseen pykälän, että kaikissa huoneistoissa on tupakointi kielletty. Toki vaatii yhtiökokouksessa päätöksen. Lisäksi jos savu/ haju leviää muihin huoneistoihin, voidaan terveystarkastaja pyytää kieltämään tupakoinyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taloyhtiössäni on tupakointikielto, mutta kannabiksen poltteluun ei puututa. Rappukäytävä lemuaa imelälle.
Kannabis on myös tupakka, kyllä se lasketaan
Kannabis ei ole tupakka arvon idiootti!
Olen polttanut ganjaa sisällä jo vuosia eikä talonyhtiö voi asialle mitään koska omistan asunnon. Parveketupakoinnista tuli valitus niin sen jouduin lopettamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taloyhtiössäni on tupakointikielto, mutta kannabiksen poltteluun ei puututa. Rappukäytävä lemuaa imelälle.
Kannabis on myös tupakka, kyllä se lasketaan
Kannabis ei ole tupakka arvon idiootti!
Olen polttanut ganjaa sisällä jo vuosia eikä talonyhtiö voi asialle mitään koska omistan asunnon. Parveketupakoinnista tuli valitus niin sen jouduin lopettamaan.
Eikös kannabista polteta tupakan kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Joku tonttu hokee häätöä. Ei ole tullut eikä tule. Häätö on oikeasti iso prosessi. Ei siihen kukaan jaksa alkaa pelkän tupakan takia. On niitä isompiakin ongelmia oikeassa maailmassa. Ja asunnon haltuunotto vielä vaikeampaa. Joten kuivaa pikkarit sillä tupakointi liesituulettimen alla ja parvekkeella jatkuu.
Pelkän tupakan takia? Tajuatko ääliö että joka 15 min välein parvekkeella ramppaava tupakoitsija ei ole pelkkä pikkuseikka? Ei voi syödä, nukkua , tuulettaa, laittaa lasta parvekkeelle, istua ulkona kun "pelkän tupakan" takia naapuri ravaa ulkona. Ketjutupakoivan kuuluisi asua teltassa,.Ei ihmisasunnossa. Ja joskus heitä on 2 kpl samassa läävässä niin että tupakointiväli on 7 minuuttia. Revi siitä onko pelkkä tupakointi riittävä syy häätää ihminen.