Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhelin soi ja numero on salainen. Vastaatko?

Vierailija
22.07.2026 |

Perustele myös päätöksesi.

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai vastaan. En ole helppo uhri huijareille, suoramarkkinointiesto on voimassa karsimassa myyntipuhelut, ja joillain sukulaisilla on salainen numero.

Vierailija
22/97 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa yhteenkään puheluun joka ei löydy listalta, jos on asiaa niin tekstiviesti .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina vastaan. Ei ole koskaan ollut huijauspuhelua tai vastaavaa.

Mielenkiintoista, minulla 99% puheluista oli huijauspuheluita tai myyntiä. Ja tuntemattomista numeroista 100%. Oli pakko rajoittaa vastaamista. Lopulta piti laittaa koko liittymä ja puhelin pois. En ole katunut tätä ollenkaan.  

Vierailija
24/97 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan, voi olla esim. terveydenhuollosta.

Vierailija
25/97 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin vastaan. En ymmärrä tätä joidenkin ihmisten pelkoa vastata puhelimeen.

Et ymmärrä et ihmisillä on erilaisia elämäntilanteita.Siellä voi olla joku häirikkö, kiusaaja, vainoaja....niitä voi olla vaikka mitä.

On niin paljon erilaisia elämänkohtaloita kuin sinulla.

Vierailija
26/97 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, koska ei mulle turhia puheluita tule. Katsoin uteliaisuuttani, mulle on vuoden aikana tullut kolme soittoa vieraasta tai salaisesta numerosta, jota en siis ennestään tiennyt. Yksi oli lääkäri, toinen oli sähkölaitos ja kolmas kirurgian polilta, kun ilmoittivat että seuraavan päivän leikkausaika peruuntuu.

Vierailija
27/97 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan, jos odotan puhelua rikolliselta tai poliisilta.

Vierailija
28/97 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai vastaan. En ole helppo uhri huijareille, suoramarkkinointiesto on voimassa karsimassa myyntipuhelut, ja joillain sukulaisilla on salainen numero.

Tuo estää vain rehelliset myyjät, huijareita se ei estä. Parhaat huijaukset ovat niin hyviä tai sattuvat niin sopivasti että niitä on vaikea tajuta huijauksiksi. Hyvä esimerkki sähköposti yhdeltä työkaverilta, joka jakoi valokuvia viikonlopun juhlista. Kymmenet ihmiset meni siihen huijakseen. Eihän se ollut työkaverilta, vaikka työkaverilla oli ollut juhlat ja hän tykkäsi jakaa kuvia niistä. Sattui vaan sopivasti huijarilta tämmöinen viesti. Ja tietokoneet oli lukossa ja ilmoitus että pitää maksaa näin ja näin paljon jotta kone aukeaa.

Minä en tuohon huijaukseen langennut, koska oli töissä niin kiire etten ehtinyt katsoa kuvia. Ja siinä vaiheessa kun olisi ollut aikaa katsoa linkin takaa avautuvia kuvia, kaikille tuli viesti ettei linkkiä pidä avata. Turha on pitää itseä huijauksen tunnistajana, on mahdoton tehtävä toimia aukottomasti.

Vierailija
29/97 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu ulkopuolisille, miten valikoin vastattavat ja vastaamattomat puhelut.

Vierailija
30/97 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alusta vähän. Miksi olet kiinnostunut!

Vierailija
31/97 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai vastaan. Yleensä siellä on joku virallista asiaa toimittava henkilö. Terveydenhuollosta useimmiten, mutta myös jotain kiinteistöjä, perintöä, tai lakiasioita koskevia juttuja. Huijareihin en ole törmännyt. Joskus on puhelinmyyjä, joka hänkin koettaa omaa elantoaan tienata ha mahdollista perhettä elättää. Ei siis ole mitään syytä olla töykeä, vaan voi kauniisti sanoa, että "kiitos, mutta en tilaa mitään puhelimitse, hyvää päivänjatkoa " Vie pari sekuntia aikaa, kun odottaa, että hänkin toivottaa hyvät päivänjatkot ja voi sulkea puhelimen. 

En ymmärrä miksi tätä asiaa niin pelätään.

Vierailija
32/97 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en rekrytoidessani koskaan laita tekstiviestejä perään. Jos ei vastaa puhelimeen, niin jää työpaikka saamatta.

Vierailija
33/97 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelin on salainen ja myös äänettömällä.

Joku sukulainen oli jakanut salaista numeroani, joten en vastaa enää. Vastaan kylläkin viesteihin.

Salainen puhelin🤣

Vierailija
34/97 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin "voi olla"? Ihan tuosta vaan ne soittelee randomeille ihmisille? Jos odotat puhelua lääkäristä yms se on eri asia

Vierailija
35/97 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä sitä, että mikä olettamus ihmisillä on, että soittaja laittaisi tekstiviestiä perään? Suurin osa ei toimi näin. Puhelinmyyjien kohdalla voi linjan katkaista, törkeä ei heitäkään kohtaan tarvitse olla. Mikäli epäilee, että kyseessä on tietojenkalastelu, niin aina suuremmalla syyllä katkaisee puhelun. Pelkän puhelimen kautta ei keneltäkään voida varastaa mitään. Tällä hetkellä operaattorit suodattavat valtavia määriä näitä kalastelusoittoja ja tekstiviestejä. Se määrä mitä pääsee läpi on todella pieni.

Vierailija
36/97 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin "voi olla"? Ihan tuosta vaan ne soittelee randomeille ihmisille? Jos odotat puhelua lääkäristä yms se on eri asia

Minulla ainakin on monia sairauksia ja kyllä ne ihan tk hoitajia ovat, jotka joskus soittelevat tarkistaakseni tietojani tai ilmoittavat varatun ajan peruuntumisesta, jolloin voidaan sopia uusi aika. Hammaslääkäriin ja leikkaukdiin on jopa vuoden jonot ja jos tulee peruutusaika, niin soittamalla niistä ilmoittavat.

Vierailija
37/97 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en rekrytoidessani koskaan laita tekstiviestejä perään. Jos ei vastaa puhelimeen, niin jää työpaikka saamatta.

Harva rekrytoija soittaa tuntemattomasta. 

Vierailija
38/97 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä sitä, että mikä olettamus ihmisillä on, että soittaja laittaisi tekstiviestiä perään? Suurin osa ei toimi näin. Puhelinmyyjien kohdalla voi linjan katkaista, törkeä ei heitäkään kohtaan tarvitse olla. Mikäli epäilee, että kyseessä on tietojenkalastelu, niin aina suuremmalla syyllä katkaisee puhelun. Pelkän puhelimen kautta ei keneltäkään voida varastaa mitään. Tällä hetkellä operaattorit suodattavat valtavia määriä näitä kalastelusoittoja ja tekstiviestejä. Se määrä mitä pääsee läpi on todella pieni.

Tämä! En koskaan laita teksrareita perään vaikka olisi mitä asiaa. Jos tärkeää, niin yritän soittaa uudelleen. 

Vierailija
39/97 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli väitätkö, että haluatte X:n taloon, mutta jos ei vastaa numeroon, niin palkaattekin toisen? 

Vai että ihan semmoinen ”rekryäjä”. 

Vierailija
40/97 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin vastaan. En ymmärrä tätä joidenkin ihmisten pelkoa vastata puhelimeen.

Pelkoako? Oletko kuullut huijauspuheluista?

Huoletta voi vastata.  En koskaan vastaa niihin nimelläni, mutta muuten kyllä

Vielä huolettomampaa on jättää kokonaan vastaamatta.