Puhelin soi ja numero on salainen. Vastaatko?
Perustele myös päätöksesi.
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Tuntemattomasta vai salaisesta numerosta?
Salaisesta. Niin että numero ei näy vastaanottajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin vastaan. En ymmärrä tätä joidenkin ihmisten pelkoa vastata puhelimeen.
Pelkoako? Oletko kuullut huijauspuheluista?
Oletko kuullut että poliisi ja pelastuslaitos soittavat tuntemattomista numeroista?
Miksi ne minulle soittelisi? En ole merkitty kenenkään lähiomaiseksi, vanhempani on kuolleet, eikä minulla ole lapsia. En ole rikollinen, enkä tunne rikollisia. Poliisi kyllä löytänee ovelle jos on asiaa.
Tätä samaa mietin. Olen 61 vuotias eikä kumpikaan mainittu ole koskaan vielä kokenut tarpeelliseksi minulle soitella ja jos kokevat, niin eivätköhän nuo poliisit ainakin osaa tosiaan ovellekkin tulla kun en vastaa.
En vastaa, en vaikka näkyy numerokin. Harvoin edes jonkun tuttavan kanssa jaksan puhelimessa puhua. Tykkään viesteistä, en puheluista. Laittakoot viestiä jos on asiaa.
En. En perustele, en koe tarpeelliseksi perustella mitään valintojani kenellekkään.
Vierailija kirjoitti:
En vastaa, en vaikka näkyy numerokin. Harvoin edes jonkun tuttavan kanssa jaksan puhelimessa puhua. Tykkään viesteistä, en puheluista. Laittakoot viestiä jos on asiaa.
Minä tykkään taas mieluummin puhua kuin näpytellä viestejä. Niihin menee aikaa.
Vierailija kirjoitti:
En vastaa, koska jos on tärkeä puhelu, niin soittaja kyllä laittaa viestin
Ei välttämättä ihan noinkaan.
Se soittaja saattaa myös sanoa ääneen tai vain hiljaa mielessään "Haist' fittu" ja myydä tai delegoida sen tärkeän asiansa jollekin muulle joka osaa vastata puhelimeen ja hoitaa asioita suullisesti kuten aikuiset ihmiset, normaalien käytöstapojen mukaan, ilman egoistisia ja huomiohakuisia erikoiseleitä taikka lapsellista simputusta soittajaa kohtaan.
Toki, joskus tilanne voi poikkeuksellisesti olla sellainen, ettei pääse vastaamaan, kuten esim. jos on jossain odotushuoneessa joka on täynnä kuulijoita, syömässä ravintolassa, nukkuu, tai istuu vessanpöntöllä.
Tuossa ensimmäisessä kappaleessa oleva tarkoittaa sitä yleistä kypsymätöntä asennetta, joka nykyisissä moderneissa, "kiireisissä" ja puhehaluttomissa ihmisissä laajasti näyttää vallitsevan.
Perus-Jamppa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vastaa, koska jos on tärkeä puhelu, niin soittaja kyllä laittaa viestin
Ei välttämättä ihan noinkaan.
Se soittaja saattaa myös sanoa ääneen tai vain hiljaa mielessään "Haist' fittu" ja myydä tai delegoida sen tärkeän asiansa jollekin muulle joka osaa vastata puhelimeen ja hoitaa asioita suullisesti kuten aikuiset ihmiset, normaalien käytöstapojen mukaan, ilman egoistisia ja huomiohakuisia erikoiseleitä taikka lapsellista simputusta soittajaa kohtaan.
Toki, joskus tilanne voi poikkeuksellisesti olla sellainen, ettei pääse vastaamaan, kuten esim. jos on jossain odotushuoneessa joka on täynnä kuulijoita, syömässä ravintolassa, nukkuu, tai istuu vessanpöntöllä.
Tuossa ensimmäisessä kappaleessa oleva tarkoittaa sitä yleistä kypsymätöntä asennetta, joka nykyisissä moderneissa, "kiireisissä" ja puhehaluttomissa ihmisissä laajasti näyttää vallitsevan.
Perus-Jamppa
Kyllä vastaan, vaikka olisin odotushuoneessa. Vastaan että en nyt voi puhua, palataan asiaan tunnin päästä
Vierailija kirjoitti:
Jos ei uskalla numeroansa paljastaa niin viksikoot suttuun.
Esim. lääkäri, viranomainen ei aina soita näkyvillä olevasta numerosta . Esim. omaiselle on sattunut jotain ja poliisi yrittää tavoittaa sinua Haluat missata ne ??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salainen ja tuntematon ei ole sama asia. Minulla on salainen numero ja näkyy kun soitan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei uskalla numeroansa paljastaa niin viksikoot suttuun.
Esim. lääkäri, viranomainen ei aina soita näkyvillä olevasta numerosta . Esim. omaiselle on sattunut jotain ja poliisi yrittää tavoittaa sinua Haluat missata ne ??
Eiköhän ne keinot keksi minut tavoittaa kun saavat heitä kaikin keinoin vältteleviä rikollisiakin kiinni. En jaksa uskoa että poliisilta karkaamiseksi riittää se, että ei vaan vastaa puhelimeen.
Ainakin Turun poliisin soitot tulee 029-alkuisesta numerosta, samoin kuin monen muunkin viranomaisen. Ne on helppo tunnistaa.
Vierailija kirjoitti:
En. En perustele, en koe tarpeelliseksi perustella mitään valintojani kenellekkään.
Tuossa on juuri parahiksi, pari-kolme kirjoitusta ylempänä yksi oikea tyyppiesimerkki sellaisesta pikkulapsenomaisesta ja alikehittyneestä persoonallisuustyypistä sekä sille ominaisesta asenteesta, josta kirjoitin edellisen / kommenttini tuossa äsken. Tuolla typerällä suhtautumistavalla koko elämästä tulee jatkuvaa riitelyä sekä yksilötasolla että koko yhteiskunnassa, sekä sarja hukattuja mahdollisuuksia, jos hänen kuninkaallinen korkeutensa "ei vastaa eikä puhu eikä perustele oikkuiluaan kenellekään mitenkään eikä koe tarvetta noudattaa normaalia tapakulttuuria", ja koko yhteiskunta lakkaa toimimasta.
Tuollaiset kuuluisivat oikeasti alakoulun ensimmäiselle luokalle opettelemaan elämää ekaluokkalaisten pikkulasten seuraan eivätkä miksikään oikeustoimikelpoisiksi aikuisiksi.
Perus-Jamppa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salainen ja tuntematon ei ole sama asia. Minulla on salainen numero ja näkyy kun soitan.
Salainen ei näy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salainen ei näy
Salaisessa numerossa voi valita operaattorilta näkyykö numero vai ei.
Miksi ne minulle soittelisi? En ole merkitty kenenkään lähiomaiseksi, vanhempani on kuolleet, eikä minulla ole lapsia. En ole rikollinen, enkä tunne rikollisia. Poliisi kyllä löytänee ovelle jos on asiaa.