Puhelin soi ja numero on salainen. Vastaatko?
Kommentit (137)
En vastaa jos tuntemston numero. Soittaa uudestaan jos asia on tärkeä ja sitä ennen olen ehtinyt selvittää mistä puhelu tulee. Yleensä googlaamalla numeron netissä tulee tieto puhelun alkuperästä jos ovat jotain kauppiaita tai jotain muita epäilyttäviä soittajia. Yhden kerran, kun en ollut vastannut tuntemattomaan numeroon se olikin ollut soitto hammashoitolasta ja lähettivät sitten minulle tekstiviestin sovitun ajan siirtymisestä.
En tietenkään vastaa, en vastaa mihinkään puheluun, enkä soita kenellekään.
Viestit? Ei missään tapauksessa.
Pidän puhelintani lukitussa kaapissa, ei sitä uskalla käyttää, koska joku tyhjentää heti pankkitilisi.
Olikohan se Ei Yhdeksän Uutiset-sketsisarja, jossa lanseerattiin mullistava keksintö lankapuhelimeen;
kun puhelin soi, niin luurissa on punainen valo, jotta kuurotkin voivat vastata puhelimeen.
Suunnilleen yhtä hyödyllinen vaikuttaa nykyinen matkapuhelin olevan kansalaisille.
Pelkäätte huijauspuheluita koska tiedätte olevanne helppoja huijattavia, niinkö? Itse vastaan aina puheluihin enkä ole tullut huijatuksi koska en jaa pankkitunnuksiani enkä klikkaile linkkejä. Pankistakaan ei soiteta vaan lähettävät normaalin teksitiviestin jossa ilmoittavat, että siellä olisi uuttaa ilmoitusta luettavissa. Ihan pitää omatoimisesti kirjautua pankkiin.
Vierailija kirjoitti:
Pelkäätte huijauspuheluita koska tiedätte olevanne helppoja huijattavia, niinkö? Itse vastaan aina puheluihin enkä ole tullut huijatuksi koska en jaa pankkitunnuksiani enkä klikkaile linkkejä. Pankistakaan ei soiteta vaan lähettävät normaalin teksitiviestin jossa ilmoittavat, että siellä olisi uuttaa ilmoitusta luettavissa. Ihan pitää omatoimisesti kirjautua pankkiin.
Minä en vastaa, jos numero ei näy, koska ovat tähän asti olleet pääasiassa kaupustelijoita, jotka ei ymmärrä, etten osta puhelimitse mitään. Eivät myöskään välitä siitä, että minulla on telemarkkinointikielto.
Muutama soittaja on puhunut englantia aasialaisella aksentilla, kuulemma windowsissani joku vaarallinen tilanne käynnissä. Sellainen ei Linux-käyttäjänä minua kiinnostele...
Vierailija kirjoitti:
Tottakai vastaan, viimeisimmät salatut soittajat heinäkuussa 2026:
-Vakuutusyhtiö, matkavahinkokorvausasiasta
-autokorjaamo autoni huoltoa koskien
-työterveyslääkäri
-yksi höpöhöpömyyjä, jolle sanoin "kiitos ei"
-Postnordin lähetti, ei meinannut löytää osoitettani
-Tallinnassa wolttikuski ei meinannut löytää mun Airbnb kämppää
-hyvinvointialueen hammashoitaja
-lukemattomia työasioihin liittyviä puheluita, sekä kotimaisia että ulkomaisia henkilöitä. Työnkuvani takia vastattujen puheluiden määrä arkipäivisin liikkuu noin 20-50kpl nurkilla.
Aika moni asia olisi jäänyt selvittämättä, jos en olisi vastannut, työasioista puhumattakaan. Jos soittajan asia on minulle tarpeeton, se selviää yleensä heti puhelun alussa kun hän esittelee itsensä, vastaan "kiitos ei, hei hei" ja lopetan puhelun, ei vie montaa sekuntia.
Aina en tietenkään pysty kaikkiin puheluihin vastaamaan, mutta varmaan kertaakaan ei kukaan tuntemattomasta soittava ole vastaamattoman puhelun jälkeen lähettänyt viestiä. Yleensä soittavat myöhemmin uudelleen, jos soittavat.
M43
Varmaan kokomailma pysähtyis jos kaikki ois näitä vässyköitä jotka ei uskalla vastata puhelimeen. Laittakoot viestin jos on jotaki asiaa väää väää.
Vierailija kirjoitti:
En, ellen odota soittoa esim. lääkäriltä.
Voi se tuntematon soittaja sitten txt jos on kovin tärkeää asiaa.
No ne ei kuule mitään txt:tä laita joilla on tärkeää asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. En perustele, en koe tarpeelliseksi perustella mitään valintojani kenellekkään.
Tuossa on juuri parahiksi, pari-kolme kirjoitusta ylempänä yksi oikea tyyppiesimerkki sellaisesta pikkulapsenomaisesta ja alikehittyneestä persoonallisuustyypistä sekä sille ominaisesta asenteesta, josta kirjoitin edellisen / kommenttini tuossa äsken. Tuolla typerällä suhtautumistavalla koko elämästä tulee jatkuvaa riitelyä sekä yksilötasolla että koko yhteiskunnassa, sekä sarja hukattuja mahdollisuuksia, jos hänen kuninkaallinen korkeutensa "ei vastaa eikä puhu eikä perustele oikkuiluaan kenellekään mitenkään eikä koe tarvetta noudattaa normaalia tapakulttuuria", ja koko yhteiskunta lakkaa toimimasta.
Tuollaiset kuuluisivat oikeasti alakoulun ensimmäiselle luokalle opettelemaan elämää ekaluokkalaisten pikkulasten seuraan eivätkä miksikään oikeustoimikelpoisiksi aikuisiksi.
Perus-Jamppa
Jos yhteiskunta lakkaa toimimasta siihen että en vastaa puhelimeen jos en halua niin saa minun puolesta lakatakin.
Tottakai.
Olen sitä ikäluokkaa, jolloin ei ikinä tiennyt kuka soittaa, puhelin vaan pirisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kertokoot sitten asiansa jollekulle muulle.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai.
Olen sitä ikäluokkaa, jolloin ei ikinä tiennyt kuka soittaa, puhelin vaan pirisi.
En tietenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. En perustele, en koe tarpeelliseksi perustella mitään valintojani kenellekkään.
Tuossa on juuri parahiksi, pari-kolme kirjoitusta ylempänä yksi oikea tyyppiesimerkki sellaisesta pikkulapsenomaisesta ja alikehittyneestä persoonallisuustyypistä sekä sille ominaisesta asenteesta, josta kirjoitin edellisen / kommenttini tuossa äsken. Tuolla typerällä suhtautumistavalla koko elämästä tulee jatkuvaa riitelyä sekä yksilötasolla että koko yhteiskunnassa, sekä sarja hukattuja mahdollisuuksia, jos hänen kuninkaallinen korkeutensa "ei vastaa eikä puhu eikä perustele oikkuiluaan kenellekään mitenkään eikä koe tarvetta noudattaa normaalia tapakulttuuria", ja koko yhteiskunta lakkaa toimimasta.
Tuollaiset kuuluisivat oikeasti alakoulun ensimmäiselle luokalle opettelemaan elämää ekaluokkalaisten pikkulasten seuraan eivätkä miksikään oikeustoimikelpoisiksi aikuisiksi.
Perus-Jamppa
Jos yhteiskunta lakkaa toimimasta siihen että en vastaa puhelimeen jos en halua niin saa minun puolesta lakatakin.
No olisitkin sinä yksin muttako teitä urpoja kyllä tuntuu riittävän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin vastaan. En ymmärrä tätä joidenkin ihmisten pelkoa vastata puhelimeen.
Pelkoako? Oletko kuullut huijauspuheluista?
Pelkäät siis vastata huijauspuheluun, koska.... menet aina halpaan etkä osaa sanoa 'ei' tai laittaa luuria kiinni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntemattomasta vai salaisesta numerosta?
Salaisesta. Niin että numero ei näy vastaanottajalla.
Salainen ja tuntematon ei ole sama asia. Minulla on salainen numero ja näkyy kun soitan.
Salainen ei näy
Salainen = Ei saa numerotiedustelusta. Puhelimen asetuksista voi valita, näkyykö numero soitettaessa vai ei.
Tuntematon = Ei näy soittajalle, mutta liittymän omistajan valinnan mukaan voi löytyä numerotiedustelusta.
Minun numeroa ei saa mistään tiedustelusta, mutta näkyy aina kun soitan. On siis salainen, kuten osoitetietonikin.
Ymmärrätkö, vai pyydetäänkö edunvalvojasi myös keskusteluun mukaan?
Mikä numero sitten on sellainen, joka näkyy minulle, mutta ei löydy puhelinluettelostani? Minulle se on tuntematon. Mikä on oikea termi sellaiselle asialle, mikä ei ole minulle ennalta tuttu?
Jos kohtaan vaikka uuden ihmisen, jota en ole ikinä ennen nähnyt, mikä hän on minulle, jos hän ei ole tuntematon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kertokoot sitten asiansa jollekulle muulle.
Ai tämä on se syy, miksi mulle soitellaan jatkuvasti että "Pertti, sulla on syöpä ja elinaikaa viikko".
Jalmari
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Turun poliisin soitot tulee 029-alkuisesta numerosta, samoin kuin monen muunkin viranomaisen. Ne on helppo tunnistaa.
Kiitos, nyt tiedän jos joku Turun viranomainen yrittää tavoitella.
T. Lapin läänistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en rekrytoidessani koskaan laita tekstiviestejä perään. Jos ei vastaa puhelimeen, niin jää työpaikka saamatta.
Eli väitätkö, että haluatte X:n taloon, mutta jos ei vastaa numeroon, niin palkaattekin toisen?
Vai että ihan semmoinen ”rekryäjä”.
Et ymmärrä eri tilanteita? Tietenkään ei toimita noin, jos on kyse firman toimitusjohtajan pestistä. Jos haetaan kaupan myyjää, niin se on aivan sama kuka niistä 2000 hakijasta valitaan.
eri
Yleensä en vastaa, punainen luuri ja numeron googlaus. Näin niitä myyjien ja muiden huuhailijoitten numeroita on kertynyt jo 656kpl estolistalle.
Jos on joku normaali, niin soittanee uudestaan jos on asiaa.
Ja näille myyjille ei riitä kohtelias ei, koska siltikään eivät lopeta puhumista ja kun lyöt luurin kiinni, niin samalla asialla soitetaan eri numerosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en rekrytoidessani koskaan laita tekstiviestejä perään. Jos ei vastaa puhelimeen, niin jää työpaikka saamatta.
Eli väitätkö, että haluatte X:n taloon, mutta jos ei vastaa numeroon, niin palkaattekin toisen?
Vai että ihan semmoinen ”rekryäjä”.Et ymmärrä eri tilanteita? Tietenkään ei toimita noin, jos on kyse firman toimitusjohtajan pestistä. Jos haetaan kaupan myyjää, niin se on aivan sama kuka niistä 2000 hakijasta valitaan.
eri
No se on just näin. Ja se toimitusjohtajaksi haaveileva on luultavasti niin fiksu että älyää soittaa takaisin jos ei kerennyt vastaamaa. Mitä nämä puhelinta pelkäävät vässykät eivät missään nimessä voi tehdä.
Salainen = Ei saa numerotiedustelusta. Puhelimen asetuksista voi valita, näkyykö numero soitettaessa vai ei.
Tuntematon = Ei näy soittajalle, mutta liittymän omistajan valinnan mukaan voi löytyä numerotiedustelusta.
Minun numeroa ei saa mistään tiedustelusta, mutta näkyy aina kun soitan. On siis salainen, kuten osoitetietonikin.
Ymmärrätkö, vai pyydetäänkö edunvalvojasi myös keskusteluun mukaan?