Puhelin soi ja numero on salainen. Vastaatko?
Perustele myös päätöksesi.
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Totta kai.
En ymmärrä enkä jaksa edes yrittää ymmärtää ihmisiä, jotka eivät vastaa.
Mikä on worst case scenario, mitä voi tapahtua? Siitä vain luurin lyö kiinni ja that's it.
Miksi ihmeessä luulet etten vastaa siksi että pelkäisin jotain huijaus puhelua tai pahaa? En todellakaan pelkää vaan vihaan puhelimessa puhumista enkä vastaa siksi. Ei katsos KIINNOSTA. Miksi pitäisi vastata kun ei kiinnosta? Tärkeät asiat tulee hoidettua, mitään muuta tarvetta, halua tai kiinnostista en puhelimessa lätinää kohtaan koe. Yks paskan lysti kuka soittaa jos se ei ole tärkeää ja tärkeistä kyllä ilmoitetaan erikseen jotta tiedän vastata. (esim. Lekurin puhelinaika). Mitä helvettiä se sua häiritsee että kaikki ei tykkää juoruta turhaa paskaa puhelimessa?
Vierailija kirjoitti:
Tuntemattomasta vai salaisesta numerosta?
Niinpä. moni ilmeisesti ei tiedä näiden eroa.
- Tuntematon numero = puhelimesi soi, ja ruudulla näkyy puhelinnumero, joka ei ole sinulle tuttu.
- Salainen numero = puhelin soi, mutta ruudulla näkyy vain teksti, joka ilmoittaa, että numeroa ei näytetä. Salainen numero voi olla tuttu. Se voi olla talletettuna siihen puhelimeen, mihin puhelu tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin vastaan. En ymmärrä tätä joidenkin ihmisten pelkoa vastata puhelimeen.
Pelkoako? Oletko kuullut huijauspuheluista?
Vaikka olisikin huijauspuhelu, niin pelkkä puhelu yksin ei riitä aiheuttamaan vahinkoa. Huijarille pitää joko itse kertoa esim. omat pankkitunnukset tai asentaa puhelimelle huijarin tyrkyttämä haittaohjelma. Jos sitä pelkää, että esim. puhelussa kerrottu oma nimi tai mahdollinen "kyllä" vastaus irrotetaan kontekstista ja sillä yritetään saada johonkin sopimukseen, niin senkään ei pitäisi onnistua enää. Nykylain mukaan puhelimessa tehdystä sopimuksesta pitää tehdä kirjallinen vahvistus, ennen kuin se on sitova.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaan kaikkiin puheluihin, koska kiinnostaa kuka soittelee ja miksi.
Oma numeroni ei näy muille soittaessani, mutta teksiviestissä tietysti näkyy.
Ai joku lähettää vielä nykypäivänä tekstareita. Minkä ikäinen olet? Eläkkeellä kuitenkin?
Miksi ei lähettäisi?
Vastaan todellakin. Mm poliisi ja jotkut lääkärit soittavat salaisesta numerosra ja mulla on kolme nuorta aikuista lasta… muutama vuosi sitten soittoja tuli yhden läheisen takia, oli kaikenlaista ongelmaa ka jos en olisi vastannut salaisiin numeroihin, olisi kyllä ollut tosi huono juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai.
En ymmärrä enkä jaksa edes yrittää ymmärtää ihmisiä, jotka eivät vastaa.
Mikä on worst case scenario, mitä voi tapahtua? Siitä vain luurin lyö kiinni ja that's it.
Miksi ihmeessä luulet etten vastaa siksi että pelkäisin jotain huijaus puhelua tai pahaa? En todellakaan pelkää vaan vihaan puhelimessa puhumista enkä vastaa siksi. Ei katsos KIINNOSTA. Miksi pitäisi vastata kun ei kiinnosta? Tärkeät asiat tulee hoidettua, mitään muuta tarvetta, halua tai kiinnostista en puhelimessa lätinää kohtaan koe. Yks paskan lysti kuka soittaa jos se ei ole tärkeää ja tärkeistä kyllä ilmoitetaan erikseen jotta tiedän vastata. (esim. Lekurin puhelinaika). Mitä helvettiä se sua häiritsee että kaikki ei tykkää juoruta turhaa paskaa puhelimessa?
Sama homma. Mä en mitään huijareita ja worst case hommia edes ajattele, niil oo mitää tekemistä sen kans et en vastaa enkä soittelee. Ei vaan kiinnosta tippaakaan puhua puhelimessa kun sen vähän mitä on välttämätöntä. Vastaan jos tiedän asian tärkeeks, jos en tiedä niin laittakoot viestiä/säpoa whatever ni katotaa luokittelenko sen niin tärkeeks että viittin vaivautua. Kuka jaksaa höpistä joutavii puhelimes? Eiks ole muuta elämää ja tekemistä? Ystävien kans tavataan kasvotusten ja lähetellää viestejä, muiden jutut ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vastaan todellakin. Mm poliisi ja jotkut lääkärit soittavat salaisesta numerosra ja mulla on kolme nuorta aikuista lasta… muutama vuosi sitten soittoja tuli yhden läheisen takia, oli kaikenlaista ongelmaa ka jos en olisi vastannut salaisiin numeroihin, olisi kyllä ollut tosi huono juttu.
Oisiko kannattanut kasvattaa ne lapset niin ei kytät soittelisi? 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin vastaan. En ymmärrä tätä joidenkin ihmisten pelkoa vastata puhelimeen.
Oletko kuullut että poliisi ja pelastuslaitos soittavat tuntemattomista numeroista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle soitettiin kun lapsi oli kaatunut mopolla, vastasin toki.
En vastaa puhelimeen oikeastaan koskaan. On aina puhelin äänettömällä. En edes muista koska olisin viimeksi puhunut puhelimessa. Minulla tosiaan on sitä muutakin tekemistäni. Tottakai jos on joku oikea asia kuten vaikkapa lääkärin soittoaika jota odotan niin vastaan, mutta eipä näitä ole ollut varmaan pariin vuoteen. Vain asioiden hoidon takia ylipäätään omistan puhelimen, harvemmin onneksi on tarvetta. Huijarit jne ei asiaan vaikuta, ei niitä ennen edes juuri ollut enkä minä vastannut silloinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaan kaikkiin puheluihin, koska kiinnostaa kuka soittelee ja miksi.
Oma numeroni ei näy muille soittaessani, mutta teksiviestissä tietysti näkyy.
Ai joku lähettää vielä nykypäivänä tekstareita. Minkä ikäinen olet? Eläkkeellä kuitenkin?
Aika moneen yritykseen ollaan yhteydessä tekstivillä - mulla onnaikamharvan yrityksen numerot whatsappissa, mutta tekstiviestillä kyllä tavoittaa…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle soitettiin kun lapsi oli kaatunut mopolla, vastasin toki.
Eli olisi pitänyt opettaa myös ajamaan ja sekin jäin. 😂
En vastaa. Perusteluksi lienee riittää etten pidä ääniä päällä. En siis edes tiedä jos soi.
Oon vastannut joskus.Ei mun puhelin soi usein.Ehkä juuri soitakkaan kuin harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntemattomasta vai salaisesta numerosta?
Niinpä. moni ilmeisesti ei tiedä näiden eroa.
- Tuntematon numero = puhelimesi soi, ja ruudulla näkyy puhelinnumero, joka ei ole sinulle tuttu.
- Salainen numero = puhelin soi, mutta ruudulla näkyy vain teksti, joka ilmoittaa, että numeroa ei näytetä. Salainen numero voi olla tuttu. Se voi olla talletettuna siihen puhelimeen, mihin puhelu tulee.
Salainen numero voi myös näkyä. Ärsyttää tuttu, joka soittaa salaisesta numerosta. Joka kerta sanonut, että laita se numero näkyviin - voi vaikka tallettaa yhteystiedon kohdalle, niin ei näy muille. Jos verrkoasetuksissa on automaattisesti salainen numero, niin näppäilemättä *31# numero näkyy. Vastaavasti jos on salainen numero (tai ei estetty näkyminen), mutta asetuksissa, että numero näkyy aina, voi näkymisen estää #31#
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut että poliisi ja pelastuslaitos soittavat tuntemattomista numeroista?
No, eiköhän ne osaa laittaa viestiä. 🥱
Yleensä vastaan. Ei minulle soita salaisesta numerosta muut kuin anoppi.
Myynti- ja huijauspuheluissa näkyy aina numero.