Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhelin soi ja numero on salainen. Vastaatko?

Vierailija
22.07.2026 |

Perustele myös päätöksesi.

Kommentit (137)

Vierailija
121/137 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, ellen odota puhelua esim. lääkäriltä.

Jos jollakulla tutulla on tärkeää asiaa niin osaavat lähettää tekstiviestin perään. Viranomaiset taas voivat laittaa Suomi.fi-viestin.

Vierailija
122/137 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä en vastaa, punainen luuri ja numeron googlaus. Näin niitä myyjien ja muiden huuhailijoitten numeroita on kertynyt jo 656kpl estolistalle. 

Jos on joku normaali, niin soittanee uudestaan jos on asiaa. 

Ja näille myyjille ei riitä kohtelias ei, koska siltikään eivät lopeta puhumista ja kun lyöt luurin kiinni, niin samalla asialla soitetaan eri numerosta

Kannattasko laittaa jonkulainen markkinointikielto???  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/137 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jollakulla tutulla on tärkeää asiaa niin osaavat lähettää tekstiviestin perään. Viranomaiset taas voivat laittaa Suomi.fi-viestin.

Voitko kertoa mikä siinä siinä vastaamisessa pelottaa?

Vierailija
124/137 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut kieltoja, mutta nämä ilmeisesti eivät auta. Ainakaan minulla ja olen muiltakin kuullut vastaavaa. Toki toisilla taas toimii hyvin. 

Vierailija
125/137 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan, koko nimelläni, kuten olen ikäni tehnyt. 

Vierailija
126/137 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ollut kieltoja, mutta nämä ilmeisesti eivät auta. Ainakaan minulla ja olen muiltakin kuullut vastaavaa. Toki toisilla taas toimii hyvin. 

Suoramarkkinointikielto on voimassa 3 vuotta. Sen jälkeen se pitää uusia. Voit myös menettää suoramarkkinointikiellon toimivuuden jakamalla numeroasi netissä vaikkapa osallistumalla arvontoihin ja muihin kilpailuihin sekä kyselyihin. 

Puhelinmyyjät eivät voi soittaa numeroihin joissa on suoramarkkinointikielto voimassa, alkava puhelu ei lähde soittamaan. Puhelinmyyntifirmoissa on automaattinen soittojärjestelmä, puhelinmyyjä ei itse voi valita mihin numeroon hän soittaa. Siksi tämä suomramarkkinointikielto toimii niin hyvin blokkaamaalla automaattisesti kiellossa olevat numerot. 0600 13404, maksaa sen lyhyen puhelun verran, automaattivastaaja vastaamassa. Sopii siis hyvin heillekin joille puhuminen on vaikeaa.

Vierailija
127/137 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. Ja koko nimellä. Nimihän on maailman yleisin asia joka henkilöstä netistä voi löytyä, eikä pelkästään nimellä voi kenenkään nimissä varastaa vaikka rahaa. 

Vielä ei ole onnistuttu mitään varastamaan puhelimen kautta vaikka huijauspuheluja on tullut milloin mistäkin päin maailmaa. Vastaan kaikkiin ja lyön luurin korvaan jos joku vinkuintiasta soittaa huonolla englannilla tms. Numeroni on myös julkinen ja netissä nimen kanssa, eipä haittaa yhtään sekään eikä siitä mitään vaaraa ole jollei ole jossain suojelussa tai muuten pitää piiloutua hulluilta stalkkaajilta. 

Vierailija
128/137 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääpä katsoa. En muista mikä kielto oli aikoinaan, joku mikä maksoi muutaman euron /vuosi. Uusittiin tekstiviestillä. Se ei mielestäni juurikaan vähentänyt näitä, toki tästä on jo aikaa

Vierailija
129/137 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan: "Halloota"

Jos siellä on myyntihenkilö tai vastaata, katkaisen puhelun.

En usko että kukaan voi iskeä pankkitililleni tai tunkeutua kotiini puhelinsoiton avulla.

Vierailija
130/137 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuollahan luki että ei estä markkinointia asiakassuhteessa oleville.

Suurin osa soittelijoista on elisalta, liittymät sieltä. Sanoma media, käytössä on ruutu plus ja lisäksi Helsingin Sanomat on tullut joskus. Sekä otavamedia, tekniikan maailma tulee. Eli näitä ei tuo kielto poista. 

Vähemmän on sitten keittiö/ikkuna/ovi/putki yms. remontteja tarjoavia. Lisäksi oven takana käy valokuitu ja hälytinmyyjiä.. 

Vierailija
131/137 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääpä katsoa. En muista mikä kielto oli aikoinaan, joku mikä maksoi muutaman euron /vuosi. Uusittiin tekstiviestillä. Se ei mielestäni juurikaan vähentänyt näitä, toki tästä on jo aikaa

Hei sulle! Tuo suoramarkkinointikielto mistä kirjoitin ei ole maksullinen palvelu. Tämä on se ainoa oikea suoramarkkinointikielto. Maksaa vain sen lyhyen soiton verran normaalin puhelumaksun. Voimassa 3 vuotta kerrallaan.

Vierailija
132/137 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuollahan luki että ei estä markkinointia asiakassuhteessa oleville.

Suurin osa soittelijoista on elisalta, liittymät sieltä. Sanoma media, käytössä on ruutu plus ja lisäksi Helsingin Sanomat on tullut joskus. Sekä otavamedia, tekniikan maailma tulee. Eli näitä ei tuo kielto poista. 

Vähemmän on sitten keittiö/ikkuna/ovi/putki yms. remontteja tarjoavia. Lisäksi oven takana käy valokuitu ja hälytinmyyjiä.. 

Kyllä, operaattorisi saa soittaa. Kun soittavat niin soittavat numerosta joka ei ole suoramarkkinointifirman myyntinumero johon soittokielto toimii. Sanoman tarjoukset saat sähköpostiisi, sen voi valita kun tilaa jotain vaikka lehtiä. Itsellenikin tulee Sanomalta lehti tilattuna, ja mainokset muista lehdistä menee kaikki sähköpostiin, koskaan ei tullut yhtään puhelua. Operaattorilta soitetaan kerran vuodessa uutta tarjousta, muuten sieltä tulee joskus jotain tekstiviestitarjousta eli normaali perustekstiviesti. 

Vierailija
133/137 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en rekrytoidessani koskaan laita tekstiviestejä perään. Jos ei vastaa puhelimeen, niin jää työpaikka saamatta.

Juurikin näin. Itse toimin samoin. En myöskään ala mitään kirjeenvaihtoa harrastamaan sähköpostitse. Soitan ja sovin puhelimessa tapaamisen, tai kysyn tarvittavat lisäkysymykset heti. 

Mitenköhän mahtaa olla? Tuleekohan nyt varmasti paras kandidaatti löydettyä?

Ellei sitten vaan pikkusieluinen persoona elättele ylemmyydentunnettaan tällä kuvitteellisella vallalla, jota ei pääse esittelemään kuin mammafoorumille?

Oikeastihan taitaa olla taas puhelinmyyjät latelemassa kuvitteellisia uhkakuviaan pelotevsikutuksen toivossa.

Vierailija
134/137 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaan kaikkiin puheluihin, koska kiinnostaa kuka soittelee ja miksi. 

Oma numeroni ei näy muille soittaessani, mutta teksiviestissä tietysti näkyy.

Ai joku lähettää vielä nykypäivänä tekstareita. Minkä ikäinen olet? Eläkkeellä kuitenkin? 

Täältä sivusta kommentoin, että itse lähettelen ainoastaan niitä. WA:llako pitäisi? En käytä ko. kilkettä, enkä mitään muutakaan ko. konsernin palvelua, semminkin kun koko firman liikeidea on kerätä käyttäjistään mahdollisimman paljon tietoa ja myydä ne mainostajille.

Olen toki reilusti yli 50v, mutta mainittakoon myös, että koulutus on DI ja olen vetänytkin älypuhelimien kehitysprojekteja, joten teknillisestä osaamisesta ei ole suinkaan kaikilla kiinni. Siitähän kuitenkin halusit kommentillasi v l ttuilla?

Vierailija
135/137 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa, vaikka numero olisi näkyvillä, jos se ei ole tuttu. Puhelimeni asetukset ovat niin, että suodattavat ja hylkäävät kaikki tuntemattomat numerot, eikä puhelin hälytä. Näen ne kyllä hylätyissä ja niistä tulee ilmoitus, jollon tarkistan googlella, kuka soittaja on ja soitan takaisin, jos katson tarpeelliseksi. 

Ap:lle. En perustele käytäntöä sinulle, enkä kenellekään muulle. 

Vierailija
136/137 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko kertoa mikä siinä siinä vastaamisessa pelottaa?

Ei kai tuossa ole kyse pelosta, vaan yksityisyydestä. Juttelee kenen kanssa haluaa. En minäkään vastaa tuntemattomiin numeroihin, enkä avaa ovea tuntemattomille. Tv. Eri. 

Vierailija
137/137 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vastannut aina eikä ole huonoja kokemuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä