Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tämä keski-ikäisten sekoaminen tavallistakin?

Vierailija
22.07.2026 |

Olen törmännyt useammankin kerran keski-ikäisiin, jotka ovat ns. seksuaalisesti seonneet eli muuttunut aiempaan verrattuna ihan kummallisiksi. Tällaista olen mm. nähnyt:

-Nainen: Alkoi harrastamaan polyamorisia suhteita ja ihmetteli, miksi ei löydä sitoutumiskykyistä miestä. Kommentoi myös, että voisi harjoittaa fyysistä läheisyyttä ystäviensä miesten kanssa. Kommentoi myös, miten hänestä on ihan normaalia pitkässä parisuhteessa pettää puolisoa eikä ihmettele pettäjien käytöstä ollenkaan.

-Nainen: Alkoi julkaista itsestään somessa vähäpukeisia kuvia, vaikkei aiemmin tehnyt näin. Tähän asti vaatteet olivat pysyneet edes jotenkin päällä, viimeisimmissä somekuvissaan oli yläosattomissa. Nainen on perinteisessä ammatissa, luokkaa opettaja.

-Mies: Alkoi vikitellä töissä 20 v nuorempaa naista. Puhui vaimolle, miten nuori nainen on miehestä kiinnostunut. Vaimo suuttui nuorelle naiselle miehen ihastumisesta ja räyhäsi naiselle, miten ei saa tulla vikittelemään hänen miestään ja käski naisen pysyä kaukana miehestä (joka voisi olla iän puolesta nuoren naisen isä).

-Mies: Julkaisi somessa kuvan alushousuistaan saunassa ja kertoi, miten saunassa kuuluu tänään lotinaa, läiskettä ja ähinää. 

-Mies: Reilusti ylipainoinen mies alkoi ääneen arvioimaan naisia. Kaikki normaalipainoiset ja ylipainoiset saivat kuulla olevansa liian lihavia, vain hoikat kelpasivat. Mies arvosti muita miehiä sen perusteella, kuinka laihan ja kauniin vaimon miehet olivat onnistuneet saamaan.

Kun seuraan sivusta tällaisia tapauksia niin mietin kauhuissani, että tällainenko kohtalo minuakin odottaa 10 vuoden päästä? Elän rauhallista, tasaista elämää ja kauhistuttaa ajatuskin tuollaisesta sekoamisesta.

Kommentit (341)

Vierailija
201/341 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mut naiset ainaki sekoo täysin. Menkää Threadsiin niin näätte miten katit ja marjat ovat keksineet seksin, ja hehkuttavat kuka miten n*ssi 20v nuorempaa "miestä", kuka n*ssii miljonäärejä maailmalla, kuka sitä ja tätä ja tota. Hyi v....

Vierailija
202/341 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/341 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pala kerrallaan asiat menevät järkevämpään suuntaan. 

Kun nostetaan epäterveitä ilmiöitä esille ja keskustellaan niistä aidosti vapaasti.

Tällainen keskustelu jota ketjussa on saattaa osua joihinkin jotka eivät ole rehellisiä. Edes itselleen.

Mutta ei välitetä nyt heistä.

Vierailija
204/341 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typeryys ja huonot tavat ei kysy ihmisen ikää. 

Joo. Typeryyteen mitään vaihdevuosia tekosyyksi tarvita. Typerä on typerä.

Vierailija
205/341 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, erottuani vaimostani 48-vuotiaana, aloin tapailemaan reippaasti nuorempia naisia. Olin yllättynyt tuon helppoudesta. Nyt minulla on 22-vuotias tyttöystävä. En koe "seonneeni", vaan koin normaaliksi sinkkuna tapailla naisia, jotka miellyttävät minua, ja nämä ovat yleensä olleet nuorempia naisia. M53

Surullinen tulevaisuus edessä tyttöystävälläsi. Lemppaat hänet jossakin vaiheessa. Toisaalta hänkin voi lempata sinut, kun hän tajuaa, että hän ei halua alkaa omaishoitajaksesi.

Juuri noin. Itku lyhyestä"ilosta". 

Vierailija
206/341 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni hämmentää tuo sekoaminen, kun sitä on joidenkin kaverien kohdalla seurannut vierestä. Yhteistä kaikille on se, että eivät näe omassa käytöksessään mitään vikaa. Vika on muissa ja muut ovat tylsiä, kun eivät ymmärrä heidän sekoiluaan.

Eniten on surettanut, kun useampikin nainen on ryhtynyt suhteeseen naimisissa olevan miehen kanssa. Nämä naiset eivät ole nähneet mitään väärää siinä, että säätävät varatun miehen kanssa. Ja surettaa sekin, että pitävät tuollaisia miehiä saaliina. Yksikään vaimoaan pettävä mies ei ole saalis, olipa mikä miehen ammatti tai yhteiskunnallinen asema tahansa.

Vierailija
207/341 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnistan tuon omasta elämästäni. Esivaihdevuodet toivat lisääntyneen seksuaalisen halukkuuden ja aloin ihastumaan ja haaveilemaan vieraista miehistä. Kuumat puumat eivät ole mitään urbaanilegendaa siis.

Esivaihdevuodet oli kamalaa aikaa, mietin aina jokaisen yhtään paremman näköisen (miehen jolla oli kiva parta) nähdessäni mitä kaikkea hänen kanssa olisi kiva puuhata makkarissa. Hyvä etten ajanut kolaria jos jalkakäytävällä meni jotain kiinnostavaa. Pahin vaihe kesti pari vuotta, sitten helpotti

Joku hyvin sanoi, että ne hormonimyrskyt on munasarjojen kuolinkorinoita, kun koittavat muistutella, että nyt on viimeiset hetket lisääntyä.

Entäs miesten sekoilut sitten? Lerpahtavan katkaravun viimeiset sätkytykset?

Vierailija
208/341 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajuavat että kuolema kolkuttaa :D

Kuinka tyhmä voi ihminen olla? Monen vuoden ajan yritin kertoa puolisolle, että hänen ja sisarustensa tulisi alkaa miettimään heidän vanhempiensa loppuelämän ratkaisuja, kun ovat selvästi avun tarpeessa. Itse olen hoitanut vanhempani hautaan, enkä aio enää samaan rumbaan appivanhempien kohdalla.

Hän sanoi joo joo, mutta selvästi pakeni tätä kuolevaisuuden teemaa. Eipä aikaakaan, niin löytyi riidassa sivusuhde ja erohan siitä tuli. Toivottavasti nyt sitten "elää täysillä" henkensä edestä.

Vierailija
209/341 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni hämmentää tuo sekoaminen, kun sitä on joidenkin kaverien kohdalla seurannut vierestä. Yhteistä kaikille on se, että eivät näe omassa käytöksessään mitään vikaa. Vika on muissa ja muut ovat tylsiä, kun eivät ymmärrä heidän sekoiluaan.

Eniten on surettanut, kun useampikin nainen on ryhtynyt suhteeseen naimisissa olevan miehen kanssa. Nämä naiset eivät ole nähneet mitään väärää siinä, että säätävät varatun miehen kanssa. Ja surettaa sekin, että pitävät tuollaisia miehiä saaliina. Yksikään vaimoaan pettävä mies ei ole saalis, olipa mikä miehen ammatti tai yhteiskunnallinen asema tahansa.

Joillakin naisilla on hirveän huono itsetunto.

Vierailija
210/341 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Omassa tuttavapiirissäni (eivät ystäviä, mutta tuttuja) tiedän useammankin naisen, jolla on nuoruudestaan aviomies ja useampi lapsi. Sitten keski-iässä on heivattu mies pellolle ja otettu itselle naisystävä. 

Hämmentää, että kaapissako nämä naiset ovat sen 20 v eläneet?

Ovat eläneet kaapissa 30-40v.

Vierailija
211/341 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Ja osa aukoo päätään siitä, kun toiset eivät sekoa ja haluavat elää tasaista elämää. Me asutaan arvostetulla, siistillä alueella. Molemmilla meistä on työt ja eletään keskiluokkaisen tylsää elämää. Ei kävisi mielessäkään sotkea tätä jollakin säätämisellä. Tällaista elämää on tavoiteltu ja ollaan tyytyväisiä, että tähän on meillä mahdollisuus ahkeran opiskelun ja työnteon jälkeen.

Vierailija
212/341 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillakin naisilla on hirveän huono itsetunto.

Joskus käy myös niin että tuo varattu mies eroaa puolisostaan. 

Mutta alkaakin suhteeseen toisen pettämiskumppaninsa kanssa ei suinkaan ensimmäisen petoskumppanin kanssa.

Vierailija
213/341 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Omassa tuttavapiirissäni (eivät ystäviä, mutta tuttuja) tiedän useammankin naisen, jolla on nuoruudestaan aviomies ja useampi lapsi. Sitten keski-iässä on heivattu mies pellolle ja otettu itselle naisystävä. 

Hämmentää, että kaapissako nämä naiset ovat sen 20 v eläneet?

Ovat eläneet kaapissa 30-40v.

Biseksuaslisuus

Vierailija
214/341 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 39 ja huomaan sekä itsestäni että läheisistä, että osa hurahtaa erilaisiin harrastuksiin tai treenaamiseen. Itsekin olen paremmassa kunnossa kuin koskaan. Ehkä se johtuu siitä, että huomaa, että aikaa ei ole loputtomiin ja jos haluaa tehdä tai saavuttaa jotain elämässä, se on tehtävä nyt eikä kymmenen vuoden päästä. Ehkä tämä ajatus johtaa monilla myös eroon, kun ajatus loppuelämästä epätyydyttävässä suhteessa alkaa tökkiä pahemman kerran. 

No onhan se vähän eri asia hurahtaa juoksemiseen tai erota toimimattomasta liitosta ja etsiä kunnollinen puoliso vs. pettää rumasti tai ryhtyä säätämään kymmenen vastaantulijan kanssa hormonihöyryissä. Voi elämänmuutoksetkin tehdä asiallisesti, eikä loukata tai vetää överiksi.

Jos on sinkku ja seksi alkaa yhtäkkiä 40+ kiinnostaa, niin ihan vapaasti hän voi säätää vaikka kuinka monen vastaantulevan kanssa. 

Mä olen tästä eri mieltä. Jos on perheellinen (monilla on tuossa vaiheessa pienehköt/kouluikäiset lapset), niin on tuo aika karu malli lapsille. Että Maija tässä nyt jätti Matin ja Maija tuo uuteen kotiin tänään jonkun Maurin, viikonloppuna Anteron, ensi viikolla Taunon ja Kalevin ja viikon päästä on Elmerin vuoro. Irtosuhteet on ihan eri asia nuorena ja lapsettomana. Perheellisen olisi syytä ajatella myös lapsiaan. Sitten ihmetellään, että miten ne Matin ja Maijan lapset oireilee.

No ei niitä huvittelututtavuuksia nyt lapsille esitellä tai ainkaan tuoda lasten kotiin silloin kun lapset ovat siellä, haloo!?

Kyllä YH voi hoitaa tämmöiset asiat diskreetistikin ja sotkematta kahta maailmaa keskenään.

Vierailija
215/341 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 39 ja huomaan sekä itsestäni että läheisistä, että osa hurahtaa erilaisiin harrastuksiin tai treenaamiseen. Itsekin olen paremmassa kunnossa kuin koskaan. Ehkä se johtuu siitä, että huomaa, että aikaa ei ole loputtomiin ja jos haluaa tehdä tai saavuttaa jotain elämässä, se on tehtävä nyt eikä kymmenen vuoden päästä. Ehkä tämä ajatus johtaa monilla myös eroon, kun ajatus loppuelämästä epätyydyttävässä suhteessa alkaa tökkiä pahemman kerran. 

No onhan se vähän eri asia hurahtaa juoksemiseen tai erota toimimattomasta liitosta ja etsiä kunnollinen puoliso vs. pettää rumasti tai ryhtyä säätämään kymmenen vastaantulijan kanssa hormonihöyryissä. Voi elämänmuutoksetkin tehdä asiallisesti, eikä loukata tai vetää överiksi.

Jos on sinkku ja seksi alkaa yhtäkkiä 40+ kiinnostaa, niin ihan vapaasti hän voi säätää vaikka kuinka monen vastaantulevan kanssa. 

Mä olen tästä eri mieltä. Jos on perheellinen (monilla on tuossa vaiheessa pienehköt/kouluikäiset lapset), niin on tuo aika karu malli lapsille. Että Maija tässä nyt jätti Matin ja Maija tuo uuteen kotiin tänään jonkun Maurin, viikonloppuna Anteron, ensi viikolla Taunon ja Kalevin ja viikon päästä on Elmerin vuoro. Irtosuhteet on ihan eri asia nuorena ja lapsettomana. Perheellisen olisi syytä ajatella myös lapsiaan. Sitten ihmetellään, että miten ne Matin ja Maijan lapset oireilee.

Eihän epävakaa lapsiaan ajattele. Koska minä ja minun tarpeet on heidän mottonsa.

Todella monella eronnella nelikymppisellä on myös harhakuvitelma, ettei se vanhemman "uusi elämä" millään tavalla vaikuttaisi lapsiin. Tutkimusten valossa avioerot periytyvät. Jos lapsi on eroperheen lapsi, niin hänestä tulee todennäköisesti itsekin aikanaan eronnut. 

Eikä tule, vaan ymmärtää olla menemättä naimisiin, koska avioliitto on paska diili ja sotkua.

Terv. Eroperheen lapsi

Vierailija
216/341 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas sanoisin, että ei kuka tahansa haksahda moiseen käytökseen. Eivätkä nuo piirteet ole 100 % jotain uutta. Kyllä se polyamoriseen suhteeseen päätyvä on jo valmiiksi ollut arvoiltaan liberaali ja kenties harrastanut aiemmin irtosuhteita/pettänyt puolisoaan. Tai se vähäpukeisia kuvia julkaiseva on jo valmiiksi nauttinut huomiosta ja on hakenut sitä nuorempanakin (vaikkei yhtä räikeästi). Monesti piirteet tuppaavat korostumaan ihmisissä, kun ikää karttuu.

Mulla päinvastainen kokemus. Tuttavapiirin kaksi harmaata vanhapiikaa (eivät tunne toisiaan) ovat tehneet täyskäännöksen nelikymppisinä. Toinen pukeutui aina klassisesti ja peittävästi 15-vuotiaasta alkaen, kun muut ikäiset reviteltiin. Nyt se esittelee itseään mikrobikineissä somessa (ei ennen edes ollut siellä) ja kulkee pikku topeissa ja minihameissa, alkanut myös käydä festareilla ja rantalomilla keräämässä miesten katseita. Ja toinen (kuten tämäkin) oli koko ikänsä täysin nunnautunut ja nyt sitten yhtäkkiä rehvastelee että on säätöjä, ottanut Tinderin ahkeraan käyttöön ja harrastaa huvikseen yhden illan juttuja.

Vierailija
217/341 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon 42-vuotias sinkkumies ja haaveilen vain 20-vuotiaiden nuorten naisten pilluista. Ei sille mitään voi.

No tuo nyt on aivan normaalia läpi elämän. Toteuttaminen iäkkäämpänä on sitten jo toinen juttu.

M52

Vierailija
218/341 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, erottuani vaimostani 48-vuotiaana, aloin tapailemaan reippaasti nuorempia naisia. Olin yllättynyt tuon helppoudesta. Nyt minulla on 22-vuotias tyttöystävä. En koe "seonneeni", vaan koin normaaliksi sinkkuna tapailla naisia, jotka miellyttävät minua, ja nämä ovat yleensä olleet nuorempia naisia. M53

Surullinen tulevaisuus edessä tyttöystävälläsi. Lemppaat hänet jossakin vaiheessa. Toisaalta hänkin voi lempata sinut, kun hän tajuaa, että hän ei halua alkaa omaishoitajaksesi.

Mikä siinä suhteiden määräaikaisuudessa kauhistuttaa? Aikansa kutakin - terveempää kuin väkisin jumittelu huonossa.

Vierailija
219/341 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä suhteiden määräaikaisuudessa kauhistuttaa? Aikansa kutakin - terveempää kuin väkisin jumittelu huonossa.

Ei siinä mikään kauhistuta. 

Kunhan määräaikainen parisuhteilija sanoo jokaisen suhteen alussa että lähtökohta on määräaikaisuus.

Harva näin tekee vaan valheellisesti väittää ja esittää muuta. 

Vierailija
220/341 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdelle tuttavaperheen rauhalliselle ja kunnolliselle, suht hyvätuloiselle keski-ikään perheenisälle tuli isyystestin myötä vähän vähemmän miellyttävä yllätys. Ajoi vaimonsa ja entisen lapsensa ulos omistamastaan asunnostaan. Alkoi ryyppäämään (huumeitakin taisi hieman vedellä) sekä sekoilemaan oikein huolella (ylinopeutta, baarissa riehumista tms). Viimeksi kuulin että oli myynyt suurimman osan omaisuudestaan pois, laittanut asuntonsa vuokralle ja lähtenyt häröilemään kaukoitään. 

Eli joo, kyllä näitä tapahtuu. Elämän ehtoopuolella ei ole varaa tinkiä näköjään.